Kuinka moni on saanut lapsen alle 25v iässä?
Kommentit (34)
Minä. En harkinnut pitkään, mutta sen jälkeen harkitsin, että yksi lapsi on minulle hyvä vaihtoehto. Ja niin on ollut.
En tiedä tarkkaa numeroa, mutta aika moni.
20-vuotiaana. Ja toisen muutamaa vuotta myöhemmin.
En kyllä pitkään harkinnut, mutta suunniteltu oli.
En ole elämässä harkinnut mitään pitkään. Elämä on liian lyhyt sellaiseen. Onneks tein nuorena 30v jo sairastui.
2 ensimmäistä lasta kun olin 21v ja 23v
Pamahdin 18 vuotiaana paksuksi. Olihan se aikaa kun oli kolme isäehdokasta. Vaikea valinta oli että kenet valitsen isäksi. Nyt on jo erottu mutta ihan hyvin on lapsen kanssa toimeen tullut. Isyystestiä tuskin tulee koskaan tehtyä.
Lapsi saa paremman kasvuympäristön kun vanhemmat ovat ehtineet nähdä maailmaa. Mutta toisaalta lapsenteko ei nelikymppisenä ole enää itsestäänselvyys.
Moni hölmöilee teininä. Lapsia syntyy siinä sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Pamahdin 18 vuotiaana paksuksi. Olihan se aikaa kun oli kolme isäehdokasta. Vaikea valinta oli että kenet valitsen isäksi. Nyt on jo erottu mutta ihan hyvin on lapsen kanssa toimeen tullut. Isyystestiä tuskin tulee koskaan tehtyä.
Oletpa törkeä lastasi ja häneen isäänsä kohtaan.
Eiköhän selviä tilastokeskuksen sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa törkeä lastasi ja häneen isäänsä kohtaan.
Tuohan on hyvä tilanne kun pääsee valitsemaan parhaan vaihtoehdon lapsen kasvattajaksi.
Saan lapseni 24-vuotiaana, raskaaksi tulin 23-vuotiaana. Ollaan pari vuotta suunniteltu mieheni kanssa että jossain vaiheessa tulisi lapsi meille ja nyt se on sitten tulossa
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän selviä tilastokeskuksen sivuilta.
En löytänyt viimevuosien tilastoja. Kymmeniätuhansia vuodessa ollut kumminkin.
Pitäisikö tätä kysyä tilastokeskuksesta? Tuskin vastaus täällä selviää.
Luin joskus 28-vuotiaasta suomalaistytöstä, joka oli jo isoemä.
Tämä on kehitysmaa.
No juu, ei liene mikään harvinaisuus. Itse ehdin just täyttää 23, kun eka lapsemme syntyi. Viimeisin syntyi, kun olin 39, ja neljä muuta siinä välissä 😊
Vierailija kirjoitti:
Aika moni
Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen vähintään 30v asti. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.
https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…
Vierailija kirjoitti:
Lapsi saa paremman kasvuympäristön kun vanhemmat ovat ehtineet nähdä maailmaa. Mutta toisaalta lapsenteko ei nelikymppisenä ole enää itsestäänselvyys.
Onpa ihmeellistä että aikuisella on keskenkasvuista paremmat mahdollisuudet kasvattamiseen.
https://www.rileychildrens.org/connections/new-study-says-older-moms-ma…
https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/women-who-…
Maailma olisi varmasti paljon parempi paikka jos keskenkasvuiset eivät tekisi lapsia. Lapsi kun lasta kouluttaa niin persuja pukkaa tulemaan.
Aika moni