Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä nykyisten 2-kymppisten puhetapaa

Vierailija
09.09.2023 |

Mistä tämä tämmöinen kieli on peräisin missä sanotaan keskimäärin yksi englanninkielestä peräisin oleva ilmaus per lause?

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä jokin keino harjoitella puutteellista englanninkieltä vai mitä?

Vierailija
2/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo mä olin siis niin shamed".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sit se sano mulle jotain like..."

Vierailija
4/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

S2 oppilaiden takia kaikki muuttuvat pikkuhiljaa ni***finglish sonnaksi.

Vierailija
5/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puhe honotetaan jotenkin nenään ja yritetään kuulostaa eksoottiselta.

Vierailija
6/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja puhutaan liian nopeasti, oudolla rytmillä ja intonaatiolla, ettei saa mitään selvää. Etenkin nuoret naiset syyllistyvät tähän.

Vierailija
7/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa huomannut. Aivan kuin ei olisi enää riittävä suomen kielen sanavarasto, jolla ilmaista itseään. Tai englannin. Kahdella kielellä vajavaista itseilmaisua.

Vierailija
8/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mistä? Yhdysvalloista, josta moni muukin muotikotkotus on peräisin.

Vierailija
9/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vanhukset sunkaa tekemisiä ymmärtäny kun sä olit 20. Käys ulkona

Vierailija
10/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja puhutaan liian nopeasti, oudolla rytmillä ja intonaatiolla, ettei saa mitään selvää. Etenkin nuoret naiset syyllistyvät tähän.

Olen aina hämmästellyt itiksessä käväistessäni paikallisten kykyä tuottaa puhetta pikavauhtia. Kai tämä tapa on tarttunut kantaväestöönkin.

Vierailija
11/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo turnoff shame like down jne

Vierailija
12/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmenistä ja -sadoista toiseen nuorison puhetapaa, vaatteita ja tekemisiä vanhempi väki paheksuu, eikä ymmärrä.  :)

Vierailija
13/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ättanähhahh hä häbätututatanibutumata hälihäligälibäliwahwah anahwah.

Vierailija
14/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu. Kieleen vaikuttaa leffat, pelit, tiktok, youtube jne. Kaikille sanoille ei ole edes hyvää suomenkielistä vastinetta. Minua asia ei haittaa, kun kieli on elänyt aina.

Vierailija
15/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Globalisaatio.

Vierailija
16/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee vain se nolo wannabe roadmanien sönkötys. Wallah bro mä vannon vttu sönköti sönköti 🤦

Vierailija
17/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis keski-iässä. Nuoriso on pilalla, eikä siitä tule olemaan mihinkään. Kaikki tulevaisuus on toivotonta, kun nuoriso ei osaa mitään, eikä edes puhu oikein. Niin se on ollut kuule jo kivikaudelta alkaen. Itse olit kaksikymppisenä samanlainen möllykkä ja riesa, mutta itse kuvittelit tietysti olevasi kovinkin etevä. No et ollut, vaan lapsi vielä. Köntys ja tollukka.

Vierailija
18/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne vanhukset sunkaa tekemisiä ymmärtäny kun sä olit 20. Käys ulkona

No jaa... ei siitä niin kauan ole, kun tuon ikäisillä oli ammatti, perhettä ja talo. Ja jos aikuisuus ei ollut ihan täydellistä, sitä kuitenkin imitoitiin kunnes se alkoi sujua. 

Vierailija
19/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan finglishiä vaikka itsekkin sorrun siihen aika ajoin. Osittain siitä syystä että luen paljon englanniksi ja olen asunut pitkään on/off ulkomailla, jossa käytän englantia. Veljelle puhuessa finglish ei haittaa niin paljon, mutta vanhemmilleni puhuessa ja asioidessa pyrin käyttämään hyvää suomenkieltä.

Joskus jotkut asiat on helpompi ilmaista englanninkielisellä sanalla, kuten "turn-off" tai "for shits and giggles". Jotkut asiat taas helpompi suomeksi kuten "kuin juosten kustu" tai "vituttaa". Joskus vain unohdan mitä joku helppokin sana on kummalla tahansa kielellä, esimerkiksi akward sanaa en moniin vuosiin muistanut mikä oli suomeksi :D yleensä jos sana on hakusessa niin yritän kuvailla tai kysyä "kääntöapua".

- N31

Vierailija
20/144 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu. Kieleen vaikuttaa leffat, pelit, tiktok, youtube jne. Kaikille sanoille ei ole edes hyvää suomenkielistä vastinetta. Minua asia ei haittaa, kun kieli on elänyt aina.

Kai siellä koulussa vielä kuitenkin vaaditaan suomenkielentaitoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi