Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitaja Katja on vaihtamassa alaa: Perusbruttopalkkani on tällä hetkellä 2867 euroa

Vierailija
10.09.2023 |

Taas tällainen otsikko iltapäivälehdessä!!! Onko tuo muka huono palkka?

Kommentit (610)

Vierailija
381/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä puolestaan sairaanhoidon opettajan palkaksi ilmoitetaan 2400 - 3000 e (vuonna 2006). Jos se bruttopalkka nousisikin, saattaa progressio yllättää Katjan.

https://hoitajat.net/forums/topic/3906-sairaanhoidon-opettajan-palkka/

Juu ja saattaa opettajaksi haaveilevat yllättyä että kaikesta ei maksetakaan. Sairaanhoitaja tiputtaa hanskat kun palkanmaksu päättyy. Ope sen sijaan jatkaa kunnes työ on tehty.

Minulla on 5-7 sairaanhoitajaa lähipiirissä. Palkka heillä sama tai parempi kuin minulla opettajana.

Yksi tuttuni tekee molempia töitä, on ope (tekee n. 85% työaikaa) ja keikkailee sairaanhoitajana. Tekee tuota sairaanhoitajan suorittavaa työtä rentoutuakseen, sanoo että se on mukavan suoraviivaista ja stressitöntä.

"Sairaanhoitaja tiputtaa hanskat kun palkanmaksu päättyy." Ja mitähän tuo tarkoittaa?

Itsekkin olen sairaanhoitajana päivätyössä mutta jos päivystys potilas tulee klo 15.50 niin hoidetaan siihen asti että potilas kotiutuu tai siirtyy sairaalaan. Eli kello voi olla 19.00 ennenkuin kotiin lähdetään ja aamulla on tultu 7.30 töihin. Koskaan ei tiedä milloin kotiin pääset. Siinähän perut aina omat menosi tai lapset odottaa äitiä kotiin hakemaan. Työn jatkajaa ei ole klo 16.00 jälkeen vaan itse on hommat hoidettava.

Sehän tietysti kannattaa jättää kertomatta,että 2 ekaa ylityötuntia on 50%ja seuraavat tunnit 100% ylityökorvauksella.eli 3 ylityötunnilta saa yhteensä 5tunnin liksan ja iltavuorolisät päälle.

Se me tiedetäänkin,mutta se ei nyt sopinut tähän agendaan.

Vierailija
382/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan peruspalkaksi ei ole huono. En ymmärrä miksi ihmiset eivät ilmoita kokonaispalkkaa, jossa on mukana myös muut palkanosat. Palkka on se! Palkka vaan muodostuu eri töissä hieman eri tavalla.

Hoitoalalla vuorolisät eivät ole palkkaa.

Eivätkä ylimääräiset lomapäivät lomaa

Mitä lomia ne muka on kun ei ehdi edes palautua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka yli 3000 euroa ja vielä valitetaan. Tuo on hyvä palkka, piste. Vielä kiristetään yhteiskuntaa. On kumma jos 2300 euron netolla ei pärjää. Siis, kyllä se silloin on oma vika. Ei verovaroilla voida järjettömiä palkkoja kustantaa. Eri asia yksityisissä yrityksissä - jos se raha on niin hemmetin tärkeää, kouluttautukaa tai menkää vaikka teollisuuteen töihin.

Ei taida netto olla 2300€ kun brutto 2870? Jos vaikka 2100€ niinkuin joku esitti? Pari sataa merkkaa paljon noissa summissa.

Brutto on edelleen vähintään 3097 €/kk, kuten artikkelista käy ilmi.

Artikkelista käy ilmi brutto 3097 ja netto noin 2100 molemmat jos vaivautuu sen lukemaan. 

Kun brutto on 3097 €/kk, netto on enemmän kuin 2100 €/kk. Tämän voi jokainen halutessaan tarkistaa @ vero.fi

älä sinä siinä pilaa hyvää tarinaa faktoilla!

Vierailija
384/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä puolestaan sairaanhoidon opettajan palkaksi ilmoitetaan 2400 - 3000 e (vuonna 2006). Jos se bruttopalkka nousisikin, saattaa progressio yllättää Katjan.

Juu ja saattaa opettajaksi haaveilevat yllättyä että kaikesta ei maksetakaan. Sairaanhoitaja tiputtaa hanskat kun palkanmaksu päättyy. Ope sen sijaan jatkaa kunnes työ on tehty.

Minulla on 5-7 sairaanhoitajaa lähipiirissä. Palkka heillä sama tai parempi kuin minulla opettajana.

Yksi tuttuni tekee molempia töitä, on ope (tekee n. 85% työaikaa) ja keikkailee sairaanhoitajana. Tekee tuota sairaanhoitajan suorittavaa työtä rentoutuakseen, sanoo että se on mukavan suoraviivaista ja stressitöntä.

Keikkailu onkin stressitöntä. Ei tarvitse ottaa kokonaisvastuuta. Ei tarvitse ottaa vastuutehtäviä. Riittää, että teet nimenomaan sen suorittavan työn.

Vierailija
385/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

You shall not pass kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sairaanhoitaja tiputtaa hanskat kun palkanmaksu päättyy." Ja mitähän tuo tarkoittaa?

Itsekkin olen sairaanhoitajana päivätyössä mutta jos päivystys potilas tulee klo 15.50 niin hoidetaan siihen asti että potilas kotiutuu tai siirtyy sairaalaan. Eli kello voi olla 19.00 ennenkuin kotiin lähdetään ja aamulla on tultu 7.30 töihin. Koskaan ei tiedä milloin kotiin pääset. Siinähän perut aina omat menosi tai lapset odottaa äitiä kotiin hakemaan. Työn jatkajaa ei ole klo 16.00 jälkeen vaan itse on hommat hoidettava.

Sehän tietysti kannattaa jättää kertomatta,että 2 ekaa ylityötuntia on 50%ja seuraavat tunnit 100% ylityökorvauksella.eli 3 ylityötunnilta saa yhteensä 5tunnin liksan ja iltavuorolisät päälle.

Se me tiedetäänkin,mutta se ei nyt sopinut tähän agendaan.

Ei pidä paikkaansa. Meillä on työaikapankki jonne tunnit kertyy ja pidetään vapaana, sitten joskus. Yhtään en ole saanut ylityövapaita pidettyä viime kuukausina kun ei ole sijaista. Viimeksi sain korvauksen klo 19.20 loppuneesta päivästä eli iltatyölisän joka oli 2,35 euroa. Muuta ei tule.

Vierailija
386/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisessa työssä peruspalkkani on aivan sama plus lisät.

Vierailija
387/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja palkan kuulemma pitäisi olla 3000 eur/kk. NETTONA.

Eli kirjaimellisesti lääkärin palkka.

Luultavasti jos hoitajille maksettaisiin päivätyöstä lääkärin palkka, alkaisi rutina että me tehdään oikeasti vaativammat työt eli pitäisi saada enemmän.

Hoitotyön on pääsääntöisesti naisten työtä ja ainahan ne akat on palkoistaan valittaneet. Se on niiden tapa tehdä itseensä tärkeäksi.

Eiköhän esim. ahtaajat ole ammattikunta joka kitisee palkoistaan ja lakkoilevat usein ja se lienee aika miesvaltainen ala.

Vierailija
388/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oman alan palkka ei miellytä, niin ei muuta kuin koulun penkille ja opiskelemaan alalle, josta maksetaan enemmän palkkaa. Ei se sen kummempaa ole. Ja ihminen joka katsoo oikeudekseen valittaa 2800€ PERUSpalkasta, olisi syytä vilkaista hieman peiliin ja miettiä, että olisiko syytä olla hieman kiitollinen joskus. Ja sen jälkeen miettiä pitkään ja hartaasti, että mihinkäs se raha oikein meneekään.

Vierailija
389/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä näissä aina julkaistaan peruspalkka, jolla harva käy töissä. Omakin peruspalkkani on aika surkea, mutta ikälisät ja muut ovat korottaneet sen kelvolliselle tasolle, myös verot tietenkin.

Kyllähän esim yöhoitajan palkka on kelvollinen, mutta mikä rääkki se työ on?! Ne lisät pitää maksaakin tai hoitajat loppuu kokonaan.

Niin mikähän se yörääkki sitten on? Mä teen itse yövuoroa tehtaalla. Voin kertoa että aivan satavarmasti miljoona kertaa yksitoikkoisempaa työtä ilman mitään vaihtelua. Lyhyitä taukoja on 2kpl ja yksi nopea evästauko. Kaikki työ on monotonista koneen käyttöä ja tuotteen kärräystä. Vaihtaisin mielelläni työhön, missä voisin olla ihmisten parissa ja auttaa heitä. Työhön jossa jokainen yö ei olisi täysin samanlainen. Vaan eipä minusta hoitajaksi ole, tai muuhunkaan missä pitää jotain tutkintoja suorittaa.

Vierailija
390/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä näissä aina julkaistaan peruspalkka, jolla harva käy töissä. Omakin peruspalkkani on aika surkea, mutta ikälisät ja muut ovat korottaneet sen kelvolliselle tasolle, myös verot tietenkin.

Kyllähän esim yöhoitajan palkka on kelvollinen, mutta mikä rääkki se työ on?! Ne lisät pitää maksaakin tai hoitajat loppuu kokonaan.

Niin mikähän se yörääkki sitten on? Mä teen itse yövuoroa tehtaalla. Voin kertoa että aivan satavarmasti miljoona kertaa yksitoikkoisempaa työtä ilman mitään vaihtelua. Lyhyitä taukoja on 2kpl ja yksi nopea evästauko. Kaikki työ on monotonista koneen käyttöä ja tuotteen kärräystä. Vaihtaisin mielelläni työhön, missä voisin olla ihmisten parissa ja auttaa heitä. Työhön jossa jokainen yö ei olisi täysin samanlainen. Vaan eipä minusta hoitajaksi ole, tai muuhunkaan missä pitää jotain tutkintoja suorittaa.

Nyt kuule luota itseesi enemmän. Motivaatio auttaa tekemään vaikka mitä. Varmasti pystyt mihin vaan. Hae ihmeessä opiskelemaan alalle jossa viihtyisit paremmin.

Vierailija
391/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli lisäkin eli 3097e peruspalkka.

Ihan sama mitä maksetaan, ei se kitinä lopu koskaan.

Vierailija
392/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte naurettavia ja katkeria. Jos joku haluaa vaihtaa alaa, niin miksi te siitä herneen vedätte nenään? Menkää itse sinne sairaanhoitoalalle, jos kerran noin iso hinku sinne on.

Vierailija
393/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään Katja meinaa löytää työn, josta maksetaan enemmän kuin nykyisestä? Taitaa tulla yllätyksenä, että Suomessa ei ole kauheasti työtehtäviä, joista maksetaan yli 3000 euroa.

Vierailija
394/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisen nettonsakin valehteli, 2100. Oikeella veroprosentilla yli 2400. Voihan sen nostaa vaikka miten ylös ja valittaa lisää.

Ja ihmiset uskoo, kun ei laskutaito riitä.

Vierailija
395/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluun sitten.

Vierailija
396/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte naurettavia ja katkeria. Jos joku haluaa vaihtaa alaa, niin miksi te siitä herneen vedätte nenään? Menkää itse sinne sairaanhoitoalalle, jos kerran noin iso hinku sinne on.

Vaihtakoot, ei mee herne nenään. Kunhan turhan valituksen lopettaisi.

Vierailija
397/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistään Katja meinaa löytää työn, josta maksetaan enemmän kuin nykyisestä? Taitaa tulla yllätyksenä, että Suomessa ei ole kauheasti työtehtäviä, joista maksetaan yli 3000 euroa.

😂 okei, muuten vaan puolet suomalaisista tienaa yli 3000/kk

Tähän ketjuun osallistujat elää kyllä niin pää perseessä

Vierailija
398/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tienaa. Et ilmeisesti ymmärrä keskiansion ja yleisimmän palkan eroa.

Vierailija
399/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on erikoisammatteja ja johtajia, joihin ei niin vaan vaihdeta sairaanhoitajan koulutuksella. Ymmärrys hoi, äly älä jätä..

Vierailija
400/610 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset valittaa siitä mikä harmittaa. Valitetaanhan täälläkin "typerästä Katjasta" ilman sen tarkempaa tietoa kokonaisuudesta.

Jösses ihmiset!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä