Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on pakkokieli? Pakkoruotsi?

Vierailija
08.09.2023 |

Vieraan kielen pakottamista kansalle. Usein poliittisin perustein, tämä liittyy usein kolonialismiin.
Vastakohtana kielivalintojen vapaaehtoisuus.
Mikä on ainoa suomalaisille pakotettu vieras kieli tällä hetkellä? Ruotsi(Sitä väitetään ns kotimaiseksi kieleksi. Todellisuudessahan ruotsi ei ole muuta kuin vieras kieli suomalaisille, samoin kuin muut vähemmistökielemme.)
Miksi sitä pakotetaan meille?
Koska Ruotsin kolonisaation vuoksi Suomessa suomi oli pitkään alisteisessa asemassa, jolloin ruotsi sai jalansijaa.
Nykyinen suomenruotsalaisuus on kolonialistisen perintönsä vuoksi edelleen paremmassa asemassa kuin muut Suomen vähemmistökielet.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsi loukkaa suomenkielisten kielivapautta omassa maassamme ja polkee muiden vähemmistöjen tasa-arvoisuutta.

Vierailija
2/9 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

RKP on rasistipuolue naamioituneena liberalismiin. He ajattelevat ainoastaan pienen kieliryhmittymän etua, jolla on sitä paitsi suomalaisten esi-isiltä varastettua perintömaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kielivähemmistön tulisi olla samassa asemassa kuin muidenkin kielivähemmistöjen.

Vierailija
4/9 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomatematiikka, pakkoenglanti, pakkomaantieto, pakkoliikunta, pakkomusiikki......pakkokoulu.

Vierailija
5/9 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkomatematiikka, pakkoenglanti, pakkomaantieto, pakkoliikunta, pakkomusiikki......pakkokoulu.

Kaikki muut tiede taide urheilu, ruotsi pakkopoliittinen kolonialismi

Vierailija
6/9 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tämä väsähtänyt pakkoruotsittajien argumentti. Paljoa ruutia kun ei aatteen taakse muuten löydykään. Opetetaan universaaleja oppiaineita ja maailman levinneintä kieltä, jota myös liike-elämä ja tiedä käyttää vs. muutaman prosentin vähemmistön kieli historiallisista syistä.

Vierailija
7/9 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän jollain tavalla ruotsin kielestä ja haluaisin oppia sitä ehkä paremmin. Syyt siihen ovat sitten aivan muita kuin nämä RKP:läiset hyypiöt, jotka toimivat lähinnä karkotteena.

Vierailija
8/9 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän jollain tavalla ruotsin kielestä ja haluaisin oppia sitä ehkä paremmin. Syyt siihen ovat sitten aivan muita kuin nämä RKP:läiset hyypiöt, jotka toimivat lähinnä karkotteena.

Niin minäkin ja jopa osaan sitä. Silti taistelen sitä vastaan. Se on periaatteellisesti väärin. Olen ap

Vierailija
9/9 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin ja jopa osaan sitä. Silti taistelen sitä vastaan. Se on periaatteellisesti väärin. Olen ap

Joo, lähinnä minua kiinnostaa naapurimaa, katson välillä tuubista svedukanavia ja yritän ymmärtää heidän erilaisia murteitaan. RKP:n pakkoruotsittajat tosiaan toimivat itse aika lailla ruotsia vastaan.

t: tuo siteerattu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä