Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietitkö koskaan miten uskalsit nuoruudessasi tehdä niin rohkeita juttuja?

Vierailija
08.09.2023 |

Hiki nousee otsalle kun muistelee kuinka sitä parikymppisenä 90-luvun laman alussa uskalsi ostaa talon. Itsellä ei vakituista työpaikkaa ja miehelläkin suhdanneherkällä alalla. Ei ikikuuna päivänä enää uskaltaisi. Selvittiin vaikka tiukkaa oli. Onko sulla ollut jotain mitä mietit nyt että hullu olin?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää oli taas tätä iänikuista mäkätystä ysikytluvun lamasta? Krooh!

Vierailija
2/27 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kummallinen vimma uida saariin tai pois saaresta, joitakin kertoja kun osui sellainen tilaisuus. Mielestäni ei mitään järkeä siinä, vaikka uimataito oli hyvä. Nykyään olen turvallisuushullu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisemmin. Olihan epävarmaa ja vauhdikastakin, mutta prosenttimahdollisuudet että päädyt ta.. pajan käsiin pienet kuitenkin.

Vierailija
4/27 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä olen.

Lähinnä semmosia juttuja missä olisi voinut mennä pahimmillaan henki.

Mutta nuorena ihmisen pitää uskaltaa tehdä asioita. Vanhana ei edes enää halua. Ja henki menee joka tapauksessa lopulta.

Mutta järki pitää olla päässä tietenkin.

Vierailija
5/27 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, joskus lähinnä sitä miten uhkarohkea/höperö (urpo) sitä oli teininä. Ei siis tullut ikinä satutettua tai loukattua ketään kuitenkaan, silloin tällöin oli itsensä kanssa tuskaista elämistä. Voisin kirjoittaa vaikka kirjan ikävuosilta 13-19v. ja olen varma ettei 97% lukijoista uskoisi puoliakaan mitä kyseisessä niteessä lukisi. Voe ristus, mikä nuoruus. En silti kadu mitään! :D

N31

Vierailija
6/27 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kummallinen vimma uida saariin tai pois saaresta, joitakin kertoja kun osui sellainen tilaisuus. Mielestäni ei mitään järkeä siinä, vaikka uimataito oli hyvä. Nykyään olen turvallisuushullu.

Niin, kukaan joka ymmärtää mitään vesien virtauksista ym. ei tekisi mitään noin turhalla tavalla vaarallista.

Kilsa on järjettömän pitkä matka jossain valtameressä saarten välillä.

Suoraan sanoen en käsitä miten joku voi olla niin tyhmä.

Vierailija
7/27 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kukaan joka ymmärtää mitään vesien virtauksista ym. ei tekisi mitään noin turhalla tavalla vaarallista.

Se oli täällä Suomessa järvissä. Mutta siinä on riski että väsyy tms. Vaikka kelluakin voi välillä. Niissä kohdin ei tainnut olla virtauksia, mutta säätila voisi joissakin tapauksissa muuttua yhtäkkiä.

Vierailija
8/27 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, nyt kun rupesin miettimään niin en tehnyt nuorena rohkeita juttuja.

Eiku ai juu, liftasin kerran ja nousin hieman epäilyttävän näköisen auton kyytiin 15 vuotiaana.

Vierailija
9/27 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli täällä Suomessa järvissä. Mutta siinä on riski että väsyy tms. Vaikka kelluakin voi välillä. Niissä kohdin ei tainnut olla virtauksia, mutta säätila voisi joissakin tapauksissa muuttua yhtäkkiä.

Minäkin harrastin tuota 70-luvulla. Olin 16-v. ja mukana oli myös mun vuotta nuorempi veli ja serkkupoika, joka oli vasta 13-v. Ei järki päätä pakottanut meillä. 

Vierailija
10/27 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mut Suomenkin vesissä on kerroksia, virtauksia jne. Luonnonvesi ei ole mikään iso uimahalli.

Vierailija
11/27 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liftasin nuorena paljon, kun ei ollut rahaa julkiseen liikenteeseen.

Vierailija
12/27 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottiin lapsena 9. kerroksen kerrostalon katolta alas. Hirvittävää ajatella edes koko asiaa.

Vierailija
13/27 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mut Suomenkin vesissä on kerroksia, virtauksia jne. Luonnonvesi ei ole mikään iso uimahalli.

Miksi tulet syyttelemään palstalle ihmisiä ? Enkö jo itsekin todennut että nuorena ajatteli väärin. Mikä sun idea on tulla haukkumaan muita, jos ihmiset itsekin toteavat asiat. Mustaa energiaa. Järvissä on virtauksia, mutta niissä kohdin ei ollut. 

Vierailija
14/27 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla ja teininä lähdin kolmen lähes tuntemattoman pojan kanssa jollekin mökille. Vanhemmille ei tietysti kerrottu mitään.

Välillä mietin kaikkia seikkailujani kauhulla.

T.mummeli

Vierailija
15/27 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, joskus lähinnä sitä miten uhkarohkea/höperö (urpo) sitä oli teininä. Ei siis tullut ikinä satutettua tai loukattua ketään kuitenkaan, silloin tällöin oli itsensä kanssa tuskaista elämistä. Voisin kirjoittaa vaikka kirjan ikävuosilta 13-19v. ja olen varma ettei 97% lukijoista uskoisi puoliakaan mitä kyseisessä niteessä lukisi. Voe ristus, mikä nuoruus. En silti kadu mitään! :D

N31

Sulla on mun luonto.

En ole seikkailuistani kertonut kenellekään kuin pienen siivun.

T.mummeli

Vierailija
16/27 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin it semurhan tehneen pojan äidin tarinaa niin sanoitti kauniisti pojan nuoruuden kapinaa että testasi heidän vanhempien rajoja että rakastaako ne mua vieläkin vaikka teen tämmösiä typeriä juttuja.

Vierailija
17/27 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todella! Liftaamiset, kännisekoilut, kotoa muutto alaikäisenä ja vaikka mitä, talon ostaminen pätkätöissä. Vanhempani olivat usein kauhuissaan. Nyt viidenkympin paremmalla puolella ja omat lapset kohta täysi-ikäisenä alkaa hahmottua miltä heistä ehkä tuntui.

Vierailija
18/27 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt nuoruudessani mitään rohkeita juttuja.

Vierailija
19/27 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuukauden kielikurssilla ulkomailla 16-vuotiaana kaverini kanssa. Käytiin joka toinen päivä baarissa.

Oltiin sovittu kaverin kanssa epävirallisesti, että kyyti yritetään saada majapaikkaan joltain pojalta ja se tehdään vuorotellen.

Älyttömän vaarallista näin jälkikäteen ajatellen.

Vierailija
20/27 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

Sulla on mun luonto.

En ole seikkailuistani kertonut kenellekään kuin pienen siivun.

T.mummeli

Sama ja olis muuten ollut muuten lastensuojelulla ylitöitä jos siihen aikaan olis joka huolesta ilmo tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän