Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkut tarvitsisi pienempiä pakkauskokoja

Vierailija
10.09.2023 |

Sinkkuja asuu Suomessa jo kolmisen miljoonaa mutta joutuvat ostamaan usein perhepakkauksia. Ei kaikki jaksa syödä samaa ruokaa kolme päivää vain sen takia että ei saa pienempiä pakkauksia. Jauheliha on hyvä esimerkki ja 100 gramman pakkaukset olisi ihan yes.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkut tarvisi myös verovähennyksiä ja vuokranalennusta. Helppohan se on kahden maksaa 1000 vuokraa, mutta maksapa yksin.

Sinkku voi asua pienemmässä.

Vierailija
22/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaupassa ei voisi olla robottia joka annostelee juuri sen verran kuin tarvitsee? Tuotteet olisi isommissa pakkauksissa kaupassa mistä sitten robotti ottaisi tarvittavan määrän kun pyytäisi. Kotona ei tarvitsisi olla koskaan enempää kuin sillä hetkellä tarvitsee. Kaupat on kumminkin auki joka päivä ja isommat vuorokauden ympäri.

Miksi kaupankäynti on sinkulle niin hankalaa? Eikö sinkulla riitä äly ostaa juuri sen verran kuin on menekki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkut tarvisi myös verovähennyksiä ja vuokranalennusta. Helppohan se on kahden maksaa 1000 vuokraa, mutta maksapa yksin.

Sinkku voi asua pienemmässä.

Yksiön vuokra on yleensä enemmän kuin puolet kaksion vuokrasta. Mitä pienemmät neliöt sitä kalliimpi neliöhinta.

Vierailija
24/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 70kg mies, eli omasta mielestä melko pienikokoinen ja nykyiset annoskoot eivät riitä mihinkään, aina pitää esimerkiksi mikroruoan lisäksi vetää leipiä tai lihiksiä tai jotain.

Itselle sopiva määrä jauhelihaa spagettiin olisi 600g, mutta tyydyn yleensä 400g tai sitten otan sen vielä isomman joka oli kai 700-800g ja vedän itseni ihan täyteen.

Vaikea uskoa näitä pikkuannoksia, kun kadullakin niin moni on vähän tai paljon ylipainoinen.

Vierailija
25/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaupassa ei voisi olla robottia joka annostelee juuri sen verran kuin tarvitsee? Tuotteet olisi isommissa pakkauksissa kaupassa mistä sitten robotti ottaisi tarvittavan määrän kun pyytäisi. Kotona ei tarvitsisi olla koskaan enempää kuin sillä hetkellä tarvitsee. Kaupat on kumminkin auki joka päivä ja isommat vuorokauden ympäri.

Helpompaa olisi, jos tuotteet olisi pienemmissä pakkauksissa. Vaikkapa jauheliha 100 gramman, jos tarvitsee 200 gr, ostaa 2 ja jos tarvitsee enemmän, ostan enemmän. Pakkausmuovia tuo tietenkin lisäisi.

Vierailija
26/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivissäkin usein on vain valtava pakkaus. Varmaan lapsiperheetkin syö leipänsä mieluiten tuoreena joten heillekään ei välttämättä tarvitsisi olla nykyisen kokoisia.

Vierailija
27/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuuskin vähenisi kun ostettaisiin vain sen minkä tarvitsee. Sitä tulee lian helposti syötyä liikaa jos kotona on ylimääräistä ruokaa.

Vierailija
28/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole ikinä kuullut pakastimesta. Ihan siihen jääkaapin pakastelokeroonkin mahtuu luokkaa 10 annosta kun pakkaa tehokkaasti.

Vierailija
29/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaupankäynti on sinkulle niin hankalaa? Eikö sinkulla riitä äly ostaa juuri sen verran kuin on menekki?

Jäikö sinulta koko ketjun pointti huomaamatta? Ei voi ostaa vähempää kuin pienin myynnissä oleva koko, vaikka olisi kuinka älyä. 

Vierailija
30/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka syö vaan 100 g;n annoksia? 

Yleensä ne pienemmät annokset on hinnoiteltu kilohinnaltaan kalliimmiksi, ja monet tarjoustuotteet vaikkapa K-ryhmän kaupoissa edellyttävät että niitä kannattaa ostaa kerralla 2, 3 tai 5 kappaletta kerralla. Sinkkumiehenä tulee helposti tehtyä isompia kuin tasan yhden hengen annoksia, jolloin loput voi syödä illalla tai lämmittää seuraavana päivänä mikroaaltouunissa.

Jos ostan ison pakastetun pannupizzan ja lisään siihen vielä tonnikalaa, edamjuustoa ja mausteita, niin leikkaan sen paistamisen jälkeen pizzaveitsellä neljään osaan. Silloin minulla ei ole tarvetta ahtaa isoa pizzaa yhdellä kertaa, vaan voin syödä esimerkiksi 1/4 tai 2/4 pizzasta myöhemmin riippuen omasta nälästä. Kerran paistettu pizza säilyy hyvin seuraavaan päivään asti tiivissä muovirasiassa eikä sitä tarvitse lämmittää uudestaan.

Vierailija
31/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuuskin vähenisi kun ostettaisiin vain sen minkä tarvitsee. Sitä tulee lian helposti syötyä liikaa jos kotona on ylimääräistä ruokaa.

Kyllä aikuinen ihminen osaa suunnitella omaa syömistään. Kun kotona on hyvät varastot erilaista syömistä, niin silloin voi valita eri vaihtoehtojen väliltä mitä huomenna syö ilman että tarvitsee käydä joka päivä kaupassa. Itse pyrin ostamaan ruoat ja juomat sen mukaan että niiden parasta ennen päivämäärä on mahdollisimman kaukana. Tälläkin hetkellä minulla on kolmenlaista Aino-jäätelöä pakastimessa, mutta ei minulla ole mitään tarvetta ruveta ahtamaan jäätelöä litrakaupalla.

Vierailija
32/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myöskään kiellettyä ostaa sitä 400g jauhelihaa ja yhtenä päivänä tehdä pieni makaronilaatikko ja toisena lihapullia. Tai kolmen paprikan lajitelmasta ensin täytetyt paprikat ja sitten fajitat. Tai laittaa puolet kanasta pakkaseen.

Ihan vihoviimeinen mitä tarvitaan on vieläkin pienemmät pakkaukset mihin menee paljon enemmän muovia kuin järkevän kokoisiin normipakkauksiin.

Vierailija
33/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin enemmän lihaa jos sitä saisi 100-150g pakkauksissa esim yksittäispakatun pihvin. Useimmissa kaupoissa ei ole lihatiskiä. Sinkkutalouksia on Helsingissä puolet, herätkää ruokatehtailijat. Hedelmät myydään usein isoissa muovirasioissa. Haluan ostaa 1-2 samanlaista hedelmää, en enempää. En pakasta enkä syö edellisen päivän ruokaa koska se ei ole enää houkuttelevaa.

Vierailija
34/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkku olen ja viimeksi ostin jauhelihaa 1,8kg, lihapullia annospakkauksissa pakasteeseen. 

Aika moni sinkku asuu pienessä vuokrakodissa, jossa pakastin on lokero jääkaapin sisällä. Sinne kun laitat pari kiloa lihapullia, puolikkaan leivän ja pari herne-maissi-paprika-pussia, niin tila on täynnä ja joudut kuitenkin syömään samaa ruokaa joka päivä. 

ps. Kaikkien vuokranantajat eivät salli tunkea pakastinta eteiseen tai vessan lavuaarin yläpuolelle (muualla ei ole tilaa). 

Kiinnostaisi nähdä tilasto sinkkujen asumismuodoista.

Vierailija
35/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söisin enemmän lihaa jos sitä saisi 100-150g pakkauksissa esim yksittäispakatun pihvin. Useimmissa kaupoissa ei ole lihatiskiä. Sinkkutalouksia on Helsingissä puolet, herätkää ruokatehtailijat. Hedelmät myydään usein isoissa muovirasioissa. Haluan ostaa 1-2 samanlaista hedelmää, en enempää. En pakasta enkä syö edellisen päivän ruokaa koska se ei ole enää houkuttelevaa.

Missä kaupoissa ei ole hedelmiä irtomyynnissä? Mä olen aina ostanut vain irtomyynnistä lukuunottamatta jotain viinirypälerasiaa.

Vierailija
36/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihaa saat vaikka 70g lihatiskiltä.

Ei ole joka paikassa enää lihatiskejä. Itse asun pienellä paikkakunnalla jossa kaksi ruokakauppaa eikä kummassakaan ole lihatiskiä.

Vierailija
37/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku luulee, että lihatiskistä saa tuoretta lihaa, on hölmö ja väärässä. Lihatiskiin jauhetaan paketeista sellaiset lihat, jotka ovat juuri menossa päiväysvanhaksi.

Vierailija
38/42 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkku, enkä nyt keksi yhtäkään tuotetta, josta kaipaisin pienempää pakettia.

Minä kaipaisin monestakin. Tulee paljon hävikkiä. Eikä kaikissa kaupoissa ole lihatiskiä.

Sinkkuja tosin on reilu miljoona eikä kolmea miljoonaa. Ja osa yhden hlön talouksista on parisuhteessa ja syö paljon yhdessä,

Vierailija
39/42 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihaa saat vaikka 70g lihatiskiltä.

Ei ole joka paikassa enää lihatiskejä. Itse asun pienellä paikkakunnalla jossa kaksi ruokakauppaa eikä kummassakaan ole lihatiskiä.

Ei niitä ole täällä pk-seudullakaan kaikissa kaupoissa ja joissa on eivät ole yhtä pitkään auki kuin kauppa.

Vierailija
40/42 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella sinkulla pitäisi olla pakastin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi