Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiskirurgit tekevät selvästi parempaa jälkeä kuin mieskirurgit, jättitutkimus paljastaa

Vierailija
03.09.2023 |

"Pelkissä leikkauksen jälkeisissä kuolintilastoissa ero oli suurin: mieskirurgien potilaat kuolivat 25 prosenttia todennäköisemmin vuoden kuluttua leikkauksesta kuin naiskirurgien potilaat."

https://tekniikanmaailma.fi/naiskirurgit-tekevat-selvasti-parempaa-jalk…

Kommentit (208)

Vierailija
201/208 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se selvä, että suurin osa naisista on miehiä parempia tarkkuutta vaativissa tehtävissä.

Onhan se selvä, että suurin osa naisista on miehiä parempia kaikissa tehtävissä. Tekniikan tohtorina, työnantajana, insinöörinä, esimiehenä sanon näin. Kaikilla koulutusasteilla tämä näkyy.

Sitten vain ihmeessä hakeutumaan jollekin näistä aloista, niin ei mene huippuosaaja hukkaan!

Naisia ei vaan mielellään palkata perinteisille miesten aloille. Tai jos palkataan, niin saatetaan sabotoida töitä tai antaa muuten vaan naisille huonompia työvälineitä. Sellainen ei ole kovin harvinaista.

Onneksi on sellaisiakin työpaikkoja, joissa ei pelätä naisten ammattitaitoa.

Se on valitettavaa, että joillakin aloilla heikkoa työnlaatua pidetään normaalina ja saatetaan jopa kieltää työntekijöitä tekemästä parempaa työtä.

Mielelläni voisin luovuttaa pitkäaikaisen työpaikkani paremmin osaavalle sukupuolelle ja ryhtyä itse vetämään lonkkaa tuilla elellen. Johan tässä onkin jo töitä painettu tarpeeksi!

Vierailija
202/208 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jotenkin ihmettele. Omalta kohdaltani sanoisin, että naiset ovat myös olleet parempia gynekologeja, hammaslääkäreitä, fysiatreja, fysioterapeutteja ja psykiatreja. En enää maksa miesten "ammattiosaamisesta" ellei ole pakko.

Minun kohdallani miesgynet ovat olleet yleensä parempia, huonoimmat ovat ovat olleet naisia. Hammaslääkäreissä on kummissakin ollut niin hyviä kuin huonoja, samoin muista lääkäreistä. Miesfysioterapeutteja ei ole vielä sattunut kohdalle, harjoittelija oli kyllä mies yhdellä käynnillä, jonka mukana oloon annoin luvan.

Minut on leikannut niin mies kuin nainenkin. Miehen tekemä oli avoleikkaus, mutta tuolloin ei noita leikkauksia tähystyksessä tehty ja vaikka olisi tehtykin nykymalliin, niin olisi silti saattanut muuttua avoleikkaukseksi. Naisen tekemä leikkaus meni ongelmitta, vaikka siinä oli suuret komplikaatioriskit, jolloin leikkaus olisi voinut muuttua suureksi leikkaukseksi. Minun sen kertainen vaivani sattui olemaan helppo tapaus, useinmiten vastaava ei ole, eikä sitä tehdä päiväkirurgisena leikkauksena. Pääsin samana päivänä kotiin ja leikkauksesta meni vain sairaalapäivämaksu, joka on halvempi kuin päiväkirurginen maksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/208 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt mieskätilöjä. Onhan se nyt sanomattakin selvää, että vain nainen soveltuu siihen hommaan.

Vierailija
204/208 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se selvä, että suurin osa naisista on miehiä parempia tarkkuutta vaativissa tehtävissä.

Onhan se selvä, että suurin osa naisista on miehiä parempia kaikissa tehtävissä. Tekniikan tohtorina, työnantajana, insinöörinä, esimiehenä sanon näin. Kaikilla koulutusasteilla tämä näkyy.

Eiköhän kukin suoriudu omista tehtävistään ihan yksilönä eikä sukupuolena? Et taida ihan olla pätevä esimieheksi, jos jaottelet tuolla tavalla ihmisten paremmuutta sukupuolen perusteella, koska tuollaiset sanomiset eivät perustu mihinkään muuhun kuin omiin tuntemuksiin ja haluun kuulua siihen paremmin menestyvään ryhmään.

Vierailija
205/208 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieskirurgit tekevät vaikeampia leikkauksia.

Oliko muuta?

Lue artikkeli, tutkimus koski samoja leikkauksia.

"Kanadalainen tutkimus tarkasteli yhteensä lähes 1,2 miljoonan Kanadan Ontarion alueella vuosina 20072019 monista erilaisista syistä leikatun potilaan tietoja."

Monista

Erilaisista

Syistä.

Osaatkohan lukea?

Totta kai potilaita leikataan monista eri syistä?! Mutta tässä verrattiin miesten ja naisten samoista syistä leikkaamien potilaiden tietoja. Ja naisten leikkaamat potilaat selvisivät paremmin.

Vierailija
206/208 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ketä, mitä tämä vastakkainasettelu hyödyttää. Kirurgien apua tarvinneet varmaan ovat pääsääntöisesti ihan tyytyväisiä saamastaan hoidosta, oli se kirurgi sitten nainen tai mies.

Jotenkin niin ala-aste tasoa tällainen "nönönöö kyllä minun sukupuoli on parempi kaikessa, sillä minä olen tätä sukupuolta ja/tai en saa huomiota vastakkaiselta sukupuolelta, ja/tai olen epävarma about kaikesta!!1".

Misogynia ja misandria ovat molemmat ihan yhtälailla perseestä.

Mikä vastakkainasettelu? Miehet paitsi tappavat ja raiskaavat, myös hoitavat potilaansa huonosti. Naiset eivät. Siinä sinulle vastakkainasettelu, se on tosiasia.

Vierailija
207/208 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan monta leikkausta per kirurgi he tekivät? Onko joku määrä, jossa hutilointi vähenee tai nousee?

Ottavatko jotkut enemmän riskejä? Suostuivatko jotkut useammin kuin toiset?

Vierailija
208/208 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa hyvä, että lääkärikunta naisistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi