Onkos muita, jotka pitävät uskovaisia vähän " tyhminä" ?
En tietenkään sano tätä ääneen, mutta en ole vielä älykästä uskovaa tuntenut. Olenko ainoa? Tämä ei ole provo vaan kerrankin rehellinen mielipide..
Kommentit (106)
Sodat syntyvät ihmisten tyhmyydestä, kun kuvitellaan, että me olemme oikeassa ja te olette väärässä.
Maailman kaikki sodat johtuvat eri uskontojen eriävistä näkemyksistä.
Uskonnot jotka tunnustavat " paholaiseen" ovat maailman kärsimyksen aiheuttajia.
Vierailija:
säästin koska tarvitsen niitä työssäni. En niitä lue. En ole väittänyt itseäni älykkääksi, olen sanonut, että uskova, jolla ei ole mitään muuta sanottavaa kuin raamatun lainaaminen ja muu kumea jyliseminen vaikuttaa minun mielestäni typerältä. Suomessa on sananvapaus ja tämä on minun mielipiteeni. Ulkoa opittu toistelu vaikuttaa typerältä. Vaikuttaa typerältä. Piste.Enempää en hourupäihin aikaani haaskaa, jankatkaa maailmantappiin. Minkä te epäilemättä teette.
72
Kirjoitatko kenties Jumalankin pienellä.
Ehkä sinun sitten kannattaisi alkaa lukea niitä Raamattujasi (Mihin muuten tarvitset viittä Raamattua työssäsi, jos et edes lue niitä?) niin oppisit erottamaan Raamatusta olevan tekstin siitä tekstistä, joka ei ole siellä. Esim. tämä ja edelliset tekstini ei löydy Raamatusta. Itse asiassa olen kirjoittanut/lainannut tähän ketjuun vain yhden kokonaisen tekstin, joka on lainattu Raamatusta.
Ja mitä tulee toistoon, niin kuinka monta kertaa aiot vielä hokea, että joku asia vaikuttaa sinusta typerältä. Ilman mitään perusteluja, se jos mikä vaikuttaa typerältä.
Oletko koskaan ajatellut, että kristitykin voivat vainota ja tehdä ihmisten elämästä helvetin. Millä oikeudella te sen teette?
Aiheen perustaja ei varmaan enää näitä viestejä lue, mutta laitetaan nyt vielä yksi, kun ei paljoa maksa. ;)
" Olen sanonut, että uskova, jolla ei ole mitään muuta sanottavaa kuin raamatun lainaaminen ja muu kumea jyliseminen vaikuttaa minun mielestäni typerältä. ... Enempää en hourupäihin aikaani haaskaa, jankatkaa maailmantappiin."
Tässähän esitettiin muitakin perusteita kuin vain Raamatun lainaus, mutta ne henkilö sivutti tyystin. Jonkinlainen vihan tai katkeruuden maku noissa teksteissä oli...
Vierailija:
Oletko koskaan ajatellut, että kristitykin voivat vainota ja tehdä ihmisten elämästä helvetin. Millä oikeudella te sen teette?
" Hedelmistään puu tunnetaan" , ja Hengen hedelmät ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, uskollisuus, lempeys ja itsensä hillitseminen (Matt. 12:33; Gal. 5:22, 23)
99, kuka sinua on vainonnut? Jehovantodistajat tai muut lahkolaiset (elävät suljetussa maailmassaan) eivät ole kristittyjä.
Paholainen aiheuttaa sitä ja tätä omassa elämässäni ja perheessä. Itse tiedän, että kyllä ihmisen on itse vastattava menoistaan ja tuloistaan.
Eli jos olet laiska etkä jaksa mennä töihin näkyy se tilipussissa. Kyllä tässä enemmän luonne vaikuttaa kuin saatana.
kaikkia uskovaisia tyhminä?
Vai pelkästään kristinuskoiset vai kuuluukö tähän kaikki?
Jopa ihmisten alkuajoista lähtien on ollut erilaisia uskoja. On uskottu metsänhenkiin ja vaikka mihin. Ihminen on aina haaveillut kuolemanjälkeisestä elämästä ja halunnut selittää elämän syntyä jollain ulkopuolisella.
Siksi haluaisin tarkennusta, keitä kaikkia ap pitää tyhminä. Eli rajaako hän viisaiksi ainoastaan täydelliset ateistit? Toisaalta ateismikin voidaan laskea uskonnoksi, koska siinä uskotaan ettei ole mitään.
Suurin osa maailman ihmisistähän on jossain määrin uskovaisia. Budhismi, hinduismi, kristinusko jne....
Eli käsittääkseni asiaa laajemmin ap pitää suurinta osaa maailman ihmisistä tyhminä.
Tämä nyt saattaa pitääkin paikkaansa, koska ihminen ei osaa kunnioittaa elämää. Mutta toisaalta, Kiina ja Neuvostoliitto oli virallisesti maita, missä ei tuhlattu aikaa uskontoon ja kyllä sielläkään ei aina niin fiksua porukkaa. ole.
Eli ap hiukan tarkentaisitko väittämääsi.
Kaippa se niin on, että lastenkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Oman kokemukseni mukaan paheita on uskovilla ainakin yhtä paljon.
Vierailija:
Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.1 Kor.13:1-10
upeista vastauksista. On aika hataraa yleisää kaikki uskovat tyhmiksi, kun ei edes tietoa tarkasti, ketkä ovat uskovia. Taisi olla PROVO. Itsekin olen saanut tietää monien ihmisten olevan uskovia, joita en olisi koskaan uskonut! Uskovia on joka puolella. Meitä uskovia tulisi yhdistää rakkaus toisiimme ja kaikkiin lähimmäisiimme. Sehän on sitä sydämen viisautta.
kristinuskon sanomasta niin ei sitä teidän kiusaksi tehdä. Kyse on vain siitä että ihan vilpittömästi haluamme teidän parasta ja että ymmärtäisitte ottaa Jeesuksen vastaan päästäksenne taivaaseen.
mielipiteensä joskus kannattaisi pitäää omanaan.. En pidä uskovaisia tyhminä. Itse en kuulu edes kirkkoon. Mutta mielestäni ei pidä ketään muutakaan uskon perusteella haukkua tyhmäksi. Onneksi muutenkin meitä ihmisiä on erilaisia!!!!
kuin tyhmiä. Juuri nää " minä piinaan sinua kun haluat sinutkin kanssani taivaaseen" -tyypit on kaikkein rasittavimpia.
Minulla oli periaatteena, että ensimmäinen sänkykumppanini on myös mieheni. Niinpä opiskelijapiireissä joskus tunsin itseni vähän lapselliseksi, kun en ymmärtänyt muiden juttuja sen takia, että olin itse niin kokematon. Vaikka olen uskovainen, niin joskus lähdin kuitenkin viettämään iltaa kavereiden kanssa, mutta usein menin kotiin ajoissa ja alkoholin juominen jäi yhteen lasilliseen. Jos joku flirttailikin, niin tajusin sen ehkä vasta jälkeenpäin tai en flirttaillut koskaan takaisin.
Mieheni tapasin vasta vähän " vanhempana" eli 30 vuoden ikä oli jo ylitetty. Perhe-elämä on jonkin verran aikuistanut minua, mutta silti on paljon asioita, mitä en aina käsitä. Ihmisten kovuus ja anteeksiantamattomuus on yksi asia, mikä on vaikea käsittää. Vielä vaikeampaa on käsittää, jos sellaista kohtaan ihmisessä, joka sanoo itseään uskovaiseksi.
Siis kyllä: minä koen olevani lapsellinen sen takia, että olen uskossa. Mutta en pidä sitä ongelmana itselleni.
Kuvittele omalle kohdallesi tilanne, että sinua pelotellaan ja painostetaan uskontoon joka sotii sinun omaa vakaumusta vastaan.
Sitten sinulle vielä sanotaan, että yritä ymmärtää kiusaajaa vaikka se tekee elämästäsi maanpäällisen helvetin. Ja kyllä se lakipykälien mukaan luokitellaan, kiusaamiseksi jos se on jatkuvaa henkilökohtaisuuksiin menemistä ja uskonkappaleilla päähän lyömistä.
Vierailija:
kristinuskon sanomasta niin ei sitä teidän kiusaksi tehdä. Kyse on vain siitä että ihan vilpittömästi haluamme teidän parasta ja että ymmärtäisitte ottaa Jeesuksen vastaan päästäksenne taivaaseen.
paitti mitä nyt tämän tähän loppuun heitän..
" Minä olen fiksu, enkä edes aaveellä notku enkä näitä lue, mutta tässä nyt kuitenkin olen."
Miksi avasit ketjun, jos et ole kohderyhmää?
Vierailija:
Ja itse asiassa koko avaus oli hänen käsialaansa. Täällä ei-materiaalisessa avaruudessa nämä voimat ja pahan voima välilä näkyy niin selvästi, että oikein ihmettelen, ettei useampi ihminen havahdu siihen, miten voimallisesti pahan voima on olemassa ja miten se hyökkää kristittyjä vastaan.
Ajat käyvät pimeämmiksi ja kristittyjä tullaan vainoamaan yhä enemmän. Näitä nettipalstavainojakin voi kutsua jo vainoiksi ja samaan aikaan kun pimeys käy yhä raivokkaampaa taistelua, koska aika on loppumassa, yhä useampi ihminen tulee myös uskoon. Tässä on näkymättömän todellisuuden alla kamppailemassa aivan valtavat henkivoimat.