Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian paljastavissa vaatteissa koneessa ollut nainen sai kritiikkiä lentoemännältä

Vierailija
09.09.2023 |

Mitäs sanotte? Itse en mielelläni istuisi noin vähissä vaatteissa olevan naisen vieressä lennolla, se olisi hieman kiusallista. Olen siis nainen.

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/2a4a0442-0aed-428e-ae30-560081da58…

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheiluvaatteet urheiluun, koneeseen matkavaatteet. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Minkälaiset on matkavaatteet? Minulla mukavat, joustavat, puuvillaiset, ei kiristä, löysät rintsikat. Eli legginssit ja toppi jonka päälle joku lämpimämpi kerros. Tai pehmeä hihaton puuvillainen joustava, ohut trikoomekko. Lentokoneessa ei voi tietää onko kuuma vai kylmä eikä muutenkaan. Farkuissa en pystyisi ikimaailmassa matkustamaan.

Muutenkaan en ymmärrä mikä tuossa asussa on liian paljastavaa. Löysät pitkät housut ja paljaat kädet. Onko käsivarsien paljastelu sopimatonta?

t. vaihdevuosinen monisairas, monivaivainen lymfavaivainen joka ei ole edes pystynyt lentämään 7 vuoteen ja jos lennän niin teen sen ilman kärsimystä, elämässäni on ollut jo tarpeeksi kärsimystä(syöpä, vaikeat leikkaukset ym.)

Vierailija
62/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua nähdä vieressä istuvan hikisiä kainaloita 6 cm päästä.

Jos pääsen kunnolla hikoilemaan niin silloin kasvonikin hikoilevat niin paljon että kyllä roiskuu sinunkin päällesi. Ja se haju, varsinkin tissihiki yhdistyy eltaantumiseen samoin nivuset. Niin että kyllä sitä on parempi ehkäistä topilla.

t. aikaisempi vaihdevuosikas, invalidisoiva hikoilu on yksi sairauksistani

Ja kyllä pysyn kotona enkä pilaa muiden ihmisten elämää mahdollisimman paljon, mutta kunhan veritulppia aiheuttava lääkitys loppuu, aion matkustaa ulkomaille lentokoneella! Olen sen ansainnut kaiken kärsimyksen jälkeen! Meillä sairaillakin on oikeus liikkua niin kaupoissa kuin lomillakin. Sori siitä jo etukäteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On liian paljastava koska ihon eritteitä tarttuu penkkeihin on koneessa oltava peitetty riittävästi jo siksi! Myös tulipalon takia . Oikeassa ovat. Lisäksi eettiset kohdat!

Eikö sama asia koskee sitten junaa, bussia, kahvilaa jne. Mikä lentokoneen penkeistä tekee erityiset?

Se on hyvin suljettu tila korkealla ilmassa ja siisteys luo ihmisille turvallisuuden vaikutelmaa siksikin on pyyntö viitsia pukeutua turvallisesti ja toisia kunnioittaen plus hyi olkoon hikoileva iho ja hajut ilman vaatteita olevilla. Plus etitteiden tarttuvuus penkkeihin huopiin tyynyihin pöytiin jne!

Kun lennät pukeudu peittävästi ja kunnioita toisiakin.

Jos minulla on kuuma niin silloin takapuoleni ja selkäni aiheuttavat märän läiskän penkkeihin. Siksi on hygieenisempää ehkäistä hikoilua kuin pukeutua hautoviin, hikoilua aiheuttaviin kuumiin vaatteisiin.

Vierailija
64/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan urheilurintsikoista , eli ei tod. lentokoneeseen. Eikä ruokakauppaan , eilen prismassa näin yhden typyn olisko ollut just 20 v, ja hänellä oli todella isot kauniit rinnat näin naisenkin mielestä, mutta oikeesti : Prismaan tuolla asulla.. no ehkäpä hän juuri halusi vähän esitellä itseään..?

Ei nuo ole urheilurintsikat, eihän nuo edes tue mitenkään. Tuo on lyhyt toppi.

Myös isorintaiset saavat pukeutua toppiin eikä se kuulu sinulle. Häpeä itseäsi kun arvostelet muita.

Vierailija
65/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua nähdä vieressä istuvan hikisiä kainaloita 6 cm päästä.

Jos pääsen kunnolla hikoilemaan niin silloin kasvonikin hikoilevat niin paljon että kyllä roiskuu sinunkin päällesi. Ja se haju, varsinkin tissihiki yhdistyy eltaantumiseen samoin nivuset. Niin että kyllä sitä on parempi ehkäistä topilla.

t. aikaisempi vaihdevuosikas, invalidisoiva hikoilu on yksi sairauksistani

Ja kyllä pysyn kotona enkä pilaa muiden ihmisten elämää mahdollisimman paljon, mutta kunhan veritulppia aiheuttava lääkitys loppuu, aion matkustaa ulkomaille lentokoneella! Olen sen ansainnut kaiken kärsimyksen jälkeen! Meillä sairaillakin on oikeus liikkua niin kaupoissa kuin lomillakin. Sori siitä jo etukäteen!

Jumppavaatteethan ovat just kaikista parhaat vaatteet silloin kun hikoilee, koska nämä vaatteet valmistetaan erityismateriaaleista, joiden tarkoituksena on minimoida hien aiheuttamat hajuhaitat..

Vierailija
66/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen itsekin naisten tapaa lähteä salivaatteissa minne vain tai niin kuin tuo mikä näyttää periaatteessa alusasulle. Mikä helvetti oikeasti ihmistä vaivaa ylipätään ettei ymmärrä miten missäkin pitää pukeutua. Tietenkään se ei ole kenenkään asia julkisella paikalla kommentoida, mutta pikkasen laittaa pohdituttamaan henkilön mielenterveys.

Olet tainnut vähän liian helpolla päästä elämässäsi. 

Vierailija
67/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheiluvaatteet urheiluun, koneeseen matkavaatteet. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Mun matkavaatteet on yleensä joogalegginsit, koska ne ovat kaikista mukavimmat jalassa pitkällä matkalla. Jos ne urheiluvaatteet on puhtaat niin mitä haittaa siitä kenellekään on. Sitä pikemminkin ihmettelen kuinka kukaan tarkenee siellä koneessa topilla? Lentokoneissahan on yleensä melko kylmä...

Naisella ei ollut leggingsit vaan tuollaiset miesten tiukkojen bokserien kokoiset alushousut noin sentin lahkeella. Eli pelkät rintaliivit ja alushousut.

Lentokoneessa on musta lyhyt toppi ja löysät mustat pitkät housut. Ylempi kuva.

Alemmassa kuvassa on mikroshortsit ja urheilutoppi, se ei ole se asu jolla matkusti lentokoneessa. Onko ihmiset näin typeriä?

Vierailija
68/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat rajoittaa naisten pukeutumista enemmän, kuin talebaanit!

Vierailija
69/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaihin myös Lähi-Idän pukeutumistyyli naisille!!

Vierailija
70/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-mammat rajoittaa naisten pukeutumista enemmän, kuin talebaanit!

Muistakaa peittää myös nilkat!

Vierailija
71/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen itsekin naisten tapaa lähteä salivaatteissa minne vain tai niin kuin tuo mikä näyttää periaatteessa alusasulle. Mikä helvetti oikeasti ihmistä vaivaa ylipätään ettei ymmärrä miten missäkin pitää pukeutua. Tietenkään se ei ole kenenkään asia julkisella paikalla kommentoida, mutta pikkasen laittaa pohdituttamaan henkilön mielenterveys.

Tuo ON alusasu. Pelkät rintaliivit ja pitkälahkeiset alushousut. Ei olisi sovelias edes salille.

Niin minustakin, mutta mitä minä tajuan kun olen keski-ikäinen. Minulle on tuollaiset salivaatteiden alla, mutta instagramissa nämä amerikkalaiset näkyy olevan salillakin näissä vaatteissa. 

Vierailija
72/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tainnut vähän liian helpolla päästä elämässäsi. 

Huomattavasti vaikeammin kuin sinä olet elämäsi mennyt. 

Vierailija
73/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pitää olla hyvät jalkineet, jotka pidetään jalassa myös matkan ajan (hätäpoistumisen ja sitä seuraavan mahdollisen patikoinnin varalta)

- pitkähihaiset ja pitkälahkeiset asut suojaamassa naarmuilta ja kolhuilta, jos tapahtuu yllättäviä tilanteita (pahat ilmakuopat) tai muita hätätilanteita, jolloin irtotavarat voi lennellä.

Lähde: IS 7.8.2018

Vierailija
74/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapäämuija 🥴

Vierailija
75/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta naisen housujen ja topin välissä on kummallisen vähän paljasta ihoa, joten on tainnut pikasen korjata tilannetta selfien ottamisen ajaksi. Edellisen perusteella en yhtään ihmettelisi, jos naisella olisi ollut vain löysät shortsit ja paljaat jalat rajattu kuvan ulkopuolelle.

Taitaa olla kyse ihmisestä, joka haluaa näyttää kehoaan muille. Onneksi ymmärtää sentään sen verran ettei alasti voi kulkea julkisilla paikoilla.

Vierailija
76/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu lentoemännille arvostella matkustajien pukeutumista. Itse olen sitä mieltä, että nämä "topit" on käytännössä pelkät rintaliivit enkä itse kehtaisi lähteä pelkissä alusvaatteissa ihmistenilmoille vaikka moni niin näyttää nykyään tekevänkin. Ei ole mielestäni asiallista. 

Vierailija
77/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ns. Kuumaverinen enkä palele helposti. En käy lenkillä urheiluliiveissä vaan päällä on paita. En mene urheiluvaatteet päällä lentokoneeseen. Koska ei ole mielestäni sopivaa...vähän kuin menisi bikinit päällä kirkkoon.

Terveisin: osaatko pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla???

Vierailija
78/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta noissa vaatteissa ei ole mitään paljastavaa. Topeissa näkee ihmisiä ihan alvariinsa.

Alusvaate tuo on

Vierailija
79/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

H-ra mikä h-ra vaikka voissa paistaisi

Vierailija
80/117 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen on toiselle susi