Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksinasuvan pitäisi aina kelpuuttaa huonompaa tai väliaikaisratkaisuja? Case Moccamaster.

Vierailija
10.09.2023 |

Tälläkin palstalla kun joku yksinasuva kysyy suosituksia kahvinkeittimestä, niin hänelle ollaan suosittelemassa jotain ihmeellisiä viritelmiä vintageperkalaattorista pannukahveihin ja vain yhden kupin kerrallaan keittäviin kahvinkeittimiin. Milloinkaan ei sitä normaaleinta kahvinkeitintä, esim. Moccamasteria, suositella, koska "ethän sinä sellaista tarvitse". Yksinasuvanko ei tarvitse nauttia helposta kahvinkeittämisestä? Hänelläkö ei käy vieraita? Kahvinkeittimelläkö on mahdotonta keittää 1-2 kuppia kerrallaan? (spoiler: yhden kupin keittäminen onnistuu vallan mainiosti, monissa keittimissä on jopa oma ominaisuutensa juurikin yksiin kupillisiin).

Sitten jos yksinasuvan kotitalouden koko kasvaa, niin se "yhden kupin kerrallaan keittävä kahvinkeitin" joudutaan varastoimaan kaapin perälle, ja tilalle ostetaan normaali kahvinkeitin. Miksi ei saisi alusta alkaen keittää kahvejaan sillä normaalilla keittimellä?!

On tullut yksinasuvana muutenkin huomattua, että me yksinasuvat emme muiden mielestä tarvitse aivan kaikkea samaa mitä 2+ henkilön kotitalouksissa elävillä on. Mihin sinä normaalia ruokapöytää tarvitset, osta tuollainen kahden hengen pöytää! Miksi täysikokoinen astiasto, kun kokkaat vain itsellesi! Miksi sinä 180 cm sänkyä tarvitset, nukuthan joka yön yksin! Noin iso auto, ethän edes kyyditse sillä ketään! Miksi oma hotellihuone, kyllähän tuollaisissa yhteismajoituksissakin kerrossängyissä nukkuu!

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikkeen nyt vaan ei tartte kysellä muiden mielipiteitä ja jos kysyykin tai tulee kysymättä kommenttia, niistä ei tarvitse välittää. Olen itsekin sinkku, mulla on moccamaster, pesutorni, leveä sänky, neljän hengen ruokapöytä, iso auto ja ihan yksi paskan hailee mitä muut niistä ajattelevat. Elän aikuisen ihmisen elämää ja käytän rahani mihin haluan. 

Vierailija
62/67 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs ihminen oli lentää järkytyksestä takapuolelleen, kun hänelle selvisi että minulla sinkulla yksin asujalla on sekä tiskikone että pesutorni. Mihin muka yksin asuva sellaisia tarvitsee? Tiskit voi pestä käsin ja pyykit pestä taloyhtiön pesuhuoneessa!

Niin, kokkauksesta kyllä tulee yksin asuvallekin tiskiä, ja pyykkiäkin on mukavampi pestä omalla koneella. Märkien pyykkien kuivattaminenkään keskellä asuntoa pyykkiräkillä ei houkuttele.

Kun ei mainosta sinkkuutta, yksinasumista, pesutornia eikä tiskikonetta "eräille ihmisille" niin ei tule näitä kommenttejaan.

Mitä erityistä mainostamista siinä muka on, jos asiat tulevat normaalin keskustelun lomassa esiin? En mainosta sinkkuuttani, mutta en myöskään valehtele jos joku kysyy mitä teen puolisoni kanssa joululomalla. "Mä menen lomalla Lappiin. Vähän kevyttä vaeltamista, toivottavasti näen revontulet!". Käyttämästäni verbin persoonamuodosta voi joku päätellä, että yksin menen. Tai pesutorni: joku valittaa hajonneesta pesukoneesta työpaikan kahvipöydässä, ja minä kommentoin, että "merkki X on mun kokemuksen mukaan hyvä, mulla on samalta merkiltä sekä pesukone että kuivausrumpu, kestäneet pian kymmentä vuottaan." Onko sun puolisollasi raskaita työvaatteita? Edellinen pesukoneemme ei tykännyt aviomieheni painavista työhaalareista ollenkaan. "Pesukoneessani pyörivät vain omat kevyet toimistovaatteeni, joten en osaa sanoa."

Missään vaiheessa ei ole mainostamalla mainostettu mitään sinkkuusasiaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden tavaraihmetysten lisäksi olen huomannut sinkkuunnuttuani näin aikuisiällä, että suurin osa tuntemistani ihmisistä olettaa että tämä sinkkuus on joku lyhyt, tilapäinen vaihe ennen kuin löydän "sen oikean" jonka kanssa muutan välittömästi yhteen ja aloitan "oikean" elämän. Itse en välttämättä edes uutta kumppania kaipaa.

"Oikea elämä" nimenomaan! Ihan kuin sinkkuelämä olisi kaikille sellainen välitila parisuhteiden välillä. Eletään yksiössä, syödään pelkkiä voileipiä ja eineksiä pahvilautasilta, itketään itsemme uneen yksinäisyyden vuoksi jne. Elän sinkkuelämääni täysillä, puolisoa en edes kaipaa, muutama vuosikymmen elämän jakamista toisen kanssa riitti.

Vierailija
64/67 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sänkyä ostaessa vanhemmat ehdotti sellaista kapeampaa sänkyä. Itse ostin sen minkä halusin, en mä nyt vielä toivoa oo menettänyt etteikö siinä vieressä vois joskus joku muukin nukkua ;D

Vierailija
65/67 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta on tullut täysin materialistinen ja suorituskeskeinen maa. Suurin osa ihmisistä arvottaa lähimmäisensä suoritusten ja omaisuuden perusteella. Ja ulkonäön.

Vierailija
66/67 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa hyväksyttää huomaamattaan kaikki hankintansa samoin kuin tekemisensä lähipiirillä, sitä rataa se menee.  

Vierailija
67/67 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ovat tarttuneet juuri tuohon Moccamasteriin... Aloittaja käytti sitä vain esimerkkinä esim. Moccamaster... Keitin sumpit monta vuotta pressopannulla, ja vaivalloistahan se oli verrattuna tavalliseen kahvinkeittimeen, en vaihtaisi ikinä mihinkään muiden tyrkyttämään sinkkuratkaisuun. Keitä vesi vedenkeittimessä, tarkkaile että vesi on oiekan lämpöistä, kaada vesi pressopannuun, tarkkaile että muistat kaataa kahvin heti neljän minuutin päästä kuppiin, ettei maku mene kitkeräksi, kaavi porot roskikseen ja pese pannu. Vertaa: lataa kahvinkeitin, paina nappia, odota 5-40 min milloin haluatkaan kahvit kaataa kuppiin, pysyy kyllä lämpimänä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän