Keskisarja: Esivanhempamme eli Pohjolan n***erit olivat 1800-luvun rotuopeissa vastakohta germaanitaustaisille viikingeille ja vaaleiden arjalaisten sinisilmille.
Nyt sitten keskisarja on juotunut vasemmiston jahdin kohteeksi, on tätä pelleilyä huvittava seurata sivusta. 😆
Kaikesta mistä vain voi loukkaantua loukkaannutaan,
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009835659.html
"Teemu Keskisarja (ps) väitti aikaisemmassa puheenvuorossaan, että suomalaiset eivät ole tehneet mitään väärin. Hän antoi ymmärtää, että suomalaiset eivät ole toimineet rasistisesti. Hänen mukaansa suomalaiset ovat olleet aiemmin sorretussa asemassa.
Esivanhempamme eli Pohjolan n***erit olivat 1800-luvun rotuopeissa vastakohta germaanitaustaisille viikingeille ja vaaleiden arjalaisten sinisilmille.
Keskisarjan kielenkäyttö on herättänyt närää muun muassa viestipalvelu X:ssä (entinen Twitter). Esimerkiksi kansanedustaja Pinja Perholehdon (sd) mukaan hallituksen tiedonannon "viimeisetkin uskottavuuden rippeet" katosivat Keskisarjan kielenkäytön myötä."
Kommentit (699)
Nuo nuoret kauniit naiset poliitikassa ovat uhka Suomelle, kun selvästikään eivät ymmärrä edes yksinkertaisia lauseita. Ihmisten ei pitäisi äänestää alapäällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla arvon edustajan peruste n-sanan käytölle istuntosalissa. Olen lukenut hänen kirjojaan ja todennut hänet verbaalisesti niin lahjakkaaksi, että vaihtoehtoja olisi ollut paljon. Huomionkipeys?
Jos et itse ymmärtänyt, niin voin kyllä auttaa. Hän yritti sillä sanalla kertoa, että me suomalaiset olemme olleet alempaa kansaa jota on rasistisesti kohdeltu kaltoin vuosisadat. Hyvin puhui, mutta vasemmisto ei kuullu kuin sen yhden sanan. 🙄
Kyllä asia on niin, että eri puolilta tulleet heimot, jotka suomalaistuivat kohtelivat saamelaisia todella huonosti. Kannattaisi Keskisarjan nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi ja pyytää anteeksi.
Saamelaisia on kohdeltu huonosti, ja samoin karjalaisia. Karjalan kielenkään olemassaoloa ei pitkään edes tunnustettu, vaan se nähtiin suomen murteena.
Toki suomalaisilla on ollut aika puolustuksenaan se, että suomalaisilla on ollut aika tekeminen oman identiteetin luomisessa ja puolustamisessa. Mutta silti olemme omassa pikku ankkalammessamme osanneet olla eräitä vähemmistöjä kohtaan aika jyrkkiä.
Mitenköhän karjalaisia on kohdeltu huonosti, kun evakkoina asutettu ympäri Suomea, annettu maat ja talot käyttöön ja avustettu kaikin tavoin?
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla arvon edustajan peruste n-sanan käytölle istuntosalissa. Olen lukenut hänen kirjojaan ja todennut hänet verbaalisesti niin lahjakkaaksi, että vaihtoehtoja olisi ollut paljon. Huomionkipeys?
Olisiko hottentotti-sana ollut sopivampi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et itse ymmärtänyt, niin voin kyllä auttaa. Hän yritti sillä sanalla kertoa, että me suomalaiset olemme olleet alempaa kansaa jota on rasistisesti kohdeltu kaltoin vuosisadat. Hyvin puhui, mutta vasemmisto ei kuullu kuin sen yhden sanan. 🙄
Kyllä asia on niin, että eri puolilta tulleet heimot, jotka suomalaistuivat kohtelivat saamelaisia todella huonosti. Kannattaisi Keskisarjan nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi ja pyytää anteeksi.
Saamelaisia on kohdeltu huonosti, ja samoin karjalaisia. Karjalan kielenkään olemassaoloa ei pitkään edes tunnustettu, vaan se nähtiin suomen murteena.
Toki suomalaisilla on ollut aika puolustuksenaan se, että suomalaisilla on ollut aika tekeminen oman identiteetin luomisessa ja puolustamisessa. Mutta silti olemme omassa pikku ankkalammessamme osanneet olla eräitä vähemmistöjä kohtaan aika jyrkkiä.
Mitenköhän karjalaisia on kohdeltu huonosti, kun evakkoina asutettu ympäri Suomea, annettu maat ja talot käyttöön ja avustettu kaikin tavoin?
Tämä karjalaisten avustaminen kaikin tavoin on samaa sarjaa kuin nykypäivänä väite miten sossu antaa kaiken ilmaiseksi tietyille etnisille ryhmille. Täyttä scheissea, ja vielä ikävällä pohjavireellä esitettyä.
Samanaikaisesti sitten tavallinen suomalainen on aina se sorrettu ja häpäisty uhri, kuten nytkin arvon edustajan puheenvuorossa.
N-sana on kyllä typerin keksintö ikinä! Mistä n-sana on tullut puhekieleen?
On noi provosoitujat hölmöjä. Niitähän provosoidaan jo ihan siitä ilosta, etteivät tajua esim n-sanaa eri konteksteissaan, ja mihin kaikkeen se toimii esimerkkinä. 😂
Kiitos Krskisarja. Itse myös tykkään ärsyttää mielensäpahoittajia oikein kaksinverroin, koska itse tekevät sen liiankin helpoksi.
N51
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin keskustelu todistaa rasismin muuttuneen sallituksi ja keskustelukulttuurin taantuneen vuosikymmeniä, jos teistä on todella ok käyttää n-sanaa Suomen arvokkaimmassa puheenpitopaikassa.
Ja Vasemmistolaispiirit voivat ottaa tästä kaiken kunnian ihan itselleen, hehän tästä metakkaa ovat alunalkaen varoituksista huolimatta halunneet ylläpitää. Tuskin kuitenkaan tajuavat katsoa itseään peilistä, että he ovat tämän taantumuisen luoneet. Vai väitätkö, että näistä Mannerheimintiellä makaavista cityhipstereistä löytyisi persuhuutamisen sijaan jotain älyksi kutsuttavaa?
Saako Ala-Taloa enää kuunnella? Mummun suosikki artisti.
Vierailija kirjoitti:
Keskisarja fiksuna ymmärsi, että tyhmemmät puuttuu tuohon sanaan ja tekevät itsestään naurettavan. Kun kuuntelee mitä se sanoi, ei hän sanonut mitään väärää. Ei mikaan sana voi olla itsestään paha, vaan miten sitä käytetään.
Eli jos minä sanon sinua mulquksi ja sinä pidät sitä asiattomana, minä olen fiksu ja sinä olet tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Keskisarja fiksuna ymmärsi, että tyhmemmät puuttuu tuohon sanaan ja tekevät itsestään naurettavan. Kun kuuntelee mitä se sanoi, ei hän sanonut mitään väärää. Ei mikaan sana voi olla itsestään paha, vaan miten sitä käytetään.
Niin, pitäisikö kieltää myös Jorma-etunimi, koska sitä voi käyttää halventavassa merkityksessä?
Ja "nainen on maailman nek ru", sanoi john lennon aikoinaan.
Se on aina hyvä asia jos vihervassu vetää herneenpalon nenäänsä. Olemme juuri siinä länsimaisen sananvapauden äärellä missä myös häiritsevä viesti on sitä itseään - sananvapautta.
Vierailija kirjoitti:
Haluaa varmaan heittää bensaa liekkeihin 😂
Me ollaan n**kereitä kaikki, kun oikein silmin katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sana oli ihan tarkoituksella valittu, koska sen tiedetään herättävän närää ja vastauksia vastapuolelta ja näin alkuperäinen viesti saa ilmaiseksi enemmän näkyvyyttä kuin joku lattea kapulakielinen puhe. Vasemmistoa on helppo triggeröidå.
Jos asia on noin niin todella surullista. Olla päättämässä Suomen asioista ja päätarkoitus on "triggeröidä" vasemmistoa. Minkä ikäisistä ihmisistä nyt puhutaan? 7 vuotiaista?
Kannattaa lukea Teemu Keskisarjan kirjoja niin ymmärtää enemmän historiasta, eikä kyseisessä kontekstissa ole mitään epätotuutta. Itselläni on vanhat koulukirjat tallessa ja niissä avoimesti puhutaan naapureista, joten totean että jos kyseistä terminologiaa on koulussa käytetty, miksi en sitä voisi käyttää tulevaisuudessakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen karjalaiset puhui ja puvat kyllä karjalan murretta, ei mitään eri kieltä.
Lopeta sotkemasta asioita ja jätä karjalan evakot woketuksesi ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N-sana oli vielä muutama vuosikymmen sitten ihan normaalisuomea - ja on sitä monelle edelleenkin.
Niin oli. Mutta kyllä minä olen jo pitkään tiennyt, ettei sitä ole enää asiallista käyttää. Ja niin tietää Keskuysarjakin eli täysin tahallinen sanavalinta häneltä.
Vihervasemmistolaiseen kuplaan eivät mahdu kokonaisuudet.