Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katja Grönstrandin lapsen kenkään tuli reikä, mutta uusiin ei ollut varaa: Mietin, miten tulemme pärjäämään

Vierailija
07.09.2023 |

Lapset sanovat, että emme koskaan saa sitä, tai emme koskaan saa tätä. Yritä siinä sitten selittää, että ei vain ole rahaa millä ostaa.

Näin kuvailee paimiolainen neljän lapsen äiti Katja Grönstrand. Perheen arki nojaa tällä hetkellä sosiaaliturvaan, johon hallitus suunnittelee leikkauksia.

Perhe joutuu tinkimään monenlaisista asioista. Ruoan hinnan nousemisen myötä kauppalasku on kallistunut jopa sadalla eurolla.

Grönstrand ja hänen aviopuolisonsa kokivat erityisen kovan kolauksen, kun perheen 8-vuotias poika tuli koulusta kotiin, ja valitti sateessa kastuneista kengistään.

Hän näytti kengänpohjaa ja siinä oli reikä. Sillä hetkellä meillä ei ollut varaa ostaa uusia.

Grönstrand opiskelee terapeuttista sielunhoitoa, ja hänen puolisonsa aloitti hiljattain palkkatuetussa työssä. Grönstrand haaveilee, että voisi tulevaisuudessa opiskella ja työllistyä sairaanhoitajaksi.

En tiedä, pystynkö koskaan tekemään sitä, kun minulla on Sjögrenin oireyhtymä. Se on reumasairaus, joka on näkynyt käsissä sellaisena kipeytenä.

https://yle.fi/a/74-20048652

On kyllä suomessa asiat huonolla tolalla jos lapset joutuu vetelemään rikkinäisissä vaatteissa. Lasten eduthan ne aina pitäs etusijalla olla joka asiassa. Surullista.

Kommentit (417)

Vierailija
1/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan kirppiksiltä lapsille kenkiä ja vaatteita ihan varalle ja varmuuden vuoksi, 1-8 eurolla olen saanut uudenveroisia kenkiä, mm. merkkilenkkarit, goretex-kengät ja kumpparit. Aina löytyy kaapeista jotain. Jos ovat vielä numeron liian isot, laitan pohjallisen. Ihan muotilelujakin meillä on kirppiksiltä.

Vierailija
2/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella oli näköjään ikää yli vuosi, joten opintojen jatkaminen tai töihinmeno olisi mahdollista. Samoin lastensa vaatteet voi säännöllisin välein käydä läpi ja ostaa rikkinäisen tilalle kirppikseltä parilla eurolla kengät. Ainakin Helsingin ulkopuolella 8v:lle löytyisi hyvät ja ehjät lenkkarit samantien, ei ole pakko ostaa 100 e merkkikenkiä ja tuo perhehän ei asu pääkaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttista sielunhoitoa??

Vierailija
4/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on sjögrenin syndrooma plus monta muuta sairautta. Silti työllistän itseni enkä ole tuollaista liutaa lapsia tehnyt. Ihan on yksi riittänyt.

Vierailija
5/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan kirppiksiltä lapsille kenkiä ja vaatteita ihan varalle ja varmuuden vuoksi, 1-8 eurolla olen saanut uudenveroisia kenkiä, mm. merkkilenkkarit, goretex-kengät ja kumpparit. Aina löytyy kaapeista jotain. Jos ovat vielä numeron liian isot, laitan pohjallisen. Ihan muotilelujakin meillä on kirppiksiltä.

No, esim tokmannilta saa uusia kenkiä alle 20e. + muita vaatteita, jne.

- päiväbudjetti 6e

Vierailija
6/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on sjögrenin syndrooma plus monta muuta sairautta. Silti työllistän itseni enkä ole tuollaista liutaa lapsia tehnyt. Ihan on yksi riittänyt.

Joo, lapsilla yritetään herättää ihmisten empatian tunnetta, mutta harvemmin sitä heruu kun niitä lapsia on sen yli kahden. ( ja lemmikit päälle)

Vierailija
7/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepo vermoon juoksemaan. Alkaa massia tulla.

Vierailija
8/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienin lapsi selkeästi alle vuoden eli hänet on tehty jo valmiiksi toivottomaan tilanteeseen.

Miksi?

Mun miehen firma teki koronan takia konkurssin. Teinit kulki kaksi vuotta Torista saaduissa ilmaiskamppeissa. Oma-aloitteisuutta peliin!

Vierailija
9/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeuttista sielunhoitoa??

Helluntailainen varmaan. Voisi itse tajuta alkaa evankelistaksi. Ne tienaa hyvin.

Vierailija
10/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kroonisesti sairas ja mies on käytännössä työtön, niitä lapsia ei kyllä millään järjellä perustellen ole järkevää hankkia kuin max kaksi. Mieluiten yksi.

Vierailija
11/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman turhin vinkuminen. Isossa Kirjassa Keuruulla voi opiskella evankelistaksi. Töihin pääsee kyllä esim työkokeiluun johonkin helluntailaiseurakuntaan. Helluntaiseurakunnat jakavat ruoka-apua ja monesti myös vaatteita. Ovat paljon paremmassa asemassa kuin moni muu köyhä.

Vierailija
12/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin voin lähettää pojalle kengät?

Vierailija
13/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta näyttää Facebookin mukaan valmistuvan ja ottavan asiakkaita vastaan.

Vierailija
14/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienin lapsi selkeästi alle vuoden eli hänet on tehty jo valmiiksi toivottomaan tilanteeseen.

Miksi?

Mun miehen firma teki koronan takia konkurssin. Teinit kulki kaksi vuotta Torista saaduissa ilmaiskamppeissa. Oma-aloitteisuutta peliin!

Kyllä Jumala omistaan huolen pitää?

Vierailija
15/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin omiin vermeisiin on kuitenkin ollut varaa, ei kai ne ilmaisia ole.

Vierailija
16/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin voin lähettää pojalle kengät?

Älä ole tyhmä.

Vierailija
17/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankittu neljä lasta? Kehtaakin valittaa, kun veronmaksajat maksaa elämisen.

Vierailija
18/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 2 reikäkenkää ja kuljen niillä, hyvät jalassa. mulla on uudet kengät ja kahdet muut.

Vierailija
19/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankittu neljä lasta? Kehtaakin valittaa, kun veronmaksajat maksaa elämisen.

Kallista näyttää olevan opiskelu mutta kohtahan tuo valmistuu, kun nyt jo harjoitteluasiakkaita ottaa. Sitten on takuulla hyvä työ ja hinnat, kun valmistuu.

Vierailija
20/417 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen terapia maksaa vähintään 50€/45 minuuttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi