Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmentävä tuo Hesarin artikkeli ei-toivotusta-seksistä parisuhteessa

Vierailija
08.09.2023 |

Itse en ole ikinä harrastanut seksiä jos ei tee mieli. Sehän olisi lähinnä hyväksikäyttöä, esineellistämistä. Kaikkeen ihmiset alistuukin.

https://www.hs.fi/perhe/art-2000009544267.html

Kommentit (362)

Vierailija
61/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen keho on hänen miehensä hallussa, samoin om myöskin miehen keho hänen vaimonsa hallussa.

-Paavali

Paavali on ollut niin väärässä, kuin vain olla ja voi.

Kenenkään keho ei saa olla jonkun toisen hallussa. 

Itse suostunut tuohon pakkoseksiin pitkässä (yli 40v) kestäneessä suhteessa ja muistan noista kerroista vieläkin monta,, koska niistä on jäänyt niin paha muistijälki. 

Jos minulla olisi silloin ollut tämä ymmärrys mikä nyt on, en olisi suostunut seksiin. 

Niiden jälkeen hyväksikäytetty olo on ollut kamala, varsinkin, kuntekijä on ollut oma aviomies.

Vierailija
62/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset on aivopesty siihen että pitää antaa vaikka ei halua. Ei pidä. Pakkopullaseksi katkeroittaa ennen pitkää ja nakertaa omanarvontunteen.

Ei se aina nainen ole, joka joutuu pakkopullaseksiin. Siiderivalaaksi muuttunut vaimo ei hirveästi kiihota. Sori vaan feministit.

Kiitos taas että annoit tilaisuuden muistuttaa että

Nuorista eli 18-29-vuotiaista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.

Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava.

Toisaalta seksin ja seksuaalisuuden ulkonökeskeisyys on myös aika paljon nykykulttuurin ilmiö, ei mikään silkka biologinen fakta. Ihmiset tuskin olisivat savupirteissä lisääntyneet jos sen toisen olisi pitänyt olla ihannevartaloinen, sopivasti meikattu ja kaikki kauneusihanteet täyttävä jotta olisi haluttanut. Ihmiset kun olivat silloin useimmiten aliravittuja, huonohampaisia ja likaisia.

Meidän seksuaalisuutemme on nyt ehdollistunut vahvasti ulkonäköön ja vartaloon ihan siksi että kaikki meitä ympäröivä kuvasto kertoo sellaista tarinaa että se on tärkeintä. Ja se on kyllä iso ongelma koska ei ole mitenkään kovin helppoa nykyajassa täyttää kaikkia kauneusihanteita ja silti pitäisi olla hyvä seksielämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on nykyään politiikkaa, intersektionaalinen syöpä tekee yksinkertaisista asioista monimutkaisia ja monimutkaisista yksinkertaisia.

Vastakkainasettelu tuhoaa suhteita. Jos mies nähdään toksisena sortajana, ei luottamusta voi syntyä. Rakkaus pohjaa ennenkaikkea luottamukseen ja läheisyyteen, eli seksiin.

Vierailija
64/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset on aivopesty siihen että pitää antaa vaikka ei halua. Ei pidä. Pakkopullaseksi katkeroittaa ennen pitkää ja nakertaa omanarvontunteen.

Ei se aina nainen ole, joka joutuu pakkopullaseksiin. Siiderivalaaksi muuttunut vaimo ei hirveästi kiihota. Sori vaan feministit.

Nuorista eli 18-29-vuotiaista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.

Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava.

Toisaalta seksin ja seksuaalisuuden ulkonökeskeisyys on myös aika paljon nykykulttuurin ilmiö, ei mikään silkka biologinen fakta. Ihmiset tuskin olisivat savupirteissä lisääntyneet jos sen toisen olisi pitänyt olla ihannevartaloinen, sopivasti meikattu ja kaikki kauneusihanteet täyttävä jotta olisi haluttanut. Ihmiset kun olivat silloin useimmiten aliravittuja, huonohampaisia ja likaisia.

Meidän seksuaalisuutemme on nyt ehdollistunut vahvasti ulkonäköön ja vartaloon ihan siksi että kaikki meitä ympäröivä kuvasto kertoo sellaista tarinaa että se on tärkeintä. Ja se on kyllä iso ongelma koska ei ole mitenkään kovin helppoa nykyajassa täyttää kaikkia kauneusihanteita ja silti pitäisi olla hyvä seksielämä.

Itsestä huolehtiminen tekee olon paremmaksi ja halu saada seksiä kasvaa. Seksistä saa dopamiinia, joka tuottaa hyvää oloa. Positiivinen kierre.

Vierailija
65/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tälläinen haluton nuori nainen tai nykyisin kait nuorehko ja kyllä olen suostunut seksiin miestä miellyttääkseni aiemmissa suhteissa tai ettei tulisi ongelmia suhteeseen, niin voin kertoa ettei se johda mihinkään hyvään. Tuhoaa omaa seksuaalisuutta entistä enemmän, sanokaa mitä sanotte. Ehkä joku miehen "hoiteleminen" muulla tavoin vielä menee siitä rakkauden teosta toista kohtaan mutta ei mikään enempi, toisen "alustaksi" en aio koskaan enää suostua, toivottavasti nuoret naiset myös tajuaisivat tämän, ei IKINÄ seksiä ellei itse sitä myös halua, jokaisella naisella ja miehellä on siihen mielestäni oikeus.

Sitten näistä muista tarpeista suhteessa, eihän niitäkään saa aina silloin kun itse haluaisi. Toinen ei välttämättä ole halukas tai valmis keskustelemaan/kuuntelemaan just silloin kun sitä tarvitsisit, läheisyyttä et varmuudella saa sillon kun haluat, toisella voi olla muita kiireitä jne. Että miksi tämä yksi asia nostetaan kaiken muun yläpuolelle.

Sitten vielä kolmas asia, en siis koskaan pihtaa enkä haluaisi olla haluton, en vain ole löytänyt syytä miksi aina käy näin. Joskus lääkäri määräsi kovaan ahdistukseen lääkkeitä (miedot "bentsot"), niin se oli jännä tunne se kun mikään ei painanut mieltä, olin rentoutunut ja ajatuksia alkoi myös löytyä seksin suuntaan. En siis ollut missään pöllyssä tai muutenkaan minkäänlaisessa erikoisessa tilassa tai estoton, rietas jne, vaan kaikinpuolin seesteinen. Elämä tuntui sittenkin ihan mukavalta, kaikki asiat oli hyvin. Mietin vaan että tällainenko voisin olla ilman kaikkia huolia ja murheita tai suurta taipumustani niihin. Että onko haluttomuuteni syy siinä. Harmi vaan ettei kyseisiä lääkkeitä ole tarkoitettu jatkuvaan loppuelämän käyttöön.

Keski-ikäinen perheenäiti täällä kertoo, että keskustelu- tai läheisyydentarve otetaan meillä huomioon _aina_. Ehkä juuri sillä minuutilla ei ole mahdollista jutella tai halailla, mutta heti kun tilaisuus tulee, niin se toinen ottaa sen asiakseen ja tällä tavoin osoittaa välittämistään. Keskustelu ja läheisyys ovat ne avaimet siihen, että myös peitto heiluu.

Vierailija
66/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä on sillä joka sitä haluaa. Jos sitä ei ole kotona niin sitten sitä on muualla.

Yksinkertaista.

Vierailija
67/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muija ei anna, haen seksin muualta ja jos pihtaa pidemmän aikaa niin  muija vaihtoon, näin yksinkertaista se on täällä.

Hyvä, just näin! Tee se, teet ison palveluksen kun jätät naisen, joka ei toimi tyhjennyspatjanasi! Kuka ikinä nyt haluaisikaan olla suhteessa tuollaisen kanssa?

Vierailija
68/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muija ei anna, haen seksin muualta ja jos pihtaa pidemmän aikaa niin  muija vaihtoon, näin yksinkertaista se on täällä.

Parempi näin ja vaimo huokaisee helpotuksesta.

Vierailija
69/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsestä huolehtiminen tekee olon paremmaksi ja halu saada seksiä kasvaa. Seksistä saa dopamiinia, joka tuottaa hyvää oloa. Positiivinen kierre.

Kyllä mutta itsestä huolehtiminen ei ole sama asia kuin ihannemittoihin laihduttaminen tai jonkun täydellisyyden etsiminen.

Vierailija
70/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tälläinen haluton nuori nainen tai nykyisin kait nuorehko ja kyllä olen suostunut seksiin miestä miellyttääkseni aiemmissa suhteissa tai ettei tulisi ongelmia suhteeseen, niin voin kertoa ettei se johda mihinkään hyvään. Tuhoaa omaa seksuaalisuutta entistä enemmän, sanokaa mitä sanotte. Ehkä joku miehen "hoiteleminen" muulla tavoin vielä menee siitä rakkauden teosta toista kohtaan mutta ei mikään enempi, toisen "alustaksi" en aio koskaan enää suostua, toivottavasti nuoret naiset myös tajuaisivat tämän, ei IKINÄ seksiä ellei itse sitä myös halua, jokaisella naisella ja miehellä on siihen mielestäni oikeus.

Sitten näistä muista tarpeista suhteessa, eihän niitäkään saa aina silloin kun itse haluaisi. Toinen ei välttämättä ole halukas tai valmis keskustelemaan/kuuntelemaan just silloin kun sitä tarvitsisit, läheisyyttä et varmuudella saa sillon kun haluat, toisella voi olla muita kiireitä jne. Että miksi tämä yksi asia nostetaan kaiken muun yläpuolelle.

Sitten vielä kolmas asia, en siis koskaan pihtaa enkä haluaisi olla haluton, en vain ole löytänyt syytä miksi aina käy näin. Joskus lääkäri määräsi kovaan ahdistukseen lääkkeitä (miedot "bentsot"), niin se oli jännä tunne se kun mikään ei painanut mieltä, olin rentoutunut ja ajatuksia alkoi myös löytyä seksin suuntaan. En siis ollut missään pöllyssä tai muutenkaan minkäänlaisessa erikoisessa tilassa tai estoton, rietas jne, vaan kaikinpuolin seesteinen. Elämä tuntui sittenkin ihan mukavalta, kaikki asiat oli hyvin. Mietin vaan että tällainenko voisin olla ilman kaikkia huolia ja murheita tai suurta taipumustani niihin. Että onko haluttomuuteni syy siinä. Harmi vaan ettei kyseisiä lääkkeitä ole tarkoitettu jatkuvaan loppuelämän käyttöön.

Keski-ikäinen perheenäiti täällä kertoo, että keskustelu- tai läheisyydentarve otetaan meillä huomioon _aina_. Ehkä juuri sillä minuutilla ei ole mahdollista jutella tai halailla, mutta heti kun tilaisuus tulee, niin se toinen ottaa sen asiakseen ja tällä tavoin osoittaa välittämistään. Keskustelu ja läheisyys ovat ne avaimet siihen, että myös peitto heiluu.

Näinhän se on, asiat liittyvät toisiinsa vahvasti. Itse olen ollut neljässä suhteessa näin kolmekymppiseksi ja en voi sanoa että missäkään näistä olisi tarpeeni tullut täytetyksi ja mies on elänyt puutteessa seksin suhteen. Eli olet onnekas että olet löytänyt miehen, jonka kanssa henkinen puoli toimii ja sitä kautta myös fyysinen.

Vierailija
71/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme naisia vaivaa? Ja missä on sanottu, että naisen pitää suostua seksiin?

Jos himot eivät kohtaa, niin kannattaa ihan suosiolla erota.

Vierailija
72/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta on, että yksikään nainen ei kieltäydy hyvästä ja tyydyttävästä seksistä, mutta tylsää jyystäjää ei kukaan kauaa jaksa, varsinkaan jos miehen hygieniakin on puutteellinen. Ihan vaan vinkkinä tämä.

Ei se ole ihan niin yksinkertaista. Nainen voi saada suhteessa oikein hyvää seksiä ja silti hänellä voi olla vaikeuksia syttyä seksiin vaikkapa arjen kiireiden keskellä.

Juuri näin. Luin joskus jutun jossa kerrottiin pariskunnista joilla seksi oli vähentynyt paljon. Hyvin moni sanoi että sitten kun seksiä harrastettiin niin kummatkin olivat sitä mieltä että se oli hyvää ja ihmettelivät miksi sitä ei tehty useammin. Sitten se seksi kuitenkin taas jotenkin hautautui viikoiksi sen kaiken muun elämän alle eikä sitä enää aktiivisesti halunnut.

Vähän seksiä ei siis automaattisesti tarkoita että seksi on huonoa. Niin voi olla mutta se ei ole mikään automaatti.

Tämä on kyllä luultavasti jopa varsin yleistä. Ainakin mitä nyt omassa tuttavapiirissä olen jutellut pitkään parisuhteessa olleiden kanssa, niin se seksin määrä saattaa vaihdella tosi paljon. Arjessa on niin paljon muutakin että se vaan jää, vaikka se olisi oikeasti hyvää ja kivaa ja siitä nauttii kun vauhtiin pääsee.

Vierailija
73/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta on, että yksikään nainen ei kieltäydy hyvästä ja tyydyttävästä seksistä, mutta tylsää jyystäjää ei kukaan kauaa jaksa, varsinkaan jos miehen hygieniakin on puutteellinen. Ihan vaan vinkkinä tämä.

Paitsi jos naista nyt vain ei seksi ylipäätään kiinnosta.

Vierailija
74/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olen aseksuaali ja ollut naimisissa jo 12 vuotta. Olen harrastanut seksiä monta kertaa viikossa ilman omaa halua. Mitenkään inhottavaa saati traumatisoivaa se ei ole ollut. Yksi kotityö muiden joukossa.

Vierailija
75/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Olen aseksuaali ja ollut naimisissa jo 12 vuotta. Olen harrastanut seksiä monta kertaa viikossa ilman omaa halua. Mitenkään inhottavaa saati traumatisoivaa se ei ole ollut. Yksi kotityö muiden joukossa.

Kuinka helkutissa sinun mies suostuu tuollaiseen? Vai näytteletkö?

Vierailija
76/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastiko teitä huvittaa harrastaa seksiä aina, kun toinen osapuoli haluaa?

En minäkään harrasta, jos ihan oikeasti en halua. Silloin seksi on pakkopullaa.

Mutta ei minua aina huvitakaan (eroaa edellisestä tilanteesta), mutta silti harrastan, koska toinen haluaa. Se on sitten mukavaa, vaikka ei etukäteen huvitakaan.

Uskon, että miehellä on sama juttu. Eli ei meillä olis seksiä kuin hyvin harvoin, jos molempien huvitukset pitäisi aina osua yhteen.

Ihan sama kokemus. Itse en ainakaan useimmiten arjessa vain kykene olemaan jo valmiiksi halukas kun kaikki ne arjen asiat pyörivät päässä. Mutta kun sitten seksiin ryhdytään niin lähes poikkeuksetta se alkaa kuitenkin sitten huvittaa ja lopulta oli oikein mukavaa.

Jos menisin vain sen minun ensimmäisen tunteen (=ei huvita) mukaan niin meillä olisi näin lapsiperhearjessa todella vähän seksiä, ehkä kuusi kertaa vuodessa. Mutta koska tiedän että ei kannata jäädä kiinni siihen ensimmäiseen tunteeseen niin meillä on seksiä viikottain.

Samaa mieltä osittain. Mutta "ei huvita" ei todellakaan ole sama kuin "ei halua", joskus ei vaan ala huvittaa missään vaiheessa vaikka yrittäisikin. Ei aina vaan kertakaikkiaan jaksa. Nykyään tätä ongelmaa ei minulla ole, mutta esim imetysaikoina niitä haluja ei vaan saanut syttymään millään vaikka kuinka yritti. Ja silloin se "suostuminen" tuntui lopulta vaan kurjalle ja kyllähän mieskin sen huomasi, onneksi saatiin keskusteltua asia läpi ja ne halutkin palasi sitten itsekseen kun ei liikaa yrittänyt pakottaa itseään siihen.

Vierailija
77/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikshän sä ootkin yksin. Kuten moni muukin miesasiamieskin. Yhteisönne sisällä hyväksytään seksiaddiktio ja siihen vahvasti liittyvä läheisyysriippuvuus. Hyvin normaalia ettei seksikokemuksia juuri ole, tai jos onkin suhteet ovat olleet lyhyitä.

Vierailija
78/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katselin rintasyöpää sairastavan ystävän saamia pamfletteja.

Seksiä ei tee aina mieli kemohoitojen aikana. Siinä oli sitten seikkaperäisiä ohjeita kuinka tyydyttää mies.

Tulipa tyhjä olo ja jälkeenpäin raivostutti.

Toinen kamppailee hengestään ja terveydenhuollon ykköshuoli on miehen tyydyttäminen.

Tuskinpa se mikään ykköshuoli on. Kaiken voi nähdä negatiivisesti tai sitten positiivisesti. On ihan validi pointti että myös parisuhde on tärkeää silloin kun ollaan sairaana. Myös sen kumppanin jaksaminen on oleellista siinä että jaksetaan tukea sitä sairasta kumppania.

Vierailija
79/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeastiko teitä huvittaa harrastaa seksiä aina, kun toinen osapuoli haluaa?

En minäkään harrasta, jos ihan oikeasti en halua. Silloin seksi on pakkopullaa.

Mutta ei minua aina huvitakaan (eroaa edellisestä tilanteesta), mutta silti harrastan, koska toinen haluaa. Se on sitten mukavaa, vaikka ei etukäteen huvitakaan.

Uskon, että miehellä on sama juttu. Eli ei meillä olis seksiä kuin hyvin harvoin, jos molempien huvitukset pitäisi aina osua yhteen.

Ihan sama kokemus. Itse en ainakaan useimmiten arjessa vain kykene olemaan jo valmiiksi halukas kun kaikki ne arjen asiat pyörivät päässä. Mutta kun sitten seksiin ryhdytään niin lähes poikkeuksetta se alkaa kuitenkin sitten huvittaa ja lopulta oli oikein mukavaa.

Jos menisin vain sen minun ensimmäisen tunteen (=ei huvita) mukaan niin meillä olisi näin lapsiperhearjessa todella vähän seksiä, ehkä kuusi kertaa vuodessa. Mutta koska tiedän että ei kannata jäädä kiinni siihen ensimmäiseen tunteeseen niin meillä on seksiä viikottain.

Samaa mieltä osittain. Mutta "ei huvita" ei todellakaan ole sama kuin "ei halua", joskus ei vaan ala huvittaa missään vaiheessa vaikka yrittäisikin. Ei aina vaan kertakaikkiaan jaksa. Nykyään tätä ongelmaa ei minulla ole, mutta esim imetysaikoina niitä haluja ei vaan saanut syttymään millään vaikka kuinka yritti. Ja silloin se "suostuminen" tuntui lopulta vaan kurjalle ja kyllähän mieskin sen huomasi, onneksi saatiin keskusteltua asia läpi ja ne halutkin palasi sitten itsekseen kun ei liikaa yrittänyt pakottaa itseään siihen.

Tietenkään ei väkisin mennä jos ei kerta kaikkiaan vain "lähde". Minusta oleellista on se että antaa seksille mahdollisuuden. Sitten jos ei sillä kerralla halut herää niin sitten lopetetaan.

Vierailija
80/362 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että ihmisillä häviää seksi pitkässä avioliitossa. Newsflash: se ei häviä pitkässäkään liitossa, jos on valmis joustamaan, vaikka itsellä ei tekisi mieli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme