Naiskirurgit tekevät selvästi parempaa jälkeä kuin mieskirurgit, jättitutkimus paljastaa
"Pelkissä leikkauksen jälkeisissä kuolintilastoissa ero oli suurin: mieskirurgien potilaat kuolivat 25 prosenttia todennäköisemmin vuoden kuluttua leikkauksesta kuin naiskirurgien potilaat."
https://tekniikanmaailma.fi/naiskirurgit-tekevat-selvasti-parempaa-jalk…
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat keskimäärin hienomotorisesti miehiä kyvykkäämpiä. Tarkkuutta vaativissa töissä kannattaa suosia naisia.
Miksi maailman huippuneurokirurgeista edelleen suurin osa on miehiä?
Koska naisia syrjitään työelämässä ja miesten uria tälläkin alalla tuetaan. Tehtäviin, joissa pääsee etenemään ja kehittymään, otetaan miehiä, koska ovat miehiä ja vaikka nainen olisi parempi tähän tehtävään.
Naisille myös kuulemma maksetaan vähemmän ja yritykset koittavat aina riistää ja maksaa niin vähän kuin mahdollista. Koittakaa jo päättää.
Toisinpäin asiaa ei saisi kertoa. Kokoajan tunnutaan luovan ilmapiiriä, että naiset ovat viileitä supersuoriutujia ja miehet vain tiellä ja heidän täytyisi hävetä olemassaoloaan.
Vierailija kirjoitti:
En jotenkin ihmettele. Omalta kohdaltani sanoisin, että naiset ovat myös olleet parempia gynekologeja, hammaslääkäreitä, fysiatreja, fysioterapeutteja ja psykiatreja. En enää maksa miesten "ammattiosaamisesta" ellei ole pakko.
Onneksi ollaan Suomessa ja olet vapaa valitsemaan. Ei siis tarvitse kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieskirurgit tekevät vaikeampia leikkauksia.
Oliko muuta?
Lue artikkeli, tutkimus koski samoja leikkauksia.
Joissa on edelleen helpompia tapauksia ja sitten vaikeampia.
Voi noita selityksiä. Kyseessä on useampi tutkimus, joissa tuollaiset asiat tietenkin otetaan huomioon, muuten tuloksia ei julkaista.
Etukäteen ei myöskään voi tietää, milloin leikkaus voi muuttua vaikeaksi. Kyse kaikilla samasta leikkauksesta.
Koeta kestää. Kirurgia sinusta ei muutenkaan olisi tullut.
Kyse on kahdesta tutkimuksesta jossa mm. todetaan näin:
"Syyt tälle eroavaisuudelle eivät ole vielä täysin selvillä"
Mikä oli se kuolinsyy? Sehän olisi avaintieto. Itse leikkausvirheet, jälkihoito, infektiot ja mistä syystä, sattunut potilasaines ja jopa leikkausaika vuorokaudesta, tai työvuorot milloin enemmän naisia vai miehiä. Leikkauksessa epäonnistuminen vaikuttaa kuitenkin niin harvinaiselta, ettei siinä synny näppituntumaa kellekään. Ainoa sukupuoleen viittaava voisi olla riskinottohalu joka on miehillä suurempi. Kokeillaan vaikeita tapauksia ja uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko elämäni käynyt vain naislääkäreillä ja jos joskus käyn leikkauksessa pidän huolen että kirurgi on nainen 🙏
Pidä tuo linja. Muista laittaa infoa myös että jos joudut onnettomuuteen, vain naiset saavat auttaa sinua.
:) Tunteisiin.....🙏
Sinulla se miesviha paistaa läpi.
Ai sekö on miesvihaa että haluan osaavan lääkärin ja kirurgin 🤣😂🤣😂🤣😂
Parhaat lääkärit on miehiä.
Paitsi kirurgit.
Miten niin? Tässä ketjussa siteerattu tutkimus sanoi juuri ihan toista?
Nuo hutiloivat mieskirugithan nimenomaan hidastavat ja kuormittavat terveydenhoitoa, kun heidän jälkiään pitää korjailla ja toipumisajat ovat pitkät. Tämä siis sille joka jankkasi kuinka nopeus (hutilointi) on miehinen hyve kun sitten ehtii leikata enemmän :)
Itse en ole ollut leikkauksissa, mutta kaverini jalka leikattiin. Ja kohta se pitikin leikata uudestaan ja kokonaisaikaa koko prosessiin meni puolisen vuotta. Mieskirurgi.
Hammaslääkäreistä sanoisin, että naiset olleet huomattavasti parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko elämäni käynyt vain naislääkäreillä ja jos joskus käyn leikkauksessa pidän huolen että kirurgi on nainen 🙏
Pidä tuo linja. Muista laittaa infoa myös että jos joudut onnettomuuteen, vain naiset saavat auttaa sinua.
Ei todellakaan ole. Kerran kävin mieslääkärillä ja vaihdoin hönet heti koska ei osannut mitään. Naislääkäriltä sain heti toimivan ja oikean hoidon.
Eri
Itse kävin kahdesti naislääkärillä ja hän ei osannut mitään. Vaihdoin mieslääkäriin ja sain heti toimivan hoidon. Tämä todistaa, että naislääkärit ovat ainakin kaksi kertaa huonompia kuin miehet.. eiku. Luoja, että olette tyhmiä kun yleistätte omat kokemukset.
Vierailija kirjoitti:
Nuo hutiloivat mieskirugithan nimenomaan hidastavat ja kuormittavat terveydenhoitoa, kun heidän jälkiään pitää korjailla ja toipumisajat ovat pitkät. Tämä siis sille joka jankkasi kuinka nopeus (hutilointi) on miehinen hyve kun sitten ehtii leikata enemmän :)
Itse en ole ollut leikkauksissa, mutta kaverini jalka leikattiin. Ja kohta se pitikin leikata uudestaan ja kokonaisaikaa koko prosessiin meni puolisen vuotta. Mieskirurgi.
Mies leikkasi, koska naiskirurgia ei ollut ollenkaan?
Oma täysin mutuun perustuva veikkaukseni on, että naiset vain ovat huolellisempia ja ehkä tekevät tarkempaa jälkiseurantaa potilailla. Oma kokemukseni on naislääkäreistä ollut se, että soittelevat perään että tehdään vielä tämä ja tämä juttu ja ota huomioon tämä ja tämä. Mieslääkäri ei ole koskaan tehnyt mitään tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieskirurgit tekevät vaikeampia leikkauksia.
Oliko muuta?
Ehkä ne vaikeammat leikkaukset pitäisi ohjata naiskirurgeille kun kerran tekevät parempaa jälkeä.
Koska vastasit ylimpään kommenttiin, niin oletetaan että se on totta. Silloin mikään ei todista että naiset tekisivät parempaa jälkeä. Etkö ymmärrä päättelyketjun alkeita?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ketä, mitä tämä vastakkainasettelu hyödyttää. Kirurgien apua tarvinneet varmaan ovat pääsääntöisesti ihan tyytyväisiä saamastaan hoidosta, oli se kirurgi sitten nainen tai mies.
Jotenkin niin ala-aste tasoa tällainen "nönönöö kyllä minun sukupuoli on parempi kaikessa, sillä minä olen tätä sukupuolta ja/tai en saa huomiota vastakkaiselta sukupuolelta, ja/tai olen epävarma about kaikesta!!1".
Misogynia ja misandria ovat molemmat ihan yhtälailla perseestä.
Kyllä tämä on tärkeä asia tutkia, että asia voidaan korjata. Pitääkö kirurgiaan erikoistuville mieslääkäreille painottaa jotakin enemmän? Nyt kun on huomattu tällainen ongelma niin sehän voidaan sitten korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole. Kerran kävin mieslääkärillä ja vaihdoin hönet heti koska ei osannut mitään. Naislääkäriltä sain heti toimivan ja oikean hoidon.
Eri
Itse kävin kahdesti naislääkärillä ja hän ei osannut mitään. Vaihdoin mieslääkäriin ja sain heti toimivan hoidon. Tämä todistaa, että naislääkärit ovat ainakin kaksi kertaa huonompia kuin miehet.. eiku. Luoja, että olette tyhmiä kun yleistätte omat kokemukset.
Naiset ajattelee leveästi ja menee puurot ja vellit sekaisin. Yleistettynä, en usko että kirurgeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jotenkin ihmettele. Omalta kohdaltani sanoisin, että naiset ovat myös olleet parempia gynekologeja, hammaslääkäreitä, fysiatreja, fysioterapeutteja ja psykiatreja. En enää maksa miesten "ammattiosaamisesta" ellei ole pakko.
Onneksi ollaan Suomessa ja olet vapaa valitsemaan. Ei siis tarvitse kiukutella.
En ole kiukutellut. Ei ole tarvetta sellaiseen. Kunhan totesin. On tullut nähtyä sen verran kaikenlaisia ammattilaisia, että olen vetänyt omat johtopäätökseni. Muut saavat toki tehdä omat valintansa. Toki tuo tutkimustulos kyllä tukee mun linjaa ;)
Huippukirurgien potilaista kuolee reilusti suurempi osa kuin muiden. Siksikö kun ovatkin oikeasti huonoja vaiko siksi että ottavat pöydälleen vaikeimmat tapaukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se selvää. Miesten isot kourat eivät sovellu tarkkaan näpertämiseen, se vaatii naisen kädet.
Naiset ovat myös henkisesti vakaampia ja vahvempia kuin narsistisemmat miehet, jotka kyllästyvät helposti.Jep, siksi naiset kuormittaa mt-palveluja suhteellisesti enemmän. Ne on vakaampia.
Mies ei kuormita mt-palveluja, vaan juo itsensä hengiltä, tai ajaa kalliota päin kaverit mukanaan.
Se se vasta on yhteiskunnallisesti kestävää!!
Sehän on teille vain hyvä, miehiä ei tarvita mihinkään kun te naiset hoidatte asiat.
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä. Naiset ovat parempia kaikessa. Erityisesti hoivaa ja empatiaa vaativissa ammateissa ja potilastyössä.
Että ihan kaikessa? Eiköhän kuitenkin ole ihan yksilöstä kiinni, että kuka missäkin on hyvä. Oliko tämä omasta mielestäsi ihan aikuismainen ja sivistynyt kommentti?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas on palstamiehillä niiiin vaikea hyväksyä naisten menestystä.
Jooh, sitähän tämä ketju on... ja tämä sun viesti.
Ei ollenkaan miesvihaa...
Kyselin mikä motivaatio teillä oli tähän ketjuun, se tuli selväksi. Ette ole keskustelemassa naisten hyvistä tuloksista, vaan haukkumassa miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä. Naiset ovat parempia kaikessa. Erityisesti hoivaa ja empatiaa vaativissa ammateissa ja potilastyössä.
Että ihan kaikessa? Eiköhän kuitenkin ole ihan yksilöstä kiinni, että kuka missäkin on hyvä. Oliko tämä omasta mielestäsi ihan aikuismainen ja sivistynyt kommentti?
Älähän nyt, tuo on parasta mihin naiset pystyy
En ymmärrä ketä, mitä tämä vastakkainasettelu hyödyttää. Kirurgien apua tarvinneet varmaan ovat pääsääntöisesti ihan tyytyväisiä saamastaan hoidosta, oli se kirurgi sitten nainen tai mies.
Jotenkin niin ala-aste tasoa tällainen "nönönöö kyllä minun sukupuoli on parempi kaikessa, sillä minä olen tätä sukupuolta ja/tai en saa huomiota vastakkaiselta sukupuolelta, ja/tai olen epävarma about kaikesta!!1".
Misogynia ja misandria ovat molemmat ihan yhtälailla perseestä.