Opettaja jakaa lapset tyttöihin ja poikiin
Puhuu siis tytöistä ja pojista, ei vain oppilaista tai lapsista yleisesti. Eikä ole mikään vanha, korkeintaan 40.
Kommentit (81)
Lapset ovat edelleen enimmäkseen joko tyttöjä tai poikia, eikä se totuus ole vielä mihinkään kadonnut.
Nykyaikana ei siis saisi sanoa, että on olemassa tyttöjä ja poikia tai naisia ja miehiä? Mites kun minun sisko sai pari viikkoa sitten vauvan, niin tekikö hän väärin ilmoittaessaan meille sukulaisille lapsen olevan tyttö vai olisiko se pitänyt jättää kertomatta? Varsinkin kun kyseinen vauva ei voi vielä itse ilmaista, että onko hän oikeasti tyttö, poika, transsukupuolinen vai kenties joku sukupuoleton keijukainen?
Niin minäkin teen. Ja aion tehdä niin kauan, kunnes saan varoituksen (jota tuskin ihan helpolla tulee). Jos luokkaan tulee lapsi, jolle asia on oikeasti akuutti, mietin asian uudelleen. Lasta en kiusaa.
T: ope 51 v.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana ei siis saisi sanoa, että on olemassa tyttöjä ja poikia tai naisia ja miehiä? Mites kun minun sisko sai pari viikkoa sitten vauvan, niin tekikö hän väärin ilmoittaessaan meille sukulaisille lapsen olevan tyttö vai olisiko se pitänyt jättää kertomatta? Varsinkin kun kyseinen vauva ei voi vielä itse ilmaista, että onko hän oikeasti tyttö, poika, transsukupuolinen vai kenties joku sukupuoleton keijukainen?
Kukaan ei voi päättää lapsen puolesta tämän sukupuolta. Olisi voinut kutsua lasta vana lapseksi kunnes hän on tarpeeksi iso ilmoittmaan itse
Lasun paikka. Tuo on väkivaltaa ja transfobiaa.
Minä olen ns. nuori opettaja enkä todellakaan tee jakoja tyttöihin ja poikiin. He ovat oppilaita. Ei lapsen sukupuolesta päättäminen kuulu opettajalle.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ns. nuori opettaja enkä todellakaan tee jakoja tyttöihin ja poikiin. He ovat oppilaita. Ei lapsen sukupuolesta päättäminen kuulu opettajalle.
Yläkoulussa tyttöjen ja poikien liikuntatunnit on erikseen. Kukas siellä sitten jakaa että kuka on tyttö/poika....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei voi päättää lapsen puolesta tämän sukupuolta. Olisi voinut kutsua lasta vana lapseksi kunnes hän on tarpeeksi iso ilmoittmaan itse
Eikö synnärilläkään enää sanoa sukupuolta vai näytetäänkö vain sukuelimet vanhemmille? Kyllähän sukupuolijakaumasta kirjaa aina on pidetty.
Henkilö, jonka tunnen, antoi aika ihmeellisen nimen lapselle, Ooni ja vst, olisiko ollut Oomi.
Kukaan ei tiedä onko tyttö vai poika. Ostaa kirppikseltä vaatteet, pinkkiä jne.
On poika, koska isä sanoi mekkoa ei saanut ostaa, siinä meni hänen raja.
Mitä tolla saavuttaa ? Valtaosaa ihmisiä ei kiinnosta jonkun lapsen sukupuoli
Ei ongelmaa, jos pojat tuntevat olevansa tyttöjä ja tytöt poikia. Sitten puhutaan vaan ironisesti.
Sukupuoli on biologinen fakta eikä mikään päättämiskysymys. Voihan sitä toki leikkiä olevansa mitä tahansa.
Nopsaan se arki sitten opettaa, kun tulee luokkaan eka, joka on julkisesti muunsukupuolinen. Mulla tuli muutama vuosi sitten, ja sitten saikin lennosta miettiä käytännöt uusiksi. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt miettiä jo etukäteen, koska varmasti sukupuoltaan hiljaa kyseenalaistavia on ollut ryhmissä jo aikaisemmin, ja ymmärtämättäni olen varmasti aiheuttanut pahaa mieltä. Tutustu turvallisen tilan periaatteisiin.
Tyttönä olemista tai poikana olemista ei ole laissa kielletty. Saa kokea olevansa muutakin.
Aloitus on provo.
Vierailija kirjoitti:
Ohjaatko ne oppilaat samaan pukuhuoneeseen liikuntatunnilla?
Vierailija kirjoitti:
Nopsaan se arki sitten opettaa, kun tulee luokkaan eka, joka on julkisesti muunsukupuolinen. Mulla tuli muutama vuosi sitten, ja sitten saikin lennosta miettiä käytännöt uusiksi. Jälkikäteen ajateltuna olisi pitänyt miettiä jo etukäteen, koska varmasti sukupuoltaan hiljaa kyseenalaistavia on ollut ryhmissä jo aikaisemmin, ja ymmärtämättäni olen varmasti aiheuttanut pahaa mieltä. Tutustu turvallisen tilan periaatteisiin.
Turvallisen tilan periaatteisiin kuuluu se, että vähemmistöjen ihmisoikeudet otetaan huomioon kaikessa toiminnassa ja puututaan tiukasti etuoikeutettujen harjoittamaan vihapuheeseen. Valitettavasti tämä ei ole kaikissa kouluissa itsestäänselvyys.
Ei ole nykyaikaa tuo että sukupuolen mukaan jaetaan ihmisiä. Sukupuoli on vain se miltä näytät ja mikä värkki sulla on jalkojen välissä. Pukeutumistilat ja kilpaurheilu sarjat on ainoat hyväksyttävät syyt missä ihmiset voidaan jaottaa sukupuolen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nykyaikaa tuo että sukupuolen mukaan jaetaan ihmisiä. Sukupuoli on vain se miltä näytät ja mikä värkki sulla on jalkojen välissä. Pukeutumistilat ja kilpaurheilu sarjat on ainoat hyväksyttävät syyt missä ihmiset voidaan jaottaa sukupuolen mukaan.
Kouluissa on edelleen pukeutumistilat ja suihkut oppilaille. Ovatko ne siis unisex-tiloja nykyään?
Luojan kiitos. Edes joku on vielä tolkuissaan.