Mitkä ammatit ovat turn-off?
Ainakin raksamies ja kaikki autonajoammatit. Siis rekkamies, taksikuski etc minulle.
Aivotyö, ongelmanratkaisutyö taas ovat viehättäviä.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teurastaja olisi ehkä pahin vaihtoehto. Myös sellaiset yksitoikkoisia tehtäviä tekevät ihmiset eivät juurikaan kiinnosta minua. Esimerkiksi jokin tehdastyö tai kirjanpitäjä kuulostaa omiin korviini äärettömän tylsältä, enkä usko, että minulla olisi tällaisen ihmisen kanssa paljon yhteistä. Itselleni on tärkeää, että työssä on mahdollisuus ilmaista itseään luovasti ja käyttää innovaatiota.
Mitähän nuo luovat toteuttamisalat ovat? Muutaman hassun taiteilijan ja näyttelijän tämä maa elättää, osa niistäkin pyörii yhteiskunnan tukirahoilla. Ja onhan tietysti ne pöhisevät influensserit.
Valokuvaaja
Kirjailija
Graafinen suunnittelija
Kuvataiteilija
Elokuvaohjaaja
Näyttelijä
Säveltäjä
Käsikirjoittaja
Tanssija
Muusikko
Runoilija
Kuvanveistäjä
Teatterin lavastaja
Arkkitehti
Keramiikkataiteilija
Muotisuunnittelija
Kultaseppä
Sisustussuunnittelija
Musiikkituottaja
Käsityöläinen
Kulttuurituottaja
Korutaiteilija
Taideterapeutti
Floristi
Hääsuunnittelija
Elokuvakäsikirjoituksen kirjoittaja
Taiteellinen johtaja
Tapahtumasuunnittelija
Matkakirjoittaja
Siinä olikin hyvä lista. Noista vaan etsimään sitä unelmien kumppania! Ja tuossahan on tosiaan noita apurahatyyppejä mukana, eli sitä rahaa ei välttämättä tule, mutta on luovaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ennustajat, vaihtoehtoishoitoja tekevät ja muut kristallikauppiaat. Sellainen on epäeettistä hyväuskoisten höynäyttämistä. Moraalitonta.
Mulle tällainen kumppani, joka on kiinnostunut henkisistä asioista taas olisi unelmakumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on esimerkiksi apn mainitsema ongelmaratkaisutyö?
Esimerkiksi tutkija. Tai vaikkapa koodari.
Tutkijan vaimona on kyllä aika rankkaa. Jatkuvaa paperinpyöritystä tukirahojen saamiseksi eikä taloudellista varmuutta siitä että saako niitä.
Onneksi itselläni säännölliset tulot.
Aamen. Täällä tutkija, apurahahakemusta väsään parhaillaan. Ei mitään tietoa, millä elän ensi vuonna. Ei tulis mitään jos meitä olis tässä taloudessa kaksi samanlaista.
Tutkijat ovat kyllä ihmiskunnan kannalta tärkeitä, tekevät hienoa työtä maailman eteenpäin viemisen eteen. Mutta rankkaa on kyllä välillä kun ei juuri pysty tulevaisuutta suunnittelemaan.
Oma tutkijamies on kyllä rakas, ja onneksi minulla tosiaan on säännölliset tulot. Valmistumisen jälkeen olin itsekin muutamassa tutkimuksessa mukana mutta kyllä se kuukausittain tilille tuleva palkka helpottaa elämää.
-Se tutkijan vaimo.
Tubettaja/vaikuttaja/somestara mitä näitä onkaan tyhjäntoimittajia.. influencer...
Se mihin Tuisku opiskeli vasta itsensä; lyhyt terapeutti tms??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teurastaja olisi ehkä pahin vaihtoehto. Myös sellaiset yksitoikkoisia tehtäviä tekevät ihmiset eivät juurikaan kiinnosta minua. Esimerkiksi jokin tehdastyö tai kirjanpitäjä kuulostaa omiin korviini äärettömän tylsältä, enkä usko, että minulla olisi tällaisen ihmisen kanssa paljon yhteistä. Itselleni on tärkeää, että työssä on mahdollisuus ilmaista itseään luovasti ja käyttää innovaatiota.
Mitähän nuo luovat toteuttamisalat ovat? Muutaman hassun taiteilijan ja näyttelijän tämä maa elättää, osa niistäkin pyörii yhteiskunnan tukirahoilla. Ja onhan tietysti ne pöhisevät influensserit.
Valokuvaaja
Kirjailija
Graafinen suunnittelija
Kuvataiteilija
Elokuvaohjaaja
Näyttelijä
Säveltäjä
Käsikirjoittaja
Tanssija
Muusikko
Runoilija
Kuvanveistäjä
Teatterin lavastaja
Arkkitehti
Keramiikkataiteilija
Muotisuunnittelija
Kultaseppä
Sisustussuunnittelija
Musiikkituottaja
Käsityöläinen
Kulttuurituottaja
Korutaiteilija
Taideterapeutti
Floristi
Hääsuunnittelija
Elokuvakäsikirjoituksen kirjoittaja
Taiteellinen johtaja
Tapahtumasuunnittelija
Matkakirjoittaja
Siinä olikin hyvä lista. Noista vaan etsimään sitä unelmien kumppania! Ja tuossahan on tosiaan noita apurahatyyppejä mukana, eli sitä rahaa ei välttämättä tule, mutta on luovaa.
Moni muukin työ voi olla luova, esim yrittäjänä työskentely antaa usein mahdollisuuden luovuudelle ja innovaatiolle. Sellaiset työt missä työn voi tehdä ainoastaan yhdellä oikealla tavalla ja jossa jokainen päivä on samanlainen ovat mielestäni puuduttavia. Toisaalta jokin luonto-oppaan homma olisi mielestäni kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkijan vaimona on kyllä aika rankkaa. Jatkuvaa paperinpyöritystä tukirahojen saamiseksi eikä taloudellista varmuutta siitä että saako niitä.
Aamen. Täällä tutkija, apurahahakemusta väsään parhaillaan. Ei mitään tietoa, millä elän ensi vuonna. Ei tulis mitään jos meitä olis tässä taloudessa kaksi samanlaista.
Tutkijat ovat kyllä ihmiskunnan kannalta tärkeitä, tekevät hienoa työtä maailman eteenpäin viemisen eteen. Mutta rankkaa on kyllä välillä kun ei juuri pysty tulevaisuutta suunnittelemaan.
Oma tutkijamies on kyllä rakas, ja onneksi minulla tosiaan on säännölliset tulot. Valmistumisen jälkeen olin itsekin muutamassa tutkimuksessa mukana mutta kyllä se kuukausittain tilille tuleva palkka helpottaa elämää.
-Se tutkijan vaimo.
Toisaalta eihän Albert Einstein:kään ollut mikään tutkija ammatiltaan. Suurin osa ihmiskunnan keskinnöistä on jonkun muun kuin varsinaisen tutkijan tekemiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huumediileri, pappi, psykologi, gynekologi...
Sellaiset jotka tulevat likaisina ja hikisinä kotiin...
Sellaiset joiden ei olisi yhteistä vapaa-aikaa...Kyllä nuohoojat, loka-autonkuljettajat ja vastaavat tekee likaista työtä, mutta yleensä työpäivän päätteeksi käydään pesulla ja puetaan omat vaatteet päälle. Niin ja pesulla käydään palkallisella työajalla. Kun se kuuluu työn luonteeseen. Ei nuohooja nokisena kotiin tule! Sama kuin ei joku kirurgi tule kotiin verinen essu päällä!
Sehän riippuu aivan siitä että onko yksityisyrittäjä vai palkkalistoilla jossain. Ystäväpariskunnalla on kaksi kylpyhuonetta, kun mies tulee kotiin niin käy "työsuihkussaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin mennään että saisi rahaa, älylliset harrastukset sitten vapaa-ajalla. Kyllä se yksinkertaista työtä tekevä tehdasmieskin voi hyvin olla kiinnostunut mistä tahansa maailman asiasta.
Minä en halua miestä joka suhtautuu työhön vaan rahana vaan haluan, että mies toteuttaa työssään itseään ja unelmiaan. Miksi haaskata suurin osa hereilläoloajastaan työhön, josta ei edes tykkää? Ja usein niissä yksinkertaisissa töissä se palkkakin on kyllä huono.
Lähestulkoon jokainen kyllä käy töissä tasan tarkkaan rahan takia. Jotkut toki inhoaa työtään vähän vähemmän kuin toiset ja saavat siitä ajoittain ilon ja onnistumisen kokemuksia, mutta ne suuret puheet itsensä ja unelmiensa toteuttamisesta ovat kyllä juuri sellaista LinkedIn-rinkirunkkausta, että meinaa oksu tulla.
On totta, että taloudellinen palkkio on merkittävä motivaattori työelämässä. Kuitenkin on olennaista ymmärtää, että ihmisten motivaatio työssään voi juontua monista eri lähteistä, eikä se rajoitu pelkästään rahan tavoitteluun. Nautinto työstä voi olla yhtä lailla vahva vaikuttava tekijä ammatin valinnassa. Monet ammatit edellyttävät pitkäaikaista koulutusta ja taitojen hankkimista, ja ne voivat synnyttää intohimoa ja omistautumista. Lisäksi on tärkeää huomata, että työ, josta nautitaan, voi tuottaa monia positiivisia vaikutuksia. Se voi edistää henkistä hyvinvointia, lisätä motivaatiota työssä, ruokkia luovuutta ja parantaa työssä jaksamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Se tutkijan vaimo.
Toisaalta eihän Albert Einstein:kään ollut mikään tutkija ammatiltaan. Suurin osa ihmiskunnan keskinnöistä on jonkun muun kuin varsinaisen tutkijan tekemiä.
No ei todellakaan ole suurin osa. Tutkimusta tehdään nykyään valtavasti ja uutta tietoa tulee paljon. Esim lääketiede, kemian ala, fysiikka, biologia jo neljästään tuottavat järisyttävät määrät tietoa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ennustajat, vaihtoehtoishoitoja tekevät ja muut kristallikauppiaat. Sellainen on epäeettistä hyväuskoisten höynäyttämistä. Moraalitonta.
Mulle tällainen kumppani, joka on kiinnostunut henkisistä asioista taas olisi unelmakumppani.
Kai sinä ymmärrät, että kaikki nämä "henkiset asiat" on ihan täyttä kusetusta?
Vihreän kansanedustaja tai ylipäätään Vihreiden palkkalistoilla oleva henkilö
vihervasemmistolainen maailmanhalaaja poliitikkona.
No en nyt tiedä. Jos nainen on kaunis ja mukava, niin ei se ammatti ole mikään kynnyskysymys. Mutta ehkä haasteita yhteiseloon tuottaisi sellaiset työt, missä työajat menee täysin ristiin. Eli jos olisi kaikki yöt töissä, niin hankalaa olisi. Tai sitten ärsyttämään voisi laittaa myös se, jos ammatti veisi pitkiksi ajoiksi pois kotoa, kuten joku merenkulkualan tehtävät, missä ollaan viikkokausia laivassa jossain päin maailmaa.
En haluais puolisoksi ketään, jonka pitää tehdä reissutöitä. Satunnaiset työreissut tai vaikka pari kertaa kuukaudessaki olevat lyhyemmät reissut ois ihan ok, mutta sellanen reissutyö, jossa pitäs olla viikot poissa kotoa, ei olis. Teininä seurustelin maaraksahommissa olevan reissutyöläisen kanssa. Hän teki 4-päiväistä työviikkoa, vähintään 12h (jopa 14-16h) päivässä ja oli viikonloppusin niin väsynyt, että ei tehty juuri koskaan mitään aktiivista yhdessä.
Joku merimies voisi olla paha. Jos viettäisi aina monta kuukautta kyntämässä maailman meriä. Siinä ehtisi ikävä tulemaan. Toisaalta varmaan sitten sen vastapainoksi olisi pitkät lomat, mutta ei se vaan ole sama.
Sellainen josta tulee karheat kädet 😀
Vierailija kirjoitti:
Tubettaja/vaikuttaja/somestara mitä näitä onkaan tyhjäntoimittajia.. influencer...
Mulle tubettaja ei olisi lainkaan turn off vaan pitäisin sitä enemmänkin positiivisena asiana. Itse tykkään seurailla esim ruoka- ja leivontakanavia, matkailukanavia ja self development materiaalia.
Kyllä, minun ystäväpiirissäni ainakin ihmiset tuppaavat tekemään sellaista työtä, josta nauttivat. Kaikista vähiten haluaisin olla yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei pidä työstään, mutta ei edes yritä toteuttaa unelmiaan.