Meillä nuori mies oli töissä kokonaista kaksi päivää
Totesi eroamisen syyksi, että työ on vähemmän automaattista kuin mitä hän oli luullut. Kyseinen työ ei siltikään edes ollut fyysisesti raskasta, vaikka käsillä pitikin koko ajan tehdä hommaa. Heikossa on nykynuorten jaksaminen, ei voi muuta sanoa. Pitäisi vissiin työnkin lomassa olla enemmän kännykän räpelöimistaukoja :D
Kommentit (65)
Turha kitistä, palkkaisivat meitä yli nelikymppisiä, ei ole ongelmia työnteon kanssa. Vaan joka paikkaan pitää saada nuori ja dynaaminen, tuossa lopputulos.
Meillä yksi opiskelija oli yhden päivän työharjoittelussa. Eipähän näkynyt enää seuraavana päivänä töissä.
Meillä on ollut nuori mies töissä kohta vuoden. On työpaikan parhaimpia työntekijöitä. Kyllä niistä nuorista miehistä helmiäkin löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No omat nuoret on kyllä tehneet töitä 16v lähtien kaikki lomat. Saivat ekasta kesätyöstä vakipaikat. Eli aina saa mennä töihin kun kerkeää ja haluaa. Ovat kuulemma niin ahkeria. Eivät tahdo malttaa pitää edes taukoja. Työ monipuolista, vaatii koulutusta jota meidän nuorilla ei ole mutta kun ovat harrastaneet alaa kotona ja kova halu oppia niin työnantaja ottaa mielummin heidät kuin alaa opiskelevia harjoittelijoita ym.
Tyhmä kehuu hevosellaan, hullu vaimollaan ja lahjaton lapsillaan
Minäkin olen ylpeä siitä että olen kasvattanut omista lapsistani reippaita ja täyspäisiä! Hekin ovat olleet kesätöissä ja koulun ohella tehneet tuntitöitä, opiskelleet ja edenneet huipputöihin valmistuttuaan.
Nykyään tuo on niin harvinaista että siitä sietääkin mainita erikseen.
Useimmat "kasvattavat" lapsensa tukiloisiksi steissille tappelemaan. Siinä sitä onkin ylpeyden aihetta:) Olet vain kade
mitä sit kela maksaa.ei tartte aamulla mihikää orjaks lähtee
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kanssa naureskeltu näille ja veikkaillaan kuinka kauan uusin tulokas jaksaa. Paras lähti ekan päivän ruokatauolta 😂
Kertoo paljon teidän työpaikasta.
Kertoo myös paljon teidän tasosta... ei taitaisi olla mahiksia tehdä muualla palkkatöitä.
Onneksi toisilla on varaa valita ja itsetunto kohillaan. Kaikkeen ei tarvitse suostua.
Täällä tyäkkärin lähettämä nuorimies lähti lääkäriin jo ennen klo9 kahvitaukoa ja on ollut sillä käynnillä jo puoli vuotta. Osa tosin katosi jo kun kävivät katsomassa paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tyäkkärin lähettämä nuorimies lähti lääkäriin jo ennen klo9 kahvitaukoa ja on ollut sillä käynnillä jo puoli vuotta. Osa tosin katosi jo kun kävivät katsomassa paikkaa.
Kerro firma niin osaamme varoa.
Aina kuulee (jo tähänkin on tullut vastauksia), että ei ne nykynuoret ole huonoksi menneet, kun meillekin tuli eräskin niin reipas tekijä.
Kyllähän muutos on ollut aivan valtava viimeisen 20 vuoden aikana. Kaikki muu on paskapuhetta. Hyviä nuoria löytyy edelleen, mutta sen selkärangattoman joukon osuus on kasvanut valtavasti. Meillä tehdään suorittavaa työtä ja kolmannes nuorista on sellaisia, että eivät sovellu tehtävään, vaan ovat firmalle tappiollisia, jos töissä pitäisi. Työ ei edes ole raskasta, mutta kuitenkin sillä tavoin suorittavaa, että koko ajan saat olla konkreettisesti tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorison tietoteknisistä taidoista olen huolissani. Ovat koko ikänsä käyttäneet kaikkea nopeaa ja helppoa niin ohjelmistojen peruskäytönkin oppimisessa on ongelmia. Samoin wordin ja excelin ja muiden. Miettikää, kaupallisen peruskoulutuksen saanut nuori ihminen ei välttämättä nykyään osaa tehdä edes excelin makroja eikä tajua hölkäsenpöläystäkään perusjutuista, mm. excelin funktioista
Pakko sanoa, että en tajua minäkään :D Wordia olen käyttänyt paljon, samoin handlaan tietenkin omassa työssä käytettävän järjestelmän. Mutta Excelit ja muut ohjelmistot on pitkälti hepreaa. Ja kävin kuitenkin amkin, Excel-kurssi taisi olla 2 op. Jos siis kyseessä on muuten hyvä työntekijä niin eikö heitä voisi opettaa noihin?
Tämmöinen vihapuheketju tällä kertaa. Ilmiannettu.
Jos tarjoat nollatuntisopimusta korvessa ja kuri on kova ja palkka huono, niin älä ihmettele jos väkeä tulee ja menee.
Asiallisissa työpaikoissa väki pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kanssa naureskeltu näille ja veikkaillaan kuinka kauan uusin tulokas jaksaa. Paras lähti ekan päivän ruokatauolta 😂
Ei kyllä hirveästi naurattaisi, koska tämä kertoo siitä, että teidän työyhteisössä tai työssä on jotain vikaa ja pahemman kerran. Näkyy jo tuosta asenteesta.
Vierailija kirjoitti:
Meillepä otettiin ihan aikuinen musiikinopettaja ihan yläkoulun vakivirkaan. Ekan viikon perjantaina meni kansliaan sanomaan, että ei hänestä taidakaan olla näihin hommiin.
En ihmettele että lähti kun kyseessä on yläkoulu. Ikävämpää opetusympäristöä on vaikea löytää. Tympeitä teinejä luokka täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No omat nuoret on kyllä tehneet töitä 16v lähtien kaikki lomat. Saivat ekasta kesätyöstä vakipaikat. Eli aina saa mennä töihin kun kerkeää ja haluaa. Ovat kuulemma niin ahkeria. Eivät tahdo malttaa pitää edes taukoja. Työ monipuolista, vaatii koulutusta jota meidän nuorilla ei ole mutta kun ovat harrastaneet alaa kotona ja kova halu oppia niin työnantaja ottaa mielummin heidät kuin alaa opiskelevia harjoittelijoita ym.
Minäkin olen ylpeä siitä että olen kasvattanut omista lapsistani reippaita ja täyspäisiä! Hekin ovat olleet kesätöissä ja koulun ohella tehneet tuntitöitä, opiskelleet ja edenneet huipputöihin valmistuttuaan.
Useimmat "kasvattavat" lapsensa tukiloisiksi steissille tappelemaan. Siinä sitä onkin ylpeyden aihetta:) Olet vain kade
No ei ole. En tunne itse yhtään nuorta joka olisi lähtenyt kesätöistä saman tien. Ja tunnen aika monta kun itselläkin kaksi nuorta miestä kotona ja heillä laajat kaveripiirit.
Monta kertaa on kyllä ollut työpaikkoja jotka ovat olleet vähemmän mukavia ja joissa nuoria on kohdeltu suorastaan huonosti. Mutta hammasta purren on nekin menty kunnialla läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sinulla hieman realiteetit ja asioiden mittakaavat hukassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorison tietoteknisistä taidoista olen huolissani. Ovat koko ikänsä käyttäneet kaikkea nopeaa ja helppoa niin ohjelmistojen peruskäytönkin oppimisessa on ongelmia. Samoin wordin ja excelin ja muiden. Miettikää, kaupallisen peruskoulutuksen saanut nuori ihminen ei välttämättä nykyään osaa tehdä edes excelin makroja eikä tajua hölkäsenpöläystäkään perusjutuista, mm. excelin funktioista
Pakko sanoa, että en tajua minäkään :D Wordia olen käyttänyt paljon, samoin handlaan tietenkin omassa työssä käytettävän järjestelmän. Mutta Excelit ja muut ohjelmistot on pitkälti hepreaa. Ja kävin kuitenkin amkin, Excel-kurssi taisi olla 2 op. Jos siis kyseessä on muuten hyvä työntekijä niin eikö heitä voisi opettaa noihin?
Ei koulussa mitään exceliä opeteta, ne opitaan työssä tekemällä.
Jos vain osaan työpaikoista tulee kelvottomia nuoria, niin toki on myös mahdollista, että itse paikka on kelvoton ja siksi viisaat nuoret ottavat ritolat?