Onkos muita, jotka pitävät uskovaisia vähän " tyhminä" ?
En tietenkään sano tätä ääneen, mutta en ole vielä älykästä uskovaa tuntenut. Olenko ainoa? Tämä ei ole provo vaan kerrankin rehellinen mielipide..
Kommentit (106)
Ei ole mukavaa. Olen itse uskovainen.
En minäkään mitenkään " varman päälle" , mutta eikös ole kurja sitten lopussa ateistina tms huomata, että " hups olinkin väärässä" ja joutua Helvettiin?
Noh, uskon kyllä, että jokainen saa vielä hyvän mahdollisuuden alkaa uskomaan ja pelastua. Ja pianhan on Suomessa ennsutettu tulevan suuri herätys. :P
jotain mikä antaa sulle sellaisen ilon, että mikään ei tunnu sen rinnalla miltään, niin voitko olla hiljaa? Voiko rakastunut olla hiljaa? Usko Jeesukseen on niin mieletön kokemus, ettei siitä osaa ja voi olla hiljaa. Miten paljon Jeesuksesta saisi mielestäsi puhua? Pitäiskö joululaulutkin sensuroida?
Niin kauan, kun me uskovat ollaan täällä, me tullaan kertomaan Jeesuksesta. Ehkä edes joku uskoo ja pelastaa itsensä samalla. Jos leimautuu tyhmäksi, sillä ei ole ikuisuudessa mitään merkitystä.
Me uskovat uskotaan Raamattuun, jossa kerrotaan taivaasta ja helvetistä. Me ei haluta kenenkään joutuvan helvettiin.
On profetioitu, että eduskunnan istunnot tulisivat alkamaan rukoilemisella. :)
jotka pitävät uskovaisia tyhminä. Ei tänne tarvitse uskovaisten tulla...
Ja mitä enemmän minä näitä korulauseita luen, sitä vastenmielisemmältä tuntuu ja sitä selkeämmin muistan, miksi erosin kirkosta ja mikä näissä uskovaisissa oikeasti tökkii. Tyhmä on tyhmä, vaikka voissa paistaisi.
jos se on se paikka, missä näitä hihhuleita ei ole.
Eikös lopun aikana tulekin Raamatun mukaan suuri herätys?
Osa täällä musta paljastaa lähinnä oman tyhmyytensä. Esim. hokemalla mantran lailla ' satuun' uskovista ihmisistä. Mitä ihmettä sillä on väliä mihin ihminen uskoo, jos hänellä on hyvä olla. Kuinka se voi kenestäkään tehdä sen yksinkertaisempaa? Musta se on lähinnä yksinkertaista, että pitää itseään älykkäämpänä, siksi kun ei usko raamattuun. IHan kuin kaikki uskovaiset olisivat jotain heikkotahtoisia, jotka eivät omin aivoin osaa ajatella. Kun kerran kastetaan lapsi niin se on sitten menetetty, sen jälkeen ei itse enää osaa asioita päätellä eikä päätöksiä tehdä....
oletteko ottaneet paikasta selvää? Siellä ei kyllä Raamatun mukaan kukaan riemuitse. Todella karmea paikka on. Nyt meillä on vielä sananvaltaa tässä asiassa, siellä on kaikki myöhäistä ja ikuiseksi ajaksi. Toivon sydämestäni, että muutat suuntaa.
Ymmärrän, jos uskovista on vähän hihhuli-kuva. Vain uskovien joukkoon mahtuu nämä ressukat ja juopot. Monet elämänsä pilanneeet ovat löytäneet kerrankin lähimmäisenrakkautta seurakunnista. Sehän onkin " tyhmää" satsata alkkareihin ja " hulluihin" , mutta se on rakkautta myös ihmistä kohtaan. Toivon, että uskovat jatkavat tätä rakkautta ja eivät mene itsekkyyteen mukaan. Jeesus käski meidän rakastamaan lähimmäisiämme kuin itseämme.
Tämä sisäinen rauha ja levollisuus kyllä korvaa sen :)
Vierailija:
oletteko ottaneet paikasta selvää? Siellä ei kyllä Raamatun mukaan kukaan riemuitse. Todella karmea paikka on. Nyt meillä on vielä sananvaltaa tässä asiassa, siellä on kaikki myöhäistä ja ikuiseksi ajaksi. Toivon sydämestäni, että muutat suuntaa.Ymmärrän, jos uskovista on vähän hihhuli-kuva. Vain uskovien joukkoon mahtuu nämä ressukat ja juopot. Monet elämänsä pilanneeet ovat löytäneet kerrankin lähimmäisenrakkautta seurakunnista. Sehän onkin " tyhmää" satsata alkkareihin ja " hulluihin" , mutta se on rakkautta myös ihmistä kohtaan. Toivon, että uskovat jatkavat tätä rakkautta ja eivät mene itsekkyyteen mukaan. Jeesus käski meidän rakastamaan lähimmäisiämme kuin itseämme.
Jos tämä maailmankaikkeus kaikessa miljoonakertaisessa järjestyksessään ja tarkkuudessaan olisi pelkän sattuman tulos, niin se olisi aivan yhtä uskottava kuin että kirjapaino räjähtää ja kaikki kirjasimet putoavat jälleen maahan sanakirjan valmiissa ja virheettömässä muodossa. (Albert Einstein)
Ylipäätään ateistit tällä palstalla osaavat vain haistatella tai hyökätä. Sitähän paholainen juuri harjoittaa ja ateistit ovat paholaisen lieassa, pimeyden orjia, itse sitä tajuamatta.
Jumalaa ei voida tuntea järjen eikä kokemuksen avulla. Jumalan olemassaolosta voimme tosin saada todistuksia tarkkailemalla Luojan tekoja. Evankeliumin tuntemiseen tarvitsemme kuitenkin Jumalan itsensä valitsemat ja toimeenpanemat teot. Hänen pelastussuunnitelmansa saa täyttymyksensä Jeesuksessa, josta meillä on apostolien todistus. Vapahtajan elämään ja opetukseen sisältyy Jumalan kätketty salaisuus, jota järki ei voi lainkaan ymmärtää ja joka avautuu vain Pyhän Hengen synnyttämälle uskolle.
Olit niin oikeassa, niin oikeassa...
Ihmiset itsekkyttään ja ylpeyttään kääntävät selkänsä Jumalalle.
Kaikki me olemme pieniä ja tarvitsemme Jumalaa ja vasta kun ymmärrämme oman pienuutemme, ymmärrämme myös, että tarvitsemme Jumalaa. Tsunami vei mennessään niin heikkoja ja vahvoja. Tsunami ei kysellyt kenet se ottaa. Kannattaisi näidenkin vahvoina itseään pitävien ottaa Tsunamien kaltaiset varoitukset tosissaan, sillä jonakin päivänä he itse voivat olla keskellä suurta Tsunamia.
Koettelemukset ovat niitä aikoja, jolloin Jumala kutsuu.
Joo, kyllä pidän joitakin uskovia tavallaan " tyhminä" , mutta ehkä enemmänkin kuitenkin liian helppouskoisina ja sinisilmäisinä. Ja olen muuten itsekin uskova. Mitäs siihen sanotte.
Älyä kyllä löytyy monilta uskovilta, tunnen uskovia tutkijoita, professorin, lääkäreitä yms.
Monet uskovat vaan uskovat liian helposti kaikkiin juttuihin (karismaattiset jutut, ihmeet, merkit yms.) ja ovat myös helposti huijattavissa. Sosiaalinen paine vaan jossain uskovien yhteyksissä on niin kova, että kaikki jutut menee läpi, eikä mitään seulota, vaan kaikkeen vaan uskotaan, minkä sanotaan olevan " jumalasta" . Sellaista siis pidän tyhmänä, että oma arviontikyky menee, kun joukossa tyhmyys tiivistyy.
Tai Paavali tai Luther?
Oliko Jeesuskin ap:n mielestä tyhmä?
Vierailija:
Joo, kyllä pidän joitakin uskovia tavallaan " tyhminä" , mutta ehkä enemmänkin kuitenkin liian helppouskoisina ja sinisilmäisinä. Ja olen muuten itsekin uskova. Mitäs siihen sanotte.Älyä kyllä löytyy monilta uskovilta, tunnen uskovia tutkijoita, professorin, lääkäreitä yms.
Monet uskovat vaan uskovat liian helposti kaikkiin juttuihin (karismaattiset jutut, ihmeet, merkit yms.) ja ovat myös helposti huijattavissa. Sosiaalinen paine vaan jossain uskovien yhteyksissä on niin kova, että kaikki jutut menee läpi, eikä mitään seulota, vaan kaikkeen vaan uskotaan, minkä sanotaan olevan " jumalasta" . Sellaista siis pidän tyhmänä, että oma arviontikyky menee, kun joukossa tyhmyys tiivistyy.
Hengen hedelmät ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, uskollisuus, lempeys ja itsensä hillitseminen (Matt. 12:33; Gal. 5:22, 23)
Minä taas olen uskoontulleena hämmästynyt siitä, kuinka rikas ja ihmeellinen kristittyjen maailma on, kuinka hyviä ohjelmia kristityt tekevät ja kuinka hyvää musiikkia he tekevät. Maalllinen maailma on jäänyt aika kauas taakse. Ei voisi ränttätänttärokit enää vähempää kiinnostaa.
Ja ennenkaikkea kuinka viisas, suurenmoinen, ihmeellinen, monikerroksinen teos Raamattu on. Se on totisesti Jumalan sanaa. Kristus on elämässä kirkas ihmeellinen valo, joka kohti kuljemme täällä maanpäällisessä elämässämme ja joka johdattaa meitä kuin kirkas tähti itämaantietäjiä. Näin jouluna Jumalan pelastussuunnitelma tulee entistäkin lähemmäksi, kirkas tähti luo valoaan ja rakkauttaan.
Siunattua, rauhallista ja kaunista joulua kaikille.
monen uskomattoman mielestä " tyhmiä" , ei uskoa voi järjellä selittää. Raamattukin kehoittaa meitä välttämään riitoja. Uskonsa voi kertoa ja todistaa, mutta vastaanottaja päättää aina itse mihin haluaa uskoa. Minulle ei merkitse mitään ihmisten mielipiteet tässä asiassa. Olen uskossa ja tiedän olevani Jumalan oma. Tulossa on vaikeita aikoja maailmalla (tämän kai kaikki tietävät, eikä vain uskovat) ja turvani on Jumalassa.
Mikä on viisautta? Sitä on niin monenlaista. Olen laudaturin saanut useasta aineesta ylioppilaskirjoituksissa ja menestynyt ns. hyvin opiskelussa ja työelämässäkin. Silti se ei ole minkään arvoista, kun ajattelen uskoni merkitystä elämässäni. Vain se antaa oikeen tyytyväisyyden ja rauhan. Ei mua raha ja menestys tyydyttäis. Minun mielestäni tyhmyyttä on unohtaa ja hylätä Jumala ja elää vain tätä elämää varten.