AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Vierailija wrote:
Miten noi varasijat liikkuu yleensä tässä syksyn haussa? 😭 Varasija 5..
alkaa viimeistään liikkua kun pääsykokeiden tuloksia alkaa tulla.
Vierailija wrote:
Varasijalla 1 HAMKiin ei-ensikertalaisena…
Onnittelut opiskelupaikasta, oot jo puoliks sisällä.
Kiitos kannustuksesta, epäilyttää silti kun ei taida olla kovin montaa paikkaa jaossa ei-ensikertalaisille todistusvalinnassa 😬
Onkohan 5 varasijalta mitää mahiksii? Vaa 15 aloituspaikkaa :')
Jos yhtään noi Vipusen statsit pitää paikkaansa, niin meitsi pääsee todistusvalinnassa. Opintopolkuun ei oo vielä tullut muuta kuin "valinta kesken".
Vierailija wrote:
OAMK julkistanut tulokset!
Mä olen varasijalla 15 Oamk:hon. No vielä on valintakoe valinta.
Ei taida Tampereelta kuulua vielä mitään 😭
No nii, en päässy todistusvalinnalla, en saanut niitä minimipisteitä ainakaa oamk
Pääsin todistusvalinnassa sisään ekaan toiveeseen :) Onnea muille suoraan päässeille ja onnea ja menestystä heille valintakokeisiin, jotka sen kautta ovat menossa. Tsemppiä varasijaodottelijoille -niistä ei oikeasti koskaan tiedä, osaa onnistaa ja osaa ei. Sitten vaan joko hankkimaan uutta todistustusta, jotta pääsee todistuspisteillä tai preppaamaan valintakokeisiin, että pisteet riittävät sitä kautta. Ensi vuonna on taas kolmet valinnat, joten katse sinne heille, joita ei tänä vuonna onnistanut. Suunnitelmaa vaan laatimaan ja Vipusen tietoja kannattaa käyttää hyödyksi. Mitkä tavoitteet, mitkä mahdollisuudet ja mitä väyliä pitkin voi parantaa, että pääsee sisään seuraavana vuonna. Älkää luovuttako, elämä on pitkä ja edessä on useita mahdollisuuksia!
Vierailija wrote:
Joo, kyllä jännittää, mullakin palkit tulleet.
Jos tulee valituksi, niin pitääkö toimittaa myös kopio alkup. Yo-todistuksesta, kun ne tiedothan vissiin haetaan jostain tietokannasta automaattisesti? Ainakin mulla näkyy niin.
Pitää toimittaa. Paikan voi menettää, mikäli ei muista toimittaa sitä.
Vierailija wrote:
Varasijalla 1 HAMKiin ei-ensikertalaisena…
Toivotaan, että pääset :)
Itse pääsin aiempina vuosina Hamkiin ekalta varsijalta, se taisi olla kevään haku. Syksyllä on kuitenkin vähemmän vaihtoehtoja hauissa, eli voivat pitää tiukemmin paikoistaan kiinni. Jospa pääset luikahtamaan sisään :)
Äh, Tampereen yamk hakijoille tiedoksi, näin luki opintopolussa: "Opiskelijavalinnan tulokset julkaistaan Oma Opintopolku-palvelussa viimeistään 24.11.2023. " Eli vielä saa odotella..
Tuleeko tästä jotain infoa vai mikä homma tämä on
Vierailija wrote:
Tuleeko tästä jotain infoa vai mikä homma tämä on
Oho, sekoilin. Siis tuleeko tuosta joku ohje tuosta alkuperäisen todistuksen kopion lähettämisestä?
No eiköhän ohjeet tule kun tulee valituksi. Tosin ei sinne mitään tarvitse lähetellä ellei todistus ole joltain 80-luvulta
Miten noi varasijat liikkuu yleensä tässä syksyn haussa? 😭 Varasija 5..