Kuinka moni on saanut lapsen alle 25v iässä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus 28-vuotiaasta suomalaistytöstä, joka oli jo isoemä.
Tämä on kehitysmaa.
"Äidiksi 14-vuotiaana tullut Iina Rahkola on sitä mieltä, että lapsen saaminen pitäisi aina olla iloinen asia."
https://vintti.yle.fi/yle.fi/aamusydamella_2010/node/125.html
Varmaan aika moni ja kautta historian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kehitysmaa.
"Äidiksi 14-vuotiaana tullut Iina Rahkola on sitä mieltä, että lapsen saaminen pitäisi aina olla iloinen asia."
https://vintti.yle.fi/yle.fi/aamusydamella_2010/node/125.html
"Mummiksi 34-vuotiaana tullut Titta Matinaro haluaisi myös hälventää ennakkoluloja teiniäitejä kohtaan."
Heh. Ja minulle myydään 32-vuotiaana vielä lastenlippua julkisessa liikenteessä.
Eka syntyi 23-vuotiaana, ja toinen 24-vuotiaana. M33.
Eka 24-vuotiaana, toinen 26-vuotiaana.
Lapseni ovat 16v, 12v, 10v, 8v, 6v, 3v ja 8kk.
N30
Vierailija kirjoitti:
Lapseni ovat 16v, 12v, 10v, 8v, 6v, 3v ja 8kk.
N30
semmoista
Paljonko sulle tulee lapsilisiä ? vastaa kahdessa minuutissa tai en usko.
En tiiä onko se joku pikkukaupungin juttu, mutta täällä missä asun, on moni kenen kanssa olin yläasteella samalla luokalla/rinnakkaisluokalla hankkinut lapsen jo alaikäisenä tai juuri täysi-ikäisyyden kynnyksellä/ paria vuotta myöhemmin. Siis tosi moni. Nää jotka porsi jo ihan teininä oli kyllä aika ongelmallisia tapauksia, kai se oli seurausta elämänhallinnan ongelmista tai ihan vaan siitä, että halutaan näyttää muille kuinka aikusia sitä ollaan. Minusta on tärkeää että lapsia hankitaan vasta kun ollaan kypsytty henkisesti, ettei lapset joudu kärsimään.
Sain lapseni kun olin 18.v ja 21.v minusta oli ja on edelleenkin ihanaa että tulin nuorena äidiksi vaikka moni arvostelikin valintojani. Hyvin on pärjätty:)
Sain lapset 24v. ja 26v. Ei se ole mitenkään nuorena vaan hedelmällisyyshän jo laskee tuossa iässä. Äitini sai ensimmäisen 20v. Mummini 19v. Lapsillani on siis ollut nuoret mummit ja ukit ja isomummit ja isoukit minun puoleltani, on ollut apua, neuvoja ja tukea kasvatuksessa. Nyt jo aikuisia ja heillä on vieläkin jopa isomummoja hyvissä voimissa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kehitysmaa.
Tavoitteenani on tulla isoisoisoisoisoemäksi. Voihan menkat alkaa jo alle 10v.
Itse sain vahinkolapseni yhden yön jutun seurauksena 20-vuotiaana ja seuraavan suunnitellusti 23-vuotiaana. Vastoin odotuksia olemme heidän isänsä kanssa yhdessä yhä vielä 15 vuotta myöhemmin. Olin aina halunnut lapsia, ehkä siksi olin vähän höveli ehkäisyn vuoksi. Esikoiseni muutti maailmani ja lapset ovat parasta, mitä minulle on käynyt. Yhden yön suhteen kanssa kasvettiin yhdessä ja jotenkin omaksuimme samanlaiset kasvatusarvot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pamahdin 18 vuotiaana paksuksi. Olihan se aikaa kun oli kolme isäehdokasta. Vaikea valinta oli että kenet valitsen isäksi. Nyt on jo erottu mutta ihan hyvin on lapsen kanssa toimeen tullut. Isyystestiä tuskin tulee koskaan tehtyä.
Oletpa törkeä lastasi ja häneen isäänsä kohtaan.
Minä en tuomitse ketään,sillä minulla ei ole varaa siihen, tuskin kukaan on kuitenkaan virheetön.
Mä sain 5 ensimmäistä ennenkuin täytin 25. Tosin viides syntyi vain noin kk ennen 25 synttäreitä