Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
41/1613 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks joka jännää, hain monimuoto/verkko-opintoihin xamk, oamk ja lapin amk.

Yo-tutkinto löytyy vuodelta 1993 eli sillä ei taida tehdä enää mitään todistusvalinnassa? 😅

Vierailija
42/1613 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans yks joka jännää, hain monimuoto/verkko-opintoihin xamk, oamk ja lapin amk.

Yo-tutkinto löytyy vuodelta 1993 eli sillä ei taida tehdä enää mitään todistusvalinnassa? 😅

Minun todistus on 1992 ja hain samoihin kouluihin sinun kanssa. Reaalista emme saa pisteitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1613 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun todistus on 1992 ja hain samoihin kouluihin sinun kanssa. Reaalista emme saa pisteitä. 

Ollaan siis vähä dinosauruksii 😄 Mut joo, ehkä sillä todistuksella jtn sitte tekee. Äidinkieli ja enkku L ja ruotsi C. Hain it tradenomi linjalle, joten eipä taida yo todistus antaa riittävästi pisteitä kuitenkaan. Toki ei mua haittaa valintakoe, tuleepa matikkaakin kerrattua.

Vierailija
44/1613 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan siis vähä dinosauruksii 😄 Mut joo, ehkä sillä todistuksella jtn sitte tekee. Äidinkieli ja enkku L ja ruotsi C. Hain it tradenomi linjalle, joten eipä taida yo todistus antaa riittävästi pisteitä kuitenkaan. Toki ei mua haittaa valintakoe, tuleepa matikkaakin kerrattua.

Lisään vielä, kävin tuolla laskurilla kattomassa, että 107 pistettä tulis noista. 198 maksimi.

Vierailija
45/1613 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, kävin tuolla laskurilla kattomassa, että 107 pistettä tulis noista. 198 maksimi.

107 pistettä harvoin riittää tradenomiin todistusvalinnassa. Eihän sitä koskaan käänteitä tiedä, mutta noin 120 useimmissa alaraja. Vipusestahan ne edellisvuoden näkyvät.

-eri

Vierailija
46/1613 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen opintopolun lähdekoodin näkikään? Onko joku oikeasti nähnyt valinnan tuloksen sieltä ennen kun tulokset on julkaistu?

Jos painat hiiren oikeaa, niin saatko sen vaihtoehdoksi?

Turhapa siellä on juosta, kun tieto tarjoillaan heti seuraavana päivänä sähköpostiin. Päivä sinne tai tänne.

Vierailija
47/1613 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

107 pistettä harvoin riittää tradenomiin todistusvalinnassa. Eihän sitä koskaan käänteitä tiedä, mutta noin 120 useimmissa alaraja. Vipusestahan ne edellisvuoden näkyvät.

-eri

Okei, kävin vipusessa kattomassa, siellä oli kyllä alempia rajoja. Katoinko sitten oikein? Semmosta 100-105. It tradenomi ja monimuoto/verkko. Lappi ja oulu amk. Vaikka samapa tuo, valmistaudun joka tapauksessa valintakokeeseen. Olishan se toki iloinen yllätys, jos tuosta todistuksesta oliskin niin paljo vielä hyötyä 😁

Vierailija
48/1613 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun amkin joustavassa haussa tullut jo tuloksia! Ehkä kohta tulis yhteishaunkin tulokset?

Vierailija
49/1613 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Okei, kävin vipusessa kattomassa, siellä oli kyllä alempia rajoja. Katoinko sitten oikein? Semmosta 100-105. It tradenomi ja monimuoto/verkko. Lappi ja oulu amk. Vaikka samapa tuo, valmistaudun joka tapauksessa valintakokeeseen. Olishan se toki iloinen yllätys, jos tuosta todistuksesta oliskin niin paljo vielä hyötyä 😁

Aaa, IT-tradenomeja en ollut katsellutkaan. "tavallisessa" tradenomissa korkeammat.

Vierailija
50/1613 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten valmistaudutte kokeeseen? Tein noita netistä löytyviä esimerkkitehtäviä, ja nuo jossa piti määritellä tarinan eettinen ongelma oli tosi vaikeita😱 miten sitä vois treenata?

Itse yksinkertaisesti googletin eettinen ongelma ja eettinen päätöksenteko ja luin aiheesta artikkeleita. Selkeytti hieman sitä mitä käsitteellä tuossa osiossa haetaan. Ajattelin käydä myös kirjastossa lainaamassa jonkun etiikan kirjan, mutta katsoo nyt jaksaako.

Vierailija
51/1613 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä vkolla alkaa varmaan todistusvalinnan tuloksia jo tulla!

Vierailija
52/1613 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, jännittää...

Onko muuten mahdollista saada lisäaikaa valintakokeen tekemiseen, jos on adhd? Mitähän kautta tuo pitää siinä tapauksessa ilmoittaa ja mitähän todisteita asiasta pitää toimittaa?

Vierailija
53/1613 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, jännittää...

Onko muuten mahdollista saada lisäaikaa valintakokeen tekemiseen, jos on adhd? Mitähän kautta tuo pitää siinä tapauksessa ilmoittaa ja mitähän todisteita asiasta pitää toimittaa?

7

On yleensä. Soita koulun toimistoon jos et jaksa perehtyä sivuihin. Yleensä ohjeet löytyy kyllä kirjallisenakin.

Vierailija
54/1613 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensikertalaisille ainakin varmaan tulee todistusvalinnoista. Eikö kaikki muut mene samaan läjään valintakokeiden kanssa?

Vierailija
55/1613 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo neljättä kertaa hakemassa ja nyt päätin että valmistaudun kunnolla joten ostin kesällä jo amk valmennuksen netistä ja oon opiskellu erityisesti matikkaa, englantia ja päätöstentekoa sen kautta. Ite koen että on ollut hyötyä todella paljon kun omasta edelliskertaisesta opiskelusta aikaa jo 10 vuotta. Kummasti sitä unohtaa matikassakin ihan perusjutut kun aikaa kuluu. 

Vierailija
56/1613 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus siis siihen miten aiotte valmistautua kokeisiin. :)

Vierailija
57/1613 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa olla jo malttamaton fiilis ja ois kiva kuulla todistus valintojen tuloksia.

Vierailija
58/1613 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tosissaan kuumottaa, millonhan realistisesti vois odottaa tuloksia näkevänsä? To-pe, ensi viikolla…?

Vierailija
59/1613 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Alkaa tosissaan kuumottaa, millonhan realistisesti vois odottaa tuloksia näkevänsä? To-pe, ensi viikolla…?

No mikäli edellisvuodet antaa osviittaa niin sen viikon alussa kun tulokset on viimeistään tulossa eli maanantaina voi jotain tulla

Vierailija
60/1613 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No mikäli edellisvuodet antaa osviittaa niin sen viikon alussa kun tulokset on viimeistään tulossa eli maanantaina voi jotain tulla

Höh, siis vasta ensi viikolla.

-eri