Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

( ♥ ) T-TERHOJEN perjantai ( ♥ )

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkred]Täällä rauhallista perjantaita vietetty. Aamupäivällä käveltiin pojan kanssa kahvittelemaan Hermionen luo (kiitokset tarjoiluista ja seurasta! :-) sitten oltiin vähän pihaleikeissä ja nyt vaan möllötellään. Perunalaatikkoa jos viitsisi tehdä... Muut laatikot ostin kaupasta. Illalla kinkku uuniin että saadaan huomenna kotona jo vieteltyä joulua. Aatoksi mennään appivanhemmille enkä viitsi tuota kinkkuhommelia sille aamulle jättää.

[color=darkgreen]Onkos muilla jo kinkut paistettu vai millon meinasitte possut kypsentää? Mites Zatun savuhommelit?

[color=darkbrown]NASU - pieni tarkennus vanilijapulliin. Siis kaulitko levyn ja sinne jotain voita ja sokeria väliin ja rullasit ja päälle sitä vanilijaa. Jos ehdit niin laitahan vähän tarkempi tekniikka, kiitos kaunis :-) Mulla on semmoista valmista jauhetta josta tulee ihan hyvää kreemiä kyllä, mutta välillä voisi tehdä muutakin ja erimallisia...

chicca - tsemppiä, toivottavasti olo helpottaisi jouluksi vähän ettei mene ihan kärsimiseksi.

elina - hyvä että olo helpottanut ja selvisit säikähdyksellä, kuulosti kyllä aika vahvasti sille että olisi jo ollut tosi homma kyseessä...

Maria - hyvä että saitte possun palasen kuitenkin.

heinä - meillä appivanhemmat asuu muutaman kilsan päässä ja nähdään niitä ainakin kerran viikossa. Ei tuo kuulosta ihmeelliselle että äitisi käy n. kerran viikossa teillä, kivahan se lapsillekin on. Mun äitiä nähdään silloin tällöin, ei jaksa hoitaa oikein poitsua. Ehkä olisi kunnon juttutuokio miehen kanssa paikallaan, taitaa hänelläkin asiat ja elämänmuutos pyöriä mielessä.

Zatu - onnittelut pyöreistä päivistä. Kyllähän se sunkin ukoltas lohkee noita juttuja :-)

Fable - mäkin olen miettinyt tota lahjaa vauvalta. Epäilyttää vaan että meidän poitsu hoksaa että miten se vauva sen olisi muka ostanut... No täytyy miettiä asiaa vielä, tosiaan jouluna tuota tavaraa tulee muutenkin.

Sulina - hyvää joulua, toivottavasti sujuu rauhallisissa merkeissä.

[color=darkbrown]( . ) kaikenlaisia oireita ja välillä ei mitään :-) Saattaa olla että tänään rupesi jotain limatulpan kaltaista irtoamaan mutta en ole yhtään varma. No toivottavasti aatto ja päivä menisi yhdessä kasassa, sitten ei niin väliä.

Tarkkailetteko muut itseänne kauheasti? Mies jo hermostuu kun sille jotain valittelen ja käskee ottaa rauhassa. Jotenkin vaan kaikkia vihlaisuja ja kouraisuja ja muita kropassa tuntuvia asioita analysoi kovasti... Täytyy yrittää rauhoittua tuohon joulun viettoon ja unohtaa tämä raskaus ;-). Voikaahan hyvin!

[color=purple]t. Mirabella ja Albert rv 38+4

Vierailija
22/30 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken tultiin kotiin kyläilyreissulta. Käytiin toivottamassa hyvää joulua miehen joillekin sukulaisille... Mies ei taida itsekään tietää, et mitä sukuu ovat, mut kuulemma sukulaisia on =D

Huonosti nukuttu yö taas takana, mutta ei siitä sen enempiä.

Ardisia&Zatu: kyllä on kuulkaas enempi haittaa kuin hyötyä " meloneista" . Huvittavinta, et nää on viel isän puolelta peritty =D Juu, äidin silmät ja hiukset, isin tissit... Heh! Joskus pitää repii huumorii, vaikkei oikeesti naurattaiskaa.

Chicca: Huh, ihan hurjalta kuulostaa tuo sinun turvotus =( tsemppiä loppuraskauteen!

Elinan vauvalle terveisiä, että pysypäs vielä joku tovi siellä äitin masussa kasvamassa! ;)

Isovanhempia meillä ei oo elossa kuin miun vanhemmat ja heitä nähdään kyllä ihan liian harvoin! N. 240km välimatkaa ja hyö ovat huonoja matkaamaan tännepäin ja meiltä ei jatkuvasti onnistu reissata sinne. =/

Heinä76: Kyllä tuolla ukolla välillä tuntuu olevan kovempi pesänrakennusvietti kuin mulla ja välillä tuntuu, ettei muista, et meille on vauvaa tulossakaan, kun menee vaan omia menojaan.

...Ainiiin, tuohon kirjotushommeliin... Kirjotan mitä muistan tai sit kirjottelen jotain sanoja muistutukseks paperille... Pitäs joskus ehkä kokeilla avata se toinenkin ikkuna, kun kerran täällä nyt ohjeetkin annettu =)

Fable: Kyllä ois tarkotus jotenkin esikoista muistaa vauvan synnyttyä, mut en oo viel keksinyt miten. Että ostaisko sitä jotain pientä sairaalakassiin vauvalta isoveljelle vai saisko hää sit valita itse jotain mieluista kaupasta samalla, kun käy isän kanssa valitsemassa vauvalle sopivan värisen ensipupun...

Hmm, nyt ei meinaa kyllä silimät pyssyy auki! Miepä lähen vähäks aikaa levyttään, et jaksan sit saunaankin lähtee reilu parin tunnin päästä.

-tau- Huomenna tasan 36 =) Jippii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on vähän lunta ja ku on keli plussalla, niin kaikki pihat on ihan jäässä! Sai kyllä taiteilla varoen, että pysy kauppareissulla pystyssä =/.

Zatu: siivoilin vaan eilen, mutta taisin kumarrella vähän liikaa ja siirsin mankelia, joka on aika raskas... ja pesin pari ikkunaa ja vaihdoin verhot makkariin. Kai se on vaan uskottava, että pitää ottaa kevyemmin!

Näin neuvolantädin kaupassa, mutta en kehdannu mennä puheille noista supistuksista, kun oli kerran työpäivänsä päättänyt! Toivotin vaan hyvää joulua.

Sain äsken vikat joululahjat pakettiin. Piti vielä hätäseen keksiä jotain miehen vanhemmille, kun meidän piti miehen sisarten kanssa ottaa sellanen yhteislahja, mutta se peruuntu.

Oottekos miettiny noita imetysvaatejuttuja vielä yhtään? Siis muuten ku liivejä? Minä oon matkan varrella ostellu pari paitaa h&m:lta ja oon katellu jotain yöpaitaa, joka sopisi toimiin. Ostatin sitte tänään miehellä sellasen " mummomallin" , jossa on napitus rintojen alle. Ihana sininen kukkakuosi ;). Saa sitte sieltä tissiä kaivella esiin öisin. Mulla on myös kaks flanellipyjamaa, joissa on paidoissa napitus alas asti, mutta niissä ei oo kauhean mukava nukkua. Käly muuten palautti jo joitain imetysliivejä, mutta ne on nyt sopivat, joten pitänee sitte käydä ostamassa parit vähän isompaa kokoa, ettei sitte purista. Tuskin tulee kuitenkaan menoa kaupunkiin ennen laitosreissua =)

MiesG: eipä oo suurempia muutoksia tapahtunu. Sanoo kyllä, että pitää ottaa rauhallisemmin, mutta ei kuitenkaan auta yhtään jos en kovasti patistele.

Lasten isovanhemmat: miehen vanhemmat asuu tossa parin sadan metrin päässä ja appiukkoa näkee joka päivä, kun auttelee miestä tilan töissä ja tulee sitte joskus syömään ja kahville. Eetu kyllä on kovasti vaarin perään. Anoppia ei paljon näy, mitä minä aina vähän ihmettelen. Monesti oo sanonu, että tulee vaan käymään, mutta ei. Pitää olla jotain tosi isoa asiaa, että täällä näkyy ja sitte valittaa, kun näkee poikaa niiiiin harvoin. Ei ymmärrä. Välillä soitan ja vien Eetun sinne jos itellä on jotain menoa eikä mies ehdi vahtia, mielellään kyllä ottaa vastaan! Välillä vaan tuntuu, että se on kuin joku kuningatar, joka odottelee alamaisia tervehdyskäynnille. Ei se kyllä käy oman tyttärensäkään luona (jolla on 7kk ikäinen vauva), vaikka matkaa on vaan 9km.

Mun vanhemmat asuu 45km päässä ja nähdään melkeen joka viikko. Vieraillaan puolin ja toisin, minä ehkä enemmän siellä, kun heillä on lypsykarjaa, niin voin käydä päiväseltäänkin siellä, kun äiti ainakin on kotona. Ja Eetu on ollu siellä yötä yksinkin muutaman kerran, että ehtii tutaakin nähdä. Hän kun käy lisäksi päivätyössä. Meinaa olla muuten kova pala appiukolle, kun Eetu on mun kotona yötä... sille tuntuu olevan tärkeetä saada olla " lemppari" tuta. Ei oo mitään sanonu, mutta näkeehän tuon päältä.

( . ) aika rauhallista on. Tais olla niin kovaa menoa viime yönä, että vauva on ihan puhki poikki väsyksissä! Muutaman kerran on muljahdellut, kun autossa istuin. Kivuttomia supistuksia on tullu pitkin päivää, eiköhän sitä ens yönä saa taas nukuttua. Aattelin kyllä, että pitäis varmaan vähän kattella valmiiksi että mitä sinne kassiin ottais mukaan. Ja laittaa vaikka vaavin matkavaatteet valmiiksi johonkin, mistä mies ne sitte helposti löytäisi. Tarvikkeet alkaa olla kasassa, mitä nyt oon saattanu hankkia. Kaukalo, sitteri, rintapumppu ja hoitopöytälipasto on edelleen kälyllä ja saa olla kunnes me niitä oikeasti tarvitaan. Kaipailen siltä vaan yksiä pieniä tumppuja, jotka Eetullakin oli laitoksella. En oo vastaavia kaupasta enää löytäny =(. Hokasin eilen illalla, että pitää muuten varmaan pestä vauvan villahaalari, kun sitä ei oo vielä kertaakaan pesty. Tein sen itte Nalle-langasta ja se lanka vähän haiskahtaa pahalle :o/

Elina ja masukki 34+

Vierailija
24/30 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä sain nukkua ruhtinaalliset 6 tuntia putkeen ja päivällä vielä parin tunnin päikkärit:). Turvotusta ollut muutaman päivän reilusti.

Tänään oli neuvola aika.

Aina ennen ollut painon nousu neuvolassa tuollaista 500 gr sen jälkeen kun se nousemaan lähti. Niin johan nyt pomppas.

Viikossa oli tullut 2100gr. Huomaa kyllä nilkoista sormista ja naamasta mihin tuo paino on kertynyt. Paineet ja pissa oli ok niin ei tullut mitään kontrollia erikseen. Painoa on nyt sitten kokonaisuudessaan 14,1 kiloa.

Turvotus merkattiin kahdella plussalla.

Ihme kyllä vaikka noin turvotusta onkin niin hb oli noussut 113. Kävi 98 mutta rauta lähtenyt puremeen ja varmaan lähestyvällä synnytykselläkin osuutta.

Vauva oli jo ihan alhaalla että toivottavasti menee tuonne tammikuulle kuitenkin. Itse olen loppuvuodesta syntynyt ja sillä vähän jo kouluun lähtöä miettien (ei siis mitenkään ajoissa)..

32,5 oli kohdunpohjan korkeus.

Käytiin miehen kanssa kauneimmissa joululauluissa ja selkä meni jumiin jotenkin siinä penkissä.

Huomenna lähdetään vanhempieni luokse joulun yli.

Jospa se vauva tosiaan vielä pysyisi masussa ettei tulis tuollaista yli sadan kilometrin matkaa sairaalaan.

ELINA: tsemppiä ja toivotaan et pienoinen jaksais vielä oottaa että kasvaisi. Mulla supisteli oikeastaan samoilla päivillä napakasti kun sulla nyt ja ei kuitenkaan onneksi lähtenyt syntymään ihan vielä silloin.

BEIJAFLOR Onnea Onnin kotiin pääsemisestä. Toivon peukut pystyssä että ruokinta rupeaa onnistumaan.

Vierailija
25/30 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vastaan tässä touhujen keskellä... Niin, en tiennyt että täällä on näin kiinnostuneita mammoja tekemään pullia ;) Toki voin tarkentaa...

Eli, tein siis pullataikinan, josta kaulin levyn. Sitten levitin taikinan päälle tomusokeri-voi-seosta (eli tyyliin n.100g voita+n. 2dl tomusokeria sekaisin, nää määrät on sitten vaan hatusta temmattuja, ei oo mulla mitään määriä paperilla tms.) ja taitoin levyn kahtia. Siis silleen, että se tomusokeri-voi jäi sinne kahden levyn väliin... Tulinko ymmärretyksi?? Sitten leikkasin veitsellä suikaleita siitä taikinasta, ja kieritin ne " spiraaliksi" , ja sen spiraalin sitten pullaksi. Annoin kohota ja voitelin munalla. Keskelle pullaa painoin pienellä kupilla " kolon" , jonne laitoin tuota kreemiä. Sitten paistoin pullat. Namskis!

Niin, mullaki on sitä kaupan vaniljakreemiä, mutta en oo koskaan käyttänyt sitä pulliin. Hmmm... Olenkohan ajatellut, ettei sitä voi paistaa?!? Voiko?

Nasu

Vierailija
26/30 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]( . ) peipi punkee tosissaan tänään, en tiiä yrittääkö masunahan läpi tulla ulos. Äskön kuunneltiin akan kans joululauluja, laulettiin ja leikattiin paperinukkeja niin ihan älytön meininki peipillä.

Hyvä, että liikkuu :) :)

[b]Isovanhemmista [/b]ukon porukat asuu naapurissa ja samalla kylällä myös ukon mummu. Mun äiti n. 20 kilsan päässä vai mitähän sinne lie matkaa *hmm*.

Mitähän tuota osais sanoo kuinka usein näkis ketäki. Vaihtelee hirveesti. Naapurista eivät onneksi hyöki oikeestaan ellei oo kutsu käyny, vaikka joskus ootan, ett tulis ja hakis vaan akan. Mut sama, ku joku muukin sano, että pitäs kai ite kysyä ottaako ja sitten viiä. Ja mähän en hevillä kysy ;)

No näin vaan toisinaan.

Mutta mun mielestä tosi ihanaa, ku ukon porukat antaa meiän olla ja elää omaa elämää, vaikka rajanaapureita ollaanki. Voispa olla, ja oiski, jos oma äiti ois naapurissa, ett sais välillä luutalla huiskia pois nurkista ;)

Useemman kerran kuukauessa akka näkee isovanhempiaan, mut ei voi ehkä sanoo, ett viikottain kummiskaa.

[b]Ukon muutoksista [/b]ei kai tuo mitenkää touhota sen kummemmin. Oli joku aika sitte puhetta, ett ku meitä on yks enempi niin ei voi venyttää tirsojaan kovin pitkiksi (töitten jälkeen väsyny ja torkut joskus rajattomat mun mielestä).

Töissä ois nyt tulossa vuojen alusta ylitöitä, mut oli kieltäytyny. Toivosin kyllä, että sais sen toisen työn. Ois varmasti kevyempää työtä ku nyt ja puolet lyhempi työmatka -> jaksas sitte paremmin kotona meiän kans :)

[b]Tuiskua [/b]toivottavasti supparit ei sua ens yönä kiusaa. Eikä muutenkaa joulureissullanne. Ajelkaa iisisti.

[b]Tikru [/b]olipas tosiaan harmillista kunnei tyttö saanut olla esityksissä mukana. Akka on " vaan" virikelapsi ja silti sai olla mukana. Yhessä esityksessä ns. päätähtikin.

Kiitos muuten vinkistä. Kävin nettiemon kautta tilaan tarjous imetystopin :) onneks tuommosia hihattomiakin versioita on olemassa (en tienny tätä ennen). Toivottavasti osasin tilata hyvän kokosen.

[b]Mirabella [/b]kinkkumme on aamulla menny savusaunaan, koska huomenna puolen päivän hujakoilla pitäs olla valmis. Yleensä kinkut meillä on ollu tapana ottaa aattoaamuna uunista, kuorruttaa ja alkaa herkutteleen :b

Välillä huomaa tarkkailevansa tosiaan vähä liikaa ja yritän tietosesti pitää suun kii. En haluais ukolle kaikkia kolotuksia ilmiantaa, kai se saa olon vielä kankeemmaksi kun sen sanos ääneen tai jotain.

[b]Elin@[/b] no en enää ihmettele, ku oot noin kauheesti kaikkia touhunnu eilen.

Mä tilasin tänään tosiaan elämäni ekan imetystopin. Akan aikaan oli vaan i-rintsikoita ja pärjäsin hyvin. Nyt aattelin, ett jos kokeeksi hankin yhen paidan. Ja ku löysin hihattoman vielä niin tilasin heti. Mä en tykkää kainaloita ahistavista esim. t-paidoista.

Voih, ku muistutit tulevia öitä. Pakko pitää rintsikoita, jossei halua sänkyä kastella. Tai sit alan pitään itteni alla jotai lakanaa yläkropan kohalla. En tykkää yhtään ajatuksesta, ett pitäs pukeutua yöksi.

Kaapit on nyt pullollaan kaikkee mahollista. Ukko tuli töistä tänään kinkku kainalossa ja kassi täynnä jouluruokaa. Oli silliä, kahvia, konvehteja, servettejä, suolakurkkua, punajuurta, juustoja, pipareita ja mitä vielä. Kaikkee ykskaks muista. Sitten vielä Hackmanin kokkiveitsi ja haarukka. Niillä on hyvä iskee kinkkuun kiinni ;)

Sitten käytiin illalla kaupassa hakemassa puuttuvia ruoka ja salaatti tarpeita, juomisia jne. Systerin perheelle vein joululahjat ja sieltä tuli iso kassi myös meille. Huomenna ois tarkotus tähätä yhtä aikaa äitille, mut jossei onnistu niin siksi varulta jo piti vaihtaa paketit.

Huomenna käyään viemässä ukon porukoille paketit, koska mä en aattona kyläile. Ukko varmaan käy mummullaan itekseen. Siellä on aina kauheesti porukkaa, varsinki illalla ja mä en oo oppinu juhlistaan joulua siten. Tänä vuonna aion laistaa sen, en etes lähe piipahtaan päivällä.

Mä nyt aloin höpiseen ummet ja lammet viikonlopusta. Kai se on niin mielessä :) Rautatabu tässä on ollu jo kauemmin aikaa tarkotus mennä ottaan ja jyrsiä sen päälle appelsiini.

Viihtisköhän tuota tänään kuurata saunan lauteet. .

[b]Hyvää Joulua kaikille, jotka ei täällä aio pyöriä enää ennen aattoa :) [/b]ja muistakaa olla kiltisti.

Vierailija
27/30 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt väkerretty joululaatikoita ja lihapullia, huomenna teen salaatit ja paistan kalkkunan. Töistä sain ison kinkun, mutta kiikutin sen mun vanhemmille kun siellä kuitenkin ollaan ainakin aatto. Kotona syödään sitten jo huomenna kalkkuna-ateria ja rääppiäiset sitten kun kotiudutaan vanhempien luota.

Nyt illalla käytiin vielä ostamassa kuusen koristeita (oli kaikki jo -50%) ja juomassa glögit miehen loman kunniaksi. Ihan kiva, kun on ens viikolla joku muukin touhuilemassa esikon kanssa niin saa ehkä itse vihdoin laiteltua tarvikkeita vauvaa varten ym :)

Lenkiltä tulin just ja kyllä se vaan hitaamman puoleista on nykyään. Vatsatauti teki sen, että vauva on nyt todella alhaalla, kävellessä tuntuu kuin pää roikkuisi jalkojen välissä. Tosi lohdullista, että enää 5 viikkoa laskettuun aikaan...

Keskiviikkona käytiin katsomassa mun parhaan kaverin vastasyntynyttä poikaa. Vaikka oli kilon suurempi kuin meidän esikoinen aikanaan, niin oli se sitten kuitenkin niin pieni! Ihana, rauhallinen tuhisija, tuli aika malttamaton mieli tuon oman pojan suhteen... Synnytys oli mennyt hirmu hyvin, vaikka oli niin iso vauva, että jotenkin se valoi uskoa taas omaan selviytymiseenkin. Harmittaa vaan, kun nyt lomalla on tullut repsahdettua ihan täysin, tuntuu että voisin syödä kaiken missä on sokeria... Miten sitä sais jemmattua kaikki herkut odottamaan vauvan syntymää?? Niin paitsi, että silloinkin pitää välttää suklaata ym. ettei vaavi kärsi masuvaivoista, pöh...

ESIKOISEN LAHJA: Vauva antaa esikoiselle uuden nuken. On tosi kova hoivaamaan nukkejaan, niin voidaan sitten yhdessä vaihdella vaippoja ja laittaa vauvoja nukkumaan.

IMETYSPAITA: Mä ostin esikoisen aikaan yhden boobin imetys t-paidan mut täytyy myöntää että käyttämättä jäi, tavallisilla paidoilla kun pärjäsikin tosi hyvin. Ja öisin olin niin kuumissani (hormoonit jylläsi), että ihan turha mitään yöpaitaa miettiäkään, nukuin kaarituettomissa rintsikoissa ja aamuisin metsästelin niitä liivinsuojia, kun ne oli aina hävöksissä :) Että ei nyt ehkä kauhean montaa (kallista) paitaa kannata etukäteen ostaa, jos tuntuukin, ettei niille ole käyttöä...

ISOVANHEMMAT: Mun vanhemmat asuu 30 km:n päässä ja nähdään yleensä joka viikko, mennään siis aina heillä käymään ja välillä piipahtavat meilläkin, jos asioivat kaupungilla. Miehen vanhemmat asuu n. 350 km:n päässä, isä käy täällä ehkä kerran vuodessa, äiti muutaman kerran. Eivät siis ole kovin innokkaita tulemaan tänne ja meidän taas on vähän hankala matkustaa aina sinne, asuvat vielä pienissä tiloissa. Mielellään kyllä hoitavat tyttöä sitten kun nähdään, mutta kyllä mua surettaa, kun väkisin jäävät vähän etäisiksi. Mut nyt sen ymmärtää, että ihan mieletön onni, että jommat kummat isovanhemmat asuu suht lähellä, on heistä valtava apu ja ovat lapselle tärkeitä!

Mut sellaista, pitää vissiin mennä jatkamaan jouluvalmisteluja. On se kyllä niin eri asia viettää joulua nyt kun on oma pieni lapsi, kuin tätä ennen. Paljon mukavampaa :) Jos sattuu, etten käy täällä enää ennen joulua pyörähtämässä, niin OIKEIN HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE TERHOILLE!!! Veikkaanpa, että tähän porukkaan joku jouluvauvakin saadaan... ;)

ariella ja paavo 34+6

Vierailija
28/30 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin jo aamulla kirjottamaan, mut sit Onni huhuili ja juttu jäi kesken.

kiitos vinkeistä Nannin suhteen, ei oo ees tullu moinen mieleen. Syy miks ei ostettu sitä on että se on Nestlen (yritetään boikotoida kaikkia ylikansallisia yhtiöitä) Mut ehkä kokeillaan jos vatsavaivat jatkuu, ei sitä nyt voi pientä herraa omien hassutusten takia pistää kärsimään.

Chicca: Toivottavasti sun olo paranee, kamalalta kuulosti. Ei ite osaa ees kuvitella, kun ei ehtiny mitään kipuja tai vaivoja oikeestaan tulla ennenku synnytin.

Täällä alkaa jo ihmisillä olla lähtö suht lähellä..Tsemppiä vaan, oishan se mukavaa kun pian syntyisi jo seuraavakin terho:)

(.) Meillä oli painokontrolli tänään teholla. Painoa oli tullu Onnille 134 g kahdessa päivässä eli paljon enemmän kun sairaalassa. Herra syökin aika paljon, tissien päälle menee noin 50 ml tuttelia, en vieläkään tiedä paljon rintamaitoa tulee, mutta maidonkerääjän saattaa tulla 20 milliä kun Onni syö toista rintaa ja sit vielä syödä siitä tissistä pitkät pätkät päälle, joten luulen kyllä että 65 milliä ylittyy aika reippaasti.

Anoppi lähtee huomenna pois ja mua kyllä hirvittää..No, eiköhän se arki lähde sujumaan. On muuten kestovaippailu ollu paljon helpompaa kun kuvittelin...ei siitä ainakaan vielä oo yhtään niin paljon vaivaa kun luulin tehon kertakäyttövaippojen jälkeen. Kyllä sen vauvan jaksaa hyvin hoitaa mutta muut asiat onki sit ihan rempallaan varmaan..samassa yöpuvussa luuhaa kotona viikko tolkulla;)

No joo, pitääpä mennä, tunnin päästä herra varmaan herää syömään..

Beijaflor

Vierailija
29/30 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tässä iltahämärissä ehdin pikaiseen koneelle.

Imetyspaidoista on ollut juttua: itselläni on esikoisen ajoilta kolme kappaletta jemmassa, ja yhden uudenkin olen ostanut. Varsinkin alussa minusta ne olivat ihan korvaamattomia. Toki ilmankin pärjää hyvin, mutta minusta nuo paidat olivat tosi käytännöllisiä, kun liikkui vauvan kanssa kodin ulkopuolella. Imetyshetket kestivät alussa niin pitkään, että oli ihan mukava, kun ei tarvinnut nostaa paitaa ylös, vaan paidan sai pitää masun päällä, ja tehdä vain pienen kolon vauvan imuhetkeä varten. Käytännässä mitään ei siis näkynyt. Toki huiveilla yms voi hoitaa saman asian. Mutta tosiaan, tarvetta voi seurailla, ja vaikka sitten tilailla nettikaupasta. Itsekin tilasin sopivasti joulun jälkeisistä aleista nettiemon nettiputiikista edulliseen hintaan Boobin imetyspaitoja, ja taisi tulla parissa päivässä postilaatikkoon.

Nyt taidan lähteä paketoimaan lahjoja.. Huomenaamulla sitten repimään kaupan oven kahvoja heti kun ne aukeaa, ja ostamaan tarvittavat ruoka-ainekset. Pitää laatia vielä hyvä kauppalista, että mitään ei unohtuisi...

t.Meku rv 35+5

Vierailija
30/30 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitokset, kyllä tuosta selvän saa hyvin :-)

Mulla on siis semmoista kreemijauhetta joka sekoitetaan nesteeseen ja on nimenomaan tarkoitettu paistettavaksi. Olen sitä pelkästään laittanut pullien sisään, mutta toi sun ohje vaikutti niin herkulliselta että!

t. Mirabella ja Albert rv 38+4