Mitkä ammatit ovat turn-off?
Ainakin raksamies ja kaikki autonajoammatit. Siis rekkamies, taksikuski etc minulle.
Aivotyö, ongelmanratkaisutyö taas ovat viehättäviä.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on esimerkiksi apn mainitsema ongelmaratkaisutyö?
Hyvä kysymys. Varsinkin, kun ap sanoi, että raksamies ei viehätä, mutta ongelmanratkaisutyötä tekevä viehättää. Aika paljon kuitenkin rakasallakin saa erilaisia ongelmia ratkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitkään, yksikään ammatti ei ole turha.
Somevaikuttajat ja puhelinmyyjät ovat kyllä iso turn off.
No en äkkiseltään keksi mitään, en ainakaan koe mitään perusammateista turn-offina.
Ehkä joku huumediileri? Tai vastaava. Mutta en yleensä todellakaan välitä toisen ammatista niin paljon, että olisi turn off :D
Täällä kirjoittelevat ammattiruikuttajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teurastaja olisi ehkä pahin vaihtoehto. Myös sellaiset yksitoikkoisia tehtäviä tekevät ihmiset eivät juurikaan kiinnosta minua. Esimerkiksi jokin tehdastyö tai kirjanpitäjä kuulostaa omiin korviini äärettömän tylsältä, enkä usko, että minulla olisi tällaisen ihmisen kanssa paljon yhteistä. Itselleni on tärkeää, että työssä on mahdollisuus ilmaista itseään luovasti ja käyttää innovaatiota.
Töihin mennään että saisi rahaa, älylliset harrastukset sitten vapaa-ajalla. Kyllä se yksinkertaista työtä tekevä tehdasmieskin voi hyvin olla kiinnostunut mistä tahansa maailman asiasta.
Minä en halua miestä joka suhtautuu työhön vaan rahana vaan haluan, että mies toteuttaa työssään itseään ja unelmiaan. Miksi haaskata suurin osa hereilläoloajastaan työhön, josta ei edes tykkää? Ja usein niissä yksinkertaisissa töissä se palkkakin on kyllä huono.
Somettaja, pölyimurikauppias, puhelinmyyjä, kiinteistövälittäjistä jetrotyyppinen helppoheikki
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vuorotyöammatit.
Lentokapteeni, lastenlääkäri, palomies?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi tutkija. Tai vaikkapa koodari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teurastaja olisi ehkä pahin vaihtoehto. Myös sellaiset yksitoikkoisia tehtäviä tekevät ihmiset eivät juurikaan kiinnosta minua. Esimerkiksi jokin tehdastyö tai kirjanpitäjä kuulostaa omiin korviini äärettömän tylsältä, enkä usko, että minulla olisi tällaisen ihmisen kanssa paljon yhteistä. Itselleni on tärkeää, että työssä on mahdollisuus ilmaista itseään luovasti ja käyttää innovaatiota.
Töihin mennään että saisi rahaa, älylliset harrastukset sitten vapaa-ajalla. Kyllä se yksinkertaista työtä tekevä tehdasmieskin voi hyvin olla kiinnostunut mistä tahansa maailman asiasta.
Minä en halua miestä joka suhtautuu työhön vaan rahana vaan haluan, että mies toteuttaa työssään itseään ja unelmiaan. Miksi haaskata suurin osa hereilläoloajastaan työhön, josta ei edes tykkää? Ja usein niissä yksinkertaisissa töissä se palkkakin on kyllä huono.
Lähestulkoon jokainen kyllä käy töissä tasan tarkkaan rahan takia. Jotkut toki inhoaa työtään vähän vähemmän kuin toiset ja saavat siitä ajoittain ilon ja onnistumisen kokemuksia, mutta ne suuret puheet itsensä ja unelmiensa toteuttamisesta ovat kyllä juuri sellaista LinkedIn-rinkirunkkausta, että meinaa oksu tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän nuo luovat toteuttamisalat ovat? Muutaman hassun taiteilijan ja näyttelijän tämä maa elättää, osa niistäkin pyörii yhteiskunnan tukirahoilla. Ja onhan tietysti ne pöhisevät influensserit.
Valokuvaaja
Kirjailija
Graafinen suunnittelija
Kuvataiteilija
Elokuvaohjaaja
Näyttelijä
Säveltäjä
Käsikirjoittaja
Tanssija
Muusikko
Runoilija
Kuvanveistäjä
Teatterin lavastaja
Arkkitehti
Keramiikkataiteilija
Muotisuunnittelija
Kultaseppä
Sisustussuunnittelija
Musiikkituottaja
Käsityöläinen
Kulttuurituottaja
Korutaiteilija
Taideterapeutti
Floristi
Hääsuunnittelija
Elokuvakäsikirjoituksen kirjoittaja
Taiteellinen johtaja
Tapahtumasuunnittelija
Matkakirjoittaja
Huumediileri, pappi, psykologi, gynekologi...
Sellaiset jotka tulevat likaisina ja hikisinä kotiin...
Sellaiset joiden ei olisi yhteistä vapaa-aikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkija. Hmm. Siis joku puolukanvarpujen tutkija, miten sitä puolukka kukkii.. Ahhhahha...
Kaikki ennustajat, vaihtoehtoishoitoja tekevät ja muut kristallikauppiaat. Sellainen on epäeettistä hyväuskoisten höynäyttämistä. Moraalitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkijan vaimona on kyllä aika rankkaa. Jatkuvaa paperinpyöritystä tukirahojen saamiseksi eikä taloudellista varmuutta siitä että saako niitä.
Onneksi itselläni säännölliset tulot.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen lista. Oliko noiden yhdistävä tekijä siis että ei saa olla työkseen tekemisissä ihmisten ylä- tai alapäiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkijan vaimona on kyllä aika rankkaa. Jatkuvaa paperinpyöritystä tukirahojen saamiseksi eikä taloudellista varmuutta siitä että saako niitä.
Onneksi itselläni säännölliset tulot.
Aamen. Täällä tutkija, apurahahakemusta väsään parhaillaan. Ei mitään tietoa, millä elän ensi vuonna. Ei tulis mitään jos meitä olis tässä taloudessa kaksi samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuohoojat, loka-autonkuljettajat ja vastaavat tekee likaista työtä, mutta yleensä työpäivän päätteeksi käydään pesulla ja puetaan omat vaatteet päälle. Niin ja pesulla käydään palkallisella työajalla. Kun se kuuluu työn luonteeseen. Ei nuohooja nokisena kotiin tule! Sama kuin ei joku kirurgi tule kotiin verinen essu päällä!
Voi olla, mutta harvemmin on. Muutaman laajasti maailmasta kiinnostuneen ja paljon lukevan duunarin olen tavannut, jotka ovat sanoneet että yksinkertaisessa työssä jää paremmin aikaa omille ajatuksille, mutta eipä se kovin yleistä ole.