Mitkä ammatit ovat turn-off?
Ainakin raksamies ja kaikki autonajoammatit. Siis rekkamies, taksikuski etc minulle.
Aivotyö, ongelmanratkaisutyö taas ovat viehättäviä.
Kommentit (115)
Kaikki ihmisläheiset ammatit, esim. opettaja, lääkäri, sairaanhoitaja...
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi parisuhdetta papin, kanttorin tai kenenkään ravintola- ja viihdealalla töitä tekevän kanssa. Siis sellaisen ihmisen kanssa, joka olisi säännöllisesti töissä aina kun minä olen vapaalla.
Pappi täälläkin! Hyh!
Ainakin sairaanhoitajat ja erityisesti lähärit, lastentarhanopet, kaikki eläinten kanssa työskentelevät, ja sitten toki kaikki mielestäni haitallisten ammattien harjoittajat, kuten puhelinmyyjät, someinfluensserit, feissarit jne.
M47
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmisläheiset ammatit, esim. opettaja, lääkäri, sairaanhoitaja...
Nämä siis miehellä, se unohtui mainita.
Yhtäkään taksikuskia en enää halua tapailla. Kahden kuskin kanssa seurustelleena tiedän mitä se on - kumppani pitkissä vuoroissa, rahaa ei silti tule ja kotiin tullaan aivan rikkinäisenä ihmisten ilkeyden takia. Niin monta kertaa olen ollut oikeudessakin tukemassa, kun kumppani käräjöi päälle käynyttä asiakasta vastaan.
Liian stressaavaa olla taksikuskin puoliso. Vaihdoin automekaanikkoon - sen ei tarvitse kuskailla ketään, ottaa duunissa pataan eikä palkatkaan jää saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana pidin fyysistä työtä tekevistä kun olivat silmäkarkkia, mutta nykyään aivotyön tekijät viehättävät enemmän.
Nytkö oot huomannut, että heillä on isommat tulot 😂
Vierailija kirjoitti:
Mikään ammatti ei ole turn-off jolla ihminen elättää itsensä,tosi lapsellinen aloitus.
Mielestäni on turha väittää, että se työ ei kerro jotain siitä ihmisestäkin. Kyllähän se kertoo paljon siitä ihmisen luonteesta ja arvomaailmasta. Voi kertoa esim. ihmisen sitoutumisesta, tavoitteellisuudesta, luovuudesta, sosiaalisista taidoista, organisointikyvystä jne. Kyllä esimerkiksi vaikkapa jollain meditoinninopettajana työskentelevällä on todennäköisesti aivan erilainen arvomaailma kuin turkistarhaajalla.
Some-tyypit, yrittäjä (töissä 24/7), puhelinmyyjä (joutuisin olemaan perheen ainoa elättäjä), lyhytterapeutti, seksityöntekijä.
Arvostan mitä tahansa rehellistä ja tarpeellista työtä. Ehdottomia deal breakereita sen sijaan on jos mies on turkistarhaaja, sikatilallinen, päätoiminen asuntosijoittaja tai jonkun tuhoisan alan lobbari.
Persvakoäijä. Vaikka se saisi eniten aikaan huushollissa.
Palkkam¨rhaaja on ehdoton nou-nou.
Vierailija kirjoitti:
Teurastaja olisi ehkä pahin vaihtoehto. Myös sellaiset yksitoikkoisia tehtäviä tekevät ihmiset eivät juurikaan kiinnosta minua. Esimerkiksi jokin tehdastyö tai kirjanpitäjä kuulostaa omiin korviini äärettömän tylsältä, enkä usko, että minulla olisi tällaisen ihmisen kanssa paljon yhteistä. Itselleni on tärkeää, että työssä on mahdollisuus ilmaista itseään luovasti ja käyttää innovaatiota.
Töihin mennään että saisi rahaa, älylliset harrastukset sitten vapaa-ajalla. Kyllä se yksinkertaista työtä tekevä tehdasmieskin voi hyvin olla kiinnostunut mistä tahansa maailman asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ammatti ei ole turn-off jolla ihminen elättää itsensä,tosi lapsellinen aloitus.
Kyllä on, etenkin sellaiset moraalisesti epäilyttävät ammatit ovat. Mieluummin vaikka työtön.
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana pidin fyysistä työtä tekevistä kun olivat silmäkarkkia, mutta nykyään aivotyön tekijät viehättävät enemmän.
Sama minulla. Aivotyötä tekevät tuntuvat tässä iässä olevan paremmassa kunnossa sekä fyysisesti että myös pään sisältä. Aivojen rasittaminen selkeästi pitää ne hyvässä toimintakunnossa. Raksarit ja autokuskit valitettavasti alkavat näin kuusikymppisenä olla aika raihnaisia ja nuppikaan ei enää ihan skarppi, omaksuvat myös heikommin uutta eivätkä ja ovat jämähtäneempiä rutiineihinsa ja mielipiteisiinsä.
Ehkä joku urheilua ja paljon lukemista harrastava autokuski voisi olla kiva.
Sähkölaitteensammuttaja on turn-off.
Vierailija kirjoitti:
Teurastaja olisi ehkä pahin vaihtoehto. Myös sellaiset yksitoikkoisia tehtäviä tekevät ihmiset eivät juurikaan kiinnosta minua. Esimerkiksi jokin tehdastyö tai kirjanpitäjä kuulostaa omiin korviini äärettömän tylsältä, enkä usko, että minulla olisi tällaisen ihmisen kanssa paljon yhteistä. Itselleni on tärkeää, että työssä on mahdollisuus ilmaista itseään luovasti ja käyttää innovaatiota.
Mitähän nuo luovat toteuttamisalat ovat? Muutaman hassun taiteilijan ja näyttelijän tämä maa elättää, osa niistäkin pyörii yhteiskunnan tukirahoilla. Ja onhan tietysti ne pöhisevät influensserit.
Mikähän on esimerkiksi apn mainitsema ongelmaratkaisutyö?
Koulutetun, ajatustyötä tekevän kanssa saa aikaiseksi paljon mielenkiintoisempia keskusteluja, näin keskimäärin.
Joku sumusilmäinen taiteilija saisi kyllä juoksemaan karkuun! 😀