Meillä nuori mies oli töissä kokonaista kaksi päivää
Totesi eroamisen syyksi, että työ on vähemmän automaattista kuin mitä hän oli luullut. Kyseinen työ ei siltikään edes ollut fyysisesti raskasta, vaikka käsillä pitikin koko ajan tehdä hommaa. Heikossa on nykynuorten jaksaminen, ei voi muuta sanoa. Pitäisi vissiin työnkin lomassa olla enemmän kännykän räpelöimistaukoja :D
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut nuori mies töissä kohta vuoden. On työpaikan parhaimpia työntekijöitä. Kyllä niistä nuorista miehistä helmiäkin löytyy!
Jokainen ihminen on silti yksilö vaikka puhutaankin kollektiivisesti yleistäen kaikista "nuorista". Trendi vain on laskeva sillä nettiaddiktio on monella niin paha että pitää selata somea puhelimesta kesken työnkin ja fyysinen kunto on heikompaa kuin edellisillä sukupolvilla.
Aiemmin ongelma oli lähinnä alkoholi kun tultiin jurrissa tai pahassa krapulassa töihin mutta se ei ollut niin yleistä kuin z-sukupolven käteen kiinni kasvanut älyluuri.
Kyllä olen itsekin miettinyt, että mitähän yhteiskunnasta tulee, kun nykyiset nelikymppiset jää eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain osaan työpaikoista tulee kelvottomia nuoria, niin toki on myös mahdollista, että itse paikka on kelvoton ja siksi viisaat nuoret ottavat ritolat?
No tämäpä. Itse olen 32vuotias ja lopetin erään työpaikan ensimmäisen päivän lopuksi. Olihan se tavallaan noloa, mutta vaati uskomattoman itsearvostuksen ja sen kuuntelun. Työ paljastui todella erilaiseksi mitä olin luullut. Tuli myös sellaisia asioita mitä ei mainittu työhaastattelussa *(esim nappikuuloke korvassa koko päivän) Meinasin seota kun jouduin kokoajan kuunnella muiden kysymyksiä toisiltaan. (Kyseessä kaupan ala.)
Joskus työ on vain niin paskaa että ei pysty! Ja se on silloin etu myös työnantajalle että lähtee heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillepä otettiin ihan aikuinen musiikinopettaja ihan yläkoulun vakivirkaan. Ekan viikon perjantaina meni kansliaan sanomaan, että ei hänestä taidakaan olla näihin hommiin.
En ihmettele että lähti kun kyseessä on yläkoulu. Ikävämpää opetusympäristöä on vaikea löytää. Tympeitä teinejä luokka täynnä.
Minä olen ollut nyt sijaisopettajana yläkoululla. Ja yllätyin todella paljon siitä kuinka mukavia ja hyvätapaisia nämä nykynuoret ovat. Suurin osa teki kokoajan parhaansa eivätkä häirinneet mitenkään opetusta. Ja ne muutamat nuoretkin jotka puhuivat vaan mopoista tunnin alussa juttelivat minun kanssani mielellään hetken autojen virittämisestä ja sen jälkeen lopputunnin laskivat tehtäviä. Joo kyllä joku välillä katsoi puhelintaan mutta en puuttunut asiaan jos tehtävät tuli kuitenkin tehtyä. Kukaan nuorista ei kiroillut, haistatellut ym.
Ja joo tuolla koulussa on varmaan keskimääräistä parempi henki mutta teillä joiden työpaikalla ketkään nuoret ei selviä niin kannattaisi miettiä myös onko työpaikalla kaikki kunnossa. Eli onko nuorilla sopivat ohjaajat ja opetetaankin ja tuetaanko heitä työhön. Millainen yleinen työilmapiiri on.
Uskon että osa nuorista ei kykene olemaan ilman puhelinta tai tekevät muuten tyhmiä. Mutta kyllä suuri osa nuorista tekee hyvin asioita jos heille annetaan siihen mahdollisuus.
Ja meikä aliytti metsurihna 18 vuotiaana. Kukas maksaa nykynuorten eläkeet? Ei ole maksajia eikä rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillepä otettiin ihan aikuinen musiikinopettaja ihan yläkoulun vakivirkaan. Ekan viikon perjantaina meni kansliaan sanomaan, että ei hänestä taidakaan olla näihin hommiin.
Miksei ollut, kiusasko oppilaat?
Tällainen miesten mollaamisketju saa olla ja kukoistaa??
Jos sama olisi tehty naisista, olisi poistunut ekan 10min aikana.
Meillä jaksoi yksi nuori mies kokonaisen viikon. Sitten lopetti koska "ei noi aamuvuorot sittenkään sovi mulle". Koeaika oli ja hyvä kun oli. Mutta ei ole ensimmäinen joka ei pysty tulemaan töihin viimeistään klo 07.
Nuorten olisi hyvä ymmärtää, ettei työnantaja suunnittele vuoroja ollakseen v...mainen. Työvuorot on suunniteltu niin, että tehtaan tuotteita kulkee prosessin läpi tasaisesti aamusta iltaan niin, että iltavuoron päättyessä tilausten mukainen määrä lopputuotetta on valmiina toimitettavaksi asiakkaille. Sillä tavalla tuotetaan lisäarvoa ja maksetaan myös palkat. Tuote ei valmistu jos pirukka valuu paikalle kukin mielensä mukaan. Tämän ymmärtäminen on järkyttävän monille mahdotonta.
Kyllä meillä on joustoakin. Aamuvuoron alku liukuman mukaan 05.30-07 ja iltavuoron vastaavasti klo 13.30-14.30. Iltavuoron päättyminen tiukempi nyt, kun yövuoroja ei enää tehdä. Joskus niitäkin on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vanha Rautavaaran laulu passaa hyvin tähän!
Ennen oli laivat puuta ja miehet oli rautaa Hiiohoi!
Nyt on miehet puuta Hiiohoi ja laivat ovat rautaa !
( Taupo Rautavaara: Laivat puuta miehet rautaa)
Ennen oli duuni duunia
ja tekijätkin jaksoi,hiiohoi!On ahneus kaiken pilannut
ei kukaan enää jaksa hiiohoi,hiioihooooi!
Mikä ahneus? Ei ole ahneutta, että työnantaja vaatii työntekijöiltään työpanosta palkan vastineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No omat nuoret on kyllä tehneet töitä 16v lähtien kaikki lomat. Saivat ekasta kesätyöstä vakipaikat. Eli aina saa mennä töihin kun kerkeää ja haluaa. Ovat kuulemma niin ahkeria. Eivät tahdo malttaa pitää edes taukoja. Työ monipuolista, vaatii koulutusta jota meidän nuorilla ei ole mutta kun ovat harrastaneet alaa kotona ja kova halu oppia niin työnantaja ottaa mielummin heidät kuin alaa opiskelevia harjoittelijoita ym.
Tyhmä kehuu hevosellaan, hullu vaimollaan ja lahjaton lapsillaan
Minäkin olen ylpeä siitä että olen kasvattanut omista lapsistani reippaita ja täyspäisiä! Hekin ovat olleet kesätöissä ja koulun ohella tehneet tuntitöitä, opiskelleet ja edenneet huipputöihin valmistuttuaan.
Nykyään tuo on niin harvinaista että siitä sietääkin mainita erikseen.
Useimmat "kasvattavat" lapsensa tukiloisiksi steissille tappelemaan. Siinä sitä onkin ylpeyden aihetta:) Olet vain kade
No ei ole. En tunne itse yhtään nuorta joka olisi lähtenyt kesätöistä saman tien. Ja tunnen aika monta kun itselläkin kaksi nuorta miestä kotona ja heillä laajat kaveripiirit.
Monta kertaa on kyllä ollut työpaikkoja jotka ovat olleet vähemmän mukavia ja joissa nuoria on kohdeltu suorastaan huonosti. Mutta hammasta purren on nekin menty kunnialla läpi.
"Kaksi nuorta miestä kotona"? Eivätkö ole missään töissä vaan kotonako makoilevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No omat nuoret on kyllä tehneet töitä 16v lähtien kaikki lomat. Saivat ekasta kesätyöstä vakipaikat. Eli aina saa mennä töihin kun kerkeää ja haluaa. Ovat kuulemma niin ahkeria. Eivät tahdo malttaa pitää edes taukoja. Työ monipuolista, vaatii koulutusta jota meidän nuorilla ei ole mutta kun ovat harrastaneet alaa kotona ja kova halu oppia niin työnantaja ottaa mielummin heidät kuin alaa opiskelevia harjoittelijoita ym.
Tyhmä kehuu hevosellaan, hullu vaimollaan ja lahjaton lapsillaan
Ja patalaiska luuska haukkuu näitä kaikkia.
Meillä kun on otettu yli 50 vuotiaita töihin, niin ovat tuskallisen hitaita tekemään ja oppimaan. Jotenkin suoraan sanoen aivot ei tunnu pelittävän. Saikuttavat paljon. Sitten taas kun otetaan nuoria ovat tosi näppäriä ja nopeita, mutta eivät pysy pitkään. Jäävät esim äitiyslomalle eivätkä tuu takas. Nuoret ois muuten paljon parempia kuin vanhat.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ollut? Kiusasko nuoret häntä?
Voi nääs nääs.kyllä on nuoriso pilalla.pitää vaan puskee töitä ja töitä.kyllä ENNEN JAKSETTIIN.
Ei tämä ole mikään "nykyajan nuoret on heikkoja ja laiskoja" -juttu. Aina on ollut niitä nuoria, jotka eivät joka työpaikassa viihdy. Itse olin 90-luvulla mansikkamaalla tasan yhden päivän ja sen jälkeen en enää mennyt. Huvipuistostakin otin loparit parin viikon jälkeen ja niin otti muutama muukin samalla. Ihan jo aikuisiällä kestin yhdessä työpaikassa vain kaksi päivää ja sen jälkeen lähdin itkien kotiin.
Jo ennen luureja meillä yksi kesähessu jaksoi kokonaista 2 tuntia, lähti ruokatunnille, eikä palannut. Hyvä tietysti oli, että ei ehditty häneen panostaa.
Vierailija kirjoitti:
mitä sit kela maksaa.ei tartte aamulla mihikää orjaks lähtee
Kaikki työssäkäyvät ovatkin sitten sinun orjia.
Meillä yksi työjharkkalainen ilmoitti jo ennen ekaa päivää että ei jaksakaan kun stressaa ajatuskin työaamuista. Ysin aamuja olisi ollut kuukausi
No
Ok