Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
361/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tänään kenelläkään ollut tuloksissa tapahtumia?

Vierailija
362/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit nähdä tiedon hyväksynnästä Oma Opintopolku -palvelussa jo ennen kaikkien tulosten julkaisemista, jos

sinut on hyväksytty ylimpään hakutoiveeseen

sinut on hyväksytty esimerkiksi 3. hakutoiveeseesi, mutta sinua ei valittu ylempiin hakutoiveisiin.

sinut on hyväksytty alemmalle toiveelle, mutta ylemmät hakutoiveet ovat vielä kesken

et saanut opiskelupaikkaa.

Onko joku saanut tietoa että ei olisi saanut minimi pistemäärää eli ei päässyt läpi koko kokeesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tänään kenelläkään ollut tuloksissa tapahtumia?

Toisessa hakukohteessani todistusvalinnan varasija muuttunut 4. > 3. (OAMK, tradenomi, liiketalous, päivätoteutus)

Muissa viidessä hakukohteessa ei muutoksia eikä missään näy vielä valintakoepalkkejakaan.

Vierailija
364/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain kans risealalle! Pidetään peukut pystyssä, että meitä lykästää 🤩.

Vierailija
365/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te katsotte Vipusesta? Kiinnostavin tieto, mitä mä onnistuin löytämään sieltä oli hakijoiden määrät.

Vierailija
366/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te katsotte Vipusesta? Kiinnostavin tieto, mitä mä onnistuin löytämään sieltä oli hakijoiden määrät.

Katson lähinnä hakemiini kohteisiin valittujen määrää ja samoin paikkansa hyväksyneitä, jotta voin spekuloida, olisiko minulla mahdollisuuksia varasijalta nousta.

Vierailija
367/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisteet

Vierailija
368/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet on varmasti mielenkiintoinen tieto ensikertalaisille, mutta harmiksemme Vipunen ei näytä ei-ensikertalaisten pisterajoja.

Vierailija
369/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pisteet

Onko ne siis todistusvalintojen pisteet, koska eihän siellä voi vielä olla koepisteitä?

Vierailija
370/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson hakijoiden määrää ja paikkansa hyväksyneitä, ja YAMKiin hakeneena tutkin myös vipusen kautta kuinka moni hakijoista on oikeasti kelpoinen hakemaan: yllättävän moni ensikertalainen oli hakenut ainakin Laurean YAMKiin

Vierailija
371/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson hakijoiden määrää ja paikkansa hyväksyneitä, ja YAMKiin hakeneena tutkin myös vipusen kautta kuinka moni hakijoista on oikeasti kelpoinen hakemaan: yllättävän moni ensikertalainen oli hakenut ainakin Laurean YAMKiin

Mä alan olla jo vähän vanha, mutta vuosia sitten hain "ensikertalaisena" maisteriopintoihin. Olin suorittanut kandini ulkomaisessa yliopistossa, mistä ei silloin vielä menettänyt ensikertalaisuuttaan. Tosin en tiedä onko tuo minun tapaukseni todennäköisempi vai se, että ihmiset eivät ota selvää mihin hakevat ja hakevat paikkoja, joihin eivät edes voi päästä.

Vierailija
372/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, mikäli historiaa on uskominen ni ens viikolla pitäisi alkaa ekojen pääsykoetulosten tippumaan. Voishan tämä aika nopeamminkin kulua 😅

Vierailija
373/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sit keväällä hakea sinne IT-alalla nyt oikeesti ja unohtakaa nyt ne sosionomit ja hoitajalinjat! Rahan takia te opiskelette! Varmasti tärkeätä työtä, mutta jaksa sitä teidän iänikuista marinaa, kuinka tienaatte sen 2500€/kk 5 vuoden jälkeen, kun koodarina lähtöpalkkakin on 3000€/kk ja 5 vuoden jälkeen siinä on jo tonni lisää. Uranne huipullakin sh ja sosinomi tienaa peruspalkalla alle 3000€/kk

Vierailija
374/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, mikäli historiaa on uskominen ni ens viikolla pitäisi alkaa ekojen pääsykoetulosten tippumaan. Voishan tämä aika nopeamminkin kulua 😅

Olet oikeassa! Ens viikolla niitä alkaa tulla, kun jotkut osaavat ilmoittaa niitä jo hyvissä ajoin ennen määräpäivää. Kyllä odottavan aika on pitkä.

Vierailija
375/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipuseen päivittyy tietosyistä johtuen aina joka kolmen välein.

Esimerkiksi jos paikan vastaanottaneet näyttää 1-4 niin se on joku siltä väliltä.

Jos näyttää 6, niin onko silloin 5-7 välillä, jos taas 9, niin 8-10, jos taas 12, niin 11-13 jne.

Vierailija
376/1613 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina näin iltaisin saa jännittää, josko sitä seuraavana aamuna opintopolusta löytääkin ilouutisen.

Kyllä tuollaisella opiskelupaikalla vaan olisi minulle elämää mullistava vaikutus!

Vierailija
377/1613 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sit keväällä hakea sinne IT-alalla nyt oikeesti ja unohtakaa nyt ne sosionomit ja hoitajalinjat! Rahan takia te opiskelette! Varmasti tärkeätä työtä, mutta jaksa sitä teidän iänikuista marinaa, kuinka tienaatte sen 2500€/kk 5 vuoden jälkeen, kun koodarina lähtöpalkkakin on 3000€/kk ja 5 vuoden jälkeen siinä on jo tonni lisää. Uranne huipullakin sh ja sosinomi tienaa peruspalkalla alle 3000€/kk

Toisaalta hoitajana mulla on käytännössä varma työpaikka, jossa palkka on kuitenkin enemmän kuin sillä kokemattomalla juuri koodariksi valmistuneella nelikymppisellä naisella, joka itkee IT-alan ikä- ja sukupuolisyrjintää eikä löydä töitä.

Vierailija
378/1613 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan opiskele rahan vaan henkisen pääoman ja mielenkiintoisempien työtehtävien vuoksi. Mulla on jo tietojenkäsittelystä maisteritutkinto alla, mutta teen ihan muun alan hommia, ja niitä varten myös hain nyt opiskelemaan lisää osaamista. 

Mun palkka on just se kolmisen tonnia reilun kymmenen vuoden kokemuksella, enkä tarvitse yhtään enempää.

Vierailija
379/1613 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään julkaistaan uusien ylioppilaiden nimet. 

Onkohan sillä millaisia vaikutuksia tämän syksyn yhteishakuun?

Vierailija
380/1613 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisteet on varmasti mielenkiintoinen tieto ensikertalaisille, mutta harmiksemme Vipunen ei näytä ei-ensikertalaisten pisterajoja.

Näkyy, meet vipusesta haluamaasi koulutukseen, painat amk valintakoe kohdasta suurennuslasi -> henkilömuuttujat -> poraudu kohtaan ensikertalaisena kohdeltava hakijasta klikkaat. 

Sen jälkeen sivu päivittyy, monessa tutkinnossa näkyy sen jälkeen myös ei ensikertalaisen alin hyväksytty pisteraja.