Apua ahdistuneelle
Ajattelin kirjoittaa ajatuksia tänne, josko täältä saisi vertaistukea.
Elämä ahdistaa, todella paljon. On ahdistanut jo pitkään ja luulen myös että olen masentunut.
Nämä tunteet ovat varmasti olleet läsnä koko elämän mutta nyt pahentuneet ja pian en tiedä miten tästä pääsisi eteenpäin. Tiedostan että ammattiapua varmasti tarvitsen asioiden ja traumojen käsittelyyn
Elämä tuntuu raskaalta ja mikään ei kiinnosta, ei ole kiinnostanut muutamaan vuoteen.
Nyt olisi aika tehdä asialle jotain ennen kuin totaalisesti menee elämänhalu, vielä olisi tunne, että jaksaisin rämpiä täältä suosta ylös. Mutta en tiedä miten.
Antakaa siis vinkkejä miten saada taas elämästä ote pikkuhiljaa.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Ittellä ollut samanlaista. Olen alkanut keskittymään itseeni. Aloittanut harrastuksia, nähnyt perhettä ja läheisiä. Muuttanut ruokavalion. Ollut vain. En odota mitään mullistavaa muutosta heti, koska se ei ole realistista. Haaveilen paremmasta huomisesta ja tiedän sen koittavan. Idealismi ja ikuinen optimistisia on aina kantanut minut vaikeuksista toisiin. Vaikka välillä on todella synkkää, ei toivoa saa menettää. Ei koskaan.
Onnellisuus ei ole valmiiksi rakennettua, jokainen rakentaa onnellisen elämän itse. Suhtautuminen elämään ratkaisee. Menneisyys ei määritä tulevaisuutta.
Kauniisti kirjoitettu. Tekstistäsi huomaa, että olet idealisti.
Ehkä yrität tehdä elämästä jotenkin liian "normaalia" ja yrität mahtua muiden vaatimusmuottiin. Hyväksy itsesi. Asioiden käsittely vaatii aikaa ja tilaa. Ei ole viallinen, jos on tuntemuksia tai näkemyksiä.
Ittellä ollut samanlaista. Olen alkanut keskittymään itseeni. Aloittanut harrastuksia, nähnyt perhettä ja läheisiä. Muuttanut ruokavalion. Ollut vain. En odota mitään mullistavaa muutosta heti, koska se ei ole realistista. Haaveilen paremmasta huomisesta ja tiedän sen koittavan. Idealismi ja ikuinen optimistisia on aina kantanut minut vaikeuksista toisiin. Vaikka välillä on todella synkkää, ei toivoa saa menettää. Ei koskaan.
Onnellisuus ei ole valmiiksi rakennettua, jokainen rakentaa onnellisen elämän itse. Suhtautuminen elämään ratkaisee. Menneisyys ei määritä tulevaisuutta.