Mitkä ammatit ovat turn-off?
Ainakin raksamies ja kaikki autonajoammatit. Siis rekkamies, taksikuski etc minulle.
Aivotyö, ongelmanratkaisutyö taas ovat viehättäviä.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ennustajat, vaihtoehtoishoitoja tekevät ja muut kristallikauppiaat. Sellainen on epäeettistä hyväuskoisten höynäyttämistä. Moraalitonta.
Mulle tällainen kumppani, joka on kiinnostunut henkisistä asioista taas olisi unelmakumppani.
Kai sinä ymmärrät, että kaikki nämä "henkiset asiat" on ihan täyttä kusetusta?
Osaan itsekin lukea tarotkorteista, joten tiedän ettei ole. Toki alalla osa on varmasti huijareitakin, mutta ei se tarkoita että kaikki ovat. Ihan sama kuin rakennusalalla on paljon keinottelijoita ja ammattitaidottomia työntekijöitä, niin ei se tarkoita että kaikki ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tubettaja/vaikuttaja/somestara mitä näitä onkaan tyhjäntoimittajia.. influencer...
Mulle tubettaja ei olisi lainkaan turn off vaan pitäisin sitä enemmänkin positiivisena asiana. Itse tykkään seurailla esim ruoka- ja leivontakanavia, matkailukanavia ja self development materiaalia.
Ihmettelen miksi niin moni tyrmää bloggaajat ja tubettajat. Moni näistä tekee todella fiksua ja asiantuntevaa sisältöä, josta on apua monelle ihmisille. Itse seuraan esim. valokuvausta opettavia kanavia. Miksi ihmeessä esim. tämmöinen olisi turn off?
Lähihoitaja..... sairaanhoitaja vielä menettelee jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tubettaja/vaikuttaja/somestara mitä näitä onkaan tyhjäntoimittajia.. influencer...
Mulle tubettaja ei olisi lainkaan turn off vaan pitäisin sitä enemmänkin positiivisena asiana. Itse tykkään seurailla esim ruoka- ja leivontakanavia, matkailukanavia ja self development materiaalia.
Ihmettelen miksi niin moni tyrmää bloggaajat ja tubettajat. Moni näistä tekee todella fiksua ja asiantuntevaa sisältöä, josta on apua monelle ihmisille. Itse seuraan esim. valokuvausta opettavia kanavia. Miksi ihmeessä esim. tämmöinen olisi turn off?
Minä katselen coretreenivideoita ja jumppaan niiden tahtiin! Netissä on todella hyviä ja tehokkaita treenejä!
Miksi kuskin työt ovat täällä niin huonossa huudossa? En ymmärrä!
Vierailija kirjoitti:
Teurastaja olisi ehkä pahin vaihtoehto. Myös sellaiset yksitoikkoisia tehtäviä tekevät ihmiset eivät juurikaan kiinnosta minua. Esimerkiksi jokin tehdastyö tai kirjanpitäjä kuulostaa omiin korviini äärettömän tylsältä, enkä usko, että minulla olisi tällaisen ihmisen kanssa paljon yhteistä. Itselleni on tärkeää, että työssä on mahdollisuus ilmaista itseään luovasti ja käyttää innovaatiota.
Hirvittävän kuluttavan 10v työrupeaman jälkeen, tosin yksityiselämä oli myös yhtä matalalentoa, 4v puuduttavassa yksitoikoisessa tehdastyössä oli helpotus, tosin vain ensimmäiset 2v, sen jälkeen aloin pohti mitähän sitä loppuelämän tekisi.
Kaikki kuskit on ihan turn off, mutta Woltin kotiovelle tuoma Satisfyeri on iso turn onnn.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kyse ole pääosin mielikuvasta, että kaikki ammattikuskit ovat limaisia "krääh rääh" juntteja tmv.
Vierailija kirjoitti:
Auton ajaminen on samaa sarjaa kuin mikä tahansa muukin aivot narikkaan työ. Ei vaadi erityisosaamista tai ajattelua. Lisäksi fyysisesti passiivista, eli siinä yhdistyy sekä kehon, että aivojen käyttämättä jättäminen.
Vertaisin liukuhihnatyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuskit on ihan turn off, mutta Woltin kotiovelle tuoma Satisfyeri on iso turn onnn.
Ei ollut. Tilasin ja hajosi kuukaudessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton ajaminen on samaa sarjaa kuin mikä tahansa muukin aivot narikkaan työ. Ei vaadi erityisosaamista tai ajattelua. Lisäksi fyysisesti passiivista, eli siinä yhdistyy sekä kehon, että aivojen käyttämättä jättäminen.
Juuri näin! Monet ovat ylipainoisia ja lisäksi varmaan nuorena iskee aivorappeumataudit kun ei tarvi mitään ajatella.
Ei vanhuuden kumppania saa heistä kyllä!
Matalapalkka-alat ovat turn off. En halua alkaa elättäjäksi ja treffitkin ovat tylsiä jos aina toinen joutuu maksamaan että voi tehdä jotain hauskaa...
Kivempi kun molemmat pystyvät maksamaan oman osuutensa.
Pitkässä suhteessa tietysti elämäntilanteet vaihtelevat ja silloin pitää joustaa molempiin suuntiin.
Suunnilleen sama tulotaso on varmaankin toimivin ratkaisu keskimäärin.
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkka-alat ovat turn off. En halua alkaa elättäjäksi ja treffitkin ovat tylsiä jos aina toinen joutuu maksamaan että voi tehdä jotain hauskaa...
Pitkässä suhteessa tietysti elämäntilanteet vaihtelevat ja silloin pitää joustaa molempiin suuntiin.
Tämä on hauska, arvomaailmoistahan se on kiinni. Mulle matalapalkka-alalla olevalle taas työ-, ura- ja rahakeskeinen kumppani olisi turnoff. Nykyisen kanssa elellään vaatimattomasti talvet ja reissataan kaikki kesät Norjassa, eipä onnistuisi sellaisen kanssa, joka on aina töissä. Toki molemmat maksavat osuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hauska, arvomaailmoistahan se on kiinni. Mulle matalapalkka-alalla olevalle taas työ-, ura- ja rahakeskeinen kumppani olisi turnoff. Nykyisen kanssa elellään vaatimattomasti talvet ja reissataan kaikki kesät Norjassa, eipä onnistuisi sellaisen kanssa, joka on aina töissä. Toki molemmat maksavat osuutensa.
Mekin elelemme normaalisti aivan tavallista elämää, asumme aika edullisesti ja pidämme luonnossa liikkumisesta. Mutta silloin jos iskee kutina tehdä jotain erityisempää niin on se mukavaa että voi ottaa pari viikkoa palkatonta ja lähteä vaikka laskettelemaan, ja asua sitten siellä hieman laadukkaammin.
Tai jos tekee mieli jotain erityisempää ruokakokemusta ravintolassa niin sekin onnistuu.
Ihan tavallisessa arjessa tämä näkyy varmaan eniten ruoassa, molemmat pidämme ruoanlaitosta ja syömme hyvin ainakin kerran viikossa, yleensä lauantaisin metsälenkin jälkeen kokkaamme yhdessä. Viimeksi oli alkuun kampasimpukoita sahramikastikkeella, nieriää + korvasienikastike + salaattia, jälkiruoaksi laaturommissa marinoiduista kirsikoista tehty trifle. Juomaksi hyvät piccoloviinit.
Kiinteistönvälittäjät. Heti täysi off. Persaukisia provikkapalkkalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Monet ovat ylipainoisia ja lisäksi varmaan nuorena iskee aivorappeumataudit kun ei tarvi mitään ajatella.
Ei vanhuuden kumppania saa heistä kyllä!
Niinku läskit taksi- ja rekkakuskit 🤮🤮🤮
Kuskit täälläkin hieman turn off, opiskelijalle Ok ajaa. Myös joku super mielenkiinnon kohde on vähän poisluettuna minun listoilta, olen seurustellut tähtitieteilijän ja biologin kanssa joille molemmille oma juttu oli se kutsumus. Heitä sitten ei kiinnostanut mikään muu kovinkaan paljoa. Jos lomat pitää suunnitella taivaan tai kasvien mukaan niin vähän tylsäksi käy.
Myyjä. En nyt tarkoita kaupan kassaa vaan sitä jonka täytyy käyttää puheenlahjoja tehdäkseen diilejä. Pelkään että olisi hyvä manipuloija. Influensseripuolison kanssa ei myöskään olisi luonnollista olla, kun olen tarkka yksityisyydestä enkä missään määrin kuvauksellinen. Teurastaja on vähän ristiriitainen, kun tapasin juuri yhden todella mukavan sellaisen. Liikunnan alan tyypit ovat usein liian "perinteisiä" äijiä tai normoja minun makuuni.
Taksikuski, rekkakuski, kaikki kuskit ylipäätään!