Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan miettinyt, että et olisi miehesi kanssa, jos olisit vähemmän kaunis?

Vierailija
05.09.2023 |

Itselleni tämä ikävä ajatus tuli mieleen vasta keski-iässä. Olin nuorena todella kaunis, mieheni ihastui minuun omien sanojensa perusteella ensinäkemältä ja jätti avovaimonsa. Ulkonäöllä on valtava merkitys, varsinkin miehille.

Toisaalta samoin on omalla kohdalla, koska en itsekään olisi mieheeni rakastunut, jos hän ei näyttäisi siltä miltä näyttää. Jotenkin raju ajatus kuitenkin, vaikka ei yhtään väheksyisi luonteen ja persoonan merkitystä.

Ulkonäkö merkitsee valtavan paljon. En ole koskaan poikennut omasta miesihanteestani seurustelussa ja miehenkin naiset ovat olleet hyvin samantyyppisiä. Ja kuvista päätellen olin heistä kaunein. Mieheni ei kuitenkaan varmasti tietoisesti vaihtanut aina kauniimpaan.

Kommentit (284)

Vierailija
261/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt eikä asia kiinnosta minua. Luulen, että mieheni olisi silti kiinnostunut minusta, vaikka olisin ollut rumempikin. Hän kun oikeastaan kiinnostui omien sanojensa mukaan aivoistani eli älykkyydestäni ja tavastani ajatella.

Vierailija
262/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan miehet ottaa mieluummin taviksen kuin kauniin.. Miehet pelkää kauniita naisia mutta taviksen kanssa tuntevat olonsa paremmiksi ja uskaltavat lähestyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miehellä on ollut vähemmän kauniita tyttöystäviä, joten tiedän, että hän arvostaa muutakin kuin pintaa. Vieläkin ollaan yhdessä, vaikka olen jo huomattavasti rupsahtanut alkuajoista. Monesti sanookin mistä kaikesta minussa pitää, ulkonäkö on vain plussaa.

Vierailija
264/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan miehet ottaa mieluummin taviksen kuin kauniin.. Miehet pelkää kauniita naisia mutta taviksen kanssa tuntevat olonsa paremmiksi ja uskaltavat lähestyä.

Tämä. Kaunista uskaltaa lähestyä vain häntäheikit ja muutenkin riskejä ottavat. Nuorena ja kauniina kuulin kautta rantain, että se ja se kiva mies olisi ollut kiinnostunut, mutta eivät koskaan tehneet aloitetta. Enkä tehnyt minäkään, sillä ulkonäöstä huolimatta olin silti ujo, eikä sitä silloin hahmottanut edes olevansa tavallista kauniimpi, vaikka kaikki niin sanoivatkin.

Vierailija
265/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Videolla nainen selittää hyvin ja tieteen turvin miksi mies ei kykene rakastamaan samalla tavalla kuin nainen. Yleistäen, korkealla älykkyydellä ja tunneälyn omaavat miehet ovat asia erikseen, mutta ei ihme kun ovat henkisesti lähempänä naista älynsä takia.

En kuunnellut videota, mutta jo tämä ketju puhuu sitä vastaan, että naiset pystyisivät rakastamaan yhtään sen paremmin kuin miehetkään. Vai mitä mieltä olet, kuinka suurta rakkauden tunnetta tämä ketju henkii? Ei se mitään rakkautta ole, että rakastaa vain yhtä henkilöä, se on rehtiyttä ja pyrkimystä hyvään yleisesti, jotta maailma olisi edes vähän parempi paikka.

Hetkittäin tänään tunsin samanlaista epätodellisuuden tunnetta kun joskus yläasteella, kun minua yritettiin kiusata. Eivät nekään olleet poikia/miehiä. Yksi koulun ulkopuolinen mies teki silloin muinoin kiusaamisestani lopun. Ap

Vierailija
266/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on muuten mielenkiintoinen keissi, missä hyvännäköinen mies joka tulee nuorempana hyvin toimeen naisten kanssa, mutta on toisella alueella keskimääräistä heikompi (esim ei kovin välkky), jolloin hän asemansa voi jäädä hieman epämääräiseksi kalibroinnin näkökulmasta. Hän etsii hyvännäköisiä naisia, mutta ei pysty pitämään heitä, koska heitä piirittävät myös ne miehet, jotka ovat sekä hyvännäköisiä että välkkyjä tai välkkyydellään päihittävät ei-välkyn komeamman (koska status on tärkeämpi kuin ulkonäkö miehissä). Tällainen mies päätyy herkästi kyynistyttyään hyötymissuhteisiin (?), koska hänen tulo- ja elintasonsa jää heikoksi eikä hän saa naisia, jotka olisivat ulkoisesti hänen pariaan. 

Ja tämä on sitten melko sakeaa mutua, nähtyä ja kuultua. Tietty kyseessä ovat vain omat kyyniset päätelmäni, joita en olisi tullut ajatelleeksikaan, siis syytä ko. toimintaan, ellen olisi saanut tietää tasoteoriasta. Tasoteorian näkökulmasta tuo on looginen päätepiste. (Tosin en tiedä saiko tästä nopsaan kirjoitetusta raposta mitään tolkkua.) Ap

"Saanut tietää tasoteoriasta", ootko siis kuitenkin mies :D ? Miten niin vasta nyt kuulet tasoteoriasta, ja luulitko oikeasti, että se on jotain todistettua tiedettä... Tiettyyn pisteeseen sehän on just sitä minkä kaikki ovat tienneet lapsesta saakka, ja loput siitä onkin epäloogista huttua. 

Ihan ekalla sivulla jo arvasin, että mua epäillään mieheksi. En vain tajua minkä takia sillä on merkitystä olenko mies vai nainen. Onko jotenkin kivempi dissata miestä kuin naista vai miksi? Melkein joka keskustelussa johon itse olen osallistunut täällä kaipaillaan tasomiehiä, joten he totisesti ovat tehneet suuren vaikutuksen. Minuunkin. Ap

Vierailija
267/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Miehellä on ollut vähemmän kauniita tyttöystäviä, joten tiedän, että hän arvostaa muutakin kuin pintaa. Vieläkin ollaan yhdessä, vaikka olen jo huomattavasti rupsahtanut alkuajoista. Monesti sanookin mistä kaikesta minussa pitää, ulkonäkö on vain plussaa.

Sulla on laadukas mies. Harvalle (jos kenellekään) miehelle pelkkä pinta riittää. Epäilen, että sinä olet kaunein niistä naisista, jotka olivat miehellesi tarjolla, bonuksena muut hyvät ominaisuudet. Ap

Vierailija
268/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Oon liian kiireinen työssä

Vierailija
269/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeestaan koska mieheni tykkäsi minusta jo paljon enenkuin jaettiin kuvamme toisillemme. Ja ollaan puhuttu paljon siitä että mitäs sit kun ulkonäkö muutuu ja vanhetaan niin mies on aina vain huolissaan omasta vanhenemistaan ei minun :D

Vierailija
270/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan. Olen koko elämäni ollut sellainen, joka ei yleisiä kauneusihanteita täytä (eli lihava, mutta muuten ihan kauniilla piirteillä varustettu). Joskus olen miettinyt, että olisinko opetellut olemaan mukava ihminen, hyvää seuraa, toisaalta pitämään terveellä tavalla puoleni jne., jos en olisi kokenut syrjintää koko elämäni.

Mieheni on usein sanonut, että olen poikkeuksellisen hyvää seuraa, analysoinut itseäni paljon ja olen myös tunnetaidoiltani äärimmäisen kehittynyt. En esimerkiksi koskaan heitä pahaa oloani toisen niskaan, vaan osaan kyllä tunnistaa ja erottaa toisen kokemukset omistani. Erimielisyydet hoidetaan aina puhumalla ja toiselta pahoitellaan kohtuuttomuuksia. Mieheni on luonteeltaan samanlainen.

Minullai oli pitkään kriteerinä, etten halua liian hyvännäköistä kumppania, koska omasta mielestäni ilkeys ja ylimielisyys on heillä yleisempää. Heidän ei nimittäin ole tarvinnut ikinä tehdä työtä saadakseen seuraa ja hyväksyntää. No, mieheni onkin sitten todella hyvännäköinen ja urheilullinen eli olen joutunut siinä suhteessa vähän miettimään omia enakkoasenteitani ulkonäköasioiden suhteen.

Sitä mieltä olen nykyisin, ettei ulkonäköön kannata perustaa ihmissuhteita ollenkaan. Se on nimittäin katoavaista eli se suhde ei ole kestävällä pohjalla alun alkaenkaan.

Minun nähdäkseni tässä varhaiset vuodet merkitsevät paljon. Jos on ollut lapsena ja nuorena niin sanottu ruma ankanpoikanen, ulkonäkö harvoin nousee päähän aikuisenakaan, vaikka sitten sattuisi myöhemmällä iällä olemaan fairly decent looking, kuten maailman kauneimpiin kuulunut Vivien Leigh itseään kuvaili.

Tavallaan tämä on ymmärrettävää, kehittyväthän niin minäkuva kuin sosiaaliset taidotkin voimakkaimmin lapsena ja nuorena. Tämä on tietenkin surullista niiden kannalta, jotka joutuvat vaikkapa kiusatuiksi ulkonäkönsä vuoksi. Huonon itsetunnon pitkä varjo säilyy koko elämän. Mutta yhtä turmiollista on se, että siinä kauneudessaan paistatellessaan ei opi muita taitoja ja ennen kaikkea sitä, kuinka aito kommunikaatio ja hyväksyntä on paljon muutakin kuin ulkonäköön pohjautuvaa.[/quote]

Eikö tuo ole melko simppeliä ajattelua mitä tässä esität? Mustavalkoinen ajattelu ei nyt ihan sovellu niinkin monimutkaisiin asioihin joista tekstissäsi kerrot. Aidon kommunikaation asiantuntijalta odottaisin enemmän. Ap

Vierailija
271/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en oikeestaan koska mieheni tykkäsi minusta jo paljon enenkuin jaettiin kuvamme toisillemme. Ja ollaan puhuttu paljon siitä että mitäs sit kun ulkonäkö muutuu ja vanhetaan niin mies on aina vain huolissaan omasta vanhenemistaan ei minun :D

Samoin mun mieheni - tai ei ehkä huolissaan, vaan panee sen merkille ja mainitsee asiasta silloin tällöin. Mutta minä pidän vanhoista miehistä. Olen isoäitini ja pappani kasvattama hyvin pitkälti, koska vanhempani olivat niin kiireisiä - se on vaikuttanut minuun aika paljon, uskoisin niin.

Olen aina pitänyt vanhoista ihmisistä. Useimmista tulee fiksumpia vanhemmiten, ei tosin aivan kaikista. Pidän myös vanhempien ihmisten ulkonäöstä, rypyistä, kasvojen uurteista jne. Tavallaan vanhemmiten valkenee totuus elämästä, omasta nyt vähintään. Ap

Vierailija
272/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin mun mieheni - tai ei ehkä huolissaan, vaan panee sen merkille ja mainitsee asiasta silloin tällöin. Mutta minä pidän vanhoista miehistä. Olen isoäitini ja pappani kasvattama hyvin pitkälti, koska vanhempani olivat niin kiireisiä - se on vaikuttanut minuun aika paljon, uskoisin niin.

Olen aina pitänyt vanhoista ihmisistä. Useimmista tulee fiksumpia vanhemmiten, ei tosin aivan kaikista. Pidän myös vanhempien ihmisten ulkonäöstä, rypyistä, kasvojen uurteista jne. Tavallaan vanhemmiten valkenee totuus elämästä, omasta nyt vähintään. Ap

mun mies alkoi harmaantua jo 28v. ja on ottanut siitä nyt kovan stressiin. ollaan vasta päälle 30v. sanoin ettei haittaa vaikka harmaantuu :D

Vierailija
273/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mun mies alkoi harmaantua jo 28v. ja on ottanut siitä nyt kovan stressiin. ollaan vasta päälle 30v. sanoin ettei haittaa vaikka harmaantuu :D

Mun mieskin on harmaahuurrettu, komeampi sen takia mielestäni :)  Geeneistä tuokin kiinni kuka harmaantuu ja kuka ei. Mun mielestä harmaat on aika tyylikkäitä naisellakin. Ap

Vierailija
274/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videolla nainen selittää hyvin ja tieteen turvin miksi mies ei kykene rakastamaan samalla tavalla kuin nainen. Yleistäen, korkealla älykkyydellä ja tunneälyn omaavat miehet ovat asia erikseen, mutta ei ihme kun ovat henkisesti lähempänä naista älynsä takia.

En kuunnellut videota, mutta jo tämä ketju puhuu sitä vastaan, että naiset pystyisivät rakastamaan yhtään sen paremmin kuin miehetkään. Vai mitä mieltä olet, kuinka suurta rakkauden tunnetta tämä ketju henkii? Ei se mitään rakkautta ole, että rakastaa vain yhtä henkilöä, se on rehtiyttä ja pyrkimystä hyvään yleisesti, jotta maailma olisi edes vähän parempi paikka.

Hetkittäin tänään tunsin samanlaista epätodellisuuden tunnetta kun joskus yläasteella, kun minua yritettiin kiusata. Eivät nekään olleet poikia/miehiä. Yksi koulun ulkopuolinen mies teki silloin muinoin kiusaamisestani lopun. Ap

No sitten ei kannata vastata asiaan josta ei ole tietoa, eli tässä tapauksessa tuosta videosta.

Vierailija
275/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ei ole todellista, jos sen kohteena on joku muu kuin ap?

Vierailija
276/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ei kannata vastata asiaan josta ei ole tietoa, eli tässä tapauksessa tuosta videosta.

Olet oikeassa. Mutta voisitko antaa pienen referaatin? Olen periaatteen tasolla ajatusta vastaan. Olemme ihmisiä, monenlaisia. Kyky rakkauteen riippuu varhaisen hoivan laadusta. Äidistä tai muusta hahmosta, joka on mahdollistanut objektisuhteiden kehityksen terveelle tasolle. Minulla on tässä puutteita, vaikkei varmaankaan kannattaisi kertoa. Olen käynyt läpi nelivuotisen psykodynaamisen psykoterapian nuorena. Ilman sitä tuskin olisin hyvässä parisuhteessa. Ap

Vierailija
277/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ei ole todellista ellei se ilmene tosielämässä. Tässä ja nyt, muihin ihmisiin ja elollisiin kohdistuvana. Ap

Vierailija
278/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kumma peukutti tätä ja montaa aiempaakin kommenttiani, ainoana. On tietty voinut olla aina eri henkilö myös.

Kun joutuu kiusaamisen kohteeksi, ne harvat tai se yksi joka ei mukautunut jäävät mieleen sankareina. Näin mun kohdalla myös. Kai se on ymmärrettävää ettei uskalla vastustaa väkivaltaa mutta en mä sitä kuitenkaan unohda kuka niin teki. Siitä on kasvanut mun tärkein ystävyyssuhde. Ap

Vierailija
279/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ei ole todellista ellei se ilmene tosielämässä. Tässä ja nyt, muihin ihmisiin ja elollisiin kohdistuvana. Ap

Go vegan!

Vierailija
280/284 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Go vegan!

🔥🌈

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi