Hämmentävä tuo Hesarin artikkeli ei-toivotusta-seksistä parisuhteessa
Itse en ole ikinä harrastanut seksiä jos ei tee mieli. Sehän olisi lähinnä hyväksikäyttöä, esineellistämistä. Kaikkeen ihmiset alistuukin.
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut pitkässä parisuhteessa (vuosikymmeniä)? Intiimielämä on useimmille tärkeä osa parisuhdetta, aivan oleellinenkin koska se erottaa suhteen ystävyyssuhteista.
Tuosta varmaan moni kasikymmpinen pariskunta voi olla eri mieltä.
Väitätkö, ettei tuon ikäisillä voi enää olla seksiä? Tai vaikka ei enää olisi, että heillä ei ole ollut vaikka 55v viriiliä seksiä ennen sen loppumista? Erotiikka kuuluu vanhuksillekin heidän niin halutessaan!
- Mitä wattua?
- Luulin, että mulla oli ihana mies. Mut eeeiii.
- Onneksi pääsin eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin rintasyöpää sairastavan ystävän saamia pamfletteja.
Seksiä ei tee aina mieli kemohoitojen aikana. Siinä oli sitten seikkaperäisiä ohjeita kuinka tyydyttää mies.
Tulipa tyhjä olo ja jälkeenpäin raivostutti.
Toinen kamppailee hengestään ja terveydenhuollon ykköshuoli on miehen tyydyttäminen.
Kuulostaa aika karulta. Toki parisuhteita ja ihmisiä ja tilanteita on paljon erilaisia, mutta millainen mies on se, joka ei kumppanin vakavan sairauden aikana pysty hoitelemaan itse omia tarpeitaan ja keskittymään oleellisempaan!
Myös meille joillekin naisille seksi ja seksuaalisuus on tärkeää, sairastaessakin. Emme halua silloin kumppanin välttelevän, vaan haluavan edelleen.
No sittenhän ei ole mitään ongelmaa?
Onhan tässä ongelma, jos mies pihtaa.
sellaisen vaimo
Sirpa Selännekin antoi aina kun Teemu tuli keskellä yötä pelireissulta!
Mielestäni siinä on ero millaisessa suhteessa on, että onko seksiin suostuminen ikävää vai ei, kun ainakaan aluksi seksi ei ole huvittanut. Näin ainakin omalla kohdallani. Olen ollut (tapailu)suhteissa, jotka eivät ole olleet hyviä tai niihin on kuulunut jokin epätasapaino ja tällöin olen yrittänyt miellyttää toista, jotta kelpaisin toiselle. Tällöin seksin harrastamisesta on tullut hirveä olo ja on voinut seksin jälkeen jopa itkettää.
Nyt olen todella hyvässä parisuhteessa, jossa on rakkautta, läheisyyttä, luottamusta ja arvostusta kumpaankin suuntaan. Voin suostua seksiin välillä, vaikka ei niin huvittaisikaan, sillä saan tällöinkin lopulta nautintoa seksistä ja se seksi on hyvää. Saan myös vapaasti kieltäytyä seksistä, jos oikeasti ei yhtään huvita, eikä siitä syyllistetä yhtään, vaan se on okei. Puolisoni ei halua minun kanssani seksiä, jos olisin siinä vastentahtoisesti. Haluan myös hyvää puolisolleni ja olen iloinen myös siitä, että hän nauttii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Olen aseksuaali ja ollut naimisissa jo 12 vuotta. Olen harrastanut seksiä monta kertaa viikossa ilman omaa halua. Mitenkään inhottavaa saati traumatisoivaa se ei ole ollut. Yksi kotityö muiden joukossa.
Enpä haluaisi joutua sänkyyn/naimisiin ihmisen kanssa, jolle seksi on kotityö. Nöytyyttävää sille, jonka kumppani seksistä noin ajattelee.
Sinänsä hupaisa ajatus, että seksiä/rakastelua verrataan WC pöntön tai lattian pesuun :D
Tai miksei kissan hiekkalaatikon tyhjennykseen. Ei kovin ylevää.
Mitä hupaisaa? Seksi on normaali elämään kuuluva asia, kuten vessanpöntön siivouskin.
Ja miksi pitäisi olla ylevää? Ymmärrän seksin harvinaisuuden suhteessa, jos tulee vielä tuollainenkin vaade: että sen pitäisi olla jotenkin ylevää. Onhan jopa ihmisiä, joiden mielestä on nöyryyttävää sopia seksi kalenteriin. Ovat mieluummin ilman, jopa vuosia, kun spontaania seksiä ei yllättäen ole ollenkaan...
Siihen nähden on paljon onnellisempaa, et vaikka sovitaan, et lauantaina ensin jynssätään vessanpytty ja sitten on seksiä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut pitkässä parisuhteessa (vuosikymmeniä)? Intiimielämä on useimmille tärkeä osa parisuhdetta, aivan oleellinenkin koska se erottaa suhteen ystävyyssuhteista.
Pakottaminen on väärin aina, mutta jos kumppaneiden välillä on aitoa rakkautta ja hellyyttä, niin toisen mieliksi suostuminen ei ole aina huono asia. Jossain vaiheessa homma taas maistuu.
Korostan kuitenkin, että jokaisella on oikeus päättää, suostuuko jos ei tee mieli. Mikäli tällaista epätasapuolista s e k s i ä on paljon, on syytä miettiä suhteen kokonaistilaa.
Seksiin pakouttautuninen ilman halua on samaa kuin pakottautuisi väkivallan kohteeksi. Rakastava puoliso ei painosta ei-haluavaa seksiin.
Tuo kirjoittaja tarkoitti ennemmin sellaista normielämän tilannetta, missä parisuhteen toinen osapuoli ehdottaa seksiä, toisella ei tee niin mieli mutta ehdotus vaikuttaa neutraalilta. Olen itsekin harrastanut sellaista seksiä, että en ole ollut niin halukas osapuoli, mitä toinen, mutta se ei ole tuntunut vastenmieliseltäkään, vaan jopa ihan mukavalta. Jos en ehdottomasti halua, niin silloin kieltäydyn ja siihen on minulla ollut aina oikeus, toinen on ymmärtänyt sen. Pitkissä parisuhteissa sitä tapahtuu, että joskus toisella tekee enemmän mieli mitä toisella.
Painostaminen, kärttäminen, kiristäminen ja uhkailu on eri asioita ja sellaiseen ei kannata ikinä suostua.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä sellaista, ettei haluta olla mahdollisimman paljon fyysisessä kontaktissa sen oman rakkaan. Mahdollisimman paljolla en nyt tarkoita tietenkään mitään pakkomielteistä hinkuttamista, että kaikki muu jää tekemättä. Ehkä joistakin se seksi tuntuu jotenkin pahalta tai ei ole tuntoa alapäässä, en tiedä. Mutta silloin siitä pitäisi kertoa avoimesti ja etsiä joku toinen, joka ei kaipaa seksiä. Ei voi pitää ketään ns. vankina seksittömässä suhteessa ja ohittaa se sillä, että sanoo kuitenkin rakastavansa ja hyvinhän meillä muuten menee. Ja jos tykkää seksistä mutta ei halua omaa kumppaniaan, niin eiköhän olisi jo aika laittaa lusikat jakoon.
Jyvässä seksissä aivot on tärkeämpi elin kuin alapää.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä sellaista, ettei haluta olla mahdollisimman paljon fyysisessä kontaktissa sen oman rakkaan. Mahdollisimman paljolla en nyt tarkoita tietenkään mitään pakkomielteistä hinkuttamista, että kaikki muu jää tekemättä. Ehkä joistakin se seksi tuntuu jotenkin pahalta tai ei ole tuntoa alapäässä, en tiedä. Mutta silloin siitä pitäisi kertoa avoimesti ja etsiä joku toinen, joka ei kaipaa seksiä. Ei voi pitää ketään ns. vankina seksittömässä suhteessa ja ohittaa se sillä, että sanoo kuitenkin rakastavansa ja hyvinhän meillä muuten menee. Ja jos tykkää seksistä mutta ei halua omaa kumppaniaan, niin eiköhän olisi jo aika laittaa lusikat jakoon.
Minä taas en ymmärrä tuota näkökulmaa että se halukas osapuoli nähdään jonakin seksittömön suhteen uhrina ja se haluamaton on yksinään vastuussa seksittömyydestä.
Jos siinä suhteessa on edes yhtään rakkautta ja kunnioitusta niin kai se halukkaampikin osaa avata suunsa ja kysyä että missä mättää ja voiko asialle tehdä jotain. Jos ei voi ja seksittömyys ahdistaa niin sitten siitä voi itsekin lähteä eikä uhriutua passiivisena seksittömästä suhteestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaimolla on aviovelvollisuus heittäytyä selälleen petiin uutisten ja urheiluruudun jälkeen joka ilta 👍
Taitaa vaan tosielämässä olla niin, ettö juuri kenenkään Suomimiehen mieskunto ei tuota kauaa kestäisi ;D
Varsinkin kun ikää alkaa olemaan 40+ ja seisokkiongelmat vaivaa.
Tämänkin Hesarin jutun päähenkilö on nuori mies, jolla ei seiso ja seksi on pakkopullaa niin miten se nyt sitten jaksaisi joka ilta ryntyttää, kun ei edes ota eteen koskaan.
Harvassa luultavasti ne miehet jotka oikesti jaksaisi, jos vaimo vaatisi seksiä joka ilta. Elämässä on monesti vaikeita ja raskaita aikoja, eikä se seksi ole päällimmäisenä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aivopesty siihen että pitää antaa vaikka ei halua. Ei pidä. Pakkopullaseksi katkeroittaa ennen pitkää ja nakertaa omanarvontunteen.
Pikemminkin koen, että meidät on "aivopesty" siihen, ettei tarvitse "antaa", jos on vähänkään olo, ettei huvita. Tästä tulee helposti kierre, eli kun ei ole seksiä, ei huvita entistäkään vähää. Ja se on aine huolestuttava merkki ja ennen kaikkea oire, että asiat ei ole hyvin ehkä monellakaan tasolla.
Joka tapauksessa: kommunikoikaa enemmän puolin ja toisin!
vanhempi rouva
No, tälleen nuorempana rouvana koen kyllä täysin päinvastoin. Mutta ehkä se riippuu iästä, vanhempien naisten haluttomuuteen suhtaudutaan myönteisemmin ja pidetään normaalina, mutta nuorten pitäisi harrastaa seksiä. Vaikka olisi pikkuvauva jota imettäen valvoo yöt, pitäisi muistaa myös miehen tarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Olen aseksuaali ja ollut naimisissa jo 12 vuotta. Olen harrastanut seksiä monta kertaa viikossa ilman omaa halua. Mitenkään inhottavaa saati traumatisoivaa se ei ole ollut. Yksi kotityö muiden joukossa.
Enpä haluaisi joutua sänkyyn/naimisiin ihmisen kanssa, jolle seksi on kotityö. Nöytyyttävää sille, jonka kumppani seksistä noin ajattelee.
Sinänsä hupaisa ajatus, että seksiä/rakastelua verrataan WC pöntön tai lattian pesuun :D
Aseksuaalille seksi ei välttämättä ole sen ylevämpää ja miksi pitäisi olla. Jos asia ei harmita aseksuaalia, siis että seksi ei ole hänen elämässään tarpeellista tai ylevää, niin sittenhän ei ole mitään ongelmaa.
Aseksuaalina voi saada myös fyysistä nautintoa tai olla iloinen kumppaninsa nautinnosta. Jokainen kuitenkaan tekee parisuhteessa asioita, joilla yrittää miellyttää toista. Tai luulisi. Välillä tehdään jotain, mitä toinen haluaa ja välillä sitten jotain mitä toinen.
Kyseisessä parisuhteessa parisuhde voi olla muutoin hyvä, joten seksin harrastaminen ilman omaa halua ei tuota mitään traumaa.
Onko teillä muuta hyvää kuin se seksi? Pelkän "aktiivisen seksin" varassa harva suhde kauaa kestää, ellei osapuolet ole kaniineja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aivopesty siihen että pitää antaa vaikka ei halua. Ei pidä. Pakkopullaseksi katkeroittaa ennen pitkää ja nakertaa omanarvontunteen.
Pikemminkin koen, että meidät on "aivopesty" siihen, ettei tarvitse "antaa", jos on vähänkään olo, ettei huvita. Tästä tulee helposti kierre, eli kun ei ole seksiä, ei huvita entistäkään vähää. Ja se on aine huolestuttava merkki ja ennen kaikkea oire, että asiat ei ole hyvin ehkä monellakaan tasolla.
Joka tapauksessa: kommunikoikaa enemmän puolin ja toisin!
vanhempi rouva
Joo ja sitten opetetaan että Sinulla on oikeus olla suostumatta!!
Siinäpä hieno lähtöasenne yhteiseen onnelliseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hupaisaa? Seksi on normaali elämään kuuluva asia, kuten vessanpöntön siivouskin.
Ja miksi pitäisi olla ylevää? Ymmärrän seksin harvinaisuuden suhteessa, jos tulee vielä tuollainenkin vaade: että sen pitäisi olla jotenkin ylevää. Onhan jopa ihmisiä, joiden mielestä on nöyryyttävää sopia seksi kalenteriin. Ovat mieluummin ilman, jopa vuosia, kun spontaania seksiä ei yllättäen ole ollenkaan...
Siihen nähden on paljon onnellisempaa, et vaikka sovitaan, et lauantaina ensin jynssätään vessanpytty ja sitten on seksiä :)
Et nyt ymmärtänyt asian pointtia tai et halunnut ymmärtää. Toki voidaan sopia, että seksiä harrastetaan WC-pöntön pesun jälkeen, mutta jos se seksi on verrattavissa siihen vessanpöntön pesemiseen ts ne on yhtä paljon nautintoa tuottavia kotitöitä, niin onhan se vähän omtituista.
Eli rautalangasta: saat seksistä yhtä paljon nautintoa, kuin saat vessanpöntön pesemisestä vai lattian kuurauksesta.
No toki, jos kiihotut ja nautit ja saat orkkuja, kun peset sitä pönttöä ja sen jälkeen on eufoorinen olo niin sitten kyllä ymmärrän, että ne ovat saman arvoisia nautintoja.
Muuten en veraisi nautinnollista seksiä kotitöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sun mielestä voi olla onnellisempaa harrastaa seksiä vessanpöntön pesun jälkeen, kiinnosti tai ei. Jonkun toisen mielestä on onnellisempaa jos ei tartte harrastaa seksiä muutoin kun spontaanista halusta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi pitää tarkoituksellisesti etsiä parisuhdetta, jos ei voi ensimmäiseksi kertoa totuutta omista tarkoitusperistä? Jos ei kiinnosta ollenkaan, joko kerrotaan heti tai viimeistään sängyssä. Miksi pitää valehdella ja yrittää pitää toinen parisuhteessa, joka ei toimi todellisuudessa?
Jos seksi on ainoa tapa, jolla suhteessa kosketetaan toista, niin ei kauan jaksa kiinnostaa. Muuttuu pakkopullaksi
No sittenhän ei ole mitään ongelmaa?