Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Yksinolo tekee hyvää ja on tarpeellista etenkin naiselle"

Vierailija
10.09.2023 |

Nyt on asiaa!! Hyvä hyvä, Marika Riikonen!

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009829873.html

Kommentit (568)

Vierailija
81/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että eniten yksinolon tarpeellisuutta rummuttaa ne naiset jotka jo teininä takertui siihen ekaan poikkikseen eikä sittemmin osanneet olla yksin edes yhtä iltaa saati että olisivat tehneet jotain yksin. Tai edes omien kavereidensa kanssa.

Liika yhdessäolo ja tuollainen nysvääminen ei ole tervettä. Sen sijaan kun ymmärtää nuoresta asti parisuhteessakin elävän sen kaksi (eli pari) erillistä ihmisistä jotka edelleen elää omia elämiään ja ovat omia yksilöitään omine ajatuksineen, haluineen ja tekemisineen niin tarvetta totaaliselle yksinelämiselle tuskin tuleekaan.

Toista ei voi omistaa vaikka kuinka yrittäisi vaan läheisriippuvuus tukehduttaa molemmat. Siihen ekaankaan parisuhteeseen ei pitäisi rynnätä ennen kuin oikeasti osaa elää myös yksin. Se toinen ei voi tuoda elämään ainoaa sisältöä vaan se elämä pitää rakentaa omannäköiseksi aivan itse. Sitten on jotain annettavaa myös sille toiselle.

No jaa, oma ensimmäinen parisuhteeni oli parin vuoden kaukosuhde lukioikäisenä, nähtiin max kerran viikossa. Sitten olin pari vuotta sinkkuna kunnes tapasin lasteni isän. Hän halusi vakiintua pian, minä mietin asiaa. Päädyttiin olemaan 13v yhdessä. Vietimme aikaa myös erillään, tuohon sisältyi esim. vajaa vuosi kaukosuhdetta ennen yhteenmuuttoa ja yhdessäasuessakin kotimaanreissuja ja illanviettoja erillään, omien kavereiden ja sukulaisten kanssa. Nyt olen asunut vuosia lasten kanssa ja koti tuntuu enemmän kodilta. Toisen kanssa asuessa tulee väkisinkin tunne olenko tehnyt tarpeeksi/tekeekö toinen osansa. Nyt mielelläni suhteessa jossa omat kodit.

Vierailija
82/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut jo yli 10 vuotta yksin ja se on minulle parasta. Häiriinnyn toisten läsnäolosta ja miellyttämisenhaluisena ihmisenä kadotan kaikki omat ajatukseni ja haluni. Parisuhteessa saatan välillä jonkun kanssa olla, mutta en halua koskaan enää asua saman katon alla, ellei kyseessä ole joku valtava kartano.

N41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset voi paremmin yksinään kuin miehet.

Luonto on järjestänyt tuonkin asian. Miehet elää lyhyemmän elämän, ja nainen jää jäljelle mm.huolehtimaan jälkeläisistä.

Miksi kaikki naiset eivät sitten ole yksin, vaan reilusti yli 3/4 osaa naisista elää parisuhteissa miehen kanssa? Jos kerran vointi on parempi yksin, niin miksi sitä kumppania pitää niin kamalan kipeästi etsiä koko ajan?

Koska parisuhde on vahva kulttuurinen normi, ja naisia (ja miehiä) painostetaan parisuhteeseen.

Ei minua kukaan painosta parisuhteeseen. Kyllä minun tuntemani naiset haluavat kumppanin, ei heitä mikään siihen painosta. En ole oikeassa elämässä kuullut yhdestäkään mielenterveydeltään terveestä sinkkunaisesta, joka sanoisi, että: "en todellakaan halua kumppania tai elää yksin". Toki traumatisoituneilla ihmisillä tilanne on juuri se, että sinkkuus on valinta peloista ja sisällä olevasta kivusta johtuen.

Parisuhde on valinta sosiaalisen paineen, mediassa syötetyn mallin ja yksinolon pelosta ja sisällä olevasta kivusta johtuen.

En ole oikeassa elämässä kuullut yhdestäkään mielenterveydeltään terveestä parisuhteessa olevasta naisesta.

Tajuatko yhtään kuinka typeriä kirjoitit? Se että sinut ja kaltaisesi naislauma on aivopesty suhteeseen ja miesten perässä juoksemiseen, ei tarkoita sitä, että kaikki naiset niin tekisivät. Minulla on useita onnellisia ikisinkkuystäviä, jotka eivät vaihtaisi sinkkuuttaan kädenlämpöiseen suhteeseen, mitä parisuhteet liian usein ovat.

Sinkkuus lisääntyy tulevaisuudessa kun useampi nainen huomaa elävänsä yksin mielekkäämpää elämää.

Ällistyttävää vielä näin 2020 -luvulla lukea tekstiä, jonka mukaan naisella on oltava jotain mielenterveyden häiriötä, jos ei halua parisuhdetta.

Vierailija
84/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on vapaus olla koko elämänsä yksin kun kotoa pääsee karkaaman.

Miksi ette tee niin vaan alatte vainoamaan miehiä?

Vierailija
85/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen pitää saada kodissaan omaa rauhaa, mutta sitä nykyinen asuntorakentaminen ei tue. Meillä on erillinen keittiö, jossa minä nyt istun koneella palstaillen, juon aamukahvia ja kuuntelen radiota. Mies on olohuoneessa katsomassa telkkaria oman aamukahvinsa kanssa. Eipä onnistuisi pienessä olohuone-keittiö-huoneessa kuin kuulosuojainten kanssa. Meidän asunto ei ole iso, mutta luojan kiitos tässä on väliseiniä ja ovia, jotka saa halutessaan kiinni.

No ei sitä rauhaa ole enää yksinasuvallakaan vaikka omassa kodissa ei kukaan muu meteliä tuotakaan.

Tämä liian tiivis rakentaminen pilaa ihmisten elämänlaadun ihan kaikin tavoin ja normaalista kotirauhasta saa vain haaveilla.

Vierailija
86/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitenkään sitä (vaikka en tuomitse tietenkään) miten jotku pystyy elämään niin että ne on eka töissä 8 tuntia ja sitten tulee kotiin jossa odottaa monta lasta. Ei hetken yksin oloa missään vaiheessa.

Ne työmatkat on omaa aikaa. Silläkin on puolensa, että ei asu ihan työpaikan naapurissa. Puoli tuntia, että ei tarvitse ajatella yhtään mitään, puhua sanaakaan kenellekään eikä kuunnella ketään, on ihan luksusta.

Vierailija
87/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut jo yli 10 vuotta yksin ja se on minulle parasta. Häiriinnyn toisten läsnäolosta ja miellyttämisenhaluisena ihmisenä kadotan kaikki omat ajatukseni ja haluni. Parisuhteessa saatan välillä jonkun kanssa olla, mutta en halua koskaan enää asua saman katon alla, ellei kyseessä ole joku valtava kartano.

N41

Miehet jotka ovat tavanneet sinut kokevat samoin

Vierailija
88/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset voi paremmin yksinään kuin miehet.

Luonto on järjestänyt tuonkin asian. Miehet elää lyhyemmän elämän, ja nainen jää jäljelle mm.huolehtimaan jälkeläisistä.

Miksi kaikki naiset eivät sitten ole yksin, vaan reilusti yli 3/4 osaa naisista elää parisuhteissa miehen kanssa? Jos kerran vointi on parempi yksin, niin miksi sitä kumppania pitää niin kamalan kipeästi etsiä koko ajan?

Minä halusin lapsen ja hyvän elintason. Näiden saavuttaminen yksin olisi ollut minulle hankalaa. Tietoisesti valitsin perhe-elämän, koska lapsihaave oli niin suuri. Halusin lapselle myös kaksi vanhempaa.

Olen ollut valintaani tyytyväinen. Odotan kyllä aikaa, jolloin saan ehkä elää vain itselleni. Onpahan jotain odotettavaa vanhenemisessa.

Vierailija
89/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisimmillaan on yksin. En voi sietää edes lasteni läsnäoloa, mutta pakko sitä on sen aikaa kestää mitä kestää. Olen hyvin reviiritietoinen ja toinen ihminen tilassani on vain ärsyttävää, ihan sama kuka se on. 

Vierailija
90/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitenkään sitä (vaikka en tuomitse tietenkään) miten jotku pystyy elämään niin että ne on eka töissä 8 tuntia ja sitten tulee kotiin jossa odottaa monta lasta. Ei hetken yksin oloa missään vaiheessa.

Ne työmatkat on omaa aikaa. Silläkin on puolensa, että ei asu ihan työpaikan naapurissa. Puoli tuntia, että ei tarvitse ajatella yhtään mitään, puhua sanaakaan kenellekään eikä kuunnella ketään, on ihan luksusta.

Itse saan normaaleina työpäivinä olla itsekseni ainakin 6 tuntia. Tiimipalavereita on yksi, joskus kaksi viikossa. Ammatinvalintakysymys siis.

Vierailija
91/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinolo on kaikille tarpeellista. Säälittävä hän, joka ei osaa olla yhtään itsensä kanssa.

Vierailija
92/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, riippuu ihmisestä...

Vierailija
93/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aivan rauhassa kotona mieheni kanssa ollut jo neljännesvuosisadan!

Vierailija
94/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marika vihaa siis miehiä. Ei ihme noilla muodoilla.

Vierailija
95/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todiste siitä ettei naisille tule mahdollistaa lapsia itsellisesti.

Vierailija
96/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että eniten yksinolon tarpeellisuutta rummuttaa ne naiset jotka jo teininä takertui siihen ekaan poikkikseen eikä sittemmin osanneet olla yksin edes yhtä iltaa saati että olisivat tehneet jotain yksin. Tai edes omien kavereidensa kanssa.

Liika yhdessäolo ja tuollainen nysvääminen ei ole tervettä. Sen sijaan kun ymmärtää nuoresta asti parisuhteessakin elävän sen kaksi (eli pari) erillistä ihmisistä jotka edelleen elää omia elämiään ja ovat omia yksilöitään omine ajatuksineen, haluineen ja tekemisineen niin tarvetta totaaliselle yksinelämiselle tuskin tuleekaan.

Toista ei voi omistaa vaikka kuinka yrittäisi vaan läheisriippuvuus tukehduttaa molemmat. Siihen ekaankaan parisuhteeseen ei pitäisi rynnätä ennen kuin oikeasti osaa elää myös yksin. Se toinen ei voi tuoda elämään ainoaa sisältöä vaan se elämä pitää rakentaa omannäköiseksi aivan itse. Sitten on jotain annettavaa myös sille toiselle.

Nämä naiset on niitä jotka ensin tekee av:lle ketjuja kuinka eivät saa mitään aikaiseksi kun mies ei ole kotona ja kyselee mitä muut syö kun mies ei ole kotona tai saako muka teidän miehet lähteä pikkujouluihin/laivalle/mökille jne kavereidensa kanssa kun mulla ei sitten ole mitään menoa eikä tekemistä.

Sitten ne alkaa tehdä ketjuja jossa haaveivat siitä että voisivat syödä jäätelöä sohvalla maaten, mutta mies varmasti katsoisi pahasti eikä kehtaa woltata pizzakaan niin usein kuin mieli tekisi, koska mies on kotona.

Lopulta mies saa tarpeekseen, lähtee ja/tai löytää uuden ja sitten alkaa itku ja valitus kuinka elämältä katosi pohja ja syyttely kuinka mielenvikainen se mies oli kun ei ymmärtänyt MINUN arvoa vaikka olisin pyyhkinyt sen prseenkin jos mies vaan olisi pyytänyt.

Lopulta sitten tulee voimaantumisketjut kuinka yksinelo on aivan parasta eikä kenenkään naisen pitäisi ikinä muuttaa miehen kanssa yhteen eikä edes elää parisuhteessa.

Vierailija
97/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se miesten vihaamista, että haluaa omaa tilaa? Ei hän adu naisenkaan kanssa eli sinun logiikallasi vihaa ihmisiä?

Vierailija
98/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut isälle oma huone, kerrostalossakin. Äidille ei.

Vierailija
99/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se miesten vihaamista, että haluaa omaa tilaa? Ei hän adu naisenkaan kanssa eli sinun logiikallasi vihaa ihmisiä?

Ei, se alkaa otsikosta: yksinolo on tarpeellista, etenkin naisille. Hän nostaa naiset jalustalle ja samalla painaa miehet alas.

Vierailija
100/568 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä kellään ole ollut koskaan hyvää parisuhdetta, sellaista jossa on paljon parempi olla kuin yksin ja SILTI saa tilaa olla oma itsensä?

Vilpitön osanottoni, oikeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi