Sairaanhoitaja Katja on vaihtamassa alaa: Perusbruttopalkkani on tällä hetkellä 2867 euroa
Taas tällainen otsikko iltapäivälehdessä!!! Onko tuo muka huono palkka?
Kommentit (610)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän tämä Katja kuvittelee saavansa suurempaa palkkaa?
Ei välttämättä saa, mutta työ ei ole niin vastuullista. Olen itse vaihtanut hoitajana sairaalatyöstä sosiaalipuolelle. Palkka tipahti satasia, mutta työ on mielekkäämpää.
Mikäs siinä sitten. En ymmärrä miksi pitää narista ihan hyvästä palkasta, jos se ei ole se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän tämä Katja kuvittelee saavansa suurempaa palkkaa?
Ei se palkka ole aina kaikki kaikessa!
Miksi otsikossa puhutaan palkasta?
Kys. ammattiryhmä on median suojeluksessa - palstatilaa annetaan jatkuvasti palkkavalittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä näissä aina julkaistaan peruspalkka, jolla harva käy töissä. Omakin peruspalkkani on aika surkea, mutta ikälisät ja muut ovat korottaneet sen kelvolliselle tasolle, myös verot tietenkin.
Kyllähän esim yöhoitajan palkka on kelvollinen, mutta mikä rääkki se työ on?! Ne lisät pitää maksaakin tai hoitajat loppuu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajan peruspalkaksi ei ole huono. En ymmärrä miksi ihmiset eivät ilmoita kokonaispalkkaa, jossa on mukana myös muut palkanosat. Palkka on se! Palkka vaan muodostuu eri töissä hieman eri tavalla.
Hoitoalalla vuorolisät eivät ole palkkaa.
Oho. Kenelle ne sitten maksetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajan peruspalkaksi ei ole huono. En ymmärrä miksi ihmiset eivät ilmoita kokonaispalkkaa, jossa on mukana myös muut palkanosat. Palkka on se! Palkka vaan muodostuu eri töissä hieman eri tavalla.
Kyllä ne on palkkatuloja. Älä muuta väitä. Itse olen tehnyt kolmivuorotyötä muulla alalla ja minun palkkatulojani oli peruspalkka sekä siihen päälle lisät. Kokonaispalkka on peruspalkka lisineen. Kokonaispalkka jaetaan 12 eli 12 kuukaudella niin saadaan keskimääräinen palkkatulo kuukaudessa.
Erittäin typerää ja tahallaan harhaanjohtavaa on ilmoittaa vuorotyöläisenä palkaksi vain peruspalkan.
Fiksu Katja. Minäkin vaihdoin sh:n työn siistiin, säännölliseen ja isopalkkaiseen asiantuntijatehtävään. Nyt kk-palkka vajaat 6000 €/kk ja keskimäärin 12000 € tulosbonukset vuodessa. Ensin piti kyllä opiskella 4 vuotta yliopistossa mutta se oli hauskaa ja mielenkiintoista, joten ei ollut ongelma. Suosittelen muillekin hoitoalaan kyllästyneille.
Katja voi vetää vi t un päähän valittamisensa vuoksi. En tule itse koskaan pääsemään tollasille palkoille.
Just joo... itsellä palkka 1684 e/kk ja silti on varaa maksaa omistusasunnosta lainaa säännöllisesti. Kiitos säästöjen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on palkkatuloja. Älä muuta väitä. Itse olen tehnyt kolmivuorotyötä muulla alalla ja minun palkkatulojani oli peruspalkka sekä siihen päälle lisät. Kokonaispalkka on peruspalkka lisineen. Kokonaispalkka jaetaan 12 eli 12 kuukaudella niin saadaan keskimääräinen palkkatulo kuukaudessa.
Erittäin typerää ja tahallaan harhaanjohtavaa on ilmoittaa vuorotyöläisenä palkaksi vain peruspalkan.
No kaikilla muillahan ne onkin palkkatuloa mutta hoitajilla ei. Niitä ei lasketa tuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu Katja. Minäkin vaihdoin sh:n työn siistiin, säännölliseen ja isopalkkaiseen asiantuntijatehtävään. Nyt kk-palkka vajaat 6000 €/kk ja keskimäärin 12000 € tulosbonukset vuodessa. Ensin piti kyllä opiskella 4 vuotta yliopistossa mutta se oli hauskaa ja mielenkiintoista, joten ei ollut ongelma. Suosittelen muillekin hoitoalaan kyllästyneille.
Kaikilla ei ehkä ole mahdollisuutta jättäytyä opintotuelle. Riippuu elämäntilanteesta.
Ikälisien kanssa peruspalkka 3097 €/kk. Tuohon vielä vuorolisät päälle. Kuinka paljon siitä hoitotyöstä oikein pitäisi maksaa?
Vierailija kirjoitti:
On tuo huono palkka jos kyseessä on kolmivuorotyö, missä ei voi itse vaikuttaa työvuoroihinsa. Työssä on myös aikamoinen vastuu.
Tämä rouva tekee pelkkää päivävuoroa, ma-pe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ehkä ole mahdollisuutta jättäytyä opintotuelle. Riippuu elämäntilanteesta.
Suurin osa valittajista on niin laiskoja ja tyhmiä että eivät viitsi tai pysty opiskelemaan toiselle alalle, vaikka opintotukea saisivatkin. Se porukka ulisee ja valittaa eniten.
Vierailija kirjoitti:
Katja voi vetää vi t un päähän valittamisensa vuoksi. En tule itse koskaan pääsemään tollasille palkoille.
Opiskele sairaanhoitajaksi😁
Vierailija kirjoitti:
Ikälisien kanssa peruspalkka 3097 €/kk. Tuohon vielä vuorolisät päälle. Kuinka paljon siitä hoitotyöstä oikein pitäisi maksaa?
Ikävä kyllä me kaikki joudutaan kustantamaan hoitoalan 5000 euroon nousevat palkat tai emme saa hoitoa sairauksiin. Markkinat määrää. Ja ennemmin tai myöhemmin hoitajien palkkoja on pakko nostaa rajusti.
Pitäisiköhän muuttaa oma taloudellinen tilanne asuminen sellaiseksi että on varaa maksaa menot?
Ihan ok palkka jos tekee kolmivuoroa. Alle 2500 netto on melko huono perheelliselle Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuo huono palkka jos kyseessä on kolmivuorotyö, missä ei voi itse vaikuttaa työvuoroihinsa. Työssä on myös aikamoinen vastuu.
Tämä rouva tekee pelkkää päivävuoroa, ma-pe.
Eri asia jos ei oikein voi esim. lasten takia tai ei halua vuorotyötä. 2800€ bruttona ilman vuorolisiä melko huono palkka. Jos ei vaan halua, ei oikein voi valittaa. Bruttona just ja just kohtuullinen peruspalkkana työhön ja koulutukseen nähden. Sellanen 3200 olisi jo reilu.
Ei se palkka ole aina kaikki kaikessa!