Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitaja Katja on vaihtamassa alaa: Perusbruttopalkkani on tällä hetkellä 2867 euroa

Vierailija
10.09.2023 |

Taas tällainen otsikko iltapäivälehdessä!!! Onko tuo muka huono palkka?

Kommentit (610)

Vierailija
181/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajatuttuni saa paikallislehden verkkotoimituksessa palkkaa ainakin oman kertomansa mukaan 4800 €/kk. Mun äiti on kohta 60 v sairaanhoitaja jonka palkka on tapissaan 2-vuorotyössä, äidin liksa on aika tarkalleen 3300 €/kk. Eihän tässä ole mitään järkeä. Jos esimerkiksi mun äiti lopettaa työnsä joku voi kuolla tai joku ei parane ja hänen työnsä on äärimmäisen tärkeää mutta sitten jostain yhteiskunnan kannalta täysin arvottomasta työstä voidaan maksaa yli 1500 € enemmän kk. Tämä maa on täysin vikaraiteilla.

Vierailija
182/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se sairaanhoitajan työ on niin paljon tärkeämpää kuin esimerkiksi opettajan tai kaupan työntekijöiden? Kaikkia tarvitaan. Miksi nämä valittajat ovat opiskelleet sairaanhoitajaksi, jos siellä ollaan pelkän rahan takia? Olisihan voinut opiskella vaikka lääkäriksi. Sairaanhoitajilla on mielestäni mieletön palkka koulutukseen nähden. Ihmisten terveydellä on vain niin helppo ratsastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules nro 181 kun työnantaja saa maksaa palkkaa juuri niin paljon tes-määräysten yli kuin haluaa tai katsoo kannattavaksi! Veikkaisin et yhdenkään hoitsun palkka ei parane sillä että jollekin toimittajalle maksetaan vähemmän. Se on sit eri asia mikä on kunkin alan palkkataso ja mehän tiedetään jo että ainakaan hoitoalan palkkataso ei oo kilpailukykynen.

Vierailija
184/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalla taitaa olla jonkunlainen massahysteria ja hoitajat ovat aivopesty luulemaan olevansa palkkakuopassa. Heidän työssään on uskomattomia etuja joita he eivät tunnu tiedostavan; heille on aina työtä tarjolla, kilpailua ei niinkään, lisillä saa kasvatettua palkkaa useilla satasilla kuukaudessa, palkka sanaa kaikille ja ei tarvitse harmitellut kun työkaveri saa samasta työstä tonnin enemmän, työ on varmasti henkisesti ja fyysisesti raskasta, mutta taidot eivät vaadi jatkuvaa päivittämistä ja kouluttautumista jopa vapaa-ajalla toisin kuin joissain muissa ammateissa.

Vierailija
185/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alalla taitaa olla jonkunlainen massahysteria ja hoitajat ovat aivopesty luulemaan olevansa palkkakuopassa. Heidän työssään on uskomattomia etuja joita he eivät tunnu tiedostavan; heille on aina työtä tarjolla, kilpailua ei niinkään, lisillä saa kasvatettua palkkaa useilla satasilla kuukaudessa, palkka sanaa kaikille ja ei tarvitse harmitellut kun työkaveri saa samasta työstä tonnin enemmän, työ on varmasti henkisesti ja fyysisesti raskasta, mutta taidot eivät vaadi jatkuvaa päivittämistä ja kouluttautumista jopa vapaa-ajalla toisin kuin joissain muissa ammateissa.

"mutta taidot eivät vaadi jatkuvaa päivittämistä ja kouluttautumista jopa vapaa-ajalla toisin kuin joissain muissa ammateissa."

Kyllä vaatii. Ja paljon.

Vierailija
186/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä paska palkka. En ole hoitaja, teen paljon vähemmän vastuullista työtä ja perusbruttopalkkani on vain vähän pienempi.

Ääliöt, jotka meuhkaavat lisistä, niin kumma kyllä ne lisät tulevat vain ja ainoastaan ikävästä työajasta, eivät siitä mitä työtä tehdään. Itse työtehtävän arvo pitää näkyä peruspalkassa, ei lisissä. 

Jos on niin hyväpalkkaista, että kadehditte, niin alkakaa itse sairaanhoitajiksi, jos kerran se paskatyö maistuu teille niin hyvältä.

Vierailija
187/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huono palkka. Minä teen siistiä sisätyötä etänä ja palkka on 3600€. Pidän sitäkin aika huonona, mutta työ ei ole erityisen paineista ja ihan kivaa joten olen ihan tyytyväinen.

Vierailija
188/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se sairaanhoitajan työ on niin paljon tärkeämpää kuin esimerkiksi opettajan tai kaupan työntekijöiden? Kaikkia tarvitaan. Miksi nämä valittajat ovat opiskelleet sairaanhoitajaksi, jos siellä ollaan pelkän rahan takia? Olisihan voinut opiskella vaikka lääkäriksi. Sairaanhoitajilla on mielestäni mieletön palkka koulutukseen nähden. Ihmisten terveydellä on vain niin helppo ratsastaa.

No ei ole 2600 euroa mieletön palkka. Tuon saa alle viisi vuotta alalla olleena, jos tekee päivätyötä. Kaikki muu on lisää, mikä tulee kokemuksesta ja vaikeista työvuoroista.

Vierailija
189/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne lomat. Ne piiiiiitkät lomat. Lisäksi jonkinlaisena luontoisetuna yksityisen puolen palkansaajalle käsittämättömät keskimääräiset 22 - 30 saikutuspäivää vuodessa.

Vierailija
190/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin tehtäväkohtainen peruspalkka on 4.613 e/kk, silti vuosiansioni ovat lähes 100.000 euroa.

Vierailija
191/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan töissä paperitehtaalla. Peruspalkkani oli suorastaan naurettava, mutta kokonaisansioni suhteessa suuremmat kuin mitä saan nykyään paljon vaativammasta asiantuntijatyöstä. Sairaanhoitajien peruspalkka-hölinät ovat puhdasta propagandaa.

Vierailija
192/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä paska palkka. En ole hoitaja, teen paljon vähemmän vastuullista työtä ja perusbruttopalkkani on vain vähän pienempi.

Ääliöt, jotka meuhkaavat lisistä, niin kumma kyllä ne lisät tulevat vain ja ainoastaan ikävästä työajasta, eivät siitä mitä työtä tehdään. Itse työtehtävän arvo pitää näkyä peruspalkassa, ei lisissä. 

Jos on niin hyväpalkkaista, että kadehditte, niin alkakaa itse sairaanhoitajiksi, jos kerran se paskatyö maistuu teille niin hyvältä.

VMP. Kun työ on sellaista, että siihen kuuluu erottamattomana osana vuorotyö yms. tekijät, on ansionmuodostuskin rakennettu se huomioiden. Ihan sama se on kaikilla vastaavilla aloilla, joista monissa tienataan huonommin kuin sairaanhoitajana.

Vierailija
193/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sairaanhoitaja. Palkka on huono tai hyvä. Kuvittele itsesi sairaanhoitajaksi vuorotyöhön. Olet 3 viikonloppua/kk töissä, olet jouluna useimmiten töissä, olet juhannuksena töissä, olet vappuna töissä, olet itsenäisyyspäivänä töissä. olet monena iltana viikossa töissä. Kesäloman pidät jossain välissä, limittäin muiden hoitajien kanssa, voit toki toivoa jotain tiettyä jaksoa lomaa, yhdessä muun perheen kanssa, mutta et välttämättä saa, koska työtoverillasi on juuri vaikkapa häät juuri silloin. Työ on erittäin vastuullista, virheestä voi mennä pahimmassa tapauksessa jonkun potilaan henki. 

Vierailija
194/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö tämä rutina taas jo jatkuu? Veret saisauttavan ja erittäin moraalittoman työtaistelun tuloksenahan palkka-asioiden piti olla nyt kunnossa? Kun tulosta (johon meillä ei koskaan ollut varaa) hehkutettiin, ennustin itse tällä pastalla, ettei siihen kauaa tule menemään kun sama itkuvirsi jatkuu täsmälleen samanlaisena. Olin nähtävästi täysin oikeassa.

Vierailija
195/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin sairaanhoitaja. Palkka on huono tai hyvä. Kuvittele itsesi sairaanhoitajaksi vuorotyöhön. Olet 3 viikonloppua/kk töissä, olet jouluna useimmiten töissä, olet juhannuksena töissä, olet vappuna töissä, olet itsenäisyyspäivänä töissä. olet monena iltana viikossa töissä. Kesäloman pidät jossain välissä, limittäin muiden hoitajien kanssa, voit toki toivoa jotain tiettyä jaksoa lomaa, yhdessä muun perheen kanssa, mutta et välttämättä saa, koska työtoverillasi on juuri vaikkapa häät juuri silloin. Työ on erittäin vastuullista, virheestä voi mennä pahimmassa tapauksessa jonkun potilaan henki. 

Kaupan alalla ihan samat, paitsi että palkka on merkittävästi pienempi. No, toki ihmishengistä ei olla suoraan vastuussa, paitsi ehkä sitten jos ruoka jäisi ihmisiltä pidemmän aikaa ostamatta.

Vierailija
196/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan peruspalkaksi ei ole huono. En ymmärrä miksi ihmiset eivät ilmoita kokonaispalkkaa, jossa on mukana myös muut palkanosat. Palkka on se! Palkka vaan muodostuu eri töissä hieman eri tavalla.

Se ei ole "hieman eri tavalla muodostuvaa" jos toinen saa saman fyysisesti helposta työstä ma-pe klo 8-16 ja toinen saman vaatimustason hommia raatava tekee saman palkan eteen jatkuvasti iltaa, viikonloppua, juhlapyhiä ja öitä.

Voit vapaasti kokeilla. Etenkään ei houkuta nuo yksityiset hoitoalan paikat jossa sairaanhoitajan peruspalkka voi olla alle 2500. Eikä muuten kiinnosta syyksi se, että joku muu jossain toisessa hommassa saa niiiin paljon vähemmän.

Vierailija
197/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimittajatuttuni saa paikallislehden verkkotoimituksessa palkkaa ainakin oman kertomansa mukaan 4800 €/kk. Mun äiti on kohta 60 v sairaanhoitaja jonka palkka on tapissaan 2-vuorotyössä, äidin liksa on aika tarkalleen 3300 €/kk. Eihän tässä ole mitään järkeä. Jos esimerkiksi mun äiti lopettaa työnsä joku voi kuolla tai joku ei parane ja hänen työnsä on äärimmäisen tärkeää mutta sitten jostain yhteiskunnan kannalta täysin arvottomasta työstä voidaan maksaa yli 1500 € enemmän kk. Tämä maa on täysin vikaraiteilla.

Arvaa kumman palkkapussi tulee mainosten ostajilta ja kumman veronmaksajan kukkarosta?

Vierailija
198/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla ihan samat, paitsi että palkka on merkittävästi pienempi. No, toki ihmishengistä ei olla suoraan vastuussa, paitsi ehkä sitten jos ruoka jäisi ihmisiltä pidemmän aikaa ostamatta.

Kaupan alalla palkka on yleensä huono siksi että tunteja voi olla viikossa tarjolla vain 30. Juuri eräs hoitaja sanoi että hänen sukulaisensa saa täysillä tunneilla ja vuorolisillä saman ja enemmänkin kuin hän.

Vierailija
199/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoitajat kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella? Jatkuvasti vingutaan kuinka on muka huono palkka. No, jos brutto on melkein 3000€, niin itse olisin tyytyväinen. Jokainen tekee itse sen valinnan, että lähtee hoitoalaa opiskelemaan. Ja sitten itketään kun on niiiiiiin huono palkka. Kuka käski opiskella hoitajaksi?!?!?!

Vierailija
200/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkö tämä rutina taas jo jatkuu? Veret saisauttavan ja erittäin moraalittoman työtaistelun tuloksenahan palkka-asioiden piti olla nyt kunnossa? Kun tulosta (johon meillä ei koskaan ollut varaa) hehkutettiin, ennustin itse tällä pastalla, ettei siihen kauaa tule menemään kun sama itkuvirsi jatkuu täsmälleen samanlaisena. Olin nähtävästi täysin oikeassa.

Haista sinä pylly moraalisi kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän