Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskisarja: Esivanhempamme eli Pohjolan n***erit olivat 1800-luvun rotuopeissa vastakohta germaanitaustaisille viikingeille ja vaaleiden arjalaisten sinisilmille.

Vierailija
06.09.2023 |

Nyt sitten keskisarja on juotunut vasemmiston jahdin kohteeksi, on tätä pelleilyä huvittava seurata sivusta. 😆

Kaikesta mistä vain voi loukkaantua loukkaannutaan,

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009835659.html

"Teemu Keskisarja (ps) väitti aikaisemmassa puheenvuorossaan, että suomalaiset eivät ole tehneet mitään väärin. Hän antoi ymmärtää, että suomalaiset eivät ole toimineet rasistisesti. Hänen mukaansa suomalaiset ovat olleet aiemmin sorretussa asemassa.

Esivanhempamme eli Pohjolan n***erit olivat 1800-luvun rotuopeissa vastakohta germaanitaustaisille viikingeille ja vaaleiden arjalaisten sinisilmille.

Keskisarjan kielenkäyttö on herättänyt närää muun muassa viestipalvelu X:ssä (entinen Twitter). Esimerkiksi kansanedustaja Pinja Perholehdon (sd) mukaan hallituksen tiedonannon "viimeisetkin uskottavuuden rippeet" katosivat Keskisarjan kielenkäytön myötä."

Kommentit (699)

Vierailija
41/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Keskisarja! Päivän paras juttu.

Vierailija
42/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla arvon edustajan peruste n-sanan käytölle istuntosalissa. Olen lukenut hänen kirjojaan ja todennut hänet verbaalisesti niin lahjakkaaksi, että vaihtoehtoja olisi ollut paljon. Huomionkipeys?

Sana oli ihan tarkoituksella valittu, koska sen tiedetään herättävän närää ja vastauksia vastapuolelta ja näin alkuperäinen viesti saa ilmaiseksi enemmän näkyvyyttä kuin joku lattea kapulakielinen puhe. Vasemmistoa on helppo triggeröidå.

Jos asia on noin niin todella surullista. Olla päättämässä Suomen asioista ja päätarkoitus on "triggeröidä" vasemmistoa. Minkä ikäisistä ihmisistä nyt puhutaan? 7 vuotiaista?

Vasemmistoa ei saa niggeröidä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla arvon edustajan peruste n-sanan käytölle istuntosalissa. Olen lukenut hänen kirjojaan ja todennut hänet verbaalisesti niin lahjakkaaksi, että vaihtoehtoja olisi ollut paljon. Huomionkipeys?

N-sana oli vielä muutama vuosikymmen sitten ihan normaalisuomea - ja on sitä monelle edelleenkin. 

Niin oli. Mutta kyllä minä olen jo pitkään tiennyt, ettei sitä ole enää asiallista käyttää. Ja niin tietää Keskuysarjakin eli täysin tahallinen sanavalinta häneltä.

Sana elää uutta renesanssia sinun kaltaisiesi ihmisten vuoksi, yritä nyt jo ymmärtää.

Vierailija
44/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskisarja fiksuna ymmärsi, että tyhmemmät puuttuu tuohon sanaan ja tekevät itsestään naurettavan. Kun kuuntelee mitä se sanoi, ei hän sanonut mitään väärää. Ei mikaan sana voi olla itsestään paha, vaan miten sitä käytetään.

Eli jos minä sanon sinua mulquksi ja sinä pidät sitä asiattomana, minä olen fiksu ja sinä olet tyhmä?

Eihän se kivalta tunnu, mutta en minä aloita siitä kuukausia kestävää karnevaalia. Sinulla on oikeus pitää minua mulk-kuna.

Vierailija
45/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et itse ymmärtänyt, niin voin kyllä auttaa. Hän yritti sillä sanalla kertoa, että me suomalaiset olemme olleet alempaa kansaa jota on rasistisesti kohdeltu kaltoin vuosisadat. Hyvin puhui, mutta vasemmisto ei kuullu kuin sen yhden sanan. 🙄

Kyllä asia on niin, että eri puolilta tulleet heimot, jotka suomalaistuivat kohtelivat saamelaisia todella huonosti. Kannattaisi Keskisarjan nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi ja pyytää anteeksi.

Saamelaisia on kohdeltu huonosti, ja samoin karjalaisia. Karjalan kielenkään olemassaoloa ei pitkään edes tunnustettu, vaan se nähtiin suomen murteena.

Toki suomalaisilla on ollut aika puolustuksenaan se, että suomalaisilla on ollut aika tekeminen oman identiteetin luomisessa ja puolustamisessa. Mutta silti olemme omassa pikku ankkalammessamme osanneet olla eräitä vähemmistöjä kohtaan aika jyrkkiä.

Suomen karjalaiset puhui ja puvat kyllä karjalan murretta, ei mitään eri kieltä.

Lopeta sotkemasta asioita ja jätä karjalan evakot woketuksesi ulkopuolelle.

Mahtava kehäpäätelmä. Suomalaiset puhuivat karjalan murretta, eivät eri kieltä, koska suomalaiset päättivät niin.

Vierailija
46/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulijanvastuu. Ei ole sanojan vastuulla saako sanan kuulija päänsä sekaisin sanan kuulemisesta.

Vierailija
47/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskisarja ei loogisena ihmisenä suostu alistumaan siihen, että joku sana kielletään kontekstista riippumatta. Eikä suostunut Esko Valtaojakaan. Onneksi joku uskaltaa tätä järjettömyyttä vastustaa, koska itse en tällaiseen somemaailman p*kamyrskyn silmäkkeeseen jaksaisi joutua.

Vierailija
48/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko rasismi-sanan käyttö pitäisi kieltää. Kun sitä oikein hokemalla hoetaan joka tuutista, alkaa tympäännyttää koko sana. Ehkäpä sitten tarvitsemmekin tänne lisää rasismia. Siitä puhe, mistä puute.

Vierailija
49/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et itse ymmärtänyt, niin voin kyllä auttaa. Hän yritti sillä sanalla kertoa, että me suomalaiset olemme olleet alempaa kansaa jota on rasistisesti kohdeltu kaltoin vuosisadat. Hyvin puhui, mutta vasemmisto ei kuullu kuin sen yhden sanan. 🙄

Kyllä asia on niin, että eri puolilta tulleet heimot, jotka suomalaistuivat kohtelivat saamelaisia todella huonosti. Kannattaisi Keskisarjan nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi ja pyytää anteeksi.

Saamelaisia on kohdeltu huonosti, ja samoin karjalaisia. Karjalan kielenkään olemassaoloa ei pitkään edes tunnustettu, vaan se nähtiin suomen murteena.

Toki suomalaisilla on ollut aika puolustuksenaan se, että suomalaisilla on ollut aika tekeminen oman identiteetin luomisessa ja puolustamisessa. Mutta silti olemme omassa pikku ankkalammessamme osanneet olla eräitä vähemmistöjä kohtaan aika jyrkkiä.

Suomen karjalaiset puhui ja puvat kyllä karjalan murretta, ei mitään eri kieltä.

Lopeta itse. Osa puhuin suomen kielen murretta, osa karjalan kieltä. Ei ollut mikään yhtenäinen alue. Karjalaa puhuttiin ns. Raja-Karjalan alueella (Suojärvi, Suistamo, Salmi, Korpiselkä, Ilomantsin itäiset kylät).

Vierailija
50/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskisarja fiksuna ymmärsi, että tyhmemmät puuttuu tuohon sanaan ja tekevät itsestään naurettavan. Kun kuuntelee mitä se sanoi, ei hän sanonut mitään väärää. Ei mikaan sana voi olla itsestään paha, vaan miten sitä käytetään.

Eli jos minä sanon sinua mulquksi ja sinä pidät sitä asiattomana, minä olen fiksu ja sinä olet tyhmä?

Eihän se kivalta tunnu, mutta en minä aloita siitä kuukausia kestävää karnevaalia. Sinulla on oikeus pitää minua mulk-kuna.

Ei tästä yhdestä sanasta kuukausien karnevaalia tule. Eiköhän velikullat keksi jo huomenna uusia yllätyksiä, millä saisi taas vähän lisää huomiota.

Sääliksi käy vain Suomen valtio, jossa olisi hoidettavia asioitakin.

Vierailija
51/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskisarja fakin rotupertruri

Vierailija
52/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulijanvastuu. Ei ole sanojan vastuulla saako sanan kuulija päänsä sekaisin sanan kuulemisesta.

Kuulija voi laittaa joko

a) sormet tai korvatulpat korviinsa tai:

b) kasvaa aikuiseksi ja alkaa olemaan tahallaan väärin ymmärtämättä.

Vierailija
53/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan Teemu kirjoittaa.

Hänkö se oli, joka tuota selitti? Luulin, että oli joku Esson baarin kantis. Kyllä on koulutus mennyt miehellä hukkaan jos ei osaa fiksummin puhua tärkeästä asiasta.

Mars lukemaan Suomen historiaa.

Vierailija
54/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N-sana oli vielä muutama vuosikymmen sitten ihan normaalisuomea - ja on sitä monelle edelleenkin. 

Niin oli. Mutta kyllä minä olen jo pitkään tiennyt, ettei sitä ole enää asiallista käyttää. Ja niin tietää Keskuysarjakin eli täysin tahallinen sanavalinta häneltä.

Teemuhan kutsui suomalaisia n**kereiksi - onko se muka rasistista?

Vierailija
55/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalan kieli on yhtä kaukana suomesta kuin eestikeeli. Ei siitä ota helposti selvää. Eri kieli kuin Suomi.

Vierailija
56/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja provosoiduitte silti.

Voi voi, täähän on makeeta kuin neekerinsuukko. 💋💯

Vierailija
57/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset on Suomen n**ker*itä!

Vierailija
58/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos n-sana on hyväksyttävä ilmaus, niin itäsuomalaisia saa sitten varmaankin kutsua mongolituraaneiksi? Koska sitähän he ovat. Geneettisesti täysin eri porukka kuin länsisuomalaiset.

Vierailija
59/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teemuhan kutsui suomalaisia n**kereiksi - onko se muka rasistista?

N-sana nyt on täysin tabu. Hauska rikkoa tabuja...

Vierailija
60/699 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuutta ei kestetä kuulla. Oma vääristynyt maailmakuva uhkaa särkyä.

Minun esivanhempani eivät ainakaan olleet tuollaisia kuin Keskisarjan kuvauksessa. Elivät suhteellisen hyvää elämää kalaisan järven rannalla ja varsin itsenäisinä ottaen huomioon menneiden aikojen yhteiskuntamallin. On ilo lukea jo aiemmin sukututkimuksesta kiinnostuneiden edesmenneiden selvityksiä esivanhemmistani. Heillä oli selvästi halua oppia uutta ja taitoa soveltaa sitä käytännössä.

Mitä sillä on väliä miten hieno suku omasta mielestä on kun herrakansan ja parhaan rodun mielestä me suomalaiset olimme mongoleja? Siis koko sakki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi