Työttömät pitäisi laittaa asumaan kaikista edullisimpiin vuokra-asuntoihin
Aivan älytöntä, että työtön saa asua "ilmaiseksi" asunnossa, jossa vuokra on 800-900€. Minä käyn osa-aikatöissä ja asun 80-luvulla rakennetussa kerrostaloykaiössä, jossa vuokra 450€/kk. Suomessa on kyllä aivan liian hyvät oltavat työttömillä. Kyllä työssäkäyville pitäisi saada mukavat asunnot, koska kumminkin tekevät töitä ja maksavat veroja, jolla myös sosiaalietuudet kustannetaan.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Edustat ap työtätekeviä köyhiä jotka tutkimustenkin mukaan kadehtivat työttömiä ja ovat epäempaattisia heitä kohtaan. Siksi että oma elintasosi on lähellä heidän elintasoaan vaikka käyt töissä. Tunnet alhaista ylemmyyttä heitä kohtaan.
Siinä köyhä nokkii toista köyhää. Kyllä tässä yhteiskunnassa syylliset löytyvät ihan muualta kuin työttömistä, suuntaa katseesi päättäjiin, kritisoi yritystukia ja hyvintoimeentulevien verohelpotuksia. Älä köyhiä työttömiä.
Eikös päättäjötkin hyödy, että muutkin ihmiset ovat töissä kuin vain ainoastaan he itse?
Vaadi samantien että työttömien pitää asua maakuopissa ja teltoissa. Kerran kuukaudessa julkinen persiille potkiminen. Helpottaisiko sellainen?
Asun pienellä paikkakunnalla 460e vuokralla, työttömänä ilman tt-tukea, vaikka voisin myös sitä saada ainakin toistaiseksi. Pieni ja ruma kämppä on jo nyt. Mutta täällä on joitain karmeita n. 300e asuntojakin. Varmaan pääsenkin kohta sitten sellaiseen, kun ei ole muuhun varaa.
Minun vuokra on 320 euroa kk. Kun muutin tähän niin seinät oli pilattu ja tää oli kamalassa kunnossa tää asunto. Kysyin vuokranantajalta että saako remontoida. Sain remontoida ja vuokranantaja maksoi kulut joten tapetoin seinät uudellee ja maalasin eteisen. Uusi jääkaappi piti saada ja vuokranantaja maksoi senkin. Sain vielä alennusta vuokraan 3 kk koska remontoin itse. Olen asunut tässä pian 8 vuotta.
Halvimmat asunnot ovat järkeviä, koska joku muu maksaa vuokrat.
Siivooja-Auri kuuraa mt-potilaiden kämppiä, jotka ovat usein upouusia. Mitä järkeä, oikeasti?
Sotkuinen koti voi olla halvempi.
Asun jo. Olen ollut 10 vuotta jonossa naapuritalon vielä halvempaan yksiöön, mutta en ole päässyt vielä, koska ovat hieman suosittuja eivätkä ihmiset helposti lähde niistä.
Mä olen työtön ja asun ilmaiseksi isossa omakotitalossa.
Ihmiset voivat huonoissa asuinolosuhteissa tai pahimmissa lähiöissä saada paniikkikohtauksia ja ahdistusta. Ihmisten pitäisi voida valita asuinalueita enemmän, minkä kokee tutuksi turvalliseksi ja saada myös uutta. Laatua asumiseen. Työkuntoisia kaikki eivät ole. -On helppo huudella jos ura luistaa ja pussukassa setelit.
Te jotka huudatte että tuet pois...
Joo, nyt käytte töissä tällä hetkellä ja pystytte maksamaan asumisenne. Mutta eikö teitäkin veetuttaisi elää sellaisessa yhteiskunnassa, jossa työn menettäessä katuoja kutsuu? Eikö se loisi h lvetin pelottavan ilmapiirin myös työssä käyville?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voivat huonoissa asuinolosuhteissa tai pahimmissa lähiöissä saada paniikkikohtauksia ja ahdistusta. Ihmisten pitäisi voida valita asuinalueita enemmän, minkä kokee tutuksi turvalliseksi ja saada myös uutta. Laatua asumiseen. Työkuntoisia kaikki eivät ole. -On helppo huudella jos ura luistaa ja pussukassa setelit.
Minulle tuttu alue on Eira, samoin Ullanlinna.
Köyhänä työssäkäyvänä muutin 500 kilometrin päässä olevaan pikkukaupunkiin Helsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole paljon työntekijän pussukassa seteleitä, kun kaikki rahat kuluu veroihin, joilla loispummeja elätetään.
Tee enemmän töitä niin saat enemmän rahaa. Tuollaiset laiskat työntekijät eivät ansaitse muuta tulotasoa kuin että on rahaa köydä töissä ja saa ruokaa syödäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Optimi olisi että kaikki asuisivat niinkuin on varaa.
Nykyisen järjestelmän ongelma on siinä että tulonsiirtojen varassa elävälle:
- kaksio Kalasatamasta maksaa 0€/kk
- kaksio Kemijärvellä maksaa 0€/kkLisäksi muut pakolliset elinkustannukset katetaan yhtä lailla molemmissa joten Helsingin järjetön hintataso ei kosketa tulonsiirtojen saajaa.
Minusta olisi kohtuutonta vaatia että tulonsiirtojen saaja olisi hullu ja toimisi omien etujensa vastaisesti mitä muutto Kalasatamasta Kemijärvelle sen kannalta on. Eihän se itse hyötyisi rahallisesti mitenkään.
Musuille on taattu toimeentulo.
Millä laskuopilla työtön maksaa asumisestaan euroakaan omista tuloistaan?
(vinkki: työttömyyskorvaus ei ole palkkatuloa vaan yksi nimi tulonsiirroille)
Tarjoan kaikille vastikkeettomien tulonsiirtojen varassa eläville alapeukuttajille (15 and counting) tilaisuuden selittää omin sanoin miten te maksatte asumisenne ja elämisenne "omista tuloistanne" kun kaikki tulonne ovat eri nimikkeillä jaettuja tulonsiirtoja työssäkäyviltä.
Foorumi on teidän.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoan kaikille vastikkeettomien tulonsiirtojen varassa eläville alapeukuttajille (15 and counting) tilaisuuden selittää omin sanoin miten te maksatte asumisenne ja elämisenne "omista tuloistanne" kun kaikki tulonne ovat eri nimikkeillä jaettuja tulonsiirtoja työssäkäyviltä.
Foorumi on teidän.
Miksi luulet että työttömällä ei olisi muuta rahaa kun työmarkkinatuki?
Mikä ihmeen oletus on ettei työtön ole ikinä käynyt töissä tai ettei työttömällä voi muuten olla varallisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Foorumi on teidän.
Mikä ihmeen oletus on ettei työtön ole ikinä käynyt töissä tai ettei työttömällä voi muuten olla varallisuutta?
no miksi hitossa sille tyrkytetään veronmaksajien rahoja, jos sillä on rahaa itselläkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Foorumi on teidän.
Noiden nettiurpojen mielestä jokainen työtön on ollut sitä koko ikänsä ja asuu yksin vuokralla jossain liian kalliissa kämpässä, eikä tietenkään ole omaisuutta tai säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole paljon työntekijän pussukassa seteleitä, kun kaikki rahat kuluu veroihin, joilla loispummeja elätetään.
Tee enemmän töitä niin saat enemmän rahaa. Tuollaiset laiskat työntekijät eivät ansaitse muuta tulotasoa kuin että on rahaa köydä töissä ja saa ruokaa syödäkseen.
enemmän töitä=enemmän loistenelättämistä.
nyt alan ymmärtää, miksi loiset eivät halua töihin. eivät hekään halua maksaa työstään veroja muiden loisten elättämiseksi.
Helpomminko sen uuden työpaikan löytää jostain peräkylältä?
Se oletus on, että suurin osa työttömistä on köyhiä narisijoita, jotka vaativat ilmaista rahaa veronmaksajilta.
Annan teille vinkin. Menkää Töihin!
Tampion laskuopissa kaikki ovat samaa massaa, ja tampio itse on jollain logiikalla massan yläpuolella.