Miten lihavuusleikatut pystyy olemaan vähillä syömisillä?
Siis kun eivät pystyneet siihen ennen leikkausta. Miten he hallitsee entisen tunnesyömisen tms?
Kommentit (59)
Virallisesti lääkärit pitävät leikkausta pysyvänä kun paino on ollut normaali yli 2 vuotta.
Eli viiden vuoden pysyvä psinonpudotus katsotaan pysyväksi tulokseksi.
AV: lla se pysyvyys toki katsotaan vasta 30 vuoden jälkeen:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse laihtunut koosta 56 kokoon 34-36.
Kilot ovat pysyneet poissa jo yli 7 vuotta.
Päätin, että teen kaikkeni jotta en liho takaisin.
Otin vastuuta omista valinnoistani; jokainen suupala on valinta. Aloin syödä kuten leikkausprosessissa opetettiin
Aloin myös urheilla 4-5 krt viikossa.
Lopetin kaikki makeat juotavat ja syötävät. Olin alkoton. Myös lopetin einesten ja roskaruoan syömisen ja makkaraa, nakkia tai pekonia en syö lainkaan. Vältän vaaleaa vehnää ja valkoista riisiä ja pastaa. Kaikki täysjyvänä.
En syö rasvaisia ruokia ei kermaa tai voissa /rasvassa paistettua ruokaa.
Kasviksia 500 g joka päivä, marjoja, pähkinöitä kourallinen ja eri proteiinin lähdettä joka ruokailussa.
En juo maustettua ja makeutettuja jugurtteja /rahkoja.
Eli terveellistä, prosessoimatonta ruokaa. Rasvat pehmeänä kuten salaatin kanssa 1 ruokalusikallinen oliiviöljyä tai Avocadoa ym
En usko että olet ollut lihavuusleikkauksessa. Nuo mitä luettelet syöväsi.. eiole mahdollista.
Kyllä minut on leikattu GBP 4/2017.
Leikkauksesta on jo niin monta vuotta että pystyn syömään esim sitrushedelmiä ja broileria ja Parsakaalia joita en ensimmäisen vuoden aikana pystynyt syömään (oli liian tiivistä vastaleikatulle)
Miksi valehtelisin??? Saat toki olla vapaasti uskomatta. Kyllä meitä onnistuneita leikattujakin on.
Samaan tulokseen olisit päässyt myös ilman leikkauksen tiskejä tuolla ruokavaliolla. Miksi se,ei onnistunut? Koska leikkaus ei vaikuta korvien väliin lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tunnesyömisongelmiin pitää löytää ratkaisut ennen leikkausta.
Jos löytää ne ratkaisut, ei todennököisesti arvitse edes leikkausta. Tunnesyömiseen on lääkitystä. Tosin terapia olisi hyvä samaan aikaan, koska se ahdistus suuntautuu muualle ruuan sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tiennyt mihin se leikkaus vaikuttaa? Ei mahdu enempää.
Jos on tunnesyöppö ja sitten ei pystykään syömään, niin mites sille tunteelle käy?
Se nyt ei ennenkään ollut syömisen tilavuudesta kiinni vaan syömisen aiheuttamista välittäjäaineista.
Ja lihavuusleikkaukseen ei edes pääse, ellei ennen leikkausta tee todistettavasti elämäntapamuutosta.Siksihän on pakko alkaa sännöllisesti liikkua, noudattaa ruokavaliota ja pudottaa painoa useita kuukausia ennenkuin leikataan. Elämäntavat muutetaan ennen toimenpidettä, jotta sen jälkeen voidaan jatkaa uutta elämää.
Yksi superlihava tuttu valehteli itselleen koko kevään. Ei laihtunut yhtään, ei vähentänyt ketjussa polttamista (aski päivässä), ei lisännyt liikuntaa paitsi ajeli sähkömopolla hiukan enemmän. Syö lähinnä makkaraa, hyljeksii vihanneksia. Ei kävele metriäkään, jos voi mennä mopolla.
Suuttui kun ei päässyt leikkaukseen. Rasittava ihminen, oman itsensä uhri.
Oman sairautensa uhri. Kuten alkoholistikin.
Viimeiset vuodet ovat opettaneet itselle valtavasti addiktioista ja mielenterveysongelmista, jotka heijastuvat elämään moninaisesti. Tuollaisen taustalla on joku hoitamaton syy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmetellä asioita, jotka voi selvittää minuutissa googlaamalla?
Minuuttiin sisältyy lukuaika.
Aihesta pyörii myös tv 11 sarjat.Tosi dokumentit Usa. Ylipainoiset ihmiset,ystävät,sisarukset ymm.Katso tv lähetysiä mitä kulloinkin tulee TV 11, Kyllä se vatsalaukku kasvaa samoihin mittoihin,mitä oli enen leikaus.Kun ohjeita ei enää noudateta. Hiilihapoliset juomat kasvattavat kaikilla vatsalaukkua,kuin alkohoolipitoset juomat. Silloin myös lappaa ravintoa sinne vatsaansa enemmän. Ennenkuin tulee singaali aivoihin.Vatsa on täysi.
Itse tiedän pari naista joilla kilot alkaa pikku hiljaa tulla takaisin.
Googleta ap kylläisyyshormonit. Ei jaksa selittää alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmetellä asioita, jotka voi selvittää minuutissa googlaamalla?
Minuuttiin sisältyy lukuaika.Aihesta pyörii myös tv 11 sarjat.Tosi dokumentit Usa. Ylipainoiset ihmiset,ystävät,sisarukset ymm.Katso tv lähetysiä mitä kulloinkin tulee TV 11, Kyllä se vatsalaukku kasvaa samoihin mittoihin,mitä oli enen leikaus.Kun ohjeita ei enää noudateta. Hiilihapoliset juomat kasvattavat kaikilla vatsalaukkua,kuin alkohoolipitoset juomat. Silloin myös lappaa ravintoa sinne vatsaansa enemmän. Ennenkuin tulee singaali aivoihin.Vatsa on täysi.
Singaali? Kirjoitustapasi kertoo hyvin, että olet juuri tosi dokumenttien kohderyhmää :-DDD
Vierailija kirjoitti:
Vatsalaukku on niin pieni, että ei voi syödä kuin pikkiriikkisen.
Äkkiä se siitä venyy, ihan kuten aiemminkin, eikä tuo korjaa sitä tärkeintä, että oppisi käyttämään vaikkapa portaita tai pyörää liikkumiseen, eli laiska pysyy laiskana.
Vierailija kirjoitti:
Otin vastuuta omista valinnoistani; jokainen suupala on valinta. Aloin syödä kuten leikkausprosessissa opetettiin
Lopetin kaikki makeat juotavat ja syötävät. Olin alkoton. Myös lopetin einesten ja roskaruoan syömisen ja makkaraa, nakkia tai pekonia en syö lainkaan. Vältän vaaleaa vehnää ja valkoista riisiä ja pastaa. Kaikki täysjyvänä.
Kasviksia 500 g joka päivä, marjoja, pähkinöitä kourallinen ja eri proteiinin lähdettä joka ruokailussa.
Eli terveellistä, prosessoimatonta ruokaa. Rasvat pehmeänä kuten salaatin kanssa 1 ruokalusikallinen oliiviöljyä tai Avocadoa ym
Kiva elämä, en saa syödä tuota sit mie en saa syödä tuota, ei kiitos ennemmin kuolema ja kituminen jos syöminen menee vähän kuin lääkkeiden otoksi.
Vierailija kirjoitti:
Virallisesti lääkärit pitävät leikkausta pysyvänä kun paino on ollut normaali yli 2 vuotta.
Eli viiden vuoden pysyvä psinonpudotus katsotaan pysyväksi tulokseksi.
AV: lla se pysyvyys toki katsotaan vasta 30 vuoden jälkeen:D
Itse asiassa leikkauksella hyvin harvoin tavoitellaan normaalipainoa saati että se olisi onnistuneen tuloksen mittari. Pysyvästi (2v) puolet ylipainosta tai 20% leikkausaamun painosta pois on onnistunut tulos. 150 kilosta polkunsa aloittaneen leikkaus on todellakin onnistunut jos jatkaa elämää vaikka 100-kiloisena, vaikka normaalipaino olisi 70.
Vierailija kirjoitti:
Etkö tiennyt mihin se leikkaus vaikuttaa? Ei mahdu enempää.
Valitettavasti pystyvät ajan saatossa lihoomaan takaisin. Sitä en tiedä, venyykö vatsalaukku, mutta syövät sellaisia ruokia, jotka lihottaa. Tiedän kaksi tapausta.
Ongelmallisinta on muuttaa ruokailutottumukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva elämä, en saa syödä tuota sit mie en saa syödä tuota, ei kiitos ennemmin kuolema ja kituminen jos syöminen menee vähän kuin lääkkeiden otoksi.
Sulle taitaa olla aika tärkeää tuo syöminen ja herkuttelu?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pikkiriikkisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tunnesyömisen idea on saada vain täyden vatsan tunne? Ei tarvitse sitä itse syömistä sen kummemmin?
On se syöminen se juttu tunnesyömisessä, mutta lihavuusleikkauksen jälkeen se ei onnistu. Vähän kuin antabus alkoholisteille.
No höpö höpö! Kyllä onnistuu!
Mitä antabukseen tulee, osaa alkoholisti keplotella. Ei työikäisiä kukaan muu valvo, kuin työnantaja. Varoituksia 3 ja lennät pihalle. Se antabus jää omalle kontolle.
Hyvä kysymys. Että jos vaikka tekee fyysistä työtä esim. Raksalla, niin se työhän kuluttaa hirveästi energiaa, ei siinä pärjää jos syö niukasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että olet ollut lihavuusleikkauksessa. Nuo mitä luettelet syöväsi.. eiole mahdollista.
Ne on ne pienet annokset kerrallaan!
Eräs mun tuttu laihtui lihavuusleikkauksen jälkeen ihan normaalipainoon. Muutos oli suorastaan häkellyttävä ja tapahtui melko nopeasti. Sittemmin kilot ovat kääntyneet jälleen nousuun ja hän on vähintäänkin yhtä lihava kuin ennen leikkausta. Mun mielipide onkin, että leikkauksella ei saavuteta mitään pysyvää, ellei suhde syömiseen korjaannu sitä ennen.
Tunnen kolme leikattua. Yksi on pysynyt jo vuosia normipainossa, yhdellä pudotus jo hyvässä mallissa ja yksi lihonnut taas. Ei se pelkkä leikkaus auta jos elämä ja tottumukset muuten eivät ole mallissaan.
Ja syön paljon erilaisia keittoja (kalakeitto, hernekeitto, lihakeitto ym)
Nyt juuri syön kaalilaatikkoa ja joka päivä yhden salaatti annoksen proteiinilla
Syön myös lihaa ja wokkivihanneksia
Uunilohta ja höyrutettyä vihanneksia
Itsetehtyä lihapullia ja perunaa
Ihan tavallista kotiruokaa.