Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan miettinyt, että et olisi miehesi kanssa, jos olisit vähemmän kaunis?

Vierailija
05.09.2023 |

Itselleni tämä ikävä ajatus tuli mieleen vasta keski-iässä. Olin nuorena todella kaunis, mieheni ihastui minuun omien sanojensa perusteella ensinäkemältä ja jätti avovaimonsa. Ulkonäöllä on valtava merkitys, varsinkin miehille.

Toisaalta samoin on omalla kohdalla, koska en itsekään olisi mieheeni rakastunut, jos hän ei näyttäisi siltä miltä näyttää. Jotenkin raju ajatus kuitenkin, vaikka ei yhtään väheksyisi luonteen ja persoonan merkitystä.

Ulkonäkö merkitsee valtavan paljon. En ole koskaan poikennut omasta miesihanteestani seurustelussa ja miehenkin naiset ovat olleet hyvin samantyyppisiä. Ja kuvista päätellen olin heistä kaunein. Mieheni ei kuitenkaan varmasti tietoisesti vaihtanut aina kauniimpaan.

Kommentit (284)

Vierailija
201/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollut tosi kauniita ystäviä ja usein baarissa jäin seinäruusuksi.

Kun tapasin mieheni, hän piti minua kauniina. Olin ihmeissäni. Me löydettiin toisemme netistä ja se pohja tehtiin viestejä vaihtamalla

Tällaiset kommentit ovat palstan suola. Ihana kertomus rakkaudesta. Ap

Vierailija
202/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että itse näkee itsensä vähemmän kauniina, ei tarkoita, että muut näkevät. Kyllä minäkin vanhenen, niin myös mieheni. Kyllä ne yhdessä vietetyt vuodet merkitsee enemmän, se suhteen laatu. Toki me pidetään itsestämme huolta. Emme yritä kuitenkaan peitellä ikääntymisen prosessia. Kurttuja tulee iholle, so what?!

Aivan. On kaksi eri asia miten itse näkee itsensä ja miten toiset näkevät.

Aloituksen tarkoitus ei kuitenkaan ollut pohtia kauneutta, vaan elämän sattumanvaraisuutta, sillä ulkonäkö on sattumaa, geenien tai jumalten arpapeliä. Toisaalta, onhan luonnekin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
203/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä sä ois miehen kanssa jos hän ois lyhyt ja läski

Vierailija
204/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän etten olisi mieheni kanssa, jos olisin vähemmän kaunis. Se oli se syy, miksi mieheni halusi minuun alunperin tutustua.

Tapasitteko Tinderissä? Ap

Vierailija
205/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap999 kirjoitti:

Etkä sä ois miehen kanssa jos hän ois lyhyt ja läski

Niinhän mä taisin aloituksessa todeta, etten olisi, jos hän olisi 25 cm lyhyempi. Ap

Vierailija
206/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän etten olisi mieheni kanssa, jos olisin vähemmän kaunis. Se oli se syy, miksi mieheni halusi minuun alunperin tutustua.

Silloin ei ollut vielä tinderiä, mutta netissä tavattiin joo.

Vierailija
207/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa ap on kirjoittanut ketjuun olevansa kaunis?

En läheskään yhtä monta kertaa kuin kommentoijat ovat kokeneet tarvetta tulla keskustelemaan nimenomaan sen kiistämiseksi, vaikka se ei ole edes keskustelun aihe. Vaikka olisin miss universumi niin eiväthän hekään ole vauvapalstan mukaan kauniita. Ovat leikeltyjä ja photoshopattuja, ties mitä.

Tuollainen lähestymistapa on typerä, läpinäkyvä, surkuhupaisa, sillä voin todella olla vaikka minkä näköinen. Ei niin matalaa astinlautaa, ettei kateellinen tahtoisi sen päälle astua mitätöimään. Vain kuvitelma omasta kauneudesta riittää. Ap

Vierailija
208/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei ollut vielä tinderiä, mutta netissä tavattiin joo.

Nettideitissä ulkonäkö on ratkaiseva, kun muuta tietoa ei oikein voi hankkia. Esittelytekstitkin ilmeisesti ovat yhtä kliseiden tykitystä. Ap

Vierailija
209/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ajatellut.

Mä olen alkujaankin ollut ruma ja miesmäinen. Mieheni ei ole koskaan mua kauniina pitänyt. Perus ok, sano joskus kun kysyin.

Tosiasiat on tiedostettu jo hyvin nuorena. Itsetunto kohillaan ja eikun lempimään.

23 vuotta yhdessä

Hyvä asenne, jes 👍 Ap

Vierailija
210/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että itse näkee itsensä vähemmän kauniina, ei tarkoita, että muut näkevät. Kyllä minäkin vanhenen, niin myös mieheni. Kyllä ne yhdessä vietetyt vuodet merkitsee enemmän, se suhteen laatu. Toki me pidetään itsestämme huolta. Emme yritä kuitenkaan peitellä ikääntymisen prosessia. Kurttuja tulee iholle, so what?!

Aloituksen tarkoitus ei kuitenkaan ollut pohtia kauneutta, vaan elämän sattumanvaraisuutta, sillä ulkonäkö on sattumaa, geenien tai jumalten arpapeliä. Toisaalta, onhan luonnekin. Ap

Tuossahan juuri tuli esiin se, että kaikkien silmissä kauniit ei ole ykkös sijalla. Harmi, että ei tullut esiin, kuinka ikääntyvä mies on ajatellut ja ihmetellyt sitä, miten on kauniin naisen osakseen saanut.

Vierailija
211/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärsitkö, että juuri tuota olet koko ajan hakenut? Oletko blondi?

Vierailija
212/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauneus riippuu täysin katsojasta. Vaikeaa sanoa oliko esim. AP mun mielestä nuorena kaunis kun en ole kuvaa nähnyt.

Nyt kyllä liioittelet eikä tutkimustenkaan mukaan aivan täysin katsojasta riipu. Yksilölliset maut ja kauneuden yleismaailmalliset standardit eivät sulje pois toisiaan. On myös mahdollista pitää itseään kauniimpana ja komeampana (tai rumempana) kuin muut yleisesti pitävät. Ap

Niin eli se vit-n kauneus on katsojan silmissä 😅

Vierailija
213/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ymmärsitkö, että juuri tuota olet koko ajan hakenut? Oletko blondi?

No kerrohan mitä olen hakenut? Enhän minä mitään ymmärrä😅 Voi h-vetti tätä jengiä, en

muuta sano. Tällä kertaa en yrittänyt saada aikaan klikkiotsikkoa, mutta mukana kuitenkin oli kauneus, pettäminen ja tasoteoria, joten lopputulos on tämä. Ap

Vierailija
214/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kauniita tyttäriä ja komeita poikia?

Kauniita tyttäriä vain, isänsä silmäteriä kuten itsekin aikanaan olin ja varmaan olen edelleenkin, vaikka nykyisin minä hoidan isääni. Ap

Minulla on kauniita lapsia. Minä olen ollut ja tulen aina olemaan isäni silmäterä, huolimatta siitä olenko kaunis. Minun isäni sairastaa myös ja tulen hoitamaan häntä kauniiden siskojeni ja komean veljeni kanssa.

Olen yli 5 kymppinen.

Vierailija
215/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta ap:stä tulee pikkuisen rassukka vaikutelma. Ikään kuin hän ei tajuaisi elämän syvempiä kerroksia, ja siis näkisi kaiken toisaalta ulkoisten vaikuttimien seurauksena ja toisaalta sattumanvaraisuutena. Toki paljon elämässä sattumanvaraisuutta onkin, mutta on myös paljon muuta, osin tiedostamatonta.

Avasin ketjun jostain satunnaisesta kohdasta, ja siellä hän selitti, miten hänen mentorinsa on suorastaan ruma, mutta silti hän ihailee tämän taloa, ruokia, parisuhdetta, tyyliä jne.

En yhtään epäile etteikö ap jotenkin vaistonvaraisesti tajuaisi mentorinsa olevan paljon muutakin kuin talonsa ja ruokansa, mutta jotenkin hän onnistuu ulosannillaan antamaan hattarapäisen kuvan itsestään.

Tai sitten kyseessä on taitava trolli.

Vierailija
216/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itseasiassa rumempi nuorena, kun tapasimme, ainakin omasta mielestäni. Oli finnejä ja huonompi vartalo. Että voi olla, että olisin mieheni kanssa, vaikka olisin ollut rumempi. Nyt 40v saan näköjään enemmän kiinnostusta myös muilta miehiltä, mutta oma riittää. Ei se ulkonäkö aina ole pääsyy olla yhdessä.

Monille käy niin, että kaunistuvat vanhemmiten (tästä taisikin olla jo aiemmilla sivuilla puhetta), ja mikäs sen kivempaa sun ja miehesi kannalta. En usko, että ulkonäkö on kenenkään pääsyy olla yhdessä, ainahan muillakin tekijöillä on merkitystä. Ulkonäöllä ei pitkälle pötkitä, jos puhutaan pitkistä parisuhteista, ei miehen eikä naisen kohdalla. Ap

Ymmärsinkö aloituksessa jotain väärin? Eikö sinut valittu juuri kauneuden mukaan?

Vierailija
217/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua läpi, mutta ap:stä tulee pikkuisen rassukka vaikutelma. Ikään kuin hän ei tajuaisi elämän syvempiä kerroksia, ja siis näkisi kaiken toisaalta ulkoisten vaikuttimien seurauksena ja toisaalta sattumanvaraisuutena. Toki paljon elämässä sattumanvaraisuutta onkin, mutta on myös paljon muuta, osin tiedostamatonta.

Avasin ketjun jostain satunnaisesta kohdasta, ja siellä hän selitti, miten hänen mentorinsa on suorastaan ruma, mutta silti hän ihailee tämän taloa, ruokia, parisuhdetta, tyyliä jne.

En yhtään epäile etteikö ap jotenkin vaistonvaraisesti tajuaisi mentorinsa olevan paljon muutakin kuin talonsa ja ruokansa, mutta jotenkin hän onnistuu ulosannillaan antamaan hattarapäisen kuvan itsestään.

Tai sitten kyseessä on taitava trolli.

Ressukka, hattarapää, taitava trolli, I want more. Ilkeilynhalua riittää ihan loputtomiin. Se on loppupeleissä itsesaastutusta. Ap

Vierailija
218/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itseasiassa rumempi nuorena, kun tapasimme, ainakin omasta mielestäni. Oli finnejä ja huonompi vartalo. Että voi olla, että olisin mieheni kanssa, vaikka olisin ollut rumempi. Nyt 40v saan näköjään enemmän kiinnostusta myös muilta miehiltä, mutta oma riittää. Ei se ulkonäkö aina ole pääsyy olla yhdessä.

Monille käy niin, että kaunistuvat vanhemmiten (tästä taisikin olla jo aiemmilla sivuilla puhetta), ja mikäs sen kivempaa sun ja miehesi kannalta. En usko, että ulkonäkö on kenenkään pääsyy olla yhdessä, ainahan muillakin tekijöillä on merkitystä. Ulkonäöllä ei pitkälle pötkitä, jos puhutaan pitkistä parisuhteista, ei miehen eikä naisen kohdalla. Ap

Ymmärsinkö aloituksessa jotain väärin? Eikö sinut valittu juuri kauneuden mukaan?

Kyllä, ymmärsit väärin. Ap

Vierailija
219/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö vaikuttaa myös persoonaan. Sillä on paljon merkitystä miten toiset ihmiset kohtelevat ja arvioivat sinua sekä aikuisena että varsinkin lapsuudessa.

Totta, ja tämänkin olen ymmärtänyt vasta aikuisena kuinka etuoikeutettu olen, sillä olin todella nätti pikkutyttö, jota kierrätettiin sylistä syliin ihasteltavana. Olin myös pikkuvanha, opin nelivuotiaana lukemaan ja kaikki tuollainen tietenkin vaikutti miten aikuiset suhtautuivat. Ap

No tässä se itsetunto-ongelma putkahti! Sinua on aina kehuttu ulkonäön perusteella. On kehkeytynyt yli minä. Et arvosta ihmisissä ihmisyyttä.

No kiitti tästäkin luonneanalyysistä 😅 Ei, minua ei ole kotona kehuttu ulkonäöstä eikä myöskään suorituksista. Molempia on pidetty itsestäänselvyyksinä. Vanhempani ovat ja olivat erittäin suorittajakeskeisiä uraihmisiä. Itse otin siihen etäisyyttä jo nuorena.

Mun varmaan kannattaisi pitää päiväkirjaa, nämä aloitukset tuovat esille uusia ajatuksia itsestäni. Vaikka monen tarkoitus on yrittää loukata, niin saan silti siitä jotain irti itselleni. Tarve retrospektiiville liittyy varmasti ikään. Ap

Oletko blondi. Tuo sylistä syliin kiertäminen juuri kertoo sen, millaiset vanhemmat sinulla on! Kaikki näkivät sinut vain kauniina pikkutyttönä. Kukaan ei nähnyt sinua pikku lapsena, joka olisi tarvinnut hellyyttä ja rakkautta ihailujen sijaan. Korostuu yli minä. Eli se tasapaino kauneus on katsojan silmissä ja luonteen laatu. Miten tasapainoinen parisuhde luodaan. Sinulla on vain se ulkoinen kauneus.

Vierailija
220/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n logiikalla mulla ei pitäisi olla miestä jos ulkonäkö on niin suuressa osassa suhteessa sisimpään. Tai oletettavissa olisi että hän mut jättää kauniimman takia. En ole kaunis omastakaan mielestäni ja mua on kiusattu kun en ole mikään kaunotar. Kuitenkin ukko mut halusi ja ollaan oltu pian 25v yksissä. Olemme käyneet yhdessä läpi rankkoja asioita ja silti hän on tuossa. En minäkään haikaile muita ja jahtaa ulkokuorta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi