AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Onko kaikki muut saanut jo tulokset, itellä metropolia ja xamk eikä mitään vieläkään. Jännittää niin pirusti ku ihan siinä rajoilla, et pääseeks todistuksella suoraan sisään vai ei
Milloinkohan Laureasta tulee tulokset?
Mitenköhän voi olla et todistusvalinta laskuri oli aina näyttäny että mulla olis pisteitä 116 mutta nyt kun tuli näkyviin niin sanoo että pisteesi 97 ..
Metropoliasta fyssari tulokset tullut
kuinka usein varasijat päivittyy? kerran päivässä?
Vierailija wrote:
Aikasempina vuosina ainakin kerran päivässä, ennen puoltapäivää. Todenteollahan ne alkaa liikkua vasta kun pääsykokeiden tulokset tulevat.
Laureaaaaaa.... missä oot......
Metropoliaan ei-ensikertalaisena fyssariksi varasijalla 7.. oletan, että melko mahdoton päästä varasijalta?
Turku amk salon toimipiste sh, varasija 5 (eilen oli 6). Onkohan ensikertalaisena mahis päästä😄
Onkohan mitään toivoa päästä 2.varasijalta koulutukseen jossa aloituspaikkoja 10 ja ensisijaisia hakijoita ollut 7. Melkein tekee mieli heittää jo kirves kaivoon :(...
Vierailija wrote:
Mitenköhän voi olla et todistusvalinta laskuri oli aina näyttäny että mulla olis pisteitä 116 mutta nyt kun tuli näkyviin niin sanoo että pisteesi 97 ..
Mulla ainakin siinä laskurissa oli iso merkitys, mikä oli toinen kieli. Eli kirjoitin enkusta L ja ruotsista C. Eli tohon kohtaan "toinen kieli" jos laitan ruotsin ja C:n, ja enkun sitten lisään "pitkänä kielenä" ja L:n, niin tulee ihan eri pisteet kuin jos laitan toisinpäin. Näin ollen ruotsia suositaan "toisena kotimaisena" enkun kustannuksella, vaikka enkkua onkin pidempään opiskellut. 😐
Lab tulokset tulleet
Yo todistusvalinnan matalimmat hyväksytyt pisteet 80, mulla 128. Ei ensikertalaisena jonossa sijalla 30 :D Kyllä on kovat ensikertalaiskiintiöt, ei auta kuin toivoa hyvää onnea pääsykokeisiin
Jabadabaduu, todistusvalinnassa hyväksytty 3. hakutoiveeseen, jonka otan mielihyvin vastaan.
2. hakutoiveesta jo tieto, etten todistusvalinnassa päässyt.
1. Hakutoiveessa pelkkä valintakoevalinta.
Kysymys: onko minun osallistuttava valintakokeeseen, jos haluan ottaa tuon 3. hakutoiveen paikan vastaan?
Ei tarvitse valintakoetta jos olet saanut haluamasi paikan todistusvalinnassa
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulla ainakin siinä laskurissa oli iso merkitys, mikä oli toinen kieli. Eli kirjoitin enkusta L ja ruotsista C. Eli tohon kohtaan "toinen kieli" jos laitan ruotsin ja C:n, ja enkun sitten lisään "pitkänä kielenä" ja L:n, niin tulee ihan eri pisteet kuin jos laitan toisinpäin. Näin ollen ruotsia suositaan "toisena kotimaisena" enkun kustannuksella, vaikka enkkua onkin pidempään opiskellut. 😐
Eihän sitä itse valita mikä kieli pisteytetään minäkin vaan riippuu ihan mitä on opiskeltu.
Ap ei ole osannut käyttää laskuria oikein, siksi ero pisteissä
Vierailija wrote:
Varmaan sitä mukaa kun ihmiset ottavat paikkoja vastaan tai hylkäävät niitä.
HHelia tulokset julki jos joku odotellut
Vierailija wrote:
Jabadabaduu, todistusvalinnassa hyväksytty 3. hakutoiveeseen, jonka otan mielihyvin vastaan.
2. hakutoiveesta jo tieto, etten todistusvalinnassa päässyt.
1. Hakutoiveessa pelkkä valintakoevalinta.
Kysymys: onko minun osallistuttava valintakokeeseen, jos haluan ottaa tuon 3. hakutoiveen paikan vastaan?
Ei tarvitse osallistua, mikäli et halua ykköspaikkaa. Sinulle tulee ykköseen tieto ei osallistunut valintakokeeseen. Laitoitko siis toiveesi väärin päin? Jos kolmonen on sinulle nyt mieluisin, niin menemällä ykkösen valintakokeisiin voit saada ykkösen opiskelupaikan ja se on sitten pakko ottaa. Jäämällä pois ykkösen valintakokeesta voit ottaa kolmosen vastaan.
"Korkeakoulujen kevään toisessa yhteishaussa ja syksyn yhteishaussa hakutoiveet tulee laittaa mieluisuusjärjestykseen. Järjestyksestä ei saa mitään lisäpisteitä. Mieluisuusjärjestys tarkoittaa, että jos tulet hyväksytyksi ensimmäisenä olevaan hakutoiveeseesi, peruuntuvat alemmat toiveesi automaattisesti etkä siis voi päästä niihin, vaikka pisteesi olisivat niihin riittäneetkin. Sen vuoksi hakutoivejärjestystä kannatta harkita tarkoin ja laittaa ensimmäiseksi se kaikista mieluisin vaihtoehto"
Kiitos, toivotaan! :) Tosiaan etenkin näin syksyn haussa voi olla paikat tiukassa, mutta katsotaan kuinka käy! :)