Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerin ohje minkä olet saanut kun olet yrittänyt pudottaa painoa

Vierailija
06.09.2023 |

Mulla tämä: "Täytä vatsa kasviksilla"
Toinen melkein yhtä paha: "Juo litra vettä ennen syömistä"

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin laihtua vasta sitten kunnolla kun tajusin, että jokainen suupala on minun oma valinta. Otin vastuun valinnoistani ja lopetin tekosyiden esittämisen.

Oli miten huono päivä tai paska fiilis, MINÄ itse olen vastuussa ruokavalinnoistani.

Tutkin Terveystalon Lihavuuden hoito tutkimuksia ja miten laihdutus siihen erikoistuneiden lääkärien mukaan tulisi toimia.

Aloin syömään suositusten mukaan ja liikkua 4-5 krt viikossa. Aloin kiinnittää huomiota myös riittävään uneen ja palautumiseen.

Laihtuminen onnistui pysyvästi. Aloitin pienillä muutoksilla ja pikkuhiljaa lisäsin vaatimuksia kun olin tottunut edelliseen askeleeseen eteenpäin en siis kerralla muuttanut ruokavaliota vaan pikkuhiljaa.

Nyt ei ole enää tiputettavaa.

Laihdutus ei ole rakettitiedettä. Vaikeus on löytää riittävän sitova motivaatio.

Pitää osata luopua asioista ja suostua kärsimään kun ei voi ahtaa itseensä niitä roskaruokaa ja herkkua ja valita terveellisempi ruokatavat.

SE on salaisuus. Olla valmis pieneen epämukavuuteen kunnes tottuu uuteen, terveempään ruokavalioon

Kun vaihdoin ruokavalion vhh niin eo tarvinnut kärsiä tai tottua epämukavuuteen. Ei laihduttaminen ole aina epämiellyttävää

Vierailija
42/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä typerää on siinä että kehottaa nauttia paljon jos nyt ei ihan litraa vettä ennen ruokailua? En mä ainakaan kertakaikkiaan jaksa syödä kun vatsa on täynnä vettä. Tai vaikka niitä vihanneksia???????

Ensinnäkin vesi laimentaa vatsahappoja, mikä sitten vaikeuttaa ruuansulatusta. Toiseksi vesi ei tee kylläiseksi, joten nälkä on taas kohta.

Sama homma on ohjeessa täyttää vatsa kasviksilla. Ne täyttää kyllä, mutta lisäävät vain nälkää.

Jaa en ole itse huomannut että olisi näin. Syön kyllä ja terveellisesti. mutta mulla on paljon nestekuurejakin. ja niin se paino vaan tippuu eikä nälkä ole sen kummemmin kun se täyttymyksen tunne tulee vedestä. Tai no miedoista mehuista teestä ja maidosta oikeastaan. Ei pelkästä vedestä. Kun nälkä alkaa kurnii juo maitoa vettä..teetä vitamiinivettä piimää tomaattimehuu. Vaihtoehtoja löytyy. Kyllä myös paljon liikunkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö paljon proteiinia koska se täyttää. Liika proteiini lihottaa myös jos et ole joku bodari.

Niinpä. Proteiini on rakennusaine, energia tulee ottaa rasvasta ja hiilarista.

Vierailija
44/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on kiinni itsekurista.

Laihdutuslääkkeellä on palautettu elimistöni normaalimpaan tilaan. En tarvitse itsekuria milliäkään. Tällaiselta kun tuntuu niistä itsekurista huutelijoistakin niin tosiaan, ihmettelen itsekin, jos joku saisi itsensä näillä asetuksilla lihomaan. Se vaan on se, että siitä lihavasta tuntuu ihan toiselta, kun elimistö on ihan eri tilassa.

Itsekurilla ei tosiaankaan painoa hallita. Sitä ei edes tarvita, jos syö oikein. Lääkkeet on myös turhia, oikea ruoka on se juttu.

Vierailija
45/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paasto on terveellistä. Olin syömättä 16 tuntia ja en liikkunut. kyllä se paino sen kilon verran tippu se peruspaino. Yleensä liikun kyllä. jatkan tätä toistekin. Paasto on aiheuttanut sen että ne jotka paastoo niillä solut pysyvät pidempään kunnossa. Ihmiset elävät pidempään ja terveempinä kuin silloin jos on aina TÄYSI olo.

Tähän liittyen neuvo ollut: Syö ainakin kolmen tunnin välein

Joskus harrastin tuotakin mutta ne ruokailut olivat todella minimaaliset. Vetäsin varsinaisen ruuan sijaan  piimää tai raejuuston tai tomattimehua ellen peräti pelkkää vichyä. Paasto on todettu hyväksi jo vuosituhansia että joskus kannattaisi vaan uskoa historiaa ja todettuihin keinoihin. jos ihminen syö liikaa tunnesyö tai jotain jne vatsalaukku oikeasti venyy mutta se supistuu takaisinkin. En pysty nykyään syömään edes puolikasta pizzaa pizzeriassa kun ei kerta kaikkiaan jaksa. Harvemmin sellasta harrastan mutta saahan sitä joskus herkutella. puolet lähtee aina silloin kotiin mukaan.

Vierailija
46/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se liikunta laihduttaa, jos sitä tekee tarpeeksi usein. Aloitin toukokuun lopulla käymään juoksulenkeillä ja koko kesän olen lenkkeillyt 3-4 kertaa viikossa. Noin 45-1h juossut kerrallaan. Toukokuussa painoin noin 74kg ja nyt eilen kävin pitkästä aikaa vaalla ja painoin 66,4kg. Olen 170cm pitkä.

Olen mielestäni syönyt ihan samalla lailla kuin ennenkin, ehkä herkkuja vähän vähemmän. Syön kyllä edelleen karkkia melkein joka päivä.

Vierailija
47/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut vuosia pätkäpaastoa ja aina välillä yrittänyt vhh - ruokavaliota. En ole laihtunut. Ruokamäärän ovat olleet pieniä.

Nyt olen muuttanut ruokailuni täysin. Syön aamulla ja illalla puuron ja kaksi lämmintä ruokaa. Syön perunaa ja muita juureksia, marjoja ja ruisleipää. Ensimmäistä kertaa vuosiin minulle tulee nälän tunne. Jotain on ollut pielessä noilla minun dieetillä. Painosta en vielä osaa sanoa, kun vasta muutama päivä menty näin.

Vierailija
48/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut vuosia pätkäpaastoa ja aina välillä yrittänyt vhh - ruokavaliota. En ole laihtunut. Ruokamäärän ovat olleet pieniä.

Nyt olen muuttanut ruokailuni täysin. Syön aamulla ja illalla puuron ja kaksi lämmintä ruokaa. Syön perunaa ja muita juureksia, marjoja ja ruisleipää. Ensimmäistä kertaa vuosiin minulle tulee nälän tunne. Jotain on ollut pielessä noilla minun dieetillä. Painosta en vielä osaa sanoa, kun vasta muutama päivä menty näin.

Vhh ei sovi kaikille

Vierailija
49/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin laihtua vasta sitten kunnolla kun tajusin, että jokainen suupala on minun oma valinta. Otin vastuun valinnoistani ja lopetin tekosyiden esittämisen.

Oli miten huono päivä tai paska fiilis, MINÄ itse olen vastuussa ruokavalinnoistani.

Tutkin Terveystalon Lihavuuden hoito tutkimuksia ja miten laihdutus siihen erikoistuneiden lääkärien mukaan tulisi toimia.

Aloin syömään suositusten mukaan ja liikkua 4-5 krt viikossa. Aloin kiinnittää huomiota myös riittävään uneen ja palautumiseen.

Laihtuminen onnistui pysyvästi. Aloitin pienillä muutoksilla ja pikkuhiljaa lisäsin vaatimuksia kun olin tottunut edelliseen askeleeseen eteenpäin en siis kerralla muuttanut ruokavaliota vaan pikkuhiljaa.

Laihdutus ei ole rakettitiedettä. Vaikeus on löytää riittävän sitova motivaatio.

Pitää osata luopua asioista ja suostua kärsimään kun ei voi ahtaa itseensä niitä roskaruokaa ja herkkua ja valita terveellisempi ruokatavat.

SE on salaisuus. Olla valmis pieneen epämukavuuteen kunnes tottuu uuteen, terveempään ruokavalioon

No tuo ei ole kyllä totta. Köyhässä autottomassa perheessä kasvaneena olen todellakin tottunut epämukavuuteen jo lapsena. Meillä piti kävellä ja pyöräillä jos halusi päästä jonnekin. Pyörittiin metsissä poimimassa marjoja ja sieniä.

Vaikka meillä myöhemmin olikin auto niin mulle jäi päälle se että ihanne on kulkea pitkätkin matkat kävellen tai pyörällä, ja niinpä en hankkinut edes ajokorttia.

Olen aina tehnyt fyysistä työtä ja autottomana harrastanut hyötyliikuntaa. Nykyään kävelen keskimäärin 12 000 askelta päivässä. Vastapainoksi kävelylle ja pyöräilylle jumppaan kotona käsipainojen kanssa, että yläkropassakin olisi voimia.

Pyrin syömään kasvispainotteisesti. Liha on mielestäni mautonta. En välitä myöskään makeasta. Syön pullaa ja leivonnaisia

harvoin. Heikkouteni ovat leipä ja juusto, joilla korvaan lämpimät ateriat nyt, kun ei enää tarvitse laittaa lapsille ruokaa.

Paino nousee aina vaan. Syytän hormoneja ja hidastunutta aineenvaihduntaa.

Vierailija
50/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sulla onkin nälkä kun puuroa ja leipää syöt. Laihtumaan et noilla syömisillä pysty.

Vierailija
51/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin sopii vähähiilarinen ruokavalio, toiselle pätkäpaasto ym

Lopulta kysymys näissä kaikissa on riittävän alhainen kalorinkulutus omaan kuluttamiseen suhteutettuna.

Jos treenaa kovaa salilla, kuntolenkillä , saa syödä enemmän. Huippu-urheilijat syövät jäätäviä annoksia hiilihydraatteja ja proteiinia.

Ikä ja liikkuvuus vaikuttaa. Parikymppinen salimimmi kuluttaa ihan jotain muuta kuin vaihdevuosi-ikäinen istumatyöläinen.

Keski-ikäisten naisten on vaikeaa olla lihomatta, varsinkin jos jo tyttöiässä on muutama lisäkilo

50-70 v nainen kuluttaa n 1200-1400 kaloria maksimissaan

Vierailija
52/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vhh ei sovi kaikille

Ei sovikaan, niin kuin ei mikään muukaan.

Vierailija
53/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollekin sopii vähähiilarinen ruokavalio, toiselle pätkäpaasto ym

Lopulta kysymys näissä kaikissa on riittävän alhainen kalorinkulutus omaan kuluttamiseen suhteutettuna.

Jos treenaa kovaa salilla, kuntolenkillä , saa syödä enemmän. Huippu-urheilijat syövät jäätäviä annoksia hiilihydraatteja ja proteiinia.

Ikä ja liikkuvuus vaikuttaa. Parikymppinen salimimmi kuluttaa ihan jotain muuta kuin vaihdevuosi-ikäinen istumatyöläinen.

Keski-ikäisten naisten on vaikeaa olla lihomatta, varsinkin jos jo tyttöiässä on muutama lisäkilo

50-70 v nainen kuluttaa n 1200-1400 kaloria maksimissaan

Tämä se on typerin viesti.

Vierailija
54/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutuslääkkeellä on palautettu elimistöni normaalimpaan tilaan. En tarvitse itsekuria milliäkään. Tällaiselta kun tuntuu niistä itsekurista huutelijoistakin niin tosiaan, ihmettelen itsekin, jos joku saisi itsensä näillä asetuksilla lihomaan. Se vaan on se, että siitä lihavasta tuntuu ihan toiselta, kun elimistö on ihan eri tilassa.

Itsekurilla ei tosiaankaan painoa hallita. Sitä ei edes tarvita, jos syö oikein. Lääkkeet on myös turhia, oikea ruoka on se juttu.

Ei ole minulle lääke turha. Lihominen johtui sairaudesta ja kun sairautta alettiin lääkitä, lähti paino tippumaan tekemättä mitään. Tekemättä mitään se paino on kertynytkin.

Vierailija
55/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minulle lääke turha. Lihominen johtui sairaudesta ja kun sairautta alettiin lääkitä, lähti paino tippumaan tekemättä mitään. Tekemättä mitään se paino on kertynytkin.

Joopa joo :)

Vierailija
56/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vhh ei sovi kaikille

Ei sovikaan, niin kuin ei mikään muukaan.

Mulle ei sovi sokeri, alan himoittee kaikkea karkkia, pullaa, limuja. Jos syön omenan niin lähden ostamaan karkkia

Vierailija
57/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo ei ole kyllä totta. Köyhässä autottomassa perheessä kasvaneena olen todellakin tottunut epämukavuuteen jo lapsena. Meillä piti kävellä ja pyöräillä jos halusi päästä jonnekin. Pyörittiin metsissä poimimassa marjoja ja sieniä.

Vaikka meillä myöhemmin olikin auto niin mulle jäi päälle se että ihanne on kulkea pitkätkin matkat kävellen tai pyörällä, ja niinpä en hankkinut edes ajokorttia.

Olen aina tehnyt fyysistä työtä ja autottomana harrastanut hyötyliikuntaa. Nykyään kävelen keskimäärin 12 000 askelta päivässä. Vastapainoksi kävelylle ja pyöräilylle jumppaan kotona käsipainojen kanssa, että yläkropassakin olisi voimia.

Pyrin syömään kasvispainotteisesti. Liha on mielestäni mautonta. En välitä myöskään makeasta. Syön pullaa ja leivonnaisia

harvoin. Heikkouteni ovat leipä ja juusto, joilla korvaan lämpimät ateriat nyt, kun ei enää tarvitse laittaa lapsille ruokaa.

Tekosyy. Syöt väärin jos lihot vain.

Myönnä, että oikeilla valinnoilla voisit saada normaalikropan.

Ei se että kävelet tai olet ollut kaltoinkohdeltu lapsuudessa ole syy. Syy on siinä mitä ahdat sisääni. Syöt väärin ja siksi lihot. Lopeta tekosyyt.

Liikunta ei laihduta itsessään. Se vain oikein tehtynä buustaa aineenvaihduntaa.

Mnun korviin, olet ruikuttaja joka ei ota vastuuta syömisistään.

Vierailija
58/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo :)

Sinä koet tietäväsi paremmin?

Vierailija
59/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu että shaabi laa.

Vierailija
60/121 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekosyy. Syöt väärin jos lihot vain.

Myönnä, että oikeilla valinnoilla voisit saada normaalikropan.

Ei se että kävelet tai olet ollut kaltoinkohdeltu lapsuudessa ole syy. Syy on siinä mitä ahdat sisääni. Syöt väärin ja siksi lihot. Lopeta tekosyyt.

Liikunta ei laihduta itsessään. Se vain oikein tehtynä buustaa aineenvaihduntaa.

Mnun korviin, olet ruikuttaja joka ei ota vastuuta syömisistään.

Mun korviin olet asshole.

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän