AMK Yhteishaku syksy 2023
Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?
Kommentit (1613)
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jos AMK-valintakokeessa olisi vastannut täysin oikein kaikkiin haamutehtäviin ja kuluttanut niihin suurimman osan koeajasta ja veikannut muut väärin.
Niitä taitaa olla kokonaiset yks per osio.
Tänään nytkähtänyt varasija eteenpäin 45 -> 42! Sairaanhoitaja Turun amk. Jotain siis sentään tapahtuu, onko johonkin tullut jo tuloksia?
tietojenkäsittelyssä ei ole tainnut tapahtua mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jos AMK-valintakokeessa olisi vastannut täysin oikein kaikkiin haamutehtäviin ja kuluttanut niihin suurimman osan koeajasta ja veikannut muut väärin.
Haamutehtäviä on kyllä enemmän kuin yksi per osio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten mä olen käsittänyt ettei testikysymykset ees kuluta mitään aikaa? Kello on pausella kun vastaat siihen
Noi haamutehtävät on niin persiistä. Todella epäreilua testata tulevia tehtäviä varsinaisessa kokeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten mä olen käsittänyt ettei testikysymykset ees kuluta mitään aikaa? Kello on pausella kun vastaat siihen
Siinä nyt alapeukuttajille varmaa tietoa ihan virallisista ohjeista:
Valintakokeen jokaisessa osiossa on myös mukana tehtäviä, joita testataan tulevaisuuden kokeita varten. Näitä tehtäviä ei pisteytetä tai osoiteta erikseen, mutta tehtävien suorittaminen on huomioitu kunkin osion suoritusajassa.
Joo on huomioitu suoritusajassa, mutta ei poista ongelmaa silti. Testatkoon jossain muussa yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Joo on huomioitu suoritusajassa, mutta ei poista ongelmaa silti. Testatkoon jossain muussa yhteydessä.
Poistaahan.
Esitetty ongelma, johon aikakompensaatiosta vastasin, oli tämä:
Poistaa siis koko esitetyn ongelman. Sinun ongelmastasi en toki tiedä, mutta vastasinkin tuohon keskustelulankaan.
Hyvä huomioidakin se ajassa. Vaikutti siltä, että ajan tullessa täyteen osio vaan sulkeutui, eikä siihen enää voinut palata.
Jospa se olikin siis huomioitu etukäteen esimerkiksi päätöksentekotaidoissa kun oli kuitenkin annettu ihan reilu, 40 min suoritusaika, vaikka jäikin lopulta pahasti kesken.
Näen että ongelma on siinä, kun suorittaa vaikka alkupään tehtäviä hitaasti, mutta varmasti ja kokee saaneensa ne varmuudella oikein, ja arvaa nopeasti loput ennen ajan päättymistä, koska miinuspisteitä ei tule. Ja lopulta käykin ilmi, että alkupään tehtävät olikin pelkkiä haamuja joista ei saa pisteen pistettä ja on täysin tuurissaan pääseekö kyseistä osiota läpi.
Lähtökohtaisestihan kannattaa taktikoida siten, että kerkee vastaamaan kaikkiin kysymyksiin annetun ajan puitteissa ni ei tarvitse miettiä onko haamukysymys vai ei. Ekana asiana on hyvä nopeesti skaalata osio kokonaan läpi ja jakaa se mielessään ajallisesti segmentteihin jolloin on koko ajan kärryillä että onko aikaa vai ei. Toiset kysymykset on helpompia jolloin voit käyttää "ylimääräisen" ajan jo tiedossa olevaan haastavampaan tehtävään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä nyt alapeukuttajille varmaa tietoa ihan virallisista ohjeista:
Valintakokeen jokaisessa osiossa on myös mukana tehtäviä, joita testataan tulevaisuuden kokeita varten. Näitä tehtäviä ei pisteytetä tai osoiteta erikseen, mutta
Eihän tuolla sitä tarkoiteta, että aikaa olisi huomattavasti enemmän, tai että kello pysäytettäisiin. Ajan huomioimisella saatetaan tarkoittaa vaikka minuutin pidempää aikaa osiossa, ei välttämättä merkittävää lisäaikaa. Aikahan loppuu kesken useimmilla muutenkin, käsittääkseni. Niin minullakin.
Kello 7 aamu, ei muutoksia varasijajonoissa
Kuinka pitkään menee siitä, kun lisätiedot kenttä ilmestyy ykkösvaihtoehtoon, että tuloksia alkaa tippumaan? Hain itse YAMKiin ja kaikissa edelleen opiskelijavalinta kesken..
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään menee siitä, kun lisätiedot kenttä ilmestyy ykkösvaihtoehtoon, että tuloksia alkaa tippumaan? Hain itse YAMKiin ja kaikissa edelleen opiskelijavalinta kesken..
Vaihtelee tosi paljon, voi mennä pari viikkoa tai pari tuntia.
Ajassa huomioiminen tarkoittaa nimenomaan aikakompensaatiota. Hyvitetään kulunut aika.
Varasija taas liikkunu yhden eteenpäin! Tuleekohan tänään tuloksia jonnekin?
Vierailija kirjoitti:
Kello 7 aamu, ei muutoksia varasijajonoissa
Opintopolku päivitetään *aamupäivän aikana*, ei aamulla ensimmäiseksi. ;)
Jees! Vihdoin Tamk yamk palkit auki! Kohta 2 kk sitten jo palautettu valintakoetehtäviä, josko pian sais tietää miten meni! Voisikohan tulokset tulla vielä tänäääään?