Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan miettinyt, että et olisi miehesi kanssa, jos olisit vähemmän kaunis?

Vierailija
05.09.2023 |

Itselleni tämä ikävä ajatus tuli mieleen vasta keski-iässä. Olin nuorena todella kaunis, mieheni ihastui minuun omien sanojensa perusteella ensinäkemältä ja jätti avovaimonsa. Ulkonäöllä on valtava merkitys, varsinkin miehille.

Toisaalta samoin on omalla kohdalla, koska en itsekään olisi mieheeni rakastunut, jos hän ei näyttäisi siltä miltä näyttää. Jotenkin raju ajatus kuitenkin, vaikka ei yhtään väheksyisi luonteen ja persoonan merkitystä.

Ulkonäkö merkitsee valtavan paljon. En ole koskaan poikennut omasta miesihanteestani seurustelussa ja miehenkin naiset ovat olleet hyvin samantyyppisiä. Ja kuvista päätellen olin heistä kaunein. Mieheni ei kuitenkaan varmasti tietoisesti vaihtanut aina kauniimpaan.

Kommentit (284)

Vierailija
221/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että itse näkee itsensä vähemmän kauniina, ei tarkoita, että muut näkevät. Kyllä minäkin vanhenen, niin myös mieheni. Kyllä ne yhdessä vietetyt vuodet merkitsee enemmän, se suhteen laatu. Toki me pidetään itsestämme huolta. Emme yritä kuitenkaan peitellä ikääntymisen prosessia. Kurttuja tulee iholle, so what?!

Aivan. On kaksi eri asia miten itse näkee itsensä ja miten toiset näkevät.

Aloituksen tarkoitus ei kuitenkaan ollut pohtia kauneutta, vaan elämän sattumanvaraisuutta, sillä ulkonäkö on sattumaa, geenien tai jumalten arpapeliä. Toisaalta, onhan luonnekin. Ap

Ap, ymmärsitkö, että juuri tuota olet koko ajan hakenut? Oletko blondi?

No kerrohan mitä olen hakenut? Enhän minä mitään ymmärrä😅 Voi h-vetti tätä jengiä, en

muuta sano. Tällä kertaa en yrittänyt saada aikaan klikkiotsikkoa, mutta mukana kuitenkin oli kauneus, pettäminen ja tasoteoria, joten lopputulos on tämä. Ap

Eli kauneus ei ole tae uskolliseen parisuhteeseen.

Vierailija
222/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä ap susta aika itseriittoisen kuvan saa. Et ehkä ole sitä ihmisenä mutta kommenttisi ovat itseriittoisia. Ehkä siksi ne herättävät kritiikkiä. Inhimillisemmät ja omat heikkoutensa ja vahvuutensa hyväksyvät ihmiset saavat yleensä enemmän vastakaikua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö vaikuttaa myös persoonaan. Sillä on paljon merkitystä miten toiset ihmiset kohtelevat ja arvioivat sinua sekä aikuisena että varsinkin lapsuudessa.

Totta, ja tämänkin olen ymmärtänyt vasta aikuisena kuinka etuoikeutettu olen, sillä olin todella nätti pikkutyttö, jota kierrätettiin sylistä syliin ihasteltavana. Olin myös pikkuvanha, opin nelivuotiaana lukemaan ja kaikki tuollainen tietenkin vaikutti miten aikuiset suhtautuivat. Ap

No tässä se itsetunto-ongelma putkahti! Sinua on aina kehuttu ulkonäön perusteella. On kehkeytynyt yli minä. Et arvosta ihmisissä ihmisyyttä.

No kiitti tästäkin luonneanalyysistä 😅 Ei, minua ei ole kotona kehuttu ulkonäöstä eikä myöskään suorituksista. Molempia on pidetty itsestäänselvyyksinä. Vanhempani ovat ja olivat erittäin suorittajakeskeisiä uraihmisiä. Itse otin siihen etäisyyttä jo nuorena.

Mun varmaan kannattaisi pitää päiväkirjaa, nämä aloitukset tuovat esille uusia ajatuksia itsestäni. Vaikka monen tarkoitus on yrittää loukata, niin saan silti siitä jotain irti itselleni. Tarve retrospektiiville liittyy varmasti ikään. Ap

Oletko blondi. Tuo sylistä syliin kiertäminen juuri kertoo sen, millaiset vanhemmat sinulla on! Kaikki näkivät sinut vain kauniina pikkutyttönä. Kukaan ei nähnyt sinua pikku lapsena, joka olisi tarvinnut hellyyttä ja rakkautta ihailujen sijaan. Korostuu yli minä. Eli se tasapaino kauneus on katsojan silmissä ja luonteen laatu. Miten tasapainoinen parisuhde luodaan. Sinulla on vain se ulkoinen kauneus.

Minulla ei ole siis yhtään mitään, toiset sanovat, ettei sitä ulkoista kauneuttakaan. Olen kertakaikkiaan sataprosenttinen nolla😅 Odottelen tässä vielä sitä n-sanaa.

Entä jos kokisin itseni nollaksi. Ketjusta kasvoi minun haukkumisketjuni, joku voisi vahingoittua tällaisesta ja varmasti vahingoittuukin. Sanat jäävät kummittelemaan mieleen, kiusaja etenee seuraavaan kohteeseen itseensä tyytyväisenä. Ap

Vierailija
224/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta ap:stä tulee pikkuisen rassukka vaikutelma. Ikään kuin hän ei tajuaisi elämän syvempiä kerroksia, ja siis näkisi kaiken toisaalta ulkoisten vaikuttimien seurauksena ja toisaalta sattumanvaraisuutena. Toki paljon elämässä sattumanvaraisuutta onkin, mutta on myös paljon muuta, osin tiedostamatonta.

Avasin ketjun jostain satunnaisesta kohdasta, ja siellä hän selitti, miten hänen mentorinsa on suorastaan ruma, mutta silti hän ihailee tämän taloa, ruokia, parisuhdetta, tyyliä jne.

En yhtään epäile etteikö ap jotenkin vaistonvaraisesti tajuaisi mentorinsa olevan paljon muutakin kuin talonsa ja ruokansa, mutta jotenkin hän onnistuu ulosannillaan antamaan hattarapäisen kuvan itsestään.

Tai sitten kyseessä on taitava trolli.

Ressukka, hattarapää, taitava trolli, I want more. Ilkeilynhalua riittää ihan loputtomiin. Se on loppupeleissä itsesaastutusta. Ap

Sinähän tässä saastuttaja olet! Et hyväksy ulkoisen kauneutesi vuoksi sattumanvaraisia realiteetteja! Sisäinen kauneus kantaa pidemmälle kuin ulkoinen kauneus! Vaikka olet miehesi mielestä se kaunein! Et ole kaikkien miesten mielestä. Hyväksy se!

Vierailija
225/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itseasiassa rumempi nuorena, kun tapasimme, ainakin omasta mielestäni. Oli finnejä ja huonompi vartalo. Että voi olla, että olisin mieheni kanssa, vaikka olisin ollut rumempi. Nyt 40v saan näköjään enemmän kiinnostusta myös muilta miehiltä, mutta oma riittää. Ei se ulkonäkö aina ole pääsyy olla yhdessä.

Monille käy niin, että kaunistuvat vanhemmiten (tästä taisikin olla jo aiemmilla sivuilla puhetta), ja mikäs sen kivempaa sun ja miehesi kannalta. En usko, että ulkonäkö on kenenkään pääsyy olla yhdessä, ainahan muillakin tekijöillä on merkitystä. Ulkonäöllä ei pitkälle pötkitä, jos puhutaan pitkistä parisuhteista, ei miehen eikä naisen kohdalla. Ap

Ymmärsinkö aloituksessa jotain väärin? Eikö sinut valittu juuri kauneuden mukaan?

Kyllä, ymmärsit väärin. Ap

Mitä vit-ua! Miehesi jätti toisen, vähemmän kauniin, kohdatessasi sinut, mielestäsi kauniimman vuoksi 😂

Vierailija
226/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tulevaisuus on pelottava, jos haluaa parisuhteensa jatkuvan -kauneus rapisee iän myötä ja nuoria naisia  ihastuttamaan miehen silmää on pilvin pimein.

Vierailija
227/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä ap susta aika itseriittoisen kuvan saa. Et ehkä ole sitä ihmisenä mutta kommenttisi ovat itseriittoisia. Ehkä siksi ne herättävät kritiikkiä. Inhimillisemmät ja omat heikkoutensa ja vahvuutensa hyväksyvät ihmiset saavat yleensä enemmän vastakaikua.

Oliko ketjun aihe minun haukkumiseni. Ei ollut. Onko kritiikki nimittelyä, ilkeilyä. Ei ole. Mutta olihan tässä noita triggeröiviä aiheita. En silti hyväksy tällaista toimintatapaa aikuisilta ihmisiltä. Kohteena voi olla sellainen ihminen, johon kiusaaminen sattuu. Ap

Vierailija
228/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko ketjun aihe minun haukkumiseni. Ei ollut. Onko kritiikki nimittelyä, ilkeilyä. Ei ole. Mutta olihan tässä noita triggeröiviä aiheita. En silti hyväksy tällaista toimintatapaa aikuisilta ihmisiltä. Kohteena voi olla sellainen ihminen, johon kiusaaminen sattuu. Ap

Menit vähän metsään jo siinä kun esittelit aiheesi. Se ei olisi niin nopeasti mennyt persoonaan jos olisit jättänyt itsekehusi aloituksesta pois. Silloin olisit saattanut saada enemmän keskustelua aiheestasi kuin sinusta.

Vierailija
229/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n logiikalla mulla ei pitäisi olla miestä jos ulkonäkö on niin suuressa osassa suhteessa sisimpään. Tai oletettavissa olisi että hän mut jättää kauniimman takia. En ole kaunis omastakaan mielestäni ja mua on kiusattu kun en ole mikään kaunotar. Kuitenkin ukko mut halusi ja ollaan oltu pian 25v yksissä. Olemme käyneet yhdessä läpi rankkoja asioita ja silti hän on tuossa. En minäkään haikaile muita ja jahtaa ulkokuorta.

Meillä samoin. Mieheni vielä pitää itseään rumana ja miettii miten on minut saanut. Ne minun mieheni silmät, se katse. Myös minun katse miestäni kohtaan on enemmän kuin tuhat sanaa.

Vierailija
230/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et ole ns. Liian kaunis.

Vierailija
231/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö vaikuttaa myös persoonaan. Sillä on paljon merkitystä miten toiset ihmiset kohtelevat ja arvioivat sinua sekä aikuisena että varsinkin lapsuudessa.

Totta, ja tämänkin olen ymmärtänyt vasta aikuisena kuinka etuoikeutettu olen, sillä olin todella nätti pikkutyttö, jota kierrätettiin sylistä syliin ihasteltavana. Olin myös pikkuvanha, opin nelivuotiaana lukemaan ja kaikki tuollainen tietenkin vaikutti miten aikuiset suhtautuivat. Ap

No tässä se itsetunto-ongelma putkahti! Sinua on aina kehuttu ulkonäön perusteella. On kehkeytynyt yli minä. Et arvosta ihmisissä ihmisyyttä.

No kiitti tästäkin luonneanalyysistä 😅 Ei, minua ei ole kotona kehuttu ulkonäöstä eikä myöskään suorituksista. Molempia on pidetty itsestäänselvyyksinä. Vanhempani ovat ja olivat erittäin suorittajakeskeisiä uraihmisiä. Itse otin siihen etäisyyttä jo nuorena.

Mun varmaan kannattaisi pitää päiväkirjaa, nämä aloitukset tuovat esille uusia ajatuksia itsestäni. Vaikka monen tarkoitus on yrittää loukata, niin saan silti siitä jotain irti itselleni. Tarve retrospektiiville liittyy varmasti ikään. Ap

Oletko blondi. Tuo sylistä syliin kiertäminen juuri kertoo sen, millaiset vanhemmat sinulla on! Kaikki näkivät sinut vain kauniina pikkutyttönä. Kukaan ei nähnyt sinua pikku lapsena, joka olisi tarvinnut hellyyttä ja rakkautta ihailujen sijaan. Korostuu yli minä. Eli se tasapaino kauneus on katsojan silmissä ja luonteen laatu. Miten tasapainoinen parisuhde luodaan. Sinulla on vain se ulkoinen kauneus.

Minulla ei ole siis yhtään mitään, toiset sanovat, ettei sitä ulkoista kauneuttakaan. Olen kertakaikkiaan sataprosenttinen nolla😅 Odottelen tässä vielä sitä n-sanaa.

Entä jos kokisin itseni nollaksi. Ketjusta kasvoi minun haukkumisketjuni, joku voisi vahingoittua tällaisesta ja varmasti vahingoittuukin. Sanat jäävät kummittelemaan mieleen, kiusaja etenee seuraavaan kohteeseen itseensä tyytyväisenä. Ap

Harmi, että olit vain kaunis pikkutyttö kaikille. Sinun itsetuntosi on romuna. Ehdotan, että lähdet kohottamaan itsetuntoasi muuta, kuin tämän palstan kautta. Hirvittää, jos historia toistaa/on toistanut itseään sinun lapsiasi kohtaan.

Vierailija
232/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan olisikaan. Mutta kyllä minäkin kiinnostuin miehestä alkuun ulkonäön vuoksi, vaikka ihan tavis onkin. Ulkonäkö on yleensä ensimmäinen mitä toisesta näkee kohdatessa. Pidin hänen piirteistään, ystävälisestä katseesta ja positiivisesta olemuksesta.

Ihastuminen on kuitenkin kantanut 25 vuotta. Molemmat meistä on rupsahtaneet niistä päivistä, harmaata pukkaa, nahka veltostuu. Ulkonäköön voi ihastua, mutta se ei pidä yhdessä.

Vierailija
233/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videolla nainen selittää hyvin ja tieteen turvin miksi mies ei kykene rakastamaan samalla tavalla kuin nainen. Yleistäen, korkealla älykkyydellä ja tunneälyn omaavat miehet ovat asia erikseen, mutta ei ihme kun ovat henkisesti lähempänä naista älynsä takia.

Vierailija
234/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö on makuasia. Toinen tykkää blondista, toinen brunetesta, kolmas kuolaa fitnesstipuja, neljäs arvostaa naisellisia muotoja. Toisen mielestä kaunis, on toisen mielestä ruma.

Ulkonäköön kyllästyy tosi pian jos on sisältä ilkeä, itsekäs, kylmä. Ei siinä mitään ihmeellistä ole jos pettää tälläistä ulkoisesti vähemmän kauniin, mutta lämpöä ja ystävällisyyttä jakavan ihmisen kanssa.

Toinen voi olla myös sängyssä itsekäs ja kylmä, toinen kuuma. Seksi ei ole vain ulkonäköasia.

Vierailija
235/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja hän on sen sanonut että on vain ulkonäköni takia kanssani (nyt jo 30v yhdessä)

Vierailija
236/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on muuten mielenkiintoinen keissi, missä hyvännäköinen mies joka tulee nuorempana hyvin toimeen naisten kanssa, mutta on toisella alueella keskimääräistä heikompi (esim ei kovin välkky), jolloin hän asemansa voi jäädä hieman epämääräiseksi kalibroinnin näkökulmasta. Hän etsii hyvännäköisiä naisia, mutta ei pysty pitämään heitä, koska heitä piirittävät myös ne miehet, jotka ovat sekä hyvännäköisiä että välkkyjä tai välkkyydellään päihittävät ei-välkyn komeamman (koska status on tärkeämpi kuin ulkonäkö miehissä). Tällainen mies päätyy herkästi kyynistyttyään hyötymissuhteisiin (?), koska hänen tulo- ja elintasonsa jää heikoksi eikä hän saa naisia, jotka olisivat ulkoisesti hänen pariaan. 

Ja tämä on sitten melko sakeaa mutua, nähtyä ja kuultua. Tietty kyseessä ovat vain omat kyyniset päätelmäni, joita en olisi tullut ajatelleeksikaan, siis syytä ko. toimintaan, ellen olisi saanut tietää tasoteoriasta. Tasoteorian näkökulmasta tuo on looginen päätepiste. (Tosin en tiedä saiko tästä nopsaan kirjoitetusta raposta mitään tolkkua.) Ap

"Saanut tietää tasoteoriasta", ootko siis kuitenkin mies :D ? Miten niin vasta nyt kuulet tasoteoriasta, ja luulitko oikeasti, että se on jotain todistettua tiedettä... Tiettyyn pisteeseen sehän on just sitä minkä kaikki ovat tienneet lapsesta saakka, ja loput siitä onkin epäloogista huttua. 

Vierailija
237/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja hän on sen sanonut että on vain ulkonäköni takia kanssani (nyt jo 30v yhdessä)

Surullista :( Miten olet jaksanut nämä vuodet luonteesi ignooraamista? 

Vierailija
238/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta ap:stä tulee pikkuisen rassukka vaikutelma. Ikään kuin hän ei tajuaisi elämän syvempiä kerroksia, ja siis näkisi kaiken toisaalta ulkoisten vaikuttimien seurauksena ja toisaalta sattumanvaraisuutena. Toki paljon elämässä sattumanvaraisuutta onkin, mutta on myös paljon muuta, osin tiedostamatonta.

Avasin ketjun jostain satunnaisesta kohdasta, ja siellä hän selitti, miten hänen mentorinsa on suorastaan ruma, mutta silti hän ihailee tämän taloa, ruokia, parisuhdetta, tyyliä jne.

En yhtään epäile etteikö ap jotenkin vaistonvaraisesti tajuaisi mentorinsa olevan paljon muutakin kuin talonsa ja ruokansa, mutta jotenkin hän onnistuu ulosannillaan antamaan hattarapäisen kuvan itsestään.

Tai sitten kyseessä on taitava trolli.

Ressukka, hattarapää, taitava trolli, I want more. Ilkeilynhalua riittää ihan loputtomiin. Se on loppupeleissä itsesaastutusta. Ap

Anteeksi, ei ollut tarkoitus loukata. Mutta jos yhä uudet ihmiset saavat tämän saman vaikutelman, voisiko itsessäsi olla jokin sokea piste. Tai sitten kommunikaatiosi ei mene maaliin.

-se jolle vastasit viimeksi.

Vierailija
239/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut. En usko, että kumpikaan meistä valitsi toista ulkonäön perusteella. Jos eroamme, ulkonäöllä ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
240/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua ap haittaa tuo, että miehesi jätti edellisen sinun ulkonäkösi vuoksi? Erittäin kyseenalainen moraali.... Mitäs kun löytyy sinua kauniimpi nuori, eikö yhtään pelota että jättää sinutkin? 

Pidän siunauksena, etten ole häikäisevän kaunis. Kukaan ei ole jättänyt tai pettänyt ketään ulkonäköni vuoksi, eikä aviomiehenikään ole kanssani ulkonäköni vuoksi. Toki olen riittävän kaunis hänelle, mutta ratkaisevaa oli yhteensopivat arvot, luonteet ja tulevaisuudennäkymät. Ne yleensä pysyy, vaikka kuori rapistuukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan