Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK Yhteishaku syksy 2023

Vierailija
05.09.2023 |

Haku tammikuun koulutuksiin on käynnissä ja päättyy 14.9. muita hakijoita ja kokeeseen valmistautuvia?

Kommentit (1613)

Vierailija
281/1613 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan noiden valintakurssien tarkistamisessa oikein menee?? Tosi hidasta kyllä

Vierailija
282/1613 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäkösest jäi itellä päätöksentekotaidot liian vähille pisteille... ihan liikaa tekstiä. Ei kerenny mitekää tekee edes puolia kunnolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1613 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni varmaan se äidinkieli parhaiten. Päätöksentekoa olin harjoitellut hyvin, mutta mielestäni kokeessa kaikki tuntui extra vaikealta 

Vierailija
284/1613 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Muita Tamk oikeustradenomiksi hakevia?

Ihan tossa pari sivua aikaisemmin oli vähän keskustelua kyseisestä valintakurssista.

Vierailija
285/1613 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäkösest jäi itellä päätöksentekotaidot liian vähille pisteille... ihan liikaa tekstiä. Ei kerenny mitekää tekee edes puolia kunnolla

Itsekkin mietin tätä aluksi kunnes hoksasin että tarvittava pistemäärä olikin 25/100 ja pisteet skaalataan muiden pisteiden kans. Jos saa kaksikin oikein niin vois päästä? Vai miten muut ajattelee paljonko pitäis saada oikein? Kuitenkin skaalatuiden pisteiden perusteella se koulupaikka saadaan. Tai näin ymmärsin.

Vierailija
286/1613 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa Savoniaan, ikinä ollut näin helppo monivalintatentti missään. Miten ne edes tekee erot hakijoiden välille, kun kaikki saa täydet pisteet? Googlasin joka kysymyksen ja silti jäi rutkasti aikaa käsiin. 

Vierailija
287/1613 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onpa muuten ärsyttävää, että joillain paikkakunnilla oli koeajat mennyt jo loppuun kun yhteishaussa paikka piti varata. Jouduin lähtemään eri paikkakunnalle tekemään kokeen ja sitten tiedän henkilöitä, jotka jättikin menemättä kokeeseen omalla paikkakunnallani. No, tulipa tehtyä reissu eilen. 

Joo, mä sain kanssa ihan tyyliin vikan paikan edes Helsingistä (siis 2,5 h matkan päässä), muuten oliskin pitänyt lähteä jonnekin neljän tunnin päähän. No, onneks ei tarvinnut mennä (kun pääsin todistuksella). Mutta pakkohan niiden on nk. ylibuukata noi paikat, eli ettei kaikki kuitenkaan tule. Ihme systeemi kyllä. 

Vierailija
288/1613 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhei nyt ois viimeiset valintakurssit tehty ja palautettu. Nytkö sitä sitten vaan ootellaan viikkokausia, apua.

Vierailija
289/1613 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko valintakokeiden tuloksia edellisinä vuosina tullut aikaisemmin kuin tuona ilmoitettuna päivänä 28.11?😅 Opintopolkua tuskin kannattaa ihan hetkeen vilkuilla.. 

Vierailija
290/1613 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin tuota viime syksyn keskustelua niin puolen kuun paikkeilla alkanut tulemaan tuloksia eli reipas viikko ennen deadlinea

Vierailija
291/1613 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18.11 tuli viime vuonna vastauksia ainakin Metropoliasta

Vierailija
292/1613 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti oli tosi vaikee. Arvasin lähes kaikki😂 kuinkahan monta tarvi arvata oikein, että meni läpi blaah... Ihan älyttömiä enkku tehtäviä ku luulis et pärjää perus englanninkielen taidoilla 

Vierailija
293/1613 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englanti oli tosi vaikee. Arvasin lähes kaikki😂 kuinkahan monta tarvi arvata oikein, että meni läpi blaah... Ihan älyttömiä enkku tehtäviä ku luulis et pärjää perus englanninkielen taidoilla 

Enkku oli tällä kertaa mun mielestä helppo, olin aamun kokeessa 31.10.

Vierailija
294/1613 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.11 aamun kokeen enkku oli mun mielestä riittävän helppo, käsitteli muun muassa ilmastoaihetta, kuten suurin osa matikasta ja suomen kielestä, mutta eniten olen huolissani päätöksentekotaidoista, sillä ehkä kuuden kysymyksen kohdalla huomasin, että ei ole aikaa jäädä pohtimaan enää loppuja, ja täysin arvailuksi meni ne sitten. 

Ensimmäistä kertaa kävin AMK-valintakokeessa, niin ei ole kokemusta miinuspisteajasta, että ei tuo arvailu ainakaan pahenna tilannetta, et luulis sieltä jonkun satunnaisen menevän oikein, niin pääsis joka osioista läpi, joka on se eka tärkeä välitavoite tottakai kohti lopullista päämäärää eli opiskelupaikan saamista. 

Jäin ihmettelemään jätän vastaamatta kysymykseen - kohtaa, että mikä järkeä olisi ollut se valita, jos väärästä vastauksesta ei edes sakoteta.

Vierailija
295/1613 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetytti yllättävän pitkät tehtäväselostukset, väkisinki mietti että testattiinko samalla luetun ymmärtämistä vai mitä ihmettä.. Tuon takia meni tosi paljon aikaa hukkaan ja monissa osioissa piti arvata paljon vastauksia :/

Vierailija
296/1613 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään YAMKin tuloksia, valintatehtäväkin piti olla palautettuna jo 5 viikkoa sitten😢 ehkä ensi viikolla olisi toivoa?

Vierailija
297/1613 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä karsitaan isommalla kädellä porukkaa pois pääsijöistä. Ihan tarkotuksella ne on sillee tehty.

Vierailija
298/1613 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaana lukijana luulen, että ei toivoakaan.. Tosiaan aika päätöksentekotaidoissa sekä matikassa loppui kyllä kesken. Se kuution tahkot ja leikkaus ihme tehtävä meni täysin ohi. Ei mitään hajua mitä siinä edes ajettiin takaa?

Vierailija
299/1613 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikein oli enkku. Muutenkin mulla small talk-tasoa. Hölmönä jätin enkun vikaksi ja siinä olin jo niin pahassa aivosumussa etten ymmärtänyt sitä vähäkään niinpä arvoin vastaukset. Oli koe taisi mennä miten meni.

Vierailija
300/1613 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitaana lukijana luulen, että ei toivoakaan.. Tosiaan aika päätöksentekotaidoissa sekä matikassa loppui kyllä kesken. Se kuution tahkot ja leikkaus ihme tehtävä meni täysin ohi. Ei mitään hajua mitä siinä edes ajettiin takaa?

En oo varma meinaatko sitä missä oli kolmio ja kolme neliöö. Piti kai laskea pinta-alat ja laskea monestiko se kolmio sopii niihin neliöihin..? Ite tajusin kotimatkalla että matkasin ihan alakanttiin sen ://