Hämmentävä tuo Hesarin artikkeli ei-toivotusta-seksistä parisuhteessa
Itse en ole ikinä harrastanut seksiä jos ei tee mieli. Sehän olisi lähinnä hyväksikäyttöä, esineellistämistä. Kaikkeen ihmiset alistuukin.
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aivopesty siihen että pitää antaa vaikka ei halua. Ei pidä. Pakkopullaseksi katkeroittaa ennen pitkää ja nakertaa omanarvontunteen.
En ymmärrä, miksi pitää tarkoituksellisesti etsiä parisuhdetta, jos ei voi ensimmäiseksi kertoa totuutta omista tarkoitusperistä? Jos ei kiinnosta ollenkaan, joko kerrotaan heti tai viimeistään sängyssä. Miksi pitää valehdella ja yrittää pitää toinen parisuhteessa, joka ei toimi todellisuudessa?
Miksi kuvittelet, että ihmiset tahallaan on haluttomia tai valehtelee siitä? Eiköhän suurin osa alkuun halua seksiä, mutta se halut sitten vuosien mittaan heikkenee. Aika karua väittää siinä vaiheessa valehtelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aivopesty siihen että pitää antaa vaikka ei halua. Ei pidä. Pakkopullaseksi katkeroittaa ennen pitkää ja nakertaa omanarvontunteen.
En ymmärrä, miksi pitää tarkoituksellisesti etsiä parisuhdetta, jos ei voi ensimmäiseksi kertoa totuutta omista tarkoitusperistä? Jos ei kiinnosta ollenkaan, joko kerrotaan heti tai viimeistään sängyssä. Miksi pitää valehdella ja yrittää pitää toinen parisuhteessa, joka ei toimi todellisuudessa?
Ootko kuullut lapsista ja ssuntolainasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Olen aseksuaali ja ollut naimisissa jo 12 vuotta. Olen harrastanut seksiä monta kertaa viikossa ilman omaa halua. Mitenkään inhottavaa saati traumatisoivaa se ei ole ollut. Yksi kotityö muiden joukossa.
Enpä haluaisi joutua sänkyyn/naimisiin ihmisen kanssa, jolle seksi on kotityö. Nöytyyttävää sille, jonka kumppani seksistä noin ajattelee.
Sinänsä hupaisa ajatus, että seksiä/rakastelua verrataan WC pöntön tai lattian pesuun :D
Tai miksei kissan hiekkalaatikon tyhjennykseen. Ei kovin ylevää.
Aseksuaalille seksi ei välttämättä ole sen ylevämpää ja miksi pitäisi olla. Jos asia ei harmita aseksuaalia, siis että seksi ei ole hänen elämässään tarpeellista tai ylevää, niin sittenhän ei ole mitään ongelmaa.
Aseksuaalina voi saada myös fyysistä nautintoa tai olla iloinen kumppaninsa nautinnosta. Jokainen kuitenkaan tekee parisuhteessa asioita, joilla yrittää miellyttää toista. Tai luulisi. Välillä tehdään jotain, mitä toinen haluaa ja välillä sitten jotain mitä toinen.
Kyseisessä parisuhteessa parisuhde voi olla muutoin hyvä, joten seksin harrastaminen ilman omaa halua ei tuota mitään traumaa.
Aseksuaali voi olla tyytyväinen seksielämmänsä vaikka se vertautuisi vessan pesemiseen, mutta miten on puolison laita?? Kaikki kiinnitti huomoin tuohon vessanpesemiseen, vaikka suurempi ongelma kai tuossa on se, että mitä tuumii puoliso, jonka rakkauselämää verrataan vessanpesuun.
Olisin kyllä itse aika pettynyt, jos joskus selviäisi, että seksielämä puolisoni kanssa on merkinnyt hänelle samaa kuin kotityö (mitä se vessanpöntön peseminenkin on)
Toki asia on ok, jos puoliso tuon tietää ja sen hyväksyy. Silloinhan ei asiassa ole ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeastiko teitä huvittaa harrastaa seksiä aina, kun toinen osapuoli haluaa?
En minäkään harrasta, jos ihan oikeasti en halua. Silloin seksi on pakkopullaa.
Mutta ei minua aina huvitakaan (eroaa edellisestä tilanteesta), mutta silti harrastan, koska toinen haluaa. Se on sitten mukavaa, vaikka ei etukäteen huvitakaan.
Uskon, että miehellä on sama juttu. Eli ei meillä olis seksiä kuin hyvin harvoin, jos molempien huvitukset pitäisi aina osua yhteen.
Ihan sama kokemus. Itse en ainakaan useimmiten arjessa vain kykene olemaan jo valmiiksi halukas kun kaikki ne arjen asiat pyörivät päässä. Mutta kun sitten seksiin ryhdytään niin lähes poikkeuksetta se alkaa kuitenkin sitten huvittaa ja lopulta oli oikein mukavaa.
Jos menisin vain sen minun ensimmäisen tunteen (=ei huvita) mukaan niin meillä olisi näin lapsiperhearjessa todella vähän seksiä, ehkä kuusi kertaa vuodessa. Mutta koska tiedän että ei kannata jäädä kiinni siihen ensimmäiseen tunteeseen niin meillä on seksiä viikottain.
Samaa mieltä osittain. Mutta "ei huvita" ei todellakaan ole sama kuin "ei halua", joskus ei vaan ala huvittaa missään vaiheessa vaikka yrittäisikin. Ei aina vaan kertakaikkiaan jaksa. Nykyään tätä ongelmaa ei minulla ole, mutta esim imetysaikoina niitä haluja ei vaan saanut syttymään millään vaikka kuinka yritti. Ja silloin se "suostuminen" tuntui lopulta vaan kurjalle ja kyllähän mieskin sen huomasi, onneksi saatiin keskusteltua asia läpi ja ne halutkin palasi sitten itsekseen kun ei liikaa yrittänyt pakottaa itseään siihen.
Tietenkään ei väkisin mennä jos ei kerta kaikkiaan vain "lähde". Minusta oleellista on se että antaa seksille mahdollisuuden. Sitten jos ei sillä kerralla halut herää niin sitten lopetetaan.
Sepä se ei yhtään pahalle kumppanista tunnukaan, kun toinen ensin suostuu ja sit kesken kaiken ilmoittaa ettei sittenkään.
Vähemmän pahalle se tuntuu kuin se että ei ole edes sitä yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Jos seksi on ainoa tapa, jolla suhteessa kosketetaan toista, niin ei kauan jaksa kiinnostaa. Muuttuu pakkopullaksi
Tää on niin totta.
Dahar kirjoitti:
Onko teillä muuta hyvää kuin se seksi? Pelkän "aktiivisen seksin" varassa harva suhde kauaa kestää, ellei osapuolet ole kaniineja.
Tietenkin on mutta ei se muuta sitä että seksi on silti myös tärkeää. Elämässä voi olla monia tärkeitä asioita eikä niistä mistään haluaisi luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin koen, että meidät on "aivopesty" siihen, ettei tarvitse "antaa", jos on vähänkään olo, ettei huvita. Tästä tulee helposti kierre, eli kun ei ole seksiä, ei huvita entistäkään vähää. Ja se on aine huolestuttava merkki ja ennen kaikkea oire, että asiat ei ole hyvin ehkä monellakaan tasolla.
Joka tapauksessa: kommunikoikaa enemmän puolin ja toisin!
vanhempi rouva
Joo ja sitten opetetaan että Sinulla on oikeus olla suostumatta!!
Siinäpä hieno lähtöasenne yhteiseen onnelliseen elämään.Kyllä minut tekisi parisuhteessa onnettomaksi se, että tietäisin, että puoliso suostuu seksiin vain minua mielyyttääkseen, mutta ei itse halua. En haluaisi panna haluttoman ihmisenkanssa, se olisiehkä pahinta mitä voisi olla. Mieluummin ilman seksiä, kuin seksiä haluttoman kanssa.
Eli onko sinulla seksiä ainoastaan silloin kun molempia sattuu panettamaan yhtäaikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Olen aseksuaali ja ollut naimisissa jo 12 vuotta. Olen harrastanut seksiä monta kertaa viikossa ilman omaa halua. Mitenkään inhottavaa saati traumatisoivaa se ei ole ollut. Yksi kotityö muiden joukossa.
Enpä haluaisi joutua sänkyyn/naimisiin ihmisen kanssa, jolle seksi on kotityö. Nöytyyttävää sille, jonka kumppani seksistä noin ajattelee.
Sinänsä hupaisa ajatus, että seksiä/rakastelua verrataan WC pöntön tai lattian pesuun :D
Tai miksei kissan hiekkalaatikon tyhjennykseen. Ei kovin ylevää.
Aseksuaalille seksi ei välttämättä ole sen ylevämpää ja miksi pitäisi olla. Jos asia ei harmita aseksuaalia, siis että seksi ei ole hänen elämässään tarpeellista tai ylevää, niin sittenhän ei ole mitään ongelmaa.
Aseksuaalina voi saada myös fyysistä nautintoa tai olla iloinen kumppaninsa nautinnosta. Jokainen kuitenkaan tekee parisuhteessa asioita, joilla yrittää miellyttää toista. Tai luulisi. Välillä tehdään jotain, mitä toinen haluaa ja välillä sitten jotain mitä toinen.
Kyseisessä parisuhteessa parisuhde voi olla muutoin hyvä, joten seksin harrastaminen ilman omaa halua ei tuota mitään traumaa.
Aseksuaali voi olla tyytyväinen seksielämmänsä vaikka se vertautuisi vessan pesemiseen, mutta miten on puolison laita?? Kaikki kiinnitti huomoin tuohon vessanpesemiseen, vaikka suurempi ongelma kai tuossa on se, että mitä tuumii puoliso, jonka rakkauselämää verrataan vessanpesuun.
Olisin kyllä itse aika pettynyt, jos joskus selviäisi, että seksielämä puolisoni kanssa on merkinnyt hänelle samaa kuin kotityö (mitä se vessanpöntön peseminenkin on)
Toki asia on ok, jos puoliso tuon tietää ja sen hyväksyy. Silloinhan ei asiassa ole ongelmaa.
Ei mieheni tiedä, että olen aseksuaali, eikä tule koskaan tietämäänkään. Sehän veisi varmasti tosiaan häneltä tunnelman ja osan nautintoa. Miksi hänen se täytyisi tietää, en näe mitään syytä. Minä hoidan kyllä osani mielelläni, enkä edes lahnamaisesti ja passiivisesti, että rakastamani mies pysyy tyytyväisenä myös seksin osalta. Se, etten itse saa siitä erityistä nautintoa, menee salaisuutena hautaan mukanani.
- naimisissa oleva aseksuaali
Yli vuosikymmenen samassa suhteessa olleena välillä tekisi kyllä mieli vain maata sohvalla mieluummin kuin harrastaa seksiä miehen kanssa, mutta kyllä säännöllisesti lähden siihen vaikka itsellä ei tekisi niin mieli. Mieheni on taitava sängyssä ja joka kerta hoitaa kliimaksin meille molemmille mutta jos homman aloittaminen riippuisi vain minusta saattaisi mennä kuukausi ilmankin. Ei se kyllä ikinä kaduta että lähtee siihen mukaan. Jos seksiin "suostuminen" pitää suhteen hyvänä niin ei ole mielestäni iso uhraus. Voisi olla eri juttu jos se olisi vain kamalaa jyystöä.
Vierailija kirjoitti:
Jos muija ei anna, haen seksin muualta ja jos pihtaa pidemmän aikaa niin muija vaihtoon, näin yksinkertaista se on täällä.
Vähän sama meillä.. tosin sillä drolla, että jos ei seksiä toisen kanssa halua, niin libido ei kohtaa ja ero tulee. Toimii molemmilla näin. Toki hetkellisiä kuivia kausia on, mutta se on normaalia.
Kyllä mä olen harrastanut mieheni kanssa seksiä, vaikkei aina olisi huvittanutkaan.
Seksiseksiseksi. Sitä aina jaksetaan tuutata joka puolella. Onneksi minun elämä ei pyöri tuon äheltämisen ympärillä! Silloin kun sitä on, laadussa ei ole valittamista, mutta hyvin pärjään muutamalla kerralla vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen harrastanut mieheni kanssa seksiä, vaikkei aina olisi huvittanutkaan.
Muistaisit nyt että Ei ole pakko suostua!!!
Jos nainen valittaa, että miestä ei haluta niin syy on yleensä siinä, että nainen on läski. Naiset pitkässä suhteessa lihovat lähes aina, eivätkä ole enään millään tavalla seksikkäitä. Lihava nainen näyttää kuvottavalta takaapäin, päällä ollessa on painava, eikä jaksa tehdä mitään. Naisen jalkoja ei voi enää nostaa edes olkapäiden yli itse ollessa päällä, koska on niin lihava, ettei "taivu". Sillon jos jonkun kanssa ollessa päästät ittes tuohon kuntoon, saat syyttää itseäsi. Sillon seksi haetaan muualta.
Narsismin muoto tuokin. Narsistit haluaa sitä valtaa määrätä toisen kehosta. Terveessä parisuhteessa ollaan tasa-arvoisia. En kyllä itse kiihotu siitä jos toinen ei halua tai ei huvita. Ite tykkään kun toinen on 100% mukana. Ehkä jotkut sitten vaan haluaa tyydyttää kumppaninsa halut omistaan välittämättä ja se on niille fine. Mulle ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia naisten pitää alistua miesten eläimellisille himoille?
Tämä. Mies eli sika voisi käydä Hesarin mainostamilla orja-kartanossa tai prostituoiduilla.
Katolisessa maailmassa todella yleistä, kun palvotaan idoleita.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on sairas avioliitto. Oksettavaa. Olette varmaan tosi onnellisia molemmat. Luuletko ettei puolisosi näe miten inhoat häntä seksin aikana? Kiva käyttää ainoa elämä tuollaisen ihmisen kanssa! Herätkää ihmiset todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Seksiseksiseksi. Sitä aina jaksetaan tuutata joka puolella. Onneksi minun elämä ei pyöri tuon äheltämisen ympärillä! Silloin kun sitä on, laadussa ei ole valittamista, mutta hyvin pärjään muutamalla kerralla vuodessa.
Anna mä arvaan minkä ympärillä sun elämä pyörii: "ruokaruokaruoka" :DD
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen valittaa, että miestä ei haluta niin syy on yleensä siinä, että nainen on läski. Naiset pitkässä suhteessa lihovat lähes aina, eivätkä ole enään millään tavalla seksikkäitä. Lihava nainen näyttää kuvottavalta takaapäin, päällä ollessa on painava, eikä jaksa tehdä mitään. Naisen jalkoja ei voi enää nostaa edes olkapäiden yli itse ollessa päällä, koska on niin lihava, ettei "taivu". Sillon jos jonkun kanssa ollessa päästät ittes tuohon kuntoon, saat syyttää itseäsi. Sillon seksi haetaan muualta.
*sormien napsautus* Aivan.. sitähän se parisuhde miehille tarkoittaakin..
Kyllä minut tekisi parisuhteessa onnettomaksi se, että tietäisin, että puoliso suostuu seksiin vain minua mielyyttääkseen, mutta ei itse halua. En haluaisi panna haluttoman ihmisenkanssa, se olisiehkä pahinta mitä voisi olla. Mieluummin ilman seksiä, kuin seksiä haluttoman kanssa.