Hämmentävä tuo Hesarin artikkeli ei-toivotusta-seksistä parisuhteessa
Itse en ole ikinä harrastanut seksiä jos ei tee mieli. Sehän olisi lähinnä hyväksikäyttöä, esineellistämistä. Kaikkeen ihmiset alistuukin.
Kommentit (362)
En tietenkään pääse lukemaan koko artikkelia. Mutta parisuhteessa olisi tärkeää huomata,, että parin tulisi olla yhteensopiva myös seksuaalisesti. Se tarkoittaa sitä, että tunnet kumppaniisi himoa ja hän sinuun. Tuollainen, että seksi tuntuu väkipakolla, tuollainen suhde on tuhoontuomittu. En voi ymmärtää miksi ihmiset eivät ymmärrä mikä on heille hyväksi ja mikä ei, miksi kärsiä jostain pakkoseksistä, jos se ei itseä kiinnosta seksi tuon taivaallista. Tai jos seksi kiinnostaa, niin minkä vuoksi olet sellaisen kanssa, joka ei ajattele asiasta samoin. Haloo. Ihmisiä on varustautuneena erilaisilla libidoilla, suosittelen etsimään sen sopivaisen kumppanin, niin ei tarvitse kirjoitella tällaisia artikkeleita.
Vierailija kirjoitti:
Jos muija ei anna, haen seksin muualta ja jos pihtaa pidemmän aikaa niin muija vaihtoon, näin yksinkertaista se on täällä.
Yksinkertaisilla se on yksinkertaista.
Ihan oikeastiko teitä huvittaa harrastaa seksiä aina, kun toinen osapuoli haluaa?
En minäkään harrasta, jos ihan oikeasti en halua. Silloin seksi on pakkopullaa.
Mutta ei minua aina huvitakaan (eroaa edellisestä tilanteesta), mutta silti harrastan, koska toinen haluaa. Se on sitten mukavaa, vaikka ei etukäteen huvitakaan.
Uskon, että miehellä on sama juttu. Eli ei meillä olis seksiä kuin hyvin harvoin, jos molempien huvitukset pitäisi aina osua yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos muija ei anna, haen seksin muualta ja jos pihtaa pidemmän aikaa niin muija vaihtoon, näin yksinkertaista se on täällä.
Fakta on, että yksikään nainen ei kieltäydy hyvästä ja tyydyttävästä seksistä, mutta tylsää jyystäjää ei kukaan kauaa jaksa, varsinkaan jos miehen hygieniakin on puutteellinen. Ihan vaan vinkkinä tämä.
Ei se ole ihan niin yksinkertaista. Nainen voi saada suhteessa oikein hyvää seksiä ja silti hänellä voi olla vaikeuksia syttyä seksiin vaikkapa arjen kiireiden keskellä.
Juuri näin. Luin joskus jutun jossa kerrottiin pariskunnista joilla seksi oli vähentynyt paljon. Hyvin moni sanoi että sitten kun seksiä harrastettiin niin kummatkin olivat sitä mieltä että se oli hyvää ja ihmettelivät miksi sitä ei tehty useammin. Sitten se seksi kuitenkin taas jotenkin hautautui viikoiksi sen kaiken muun elämän alle eikä sitä enää aktiivisesti halunnut.
Vähän seksiä ei siis automaattisesti tarkoita että seksi on huonoa. Niin voi olla mutta se ei ole mikään automaatti.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti typerä valinta. Suostua seksiin vaikka ei haluaisi. Muutenkin se että toinen haluaa seksiä ja toinen ei, kertoo siitä että parisuhde ei toimi
Niin, jos se on sellaista aina. Satunnainen haluttomuus ja toisen mieliksi sek siin suostuminen voi olla (tasapainoisessa suhteessa) ihan hyvä kokemus. Voin itse ainakin sanoa, että saan paljonkin siitä, että koen olevani haluttu ja se k si käs. Ei haluttomuus ole koskaan jatkunut pitkään ja aina se on johtunut jostain stressistä.
S e k s i lähentää ainakin meitä. Jutellaan sen jälkeen paljon ja koko hommasta jää tosi hyvä mieli. Tiedän, että saisin yksipuolista nautintoa kun vaan pyytäisin. Se on ehkä se isoin juttu minulle. En koe lainkaan tätä minään valtataisteluna vaan toisen huomioimisena.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeastiko teitä huvittaa harrastaa seksiä aina, kun toinen osapuoli haluaa?
En minäkään harrasta, jos ihan oikeasti en halua. Silloin seksi on pakkopullaa.
Mutta ei minua aina huvitakaan (eroaa edellisestä tilanteesta), mutta silti harrastan, koska toinen haluaa. Se on sitten mukavaa, vaikka ei etukäteen huvitakaan.
Uskon, että miehellä on sama juttu. Eli ei meillä olis seksiä kuin hyvin harvoin, jos molempien huvitukset pitäisi aina osua yhteen.
Ihan sama kokemus. Itse en ainakaan useimmiten arjessa vain kykene olemaan jo valmiiksi halukas kun kaikki ne arjen asiat pyörivät päässä. Mutta kun sitten seksiin ryhdytään niin lähes poikkeuksetta se alkaa kuitenkin sitten huvittaa ja lopulta oli oikein mukavaa.
Jos menisin vain sen minun ensimmäisen tunteen (=ei huvita) mukaan niin meillä olisi näin lapsiperhearjessa todella vähän seksiä, ehkä kuusi kertaa vuodessa. Mutta koska tiedän että ei kannata jäädä kiinni siihen ensimmäiseen tunteeseen niin meillä on seksiä viikottain.
Hesarin toimittajia ei kiinnosta muu kuin seksi. Rajoja venytetään koko ajan. Kuvat alastomista alapäistä on jo näytetty. Seuraavaksi varmaan "tieteellinen" ja "opettavainen" kuvasarja miltä näyttää kun muna on pimpissä.
Itse olen tälläinen haluton nuori nainen tai nykyisin kait nuorehko ja kyllä olen suostunut seksiin miestä miellyttääkseni aiemmissa suhteissa tai ettei tulisi ongelmia suhteeseen, niin voin kertoa ettei se johda mihinkään hyvään. Tuhoaa omaa seksuaalisuutta entistä enemmän, sanokaa mitä sanotte. Ehkä joku miehen "hoiteleminen" muulla tavoin vielä menee siitä rakkauden teosta toista kohtaan mutta ei mikään enempi, toisen "alustaksi" en aio koskaan enää suostua, toivottavasti nuoret naiset myös tajuaisivat tämän, ei IKINÄ seksiä ellei itse sitä myös halua, jokaisella naisella ja miehellä on siihen mielestäni oikeus.
Sitten näistä muista tarpeista suhteessa, eihän niitäkään saa aina silloin kun itse haluaisi. Toinen ei välttämättä ole halukas tai valmis keskustelemaan/kuuntelemaan just silloin kun sitä tarvitsisit, läheisyyttä et varmuudella saa sillon kun haluat, toisella voi olla muita kiireitä jne. Että miksi tämä yksi asia nostetaan kaiken muun yläpuolelle.
Sitten vielä kolmas asia, en siis koskaan pihtaa enkä haluaisi olla haluton, en vain ole löytänyt syytä miksi aina käy näin. Joskus lääkäri määräsi kovaan ahdistukseen lääkkeitä (miedot "bentsot"), niin se oli jännä tunne se kun mikään ei painanut mieltä, olin rentoutunut ja ajatuksia alkoi myös löytyä seksin suuntaan. En siis ollut missään pöllyssä tai muutenkaan minkäänlaisessa erikoisessa tilassa tai estoton, rietas jne, vaan kaikinpuolin seesteinen. Elämä tuntui sittenkin ihan mukavalta, kaikki asiat oli hyvin. Mietin vaan että tällainenko voisin olla ilman kaikkia huolia ja murheita tai suurta taipumustani niihin. Että onko haluttomuuteni syy siinä. Harmi vaan ettei kyseisiä lääkkeitä ole tarkoitettu jatkuvaan loppuelämän käyttöön.
Mä en edes pystynyt lukemaan juttua loppuun, kun tuntui niin pahalta muiden puolesta. Jutun sävy oli todella erikoinen. Ihan kuin se oikeus omaan kehoon ja koskemattomuuteen loppuisi parisuhteessa. Suomessa raiskaus avioliitossa tuli rangaistavaksi vasta 90-luvulla, niin ehkä tämä seksin harrastamispakko on jokin jäänne menneisyydestä, kun puolin ja toisin selitellään itselleen, että raiskaaminen on ok?
Mä jotenkin kammoksun ajatusta että seksiä pitäisi olla säännöllisesti joku tietty määrä viikossa/kuukaudessa. Vaikka seksi onkin meillä hyvää mutta ajatuskin ahdistaa että sen pitäisi olla säännöllistä tai vielä pahempaa, etukäteen suunniteltua/järjestettyä.
Meillä seksiä on hyvin epäsäännöllisesti kausittain. Välillä sitä on monta kertaa päivässä monta päivää peräkkäin ja sitten se unohtuu viikoiksi ja sitten taas tulee seksikausi jolloin sitä on päivittäin tai miten nyt sattuu.
Meillä toimii spontaanius, silloin kun alkaa haluttaa niin siihen kyllä löytyy aikaa ja keinoja mutta sitten kun ei huvita niin ei huvita vaikka miten olisi aikaa ja puitteet kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tälläinen haluton nuori nainen tai nykyisin kait nuorehko ja kyllä olen suostunut seksiin miestä miellyttääkseni aiemmissa suhteissa tai ettei tulisi ongelmia suhteeseen, niin voin kertoa ettei se johda mihinkään hyvään. Tuhoaa omaa seksuaalisuutta entistä enemmän, sanokaa mitä sanotte. Ehkä joku miehen "hoiteleminen" muulla tavoin vielä menee siitä rakkauden teosta toista kohtaan mutta ei mikään enempi, toisen "alustaksi" en aio koskaan enää suostua, toivottavasti nuoret naiset myös tajuaisivat tämän, ei IKINÄ seksiä ellei itse sitä myös halua, jokaisella naisella ja miehellä on siihen mielestäni oikeus.
Sitten näistä muista tarpeista suhteessa, eihän niitäkään saa aina silloin kun itse haluaisi. Toinen ei välttämättä ole halukas tai valmis keskustelemaan/kuuntelemaan just silloin kun sitä tarvitsisit, läheisyyttä et varmuudella saa sillon kun haluat, toisella voi olla muita kiireitä jne. Että miksi tämä yksi asia nostetaan kaiken muun yläpuolelle.
Sitten vielä kolmas asia, en siis koskaan pihtaa enkä haluaisi olla haluton, en vain ole löytänyt syytä miksi aina käy näin. Joskus lääkäri määräsi kovaan ahdistukseen lääkkeitä (miedot "bentsot"), niin se oli jännä tunne se kun mikään ei painanut mieltä, olin rentoutunut ja ajatuksia alkoi myös löytyä seksin suuntaan. En siis ollut missään pöllyssä tai muutenkaan minkäänlaisessa erikoisessa tilassa tai estoton, rietas jne, vaan kaikinpuolin seesteinen. Elämä tuntui sittenkin ihan mukavalta, kaikki asiat oli hyvin. Mietin vaan että tällainenko voisin olla ilman kaikkia huolia ja murheita tai suurta taipumustani niihin. Että onko haluttomuuteni syy siinä. Harmi vaan ettei kyseisiä lääkkeitä ole tarkoitettu jatkuvaan loppuelämän käyttöön.
Mutta ymmärrät kuitenkin varmaan että noissa muissakin tarpeissa se jos niistä tuntuu olevan jatkuvasti suhteessa puutetta niin se vaikuttaa varsin negatiivisesti siihen suhteeseen. Eli jos ei tunne juuri koskaan että omat perustarpeet suhteessa tulevat tyydytetyiksi niin se alkaa nakertaa vääjäämättömästi sitä suhdetta. Se ei ole mukavaa tai sinällään oikein tai väärin mutta niin se vain menee ja se pitää hyväksyä oli kyse sitten seksistä tai muista suhteen perustarpeista. Se kumppani ei pahuuttaan halua seksiä, keskusteluja tai läheisyyttä vaan koska ne ovat hänelle oikeasti tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Noihin lääkkeisiin nyt ei kannata ainakaan lähteä. Se on ensimmäinen virhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on aivopesty siihen että pitää antaa vaikka ei halua. Ei pidä. Pakkopullaseksi katkeroittaa ennen pitkää ja nakertaa omanarvontunteen.
Ei se aina nainen ole, joka joutuu pakkopullaseksiin. Siiderivalaaksi muuttunut vaimo ei hirveästi kiihota. Sori vaan feministit.
Kiitos taas että annoit tilaisuuden muistuttaa että
Nuorista eli 18-29-vuotiaista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on naisista 35 ja miehistä lähes puolet, eli 47 prosenttia. Samanikäisistä naisista lihavia on 19 ja miehistä 17 prosenttia.
Yli 30-vuotiaista suomalaisista aikuisista ylipainoisia (ml. lihavuus) on 63 prosenttia naisista ja 72 prosenttia miehistä. Lihavia on naisista 28 ja miehistä 26 prosenttia. Lähes joka toinen (46 %) mies ja nainen on vyötärölihava.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut pitkässä parisuhteessa (vuosikymmeniä)? Intiimielämä on useimmille tärkeä osa parisuhdetta, aivan oleellinenkin koska se erottaa suhteen ystävyyssuhteista.
Pakottaminen on väärin aina, mutta jos kumppaneiden välillä on aitoa rakkautta ja hellyyttä, niin toisen mieliksi suostuminen ei ole aina huono asia. Jossain vaiheessa homma taas maistuu.
Korostan kuitenkin, että jokaisella on oikeus päättää, suostuuko jos ei tee mieli. Mikäli tällaista epätasapuolista s e k s i ä on paljon, on syytä miettiä suhteen kokonaistilaa.
Joskus haluttomuus voi johtua rankoista traumoista joiden selvittely on helpointa yksin asuessa. Ei ole huono syy erota vaan reilua toiselle, voi olla uuvuttavaa jos toinen inhoaa seksiä. Tuo ei järkeilemällä ratkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta on, että yksikään nainen ei kieltäydy hyvästä ja tyydyttävästä seksistä, mutta tylsää jyystäjää ei kukaan kauaa jaksa, varsinkaan jos miehen hygieniakin on puutteellinen. Ihan vaan vinkkinä tämä.
Ei se ole ihan niin yksinkertaista. Nainen voi saada suhteessa oikein hyvää seksiä ja silti hänellä voi olla vaikeuksia syttyä seksiin vaikkapa arjen kiireiden keskellä.
Näin on ja seksi ajanvietteenä kilpailee somen ja netflixin ja syömisen kanssa. Voi olla hyvää ja tyydyttävää, mutta jos jäätelö on vielä parempaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia naisten pitää alistua miesten eläimellisille himoille?
Tämä. Mies eli sika voisi käydä Hesarin mainostamilla orja-kartanossa tai prostituoiduilla.
Vetäköön käteen!
Ai tällä viikolla vain se sallitaan?
Ensi viikolla saakin taas laukkoa toteuttamaan villeimpiä fantasioitaan?
Eikös se juttu ollut että kaikki seksuaalisuus oli yhtä arvokasta. Ei taida heteromiehiin asti ulottua.
Kuitenkin luit ja kiihotuit lukemastasi.
Jos vaimo on tikissä, suihkuorgasmeja on mukava tuottaa, ja ongelmia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on ja seksi ajanvietteenä kilpailee somen ja netflixin ja syömisen kanssa. Voi olla hyvää ja tyydyttävää, mutta jos jäätelö on vielä parempaa?
Ei sen jäätelön tarvitse olla edes parempaa mutta kun siitä saa sen ihan oman nautinnon paljon helpommin ja ilman että tarvitsee ottaa toista mitenkään huomioon niin onhan se helposti se vaihtoehto johon tulee tartuttua.
En minäkään harrasta seksiä jos ei huvita. Ei siitä ole mitään iloa miehellekään kun huomaa että kumppania ei huvita yhtään.
Tai ainakaan oma mies ei saa siitä mitään.