Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin sampoon käytön, tässä tuloksia, jos kiinnostaa!

Vierailija
10.09.2023 |

Eli taustatietona se että olen nuori aikuinen, 27-vuotias nainen. Liikun, syön terveellisesti yms huolehdin terveydestäni noin ylipäänsä. Tämä vaikuttaa hiusten kuntoon tietenkin.

Käytin ennen todella monenlaisia hiustenhoitotuotteita. Värjäsin tukkaani, käytin hiusnaamioita, sampoita ja hoitoaineita. Monenlaista, monen merkkisiä.
En sinänsä huomannut mitään merkittävää haittaa tuotteiden käytöstä. Päänahka hilseili ja oli kyllä kuiva. Se myös rasvottui helposti. Ylipäänsä hiukseni tuntuivat kuivilta vaikka öljysin, käytin seerumia, hoidin yms sitä aktiivisesti.

Kuukausi sitten päätin lopettaa totuttujen hiustuotteideni käytön. Idea tuli itseasiassa mieheltäni joka ei myöskään pese hiuksiaan kuin haalealla vedellä ja päänahan hieromiseen tarkoitetulla harjalla. Tähän päälle hän käytti rosmariinivettä aamuin illoin kun hieroi päänahkaansa. Aluksi olin skeptinen. Ajattelin että ei voi toimia kohdallani. Minulla on pitkät ja paksut hiukset.
Lopetin sampoolla pesun kuitenkin kokeilu mielessä kokonaan. En myöskään käyttänyt/käytä edelleenkään latvalle hoitoainetta. Aluksi tukka oli rasvainen. Päänahka tuntui puskevan öljyjä läpi oikein olan takaa.

Pikkuhiljaa tukka alkoi säteillä, ja tuntui pehmeämmältä. Alun päänahkakutinakin loppui kolmannen viikon jälkeen. Pesin ja pesen edelleen hiuksiani haalealla vedellä kaksi kertaa viikossa. Keskityn päänahkani hieromiseen ja hieron sitä siihen tarkoitetulla harjalla.
Latvustoon lisään kyllä arganpohjaista öljyä pari tippaa.

Hiukseni ovat elinvoimaisimmat mitä koskaan aikuisiällä. Hiukseni kasvavat myös selvästi nopeammin kuin ennen.

Onko muut kokeilleet?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

persvakoäijä kirjoitti:

Itse lopetin sekä saippuan että s(h)ampoon käytön kokonaan jo kymmenkunta vuotta sitten. Käytän kristallideodoranttia, joka muuttaa kainaloiden pH:n muun ihon kanssa samaksi.

Kavereiden mukaan en haise tai näytä muutenkaan oudolta. Pitäisikö kavereita uskoa?

Kuka kehtaa sanoa toiselle, että hän haisee pahalle? En minä ainakaan.

Vierailija
22/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetitko myös H:n käytön?

Todella typerä kommentti. Yritit kai olla vitsikäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele suomen kieltä. Se kirjoitetaan shampoo.

Ohiksena, meille opetettiin koukussa 80-luvun lopusa, että sh pitäisi kirjoittaa s. Eli sampoo, sakki, geisa. Suositus ei tainnut olla pitkäikäinen.

Sampoo kirjoitusasu ihan oikein edelleen suomen kielessä

Vierailija
24/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vain luomushampoita, suosittelen.

Mistä löydät luomushampoota?

En ole tuo, jolta kysyt mutta vastaan. Luomushampoota löytyy hyvin esim. luontaismyymälöistä. Itse ostan sitä Ruohonjuuresta.

Vierailija
26/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena, meille opetettiin koukussa 80-luvun lopusa, että sh pitäisi kirjoittaa s. Eli sampoo, sakki, geisa. Suositus ei tainnut olla pitkäikäinen.

Sampoo kirjoitusasu ihan oikein edelleen suomen kielessä

Juuri näin on virallisen määritelmän mukaan.

Vierailija
27/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetitko myös H:n käytön?

Todella typerä kommentti. Yritit kai olla vitsikäs.

Hän ei myöskään tiedä, että shampoo ja sampoo ovat molemmat yhtä oikein. Tämä on myös oikeinkirjoituslautakunnan määritelmä.

Vierailija
28/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sampoo? 

Vierailija
29/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sampoo? 

Ovatko sinulta jääneet koulut kesken?

Vierailija
30/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteisiin. . Oletko sampookauppias?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sampoo

Vierailija
31/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sampoo? 

Se on sellaista ainetta, jolla voi pestä hiuksia.

Vierailija
32/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut STUK:iin yhteydessä tuosta hiusten säteilyasiasta?

Vierailija
33/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän vain luomushampoita, suosittelen.

Mistä löydät luomushampoota?

En ole tuo, jolta kysyt mutta vastaan. Luomushampoota löytyy hyvin esim. luontaismyymälöistä. Itse ostan sitä Ruohonjuuresta.

Esim?

Vierailija
34/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti toisilla tuo toimii. Mulla ei. Leikkasin kerran hiukset pois ja ajattelin kokeilla, onnistuuko pelkkä vesipesu. Kun hiuksissa alkoi olla pituutta 10–15 cm, ne eivät enää puhdistuneet pelkällä vedellä.

Vierailija
35/35 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi kaikille. Urheilen, joten hiukset on pestävä joka päivä. Hiukset ovat ihan hyvässä kunnossa, mutta kokeilin kavereiden yllytyksestä korvata osan shampoopesuista pelkällä vedellä ja päänahan hieronnalla, seurauksena että päänahkaan alkoi tulla kuivaa, kutisevaa karstaa/ihottumaa. Siinä onkin ollut tekemistä, että sen saa pois.

Jatkossa käytän vähintään jotain mietoa shampoota joka pesussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän