Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naisen pitää antaa miehen olla mies"

Vierailija
07.09.2023 |

Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.

Kommentit (986)

Vierailija
21/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että tässä miehenä olo määritellään taas hyvin ahtaan sukupuolistereotypian kautta.

Minä annan mieheni olla juuri sellainen mies kuin hän on. Minun miesystävälläni on peukalo keskellä kämmentä, eikä hän osaa mitään perinteisiä miesten töitä. Hän on täysi "kaupunkilaispoika", eikä hänessä ole rahtuakaan erähenkisyyttä. Sen sijaan hän on tarkka ulkonäöstään, hänellä on tarkat ihon- ja hiustenhoitorutiinit, sekä harkittu tyyli ja vaatteet aina viimeisen päälle. Hänestä puuttuu kaikki juro "äijämäisyys" ja vastaavasti hän on herkkä ja keskusteleva.

Minusta olisi aina tärkeää kun sanonaat jotain tällaista "naisen tulee antaa miehen olla mies" avata myös sitä mitä sillä miehenä olemisella tarkoitetaan. Tarkoitetaanko tässä sitä, että miehen on saatava olla rauhassa oman sukupuolensa stereotypia vai kenties sitä, että mies saa olla oma itsensä?

Ot, mutta onpa kamala mies. En voisi katsella miestä tarkkoilla ihonhoitorutiineilla. Onko ihan hetero?

Vierailija
22/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .

Feministi pitää huolen, että mies arvostaa yhtälailla sinun osuuttasai, ei meillä ole mitään työnjakoa vastaan.

Pakottamalla arvostusta ei saa koskaan. Arvostus ansaitaan aina uuudelleen ja uudelleen. Jokainen hyvässä parisuhteessa tietää että rakkaus on valinta ja rakkautta pitää vaalia. Jos ei onnistu, sitten erotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.

Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.

Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.

Osallistutko sinä vapaapäivinäsi nikkarointiin, autoon (?), lamppuihin (?), kassien kantamiseen?

Minulla ei varsinaisia vapaapäiviä ole, ellei miehen kanssa toisin sovita. Kotityöt ja lastenhoito on jokapäiväistä puuhaa. Ja mieluusti osallistun kodin remppajuttuihin yms. kun ei ole työpäivä.

Vierailija
24/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.

Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.

Mun mies saa olla mies, kunhan hoitaa osansa lastenhoidosta, kotitöistä, kokkauksesta yms. arjen perusaskareista. Sellaiset harvemmin tehtävät jaetaan sitten vähän mielenkiinnon ja kykyjen mukaan. Molemmat käy töissä ja maksaa osansa talouden kuluista, tietenkin. Miehekästä on se, että mies tekee osansa eikä odota palvelua niinkuin pikkupoika.

Vierailija
25/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta. ketä miestä kiinnostaa maskuliininen boss-babe? ei ketään. sehän on vähän kun olisi homppi.

Vierailija
26/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä jatkaa.

Itselle tulee mieleen, että tämä vaatimus pitäisi sisällään sen aatteen, että miehen ei kuulu tehdä kotitöitä tai hoitaa lapsia. Olenko oikeassa?

Et minusta. Se että saan olla mies tarkoittaa sitä että saan olla sellainen joka olen. Seksuaalisuuttani ei demonisoida siksi että olen mies ja eroan naisesta. Minulle mieleisiä harrastuksia ja tapoja ei määritellä oikeiksi ja vääriksi siksi että nainen ei niitä ymmärrä, vaan antaa minun olla sellainen kuin olen. Meillä näkyy kotona että siellä asuu myös mies.

Jos mennään sukupuolirooleihin, niin kyllä meillä vaimo tekee niitä asioita joita osaa ja minulle jää ne joista tarvitsee ottaa selvää miten mikäkin toimii tai miten ne tehdään. Halutessaan vaimo saa asentaa asuntoautoon aurinkopaneelin jos hän haluaa ja minä voin tehdä perinteisiä kotitöitä sillä aikaa, siitä se ei ole kiinni.

Miehen seksuaalisuutta demonisoidaan tai ollaan demonisoimatta sen mukaan kuinka haitallista se on muille. Ei sillä perusteella, että no sinulla nyt vain sattuu olemaan sellainen sejsuaalisuutta kuin on, jee taputapu.

Vierailija
27/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että tässä miehenä olo määritellään taas hyvin ahtaan sukupuolistereotypian kautta.

Minä annan mieheni olla juuri sellainen mies kuin hän on. Minun miesystävälläni on peukalo keskellä kämmentä, eikä hän osaa mitään perinteisiä miesten töitä. Hän on täysi "kaupunkilaispoika", eikä hänessä ole rahtuakaan erähenkisyyttä. Sen sijaan hän on tarkka ulkonäöstään, hänellä on tarkat ihon- ja hiustenhoitorutiinit, sekä harkittu tyyli ja vaatteet aina viimeisen päälle. Hänestä puuttuu kaikki juro "äijämäisyys" ja vastaavasti hän on herkkä ja keskusteleva.

Minusta olisi aina tärkeää kun sanonaat jotain tällaista "naisen tulee antaa miehen olla mies" avata myös sitä mitä sillä miehenä olemisella tarkoitetaan. Tarkoitetaanko tässä sitä, että miehen on saatava olla rauhassa oman sukupuolensa stereotypia vai kenties sitä, että mies saa olla oma itsensä?

Kyllä miellän että sillä nimenomaan tarkoitetaan sitä stereotyyppistä miehekkyyttä. Muutoinhan sanonta olisi, että puolison tulee antaa olla oman itsensä. Koska tottakai saman pitäisi päteä myös toisin päin, myös miehen tulisi antaa naisen olla oma itsensä. Jostain syystä kukaan ei vaadi tai sano, että miehen tulee antaa naisen olla nainen....

Vierailija
28/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ot, mutta onpa kamala mies. En voisi katsella miestä tarkkoilla ihonhoitorutiineilla. Onko ihan hetero?

Olipa moukkamainen kommentti.

Vierailija
29/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .

Feministi pitää huolen, että mies arvostaa yhtälailla sinun osuuttasai, ei meillä ole mitään työnjakoa vastaan.

Pakottamalla arvostusta ei saa koskaan. Arvostus ansaitaan aina uuudelleen ja uudelleen. Jokainen hyvässä parisuhteessa tietää että rakkaus on valinta ja rakkautta pitää vaalia. Jos ei onnistu, sitten erotaan.

Ei sitä hyvänen aika pakoteta, se on asenne, joka toimii vain molempiin suuntiin. "Toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne" on varsin yksinkertainen onnellisen liiton salaisuus. Hän on minun kuninkaani, ja kuningashan jakaa elämänsä kuningattaren, ei palvelijan kanssa.

Vierailija
30/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä jatkaa.

Itselle tulee mieleen, että tämä vaatimus pitäisi sisällään sen aatteen, että miehen ei kuulu tehdä kotitöitä tai hoitaa lapsia. Olenko oikeassa?

Et minusta. Se että saan olla mies tarkoittaa sitä että saan olla sellainen joka olen. Seksuaalisuuttani ei demonisoida siksi että olen mies ja eroan naisesta. Minulle mieleisiä harrastuksia ja tapoja ei määritellä oikeiksi ja vääriksi siksi että nainen ei niitä ymmärrä, vaan antaa minun olla sellainen kuin olen. Meillä näkyy kotona että siellä asuu myös mies.

Jos mennään sukupuolirooleihin, niin kyllä meillä vaimo tekee niitä asioita joita osaa ja minulle jää ne joista tarvitsee ottaa selvää miten mikäkin toimii tai miten ne tehdään. Halutessaan vaimo saa asentaa asuntoautoon aurinkopaneelin jos hän haluaa ja minä voin tehdä perinteisiä kotitöitä sillä aikaa, siitä se ei ole kiinni.

Kiitos kommentista. Tietojen ja taitojen mukaiset perinteiset sukupuoliroolit Ymmärrän hyvin. Sehän vain on järkevää.

En kuitenkaan ymmärtänyt kohtaa, jossa puhut omista harrastuksista ja mielenkiinnonkohteista. Olet mies ja sinua kiinnostaa tehdä tiettyjä asioita. Etkö tunne itseäsi mieheksi, jos vaimo kritisoi? Kysyn siksi, että tunnen itseni naiseksi, vaikka mies kritisoisi minun mielenkiinnonkohteita.

Vai onko kyse siitä, että pidät itseäsi miehenä, kun saat toteuttaa perinteisesti miehelle miellettyjä mielenkiinnonkohteita?

Vierailija
31/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei onneksi ole miestä eikä lapsia, vaan ihana VAPAUS.

Vierailija
32/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin nuo tarkottaa ettei mies saisi tehä ruokaa tai siivota. Emmie tiiä, teen huushollihommia ja oon aina tehny, ketä muu ne tekisi.

Samoin teki isäni.

Mitä lie se miehuus näille tarkoittaa. Mie poimin marjojaki ja sienestän. Kai mie oon marjanpoimija enkä mies ollenkaan. 😂

Vierailija
33/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat putkiaivoja, tunteettomia, itsekeskeisiä, haluavat vain seksiä, pelkäävät läheisyyttä, keskittyvät vain tavoitteisiin ja järjellisiin asioihin, jne.

Ja pojat on poikia.

Vierailija
34/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vissiin nuo tarkottaa ettei mies saisi tehä ruokaa tai siivota. Emmie tiiä, teen huushollihommia ja oon aina tehny, ketä muu ne tekisi.

Samoin teki isäni.

Mitä lie se miehuus näille tarkoittaa. Mie poimin marjojaki ja sienestän. Kai mie oon marjanpoimija enkä mies ollenkaan. 😂

Hih hih

Vierailija
35/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Aina ei ns "oikeana" miehenä huomaa tätä kuinka edelleen se miehen rooli on todella ahdas. Minä näen sen roolin niin, että saa olla sellainen kuin on. Nykyään valkoista heteromiestä solvataan, koska hän on valkoinen hetero ja vielä mieskin. Kun heistä puhutaan, niin unohtuu että miehissä ja naisissa on melkein joka asiassa suurempi vaihteluväli sukupuolien sisällä kuin sukupuolien välillä. Miehiä ja naisia on moneen junaan.

Vierailija
36/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat putkiaivoja, tunteettomia, itsekeskeisiä, haluavat vain seksiä, pelkäävät läheisyyttä, keskittyvät vain tavoitteisiin ja järjellisiin asioihin, jne.

Ja pojat on poikia.

Feministikö se siellä kiukkuaa?

Vierailija
37/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on hyvin yksinkertainen, me vain olemme naisena ja miehenä erilaisia. Samanlaisia meistä ei tule, koska se olisi täysin luonnotonta.

Vierailija
38/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

totta. ketä miestä kiinnostaa maskuliininen boss-babe? ei ketään. sehän on vähän kun olisi homppi.

Enemmän ne miehiä kiinnostaa kuin kotihengettäret. Ja hyvä niin. Pitääkin haluta olla itsenäinen eikä hoivattava lapsi, mihin rooliin miehet menee heti jos vaimo on kovin kotityö orjentoitunut. 

Vierailija
39/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako "olla mies" sitä, ettei tee kotitöitä ja hoida lapsia ja käy töissä? Huhhuh.

Vierailija
40/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pojat on poikia.

Feministikö se siellä kiukkuaa?

Hyvin usein kohtaamme näitä uskomuksia, ajatuksia ja yleistyksiä siitä, millaisia kaikki miehet ovat. Vai mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi