Sinkut tarvitsisi pienempiä pakkauskokoja
Sinkkuja asuu Suomessa jo kolmisen miljoonaa mutta joutuvat ostamaan usein perhepakkauksia. Ei kaikki jaksa syödä samaa ruokaa kolme päivää vain sen takia että ei saa pienempiä pakkauksia. Jauheliha on hyvä esimerkki ja 100 gramman pakkaukset olisi ihan yes.
Kommentit (42)
No onpas 100 gr jauhelihan takia tehtyy elämä itsellesi niin vaikeaksi. Etkö sa ymmärrä, että oieneet pakkaukset nostavat jatkuvasti tuotteiden hintaa lisäksi muovijätteiden tuplaantumisele. Osta sitten sopiva lihapala tiskiltamyllytä itse, tai osta lihatiskilta se 100 gr. Mitä enemmän tuotteiden koot ja massat vähentyvät, sitä enemmän ahneet kauppiat hintoja nostavat. Lopulta sa et jaksaa ostaa enää edes sitä 100 gr. Nii et vaika taloudellusesti on sul nyt vaikeaa, niin sinun toiveiden toteuttuasi olisi sulla vielä vaikeampi. Osta see 400 gr pakkaus, jaa se sopivaksi, pakastaa loput tai sopi naapurin tai tutun kanssa, että ostatte yhden pakkauksen, minkä keskenään jaatte. Keinoja on monia. Asuntoken kanssa on samaa, kun pienten annosten kanssa. Mitä pienempi asunto, sitä kallimpi vuokra. Valitramisen sijasta keksi itsellesi sopiva ratkaisu. Täällä on sinulle neuvonantajiaa ylinkyllin, jos itse et pystyy sopivaa ratkaisua keksimän.
Pakastaa osan, joko raakana, puolivalmiina tai valmiina. Näin minä teen. Tai jatkojalostaa sitä yhtä ruokaa, esim. ensin paistaa broileria koko paketin ja syö siitä osan, laittaa loput jääkaappiin. Seuraavana päivänä tekee osasta vaikka kanasalaatin ja sitä seuraavana viimeisistä sitten kanarisoton. Sama raaka-aine, mutta useampi eri ateria.
No joo, myönnän, että vältän itse kyllä ostamasta sellaisia ruokia, jotka eivät oikein toimi uudelleenlämmitettynä, koska pakkauskoot ovat yhdelle liian suuria. Sen verran siis pitää aina miettiä kaupassa, että ruokaa voi lämmittää uudestaan, pakastaa tai jatkojalostaa.