Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi porvarit eivät ymmärrä että rakenteissa on vika, eikä aina työttömissä?

Vierailija
11.09.2023 |

Tekoåly ja robotisaation eteneminen vievät työpaikkoja eikä uusia työpaikkoja synny samaa tahtia. Käytetään esim rakennuksilla paljon vierastyövoimaa (maksaa vähemmän) mikä vie työpaikkoja suomalaisilta. ja sen lisäksi moni työnantaja käyttää työkkärin 9€/pvä ilmaistyöntekijöitä ja maksattaa valtiolla eli veronmaksajilla näiden palkan.

Ikärasismi myös kukkii ja jo viisikymppiset ovat monen yrittäjän mielestä "liian vanhoja" palkattavaksi.
Mutta laiskassa työttömässä on tottakai aina se vika, ei koskaan yhteiskunnassa ja sen rakenteissa...

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tekee omistajille tulosta, jos eivät työntekijät? Mutta tämä ei ole selvää OrpoPurra -linjalle. Siellä ovat nyt sellaiset ajat, että keppiä laiskoille työntekijöille.

Ja potkulaki antaa työnantajalle mahdollisuuden sanoa, että Martti, sinulle ei enää ole töitä, kun en jaksa katsella sinua.

Ja tämä on ihan oikein. Vai pitäisitkö itse yrittäjänä laiskaa työntekijää.? Nykyään huonosta työntekijästä on vaikeampi päästä eroon kuin omasta aviopuolisosta. Ja se suuri syy mikä estää tai ei uskalleta rekrytoida. Mutta tuo ei kyllä pidä paikkaansa mitä sanot. Ketään ei voi irtisanoa sen perusteella että ei jaksa katsella. Mutta jos työntekijä laiskottelee tai hoitaa hommat huonosti on oikein irtisanoa.

Vierailija
22/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sossujen aikana kasvoim työttömyys?

Miksi Sipilän hallituksen aloitettua työttömyys kasvoi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun olis niiiin ihanaa voida pitää orjia. Siksi rakenteita pitää huonontaa entisestään. Vasemmistokaan ei viitsi niitä rakenteita korjata kunnolla, koska sitten menettäisivät kurjalisto-äänestäjät.

Vierailija
24/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on työvoimapula. Ei muuta kuin lapio käteen.

Eikä! Jokaisen museon jokaiseen huoneeseen tuoli ja sille vahti. Näin oli taannoin itäisessä naapurimaassa.

Vierailija
25/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakenteet voivat selittää työttömien määrää tilastollisena ilmiönä, mutta eivät yksilötasolla: miksi Maija työllistyi, mutta Mikko ei.

Syy siihen, miksi juuri sinä olet työtön, on sinussa itsessäsi.

Vau, johan on idioottimainen tokaisu. Miten noin tyhmällä ihmisellä voi olla työpaikka?

Vierailija
26/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/talous/art-2000009380008.html

Asiantuntijat Guardianissa: Teko­äly tuhoaa työpaikkoja ja kasvattaa tuloeroja

"Chat GPT:n kaltaiset tekoälymallit lisäävät todennäköisesti tuottavuutta. Suuri kysymys on, kuka kerää tuottavuuden hyödyt.

Guardianin mukaan Chat GPT:n kaltaiset tekoälymallit kasvattavat todennäköisesti tulo-ja varallisuuseroja. Lehden mukaan tekoöly luo todennäköisesti uusia tekonologiailjardöörejä ja siirtää samalla monia työntekijöitä matalapalkkaisiin tehtäviin

Eli keskiluokka katoaa, jatkossa on vain rikkaita ja köyhiä

Vierailija
27/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on työvoimapula. Ei muuta kuin lapio käteen.

Jos tämä pitää paikkansa niin miksi ei palkata sitä viisikymppistä, jolla on vahva amattitaito ja motivaatio työhön? Nirso työnantaja haluaa nuoremman, jolle tarvitsee maksaa vähemmän palkkaa ja tämä on fakta

Olin jokunen kesä olin töissä uudessa ruokakaupassa. Avattiin siis uusi myymälä ja uusi työtekijöitä rekrytoitiin varmaan noin 30-40. Varmasti 15 heistä oli lähellä 50v tai yli. Ja kyllä minun kokemukseni mukaan vanhempaa väkeä pidetään kaksin käsin kiinni firmoissa. Ovat hyviä kokeneita työntekijöitä. Kyllä meitä nuoria on maailmalle ennemmin potkittu kuin heitä.

Nyt jotenkin kuuostaa hieman epäuskottavalta :D  Ettei vaan joku nyt provoilisi siellä. Tutkimusten mukaan ikärasismi on yksi suurimmista ongelmista nykyajan työmarkkinoilla

Ai jaa. Mielestäni oikeisto ja äärioikeisto ei halua palkata seksuaalivähemmistöjä, suomenruotsalaisia eikä tum ma ihoisia eikä halua antaa työvuoroja.

Vierailija
28/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut pakotettiin töihin vuosien syöpähoitojen ja aivoleikkauksen jälkeen, yli 50-vuotiaana. 

En ole ihan varma, liittyivätkö syöpähoitoni porvareihin. 

Luulen, että syynä oli se, että olen koko elämäni tehnyt töitä. 

Vierailija
29/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun olis niiiin ihanaa voida pitää orjia. Siksi rakenteita pitää huonontaa entisestään. Vasemmistokaan ei viitsi niitä rakenteita korjata kunnolla, koska sitten menettäisivät kurjalisto-äänestäjät.

Olisi ihanaa varmaan tienata ihmis kau palla ja parit ta,misella ja saada itsekin seks iä, vai mitä?

Vierailija
30/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikille ei riitä palkkatöitä. Onko tämäkin yksilön vika? Olet kyllä idiootti. Vaikka kaikki työnhakijat olisivat yhtä hyviä niin niitä työpaikkoja ei vain riitä kaikille, joku jää aina ilman.

Ja sinusta pitäisi rangaista työtöntä siitä, että vika on ensisijaisesti rakenteissa?

On sinun vikasi, että sinulle ei riitä töitä, ja minun ansioni, että minulle riittää töitä. Kun katsoo käytöstäsi, on helppo ymmärtää, miksi sinulle ei töitä riitä.

Vierailija
31/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtää ne, jos saa purkaa jotakin. Mutta jos pitäisi korjata tai rakentaa rahallisesti panostaen, niin sitä eivät tahdo.

Vastustavat veroja ja julkista rahoittamista. Jotain vapaaehtoistyö ja -avustushommia voivat joskus kannattaakin.

Vierailija
32/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001947552.html

Musk: Kun robotit tekevät työt, valtio maksaa palkat

Teknologiaikoni Elon Musk uskoo, että kattava perustulo on tulevaisuutta.

Vierailija
33/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako teitä, työttömien syyllistäjät, kun perustulo tulee ja entistä useampi työtön on kotona perustulolla? Varmaan ketuttaa :)

Vierailija
34/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut pakotettiin töihin vuosien syöpähoitojen ja aivoleikkauksen jälkeen, yli 50-vuotiaana. 

"Minä olen hyvä ihminen, olen koko elämäni tehny töitä!" - mentaliteetti paistaa kauas.

Sinäkin voit olla työtön kun työpaikallesi iskee yt-neuvottelut, etenkin kun sinulla on jo noin paljon ikää. Silloin ei auta vaikka olisi miten paljon työkokemusta, koska sinä tulet työnantajalle kalliimmaksi kuin nuorempi työntekijä

Vierailija
35/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakenteet voivat selittää työttömien määrää tilastollisena ilmiönä, mutta eivät yksilötasolla: miksi Maija työllistyi, mutta Mikko ei.

Syy siihen, miksi juuri sinä olet työtön, on sinussa itsessäsi.

Oletko ajatellut sitä että usein paikkaa hakee vaikka 50 mattimaijaa ja heistä valitaan 1 tai 2. Ei se mitenkään mene niin että kaikki halukkaat ja hyvät saavat töitä. Ei välttämättä ole syy hakijassa vaan siinä että ei ole se ainoa tahi toinen kahdesta. Tai itse aikanaan kuulemani vakivirsi että muuten hyvä mutta se kokemus...sainhan minä sitäkin sitten ajallaan kun aina joku tajusi antaa mahdollisuuden kerätä kunnes sain vakipaikan. En saanut myöskään alan ulkopuolelta mitään vaikka hain ja olin valmis. Mutta se ärkeleen kokemus.

Vierailija
36/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tekee omistajille tulosta, jos eivät työntekijät? Mutta tämä ei ole selvää OrpoPurra -linjalle. Siellä ovat nyt sellaiset ajat, että keppiä laiskoille työntekijöille.

Ja potkulaki antaa työnantajalle mahdollisuuden sanoa, että Martti, sinulle ei enää ole töitä, kun en jaksa katsella sinua.

Ja tämä on ihan oikein. Vai pitäisitkö itse yrittäjänä laiskaa työntekijää.? Nykyään huonosta työntekijästä on vaikeampi päästä eroon kuin omasta aviopuolisosta. Ja se suuri syy mikä estää tai ei uskalleta rekrytoida. Mutta tuo ei kyllä pidä paikkaansa mitä sanot. Ketään ei voi irtisanoa sen perusteella että ei jaksa katsella. Mutta jos työntekijä laiskottelee tai hoitaa hommat huonosti on oikein irtisanoa.

Lopetetaan samalla ylisuuret yritystuet ja loispummiyrittäjiltä työkkärin ilmaistyöntekijöiden käyttö. Alkaa se palkanmaksukin maistua jos yhteiskunnalta ei enää tule ilmaisorjia ahneille yrittäjille

Vierailija
37/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on löytänyt kommentointikentän lihavointinapin.

Vierailija
38/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minä olen hyvä ihminen, olen koko elämäni tehny töitä!" - mentaliteetti paistaa kauas.

Sinäkin voit olla työtön kun työpaikallesi iskee yt-neuvottelut, etenkin kun sinulla on jo noin paljon ikää. Silloin ei auta vaikka olisi miten paljon työkokemusta, koska sinä tulet työnantajalle kalliimmaksi kuin nuorempi työntekijä

Tähän mennessä kuudet yt-neuvottelut, joissa yksissä päätin lähteä työpaikalta. Ei ollut hyvä päätös, koska uuden työn saamisessa meni aikaa. Porvareita en osannut syyttää. 

Tervetuloa pankkialalle töihin. 

Vierailija
39/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikille ei riitä palkkatöitä. Onko tämäkin yksilön vika? Olet kyllä idiootti. Vaikka kaikki työnhakijat olisivat yhtä hyviä niin niitä työpaikkoja ei vain riitä kaikille, joku jää aina ilman.

Ja sinusta pitäisi rangaista työtöntä siitä, että vika on ensisijaisesti rakenteissa?

On sinun vikasi, että sinulle ei riitä töitä, ja minun ansioni, että minulle riittää töitä. Kun katsoo käytöstäsi, on helppo ymmärtää, miksi sinulle ei töitä riitä.

Porvarin ulina on musiikkia korvilleni!

Vierailija
40/136 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku on löytänyt kommentointikentän lihavointinapin.

Uskoisin, että porvarit ovat vaikuttaneet asiaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan