Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät pitäisi laittaa asumaan kaikista edullisimpiin vuokra-asuntoihin

Vierailija
03.09.2023 |

Aivan älytöntä, että työtön saa asua "ilmaiseksi" asunnossa, jossa vuokra on 800-900€. Minä käyn osa-aikatöissä ja asun 80-luvulla rakennetussa kerrostaloykaiössä, jossa vuokra 450€/kk. Suomessa on kyllä aivan liian hyvät oltavat työttömillä. Kyllä työssäkäyville pitäisi saada mukavat asunnot, koska kumminkin tekevät töitä ja maksavat veroja, jolla myös sosiaalietuudet kustannetaan.

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostat siis työttömyyskorvausta itsekin?

Vierailija
4/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhöhö olen työtön ja omistusasunnossa lorviminen maksaa 356€ kuussa.

Vierailija
5/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painukaapas Kokoomustrollit jo muualle

Vierailija
6/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites pariskunnat joissa toinen tienaa yli keskitason ja toinen on työtön? Neropatti

Vierailija
7/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinultakin leikataan, onneksi olkoon.

Vierailija
8/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kiva asua edullisessa asunnossa. Mistä sellaisen löytäisi?

Vierailija
9/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajattelit "laittaa" kenetkään asumaan yhtään mihinkään? Suomessa laitetaan vain vangit asumaan vankilaan. Jokainen muu saa valita asuinpaikkansa ihan itse, mikä lukee perustuslaissakin.

Vierailija
10/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet etuoikeutettu kun olet löytänyt noin halvan kämpän. Sulla on töitäkin. Ja kehtaat vielä kitistä.

Vierailija
11/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki työttömät yksineläjiä vuokra-asujia (ja oletettavasti kalliissa kämpissä)? Kaikkea sitä trollien suusta kuulee. Minä olen työtön, pitääkö nyt minun muuttaa johonkin "halpaan" vuokrakämppään ja jättää vaimo tänne omistusasuntoon maksamaan vastikkeita, vai mitä nyt pitää tehdä?

Vierailija
12/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höhöhö olen työtön ja omistusasunnossa lorviminen maksaa 356€ kuussa.

Jep. Huvittavaa miten jotkut kuvittelevat työttömien olevan erityisen yhtenäinen ryhmä, jotka ilmeisesti asuvat Helsingin keskustan vuokra-asunnoissa asumistuen turvin. Sitä paitsi eihän kukaan tiedä etukäteen miten pitkään se mahdollinen työttömyys kestää eikä sen takia tarvitse näyttää surkealta ja syrjäytyä normaalista elämästä.

Vierailija
13/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Suomessa työttömien sosiaaliturva on niin surkea että se on poikinut jo kaksi varoitusta EU:lta.

Toisekseen nykyinen järjestelmä suorastaan pakottaa työttömät asumaan hienoimmassa ja kalleimmassa mahdollisessa asunnossa koska muutto perähikiän ongelmalähiöön vain romahduttaisi elämänlaadun entisestään mutta ei toisi työttömälle minkäänlaista hyötyä. Kun muutat halvempaan, saamasi kokonaistuki vain putoaa täsmälleen samalla summalla.

Sossu maksaa asumisen ja elämisen kulut niin Eirassa kuin Nivalassakin ellei yhdeltä niin useammalta luukulta.

Tämä on se asia jonka kiinteä kansalaispalkka korjaisi automaattisesti.

Saat joko asua helsingissä ja käyttää koko 900€ summan vuokraan tai muuttaa Outokumpuun 300€ kämppään ja käyttää 600€ muuhun elämään.

Vierailija
14/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Optimi olisi että kaikki asuisivat niinkuin on varaa. Muistan ikuisesti kun kaveripari kävi kylässä ja ihmetteli kun asutaan näin ahtaasti kun kyllähän sossu maksaa. Ei kyllä maksa tähän talouteen penniäkään vaikka pitkäiaikaissairas olenkin. Tähän meillä on varaa vaikka toisenkin tulot putoaisi. Eikä ole heidän enää tarvinnut kyläillä.

Vierailija
15/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä laskuopilla työtön asuu "ilmaiseksi" ? 

Vierailija
16/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää mihkään mun kotoo lähe. Muuta itte!

Vierailija
17/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ,  kyllä minä edelleen  maksan meidän asumiset vaikka mieheni on työtön. Emme luonnollisesti saa asumistukea.

Vierailija
18/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto tuet pois. Minullakaan ei ole mitään tukea.

Syöpähoidot pois. Minullakaan ei ole mitään syöpää.

Vierailija
19/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ajattelit "laittaa" kenetkään asumaan yhtään mihinkään? Suomessa laitetaan vain vangit asumaan vankilaan. Jokainen muu saa valita asuinpaikkansa ihan itse, mikä lukee perustuslaissakin.

Mutta ei sitä yhteiskunnan tartte maksaa

Vierailija
20/156 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei sitä yhteiskunnan tartte maksaa

Eikä sitä (mitä?) mikään "yhteiskunta" maksakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan