Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
321/1613 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työnantajan kanssa jo sopinut, että jos en pääse yhteishaussa sisään, yritän polkuopintojen kautta. Tulen siis tekemään lopputyön työnantajalleni. 

mitenkähän suosittuja noi polkuopinnot ovat? Itse uumoilen nopeuskisaa- ilmottautumisjärjestyksessähän niihin otetaan. 

on kyllä puuduttavaa. Tamkin yamk ei ole liikahtanut lainkaan- ei ensimmäisiäkään tuloksia. Tsekkaan joka päivä klo 8 jälkeen ja 20 jälkeen onko opintopolussa uutta. 

menneinä aikoina oli pankkitunnistautumisessa tunnuslukutaulukot. Ois varmaan jo pari taulukkoa mennyt tän vahtaamisen kanssa 

muita jo plan b:tä ja polkuopintoja suunnittelevia? Vai jätättekö seuraavaan hakuun suosiolla? 

Vierailija
322/1613 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työnantajan kanssa jo sopinut, että jos en pääse yhteishaussa sisään, yritän polkuopintojen kautta. Tulen siis tekemään lopputyön työnantajalleni. 

mitenkähän suosittuja noi polkuopinnot ovat? Itse uumoilen nopeuskisaa- ilmottautumisjärjestyksessähän niihin otetaan. 

on kyllä puuduttavaa. Tamkin yamk ei ole liikahtanut lainkaan- ei ensimmäisiäkään tuloksia. Tsekkaan joka päivä klo 8 jälkeen ja 20 jälkeen onko opintopolussa uutta. 

menneinä aikoina oli pankkitunnistautumisessa tunnuslukutaulukot. Ois varmaan jo pari taulukkoa mennyt tän vahtaamisen kanssa 

muita jo plan b:tä ja polkuopintoja suunnittelevia? Vai jätättekö seuraavaan hakuun suosiolla? 

Menevät 3 ensimmäisen minuutin aikana. He pääsevät sisään, joilla on lyhyt nimi ja nopea nettiyhteys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1613 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän myös polkuopintoihin jos yhteishaussa ei paikkaa tule. Paikat menevät kyllä kuulemma nopeasti, jos täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kaikissa polkuopinnoissa näin ei kai ole, vaan pitää tehdä jokin tehtävä?

Vierailija
324/1613 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain sairaanhoitajaksi monimuotona Kemiin, Ouluun, Rovaniemelle ja Kajaaniin. Ensikertalainen olen ja tämä on kolmas kerta kun tämän valintakokeen tein. 😅💩 Edellisillä kerroilla olisi pisteet riittänyt sisään, mutta yksi osio ollut hylätty. Toivon että nyt on pisteytys vähän armollisempi (ei miinuspisteitä) ja pääsisin Ouluun opiskelemaan. Katsotaan.

Vierailija
325/1613 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain sairaanhoitajaksi monimuotona Kemiin, Ouluun, Rovaniemelle ja Kajaaniin. Ensikertalainen olen ja tämä on kolmas kerta kun tämän valintakokeen tein. 😅💩 Edellisillä kerroilla olisi pisteet riittänyt sisään, mutta yksi osio ollut hylätty. Toivon että nyt on pisteytys vähän armollisempi (ei miinuspisteitä) ja pääsisin Ouluun opiskelemaan. Katsotaan.

Paljon tsemppiä, että pääsisit! Tuolla alla olevan linkin sivustolla oli ohjeita kuinka nykyään pisteytys menee, mutta en kyllä ymmärtänyt skaalauksesta ja vertaistetuista pisteitä mitään. Koitin nimittäin selvittää paljonko on nykyään minimipistevaatimus osiokohtaisesti. Ennen oli esimerkiksi 0,5/10 raja englannin kielessä, mutta nyt kun ei tule miinuspisteitä, niin jos saa yhden oikein, kenties lopulta arvaamalla, niin se olisi jo sillä läpäisty, että pahoin pelkään osiokohtaisten vähimmäispisterajojen kasvaneen vaikken löytänytkään faktatietoa asiasta.

https://www.ammattikorkeakouluun.fi/amk-valintakoe-syksyn-2023-yhteisha…

Vierailija
326/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humakin tyken valintakurssitulokset tuli! Ei-enskana varasijalla 2 ja 20 pistettä alimpien pisteiden yläpuolella. Pikkasen hölmöltä toi sijoittumistapa tuntuu, mutta toivottavasti noi kaksi mun edeltä nyt vain haihtuu jonnekin!!! Jännäks menee 😅

Vierailija
327/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonian valintakurssin tuloksia oottelen! Palautus oli 1.11, mahtaakohan kauan mennä että ne tulee? 

Vierailija
328/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipuseen ei pääse?? Sanoo vaan, ettei pyyntöä voi käsitellä ja kehottaa yrittämään muutaman minuutin päästä uudelleen. Ruuhkaa vai mitä ihmettä?

Vierailija
329/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin sairaanhoitajan polkuopintoja. Laureassa niihin on onneksi pieni kurssi, jonka perusteella hakijat valitaan, ettei tarvitse nopeuskisaa käydä.

Miksi näissä valintakokeiden tuloksissa menee niin kauan? Koko koe on tietokoneella tehty monivalinta, jonka tarkastamiseen menee koneelta alle sekuntti. Istuuko korkeakoulut niiden tulosten päällä melkein kuukauden vanhojen paperipääsykoeaikojen kunniaksi?

Vierailija
330/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odottelen centria-amk tuloksia. Hain tradenomiksi ja hellä oli oma tehtäväpaketti

Vierailija
331/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipuseen ei pääse?? Sanoo vaan, ettei pyyntöä voi käsitellä ja kehottaa yrittämään muutaman minuutin päästä uudelleen. Ruuhkaa vai mitä ihmettä?

Mäkin yritin just äsken muutaman kerran sivulle, ei onnistunut eli jotain häikkää siellä varmaan on..

Vierailija
332/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin yritin just äsken muutaman kerran sivulle, ei onnistunut eli jotain häikkää siellä varmaan on..

Kiitos tiedosta, eipähän ainakaan ole omista laitteista tai yhteyksistä siis kiinni 👍 ehkä ne päivittää just

Vierailija
333/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta, eipähän ainakaan ole omista laitteista tai yhteyksistä siis kiinni 👍 ehkä ne päivittää just

Joo se voi olla 👍

Vierailija
334/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se voi olla 👍

Nyt pääsee taas!

Vierailija
335/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se voi olla 👍

Nyt pääsee taas!

Jes hienoa, kokeilenpa siis myös uudelleen! 😊

Vierailija
336/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku mistä näkyy Laurean sairaanhoitajaopintojen aloituspaikkojen määrät? Mä en yhtään muista paljon niitä aloituspaikkoja oli, eikä Lauren sivuilla näy enää syksyn hakukohteiden tietoja. En löydä niitä myöskään Opintopolusta.

Vierailija
337/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku mistä näkyy Laurean sairaanhoitajaopintojen aloituspaikkojen määrät? Mä en yhtään muista paljon niitä aloituspaikkoja oli, eikä Lauren sivuilla näy enää syksyn hakukohteiden tietoja. En löydä niitä myöskään Opintopolusta.

Opintopolusta löytyi vielä ainakin viime viikolla kun itsekin tarkistin 🤔

Vierailija
338/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipusesta

Vierailija
339/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://opintopolku.fi/konfo/fi/toteutus/1.2.246.562.17.000000000000000…

Tähän ainakin näkyy, en tiedä muista toteutustavoista ja toimipisteistä.

Vierailija
340/1613 |
07.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savonian valintakurssin tuloksia oottelen! Palautus oli 1.11, mahtaakohan kauan mennä että ne tulee? 

mille linjalle hait? Onko tietoa millaisilla pisteillä on tekniikan aloilta päästy valintakurssilta sisään?